Money, money, money..... ;-)

Wat brengt een laaggeschoolde arbeider mee per maand

Een goede vakman met zijn diplomas en goede jaren ervaring (20 + jaar) in dienst bij een bedrijf als subcontractor heeft toch al gauw $2000 tot $2500 per week.
Zal het nog een keer schrijven ..PER WEEK.

no type mistakes from Jack

Jack>:D
 
Damn...

P.s. ik moet overigens zeggen dat wanneer we gaan -als we gaan :confused:- dit ook echt niet met veel meer dan 40k is. Al zijn we met z'n 2en. We zullen toch aardig op de centen moeten letten.

Er zijn er vast velen die met veel minder gaan. Moeilijke start, maar waar een wil is, is een weg.
 
Een goede vakman met zijn diplomas en goede jaren ervaring (20 + jaar) in dienst bij een bedrijf als subcontractor heeft toch al gauw $2000 tot $2500 per week.
Zal het nog een keer schrijven ..PER WEEK.

no type mistakes from Jack

Jack>:D

Aha!
Dan liggen de verhoudingen gunstiger dan wanneer je een salaris van 2.000 - 2.500 Euro per maand meebrengt en aan hypotheek en vaste lasten al 1.000 Euro kwijt bent. En dan laten we nog buiten beschouwing degenen die het met 1.200 - 1.500 moeten doen.

Ik las dat je voor jezelf gaat beginnen? Big plans. Dan zul je het wel druk krijgen en gaan we je hier minder zien. Ben zelf ook zelfstandig en moet mijn tijd goed inplannen.

Good luck!
 
Wij zitten hier inmiddels 4 maanden met 2 personen,
Auto AUD7000 incl. regio enz. (2005 hyundai)
6 maanden huur vooruitbetaald AUD285 per week en een maand bond,
wij hebben nog wat meubels gekocht ongeveer AUD4000 (bankstel, bed, tuinset en bbq)
telefoon, internet, mobiel en tv ca. AUD250 per maand
gas water en licht ca. AUD125 per maand
boodschappen ca AUD150 per week, goed kijken naar de aanbiedingen, naar de markt en met boodschappenlijst
verzekering huis en auto ca AUD70 per maand
benzine ca. AUD50 per week goed opletten waar de goedkoopste in de regio is en combineren met bon en boodschappen.

Gelukkig begint Johan morgen met werken dus komt er snel wat binnen en gezien het loon (ca 1500 per week) moeten we snel wat kunnen gaan sparen. Ik kan nu ook serieus naar werk gaan zoeken nu we weten dat we in deze regio kunnen blijven wonen.
 
Ik heb alle reacties even laten bezinken.
En nu even een toelichting:
We wachten de "vonnissen" omtrent de kids sowieso af voor we drastische dingen gaan doen.
We hebben inderdaad een andere makelaar gevraagd naar een advies vraagprijs die bij het huis past en die zit €5.000 onder onze huidige vraagprijs.
(Weet niets van ons verhaal.)
Als we hem snel kwijt zouden willen moesten we volgens hen max €29.000 zakken.
Dus zakken in de prijs lijkt sowieso noodzakelijk, we wonen in een officiële krimpgemeente.........
De reden dat onze makelaar hier over begon is omdat we openbare inschrijving overwegen.
Dan krijg je van een aantal mensen hopelijk een bod en dan moet je wel weten hoe laag je eventueel bereid bent te zakken met de prijs.

Offtopic: Hé Yvonne!! Gaaf wat van jullie te horen. :)
 
ik lees nog wel mee hoor, maar ik loop zo snel achter dat het bijna niet bij te houden is dus met posten is het meestal mosterd na de maaltijd
 
Goed topic :)

Soms wat alarmerende bedragen maar goed; Beter ten hele geweten dan ten halve je neus gestoten ofzoiets :confused:

Samengevat is het patroon van Yvonne dus dat je met ongeveer 30K ongeveer 6 maanden kunt overleven, voor je in geldnood komt, als je een beetje oplet (en maar met zijn tweeën bent zoals wij)
 
We hebben inderdaad een andere makelaar gevraagd naar een advies vraagprijs die bij het huis past en die zit €5.000 onder onze huidige vraagprijs.
(Weet niets van ons verhaal.)
Als we hem snel kwijt zouden willen moesten we volgens hen max €29.000 zakken.
Mijn God, da's niet gering! Kunnen jullie dan nog steeds rond komen met jullie plannen?
 
Mijn God, da's niet gering! Kunnen jullie dan nog steeds rond komen met jullie plannen?
Ja, we hadden berekend dat we 36k konden zakken om redelijk fatsoenlijk rond te komen het eerst half jaar, container betalen, tickets etc. ;)
We hebben in 10 jaar tijd 4 muren en een dak omgebouwd tot een paleisje.
We krijgen alleen lang het geld er niet uit wat we er al die jaren hebben ingestopt.
We zijn alleen zo slim geweest daar geen leningen voor aan te gaan. :)
Voor:
img961273599.jpeg

Na:
img1375531870.jpeg
 
wat een verschil. Doe mij die 2e maar :). (al zal het weertype ook wat uitmaken).

Maar goed om nu nog 36 te gaan zakken is ook wel heel veel. Al moet je soms inderdaad je verlies nemen. (wij hadden 2 jaar geleden het appartment verkocht met een verlies van 20k bij hypotheek van 142 (verlies kosten koper en 'onderwaarde' samen), maar goed blij dat we dat toen hebben gedaan, want nu was het met dat appartement helemaal moeilijk geweest.
 
Dan nog zijn wij nog steeds van mening dat als je creatief bent, relaxed, niet te veel eisend... je het ook kan redden met .... niet zoveel? Wij gaan met nu nog ff niks richting Oz. Het geld dat we over houden uit de verkoop zetten we vast, tis toch geen drol waard Down Under! Dus nu, gaan we sparen voor de tickets, de eerste twee maand Oz zonder werk en een auto. Hier rekenen wij zo'n 2000 euro vliegreis, 5000 euro pickup truck, 1000 euro autootje, en nog eens 2000 euro voor eten en verblijf voordat er geld binnen komt met werk. Oja, een kist verschepen met alles wat ons dierbaar is zal ook zo'n 1000 euro gaan kosten
Wij gaan emigreren met zo'n 11,000 dus met die 30,000 kom je wel een heel eind!
Weet wel dat we ervan uit gaan dat we eerst een maandje of 6 mee ons tentje bij Jack & family in Noosa Heads gaan bivakeren! hahaha...

xxx Betty
 
LOL, Ja ik zou ook wel bij Louw in de tent in de achtertuin willen. :D
(Alsjeblieft niet, dan loop ik niet meer. ;) )
Wij zullen echt een huurhuisje moeten vinden.
Maar als jullie het redden, redden wij het ook.
 
Juist! NO WORRIES MATE!!! Je moet het redden met wat je hebt! Tuurlijk zal het veel makkelijker zijn met wat extra $$$ maar uiteindelijk moet je gewoon gaan! Jammer genoeg hebben we geen geldboom in onze nu nog ff van ons tuin anders had ik hem zekers met jullie gedeeld! Hier draait het leven om... MENSEN, beleef de beweging, you are so very creative, weet zekers dat het met jullie helemaal goed gaat komen met of zonder die $$$!!!
 
Hoe emigreer je dan met een schuld van 20k??

Dat hebben we gelukkig niet. We werken beiden en hebben daardoor veel kunnen sparen, ook toen we het appartement nog hadden, maar het is wel zuur als je je bedenkt dat we met dat geld veel leuke dingen konden doen, maar ja als je alles van tevoren weet...

Met 30k moet je denk ik wel een heel eind komen. Van tevoren eventueel lijstjes maken met je kosten en dan kan je daarna kijken wat echt noodzakelijk is en wat niet direct nodig is, is ook handig om te 'besparen'.
 
Dan nog zijn wij nog steeds van mening dat als je creatief bent, relaxed, niet te veel eisend... je het ook kan redden met .... niet zoveel? Wij gaan met nu nog ff niks richting Oz.
(...)
Weet wel dat we ervan uit gaan dat we eerst een maandje of 6 mee ons tentje bij Jack & family in Noosa Heads gaan bivakeren! hahaha...

I like that attitude! Dat zijn de echte pioniers. Die $$$ maken het leven makkelijk, maar mensen maken het mooi!

Ennu.. Jack wouldn't mind, I suppose. Alleen moet je er dan wel op rekenen dat je nog even een paar kuub stenen de steiger op moet slingeren voordat de barbie aangaat!

We hebben in 10 jaar tijd 4 muren en een dak omgebouwd tot een paleisje.

Wow, dat is echt een paleisje. Waarom wil je eigenlijk nog weg? Ruimte heb je al.
..
ff denken
..
Oja, die regeltjes. Da's waar ook
Come on, You'll get there!
 
Wow, dat is echt een paleisje. Waarom wil je eigenlijk nog weg? Ruimte heb je al.
..
ff denken
..
Oja, die regeltjes. Da's waar ook
Come on, You'll get there!

Yep, die regeltjes. ;)

Ja het woont hier zalig en heerlijk rustig, daarvoor hoeven we niet weg. :D
's morgens naar de hazen en hertjes kijken met een bakje koffie op de veranda.
Daarna naar de windmolens in de verte staren in de achtertuin, waar een zwembadje staat.
De luxe en de rust die we hier hebben ga ik daar zeker nog wel missen.
Wij geven de rust en ruimte op als we emigreren. :D
 
Back
Top