Merry-go-round to & in OZ

De kou is uit de lucht aan het verdwijnen dus we zien weer meer Yellowtail Black Cockatoo's. Vandaag kwamen ze om het huis zitten (meestal blijven ze wat hoger) Dus gauw wat plaatjes geschoten. Het was al aan het schemeren dus de kwaliteit is niet de allerbeste, maar het blijven mooie vogels!

Zomaar een brain fart die ik hier maar even neer type!

Mijn relatie met regen is totaal veranderd sinds we hier wonen. (Zowel in Canberra als hier in Queensland)
In Nederland had ik aan weinig dingen meer een hekel dan regen.
Maar hier is regen op zijn minst een oude bekende, maar vaker een welkome vriend. Ik kijk met plezier hoe de mm's oplopen op het weerstation.

In Canberra waar het kurkdroog is, is elke druppel welkom en bloeit er gelijk van alles op, en zorgt het meestal voor minder bosbrand gevaar.
Hier houdt het onze subtropische omgeving lekker groen, zorgt het dat nieuwe aanplant lekker door groeit en (helaas) dat onkruid ook welig tiert.

Dat de temperaturen veel beter zijn dan in NL en de regen niet horizontaal voorbij komt is natuurlijk mooi meegenomen!

Hoe is dat voor jullie?
Ik noem regen hier bijna een zeldzaamheid, hoewel de laatste tijd het toch wel vaker geregent heeft. Maar als het dan regent, vaak in de avond of nacht, heb je er weinig tot geen last van. Het is droog genoeg hier dus elke druppel nu is welkom.
In nederland regende het vaker en langer aan een stuk en had ik er echt een bloedhekel aan. Vooral in de winter maanden g#$%...me KOUD en wind erbij dat je inderdaad voeld alsof iemand met een hogedruk spuit op je richt, wat het nog kouder doet aanvoelen.

Nadelen, inderdaad je maait je helemaal suf aan het gras.
En het onkruid tussen de tegels kan je zien groeien.

Ik kan er wel mee leven de Adelaidse regen frequentie/hoeveelheid.

Back