Merry-go-round to & in OZ

Wat mij ook opviel is dat ik altijd heel blij was als ik terug naar Sydney vloog (home sweet home feeling). Andersom, toen ik weer Nederland ging had ik dat gevoel niet. Dat had ik vroeger ook altijd met vakantie, weg van Nederland blij, terug niet blij. Eigenlijk was dat destijds in mijn jeugd dus al een teken dat ik zou emigreren. 😁

Korte update?

Druk bezig, je vraagt je af hoe ik dat deed toen ik nog werkte ;)
Bezig met de caravan, alles er uitgesloopt, alleen het frame en de buitenste 'schil' is nog over. Fly over roof er op gemaakt en nieuwe vloer ligt er nu in. Waarom dan een caravan als je hem bijna helemaal sloopt? Makkelijk om indien ooit nodig te verplaatsen, en makkelijker aan Council uit te leggen (mobiel mag, fixed niet)
Nu even pauze want:

- Voorbereidingen Cape York trip. Een paar vrienden hadden een Cape York trip gepland voor deze winter, en nu ik tijd in 'overvloed' heb leek het me leuk om mee te gaan. Dus wat kleine klusjes en (preventief) onderhoud aan de Defender om deze al weer '20 jaar oude auto' (@Wilsil ;) ) een paar duizend kilometer door veel asfalt, maar ook stof, zand, modder, rivieren en vooral veel corrugation te jagen. Ben benieuwd. Wat me op viel, op de kaart kijkend, is dat QLD best groot is... Bijna 1600km van hier naar Cairns. Dan nog een keer ruim 1000 naar het puntje. :eek:

- Daarnaast ook tussen de bedrijven door bezig met de Unimog, deze langzaam verkoop-klaar aan het maken. Dan kan die als ik terug ben op marktplaats.
IMG_4937.jpeg
Ik vermaak me wel; hoop na de Cape trip dan weer wat meer tijd te hebben voor 'de tuin'. Kijk daar naar uit!

Miss Bang gaat lekker op werk en is wat dingen aan het creëren voor de toko en zichzelf. De sky is the limit ;)
Oh ja, en Citizenship aan het regelen voor haar #Huisman #Secretaris

Dat van dat fietsen dat herken ik @Rolls . Ik fietste af en toe in Nederland, op de racefiets of MTB, maar zocht altijd de heuvels op in Duitsland of Belgische Ardennen. Alleen het weer in de Ardennen viel vaak niet mee. Hier aan de noordkant van Sydney kun je fantastisch fietsen, veel op en af, prachtige natuur en beter weer kun je bijna nergens anders vinden. Tegenwoordig fiets ik het hele jaar door, meestal tussen de 10,000 en 16,000 km per jaar, en bijna altijd in een groep want dat is veiliger en fietsen als sport is hier heel populair geworden. Maar we beginnen hier vroeg, het hele jaar door. Dat is een groot verschil met Nederland. 's morgens on half 6 de deur uit en meestal voor 9 weer terug. het is dan koeler, rustiger op de weg en je hebt de rest van de dag om andere dingen te doen.

Plaatjes voor @BobtheCactus (en anderen ;) )

NL vrienden op bezoek, dus rondje K'gari (Fraser Island) en walvisjes kijken. Blijft toch leuk, ook na de zoveelste keer ;)

IMG_6834.jpeg
Lake Mackenzie (Boorangoora)

IMG_6846.jpeg
Wanggoolba creek. (het water is zo helder dat je het op de foto niet ziet)

IMG_6869.jpeg
Potje Rummicub terwijl in de verte soms de walvissen opduiken (en de roggen, en de turtles en de dolfijnen)
De drone was helaas defect, dus geen close ups van boven (maar later meer)

IMG_6878.jpeg
Wathumba lagoon moet wel één van de mooiere spots op het eiland zijn. (wel goed insmeren, veel muggen en sandflies)

IMG_6893.jpeg
Cadeautjes van onze bruiloft ;) Kunnen we eindelijk dobberen in Eli Creek.

Als beloofd, nog wat walvis content!
IMG_6943.jpeg

IMG_7076.jpeg

IMG_7111.jpeg

Zo, de laatste staat die ik nog niet bezocht had ook 'afgetikt'. Het was meer een introductie dan een echt bezoek, maar we tellen hem. Voornamelijk in het noord oosten geweest. Met een uitstap naar Cradle Mountain wat meer central/west is.Ik was niet meteen wild onder de indruk van het noordelijke deel van Tassie. Veel boerenland en winderig/fris. Het gebied om Cradle Mountain is een stuk interessanter, maar toch kon ik in het geheel niet wild enthousiast worden. Wat ik tot nu toe gezien heb lijkt best wel op zuidelijk NSW en Oost Vic en dat ken ik al goed (en is eenvoudiger bereikbaar, geen ferry of vlucht voor nodig)

Wellicht nog eens terug komen met de volgen de aanpassingen:
1. Eigen auto
2. AirBnB's gebruiken ipv tent (koud) en/of hoog zomer
3. Meer de West kant ontdekken

Ik kan wel zien wat mensen aantrekt aan het eiland hoor. Rust en ruimte is een understatement. Maar ik had er zelf nu nog geen klik mee. Wellicht bekeek ik het ook teveel in het kader van er wonen, ipv als toerist. Ik was op bezoek bij NL vrienden, en keek wellicht teveel naar: Hoe zijn ze hier terecht gekomen? En zou ik dat kunnen/willen?

Note: Ik vond Italië na mijn eerste bezoeken vreselijk als land, en nu absoluut niet meer. Soms moet je ergens aan wennen, een keer terug komen en het met een andere bril bekijken, of er gewoon in groeien.

Wat plaatjes van rondom Cradle Mountain:
1.jpeg

2.jpeg

3.jpeg

4.jpeg

5.jpeg

6.jpeg

Back