Money, money, money..... ;-)

img1375531887.jpeg

img1375531896.jpeg
Is te koop! Scheelt veel visum stress! :)
 
Is te koop! Scheelt veel visum stress! :)

Ja, je hebt gelijk hoor!
Ff checklist afwerken:
Mooi huis: check
rustige en ruime omgeving: check:
Veranda met uitzicht: check
Rondhoppende kangaroos: Uncheck
Mooie natuur: hhmmmmm??
Relaxte levensstijl: Check, (is daar wel werk?)
Mooi weer: Driedubbel uncheck.

Ach,...Laten we er over een paar jaar maar om lachen!
-Down under-
;)
 
Rondhoppende kangaroos: Check!!! Er zit een fokker 3 straten verderop.

Mooie natuur: Check!! Elke morgen hertjes en hazen voor het huis en na 500 meter lopen sta je tussen de slapers en wakersdijk en daar is het heel mooi!! En er zit een mini bos aan het begin van de straat.

Werk: Check! Je kan zo Fokko zijn baan overnemen: douches renoveren.

Blijft mooi weer over: Check!! Zelfde klimaat als Noord Tasmanië: Wij hebben ook een gematigd zeeklimaat zonder grote temperatuurverschillen en met neerslag het hele jaar door. Het klimaat verschilt enigszins met het klimaat van de rest van Nederland. De zon schijnt er vaker, het regent in de warmste maanden minder en op hete dagen zorgt de invloed van de zee voor verkoeling. :D
VERKOCHT?? :up:
 
Yep, die regeltjes. ;)

Ja het woont hier zalig en heerlijk rustig, daarvoor hoeven we niet weg. :D
Maar je gaat toch!
's morgens naar de hazen en hertjes kijken met een bakje koffie op de veranda.
Koffie op de veranda met lekker warm weer is TOCH beter dan het koude weer in Groningen!!!!
Daarna naar de windmolens in de verte staren in de achtertuin, waar een zwembadje staat.
Zwembad is zo gemaakt in Oz!!! Gelukkkig zijn er nog niet zo veel windmolens daar.
De luxe en de rust die we hier hebben ga ik daar zeker nog wel missen.
Vraag aan Jack of hij advies kan geven voor die luxe, ik denk dat hij daar wel wat op weet:)!
Wij geven de rust en ruimte op als we emigreren. :D
Maar rust en ruimte, daar gaan de meeste mensen voor emigreren!!! Dat geef je niet zomaar op!

Leuk huisje hebben jullie trouwens. Lekker "rural". Ik kan er inkomen dat je dat wel zal missen. Denk ook aan het feit dat misschien iets er voor terug krijgt dat wellicht beter is dan dat je nu hebt.
In ieder geval, suc6 met de verkoop.
Rene
 
Denk ook aan het feit dat misschien iets er voor terug krijgt dat wellicht beter is dan dat je nu hebt.

Wij krijgen er een land voor terug waar onze kinderen niet depressief worden van school, omdat thuisonderwijs daar wel legaal is.
Waar ze geaccepteerd worden voor wie ze zijn, waar ik hulp krijg met hun scholing.
En als je ooit een emotieloos kindje van 4 jaar gezien hebt, door een depressie veroorzaakt door school, wil je dit alles met liefde achterlaten om dat nooit meer te hoeven zien. :oops:
Want ja, wij geven er heel veel voor op...... :(
 
Als ik zo lees wat dat daar allemaal gaat kosten, begin ik toch lichtjes te zweten... :confused:
Wij geen huis om te verkopen en wel een beetje spaargeld, maar ook niet zo veel....

Ach, we zullen maar duimen dat we relatief snel werk vinden zeker? :D
 
Dat je geen huis hebt te verkopen lijkt me in deze nu een voordeel ;)
De tijd dat je je migratie kon betalen van je overwaarde ligt achter ons. :(
 
misschien is dat wel een voordeel dan
Maar ik heb de indruk dat onze spaarcentjes er gaan "doorsjeezen" :eek:
ach ja, we zien wel...
 
Wij hebben de rest van ons spaargeld misschien nog hard nodig, ons huis in Nederland is niet verkocht en wordt nu verhuurd, deze mensen hebben aangegeven dat ze het willen kopen maar dat is niet verplicht en dan nog zullen we verlies maken op ons huis. Gelukkig kunnen we het verlies opvangen met een levensverzekering die bij verkoop uitbetaald maar we hadden liever wat geld over gehouden om hier in Oz een aanbetaling aan een huisje te doen in de toekomst. Dus nu snel aan het sparen slaan, om begin volgend jaar te gaan kijken voor een koophuisje. Onze buurvrouw wil ons het huis van haar broer al aansmeren, als hij net zo goed zijn huis verzorgt als zij dan moeten we snel een bod doen (zij is nogal een pietje precies)
 
Rondhoppende kangaroos: Check!!! Er zit een fokker 3 straten verderop.

Mooie natuur: Check!! Elke morgen hertjes en hazen voor het huis en na 500 meter lopen sta je tussen de slapers en wakersdijk en daar is het heel mooi!! En er zit een mini bos aan het begin van de straat.

Werk: Check! Je kan zo Fokko zijn baan overnemen: douches renoveren.

Blijft mooi weer over: Check!! Zelfde klimaat als Noord Tasmanië: Wij hebben ook een gematigd zeeklimaat zonder grote temperatuurverschillen en met neerslag het hele jaar door. Het klimaat verschilt enigszins met het klimaat van de rest van Nederland. De zon schijnt er vaker, het regent in de warmste maanden minder en op hete dagen zorgt de invloed van de zee voor verkoeling. :D
VERKOCHT?? :up:

Jij zelf bent al een betere makelaar dan die gasten die bij jou over de vloer zijn geweest, dat is zeker.
Ik zou het bijna doen, maar ja, ik verwacht in Australië zo'n beetje slapend rijk te worden :D (gelet op de tarieven die Jack noemde), toch?
 
Sjongejonge, Makelaar en wandelende web-index! Jouw profiel wordt al gaande behoorlijk uitgebreid!

Maaruh,... voor jou geen internet actie?

"De Gazet van Grunningen"

Door onze reporte:
Laatste nieuws: Grunningers verkopen huis, schônmoeder en koelkast in één.
Deur oanhauwdende schèrste van gerinneveerde schônmoeders in noerd-grunningse krimpgeminte, hèt ene inweuner van ons durp het lukroative plàn opgevát denne vroag en oanbod bai elkoar te bringe deur schoarse zake gekoppeld te verkope. Volleges onze zegsman woarn zie zô suksesvol en hette het hunne gine windaieren gelegd. Zodoende goan ze binnekort der plan uutbraie noar Oostralië.
 
:D Nee joh!! Gewoon weer neerzetten was gaaf! Alleen ironisch, heb jij het ei van Columbus uitgevonden dat we ons huis kunnen verkopen, heb ik geen schoonouders!! ;)
Mijn schoonvader is 20 jaar geleden al overleden, die heb ik zelfs nooit gekend en mijn schoonmoeder 8 jaar geleden, dan kan je al wel weer tegen dit soort grapjes.
Fokko moest er zelfs om lachen: "Ja dat hebben wij weer!! Moeten we mijn schoonmoeder maar opofferen." :D
 
Ja, ik zie het al helemaal voor me:

-- Het was zaterdag 26 januari 2013. Héél Australië viert feest, want het is Australia day, de nationale vrije dag van het land. Onder de Nederlandse emigranten roept het zoete herinneringen op aan de jaarlijkse Koninginnedag van hun thuisland. Altijd heerst er een vrolijke en ontspannen sfeer. Overal worden festiviteiten georganiseerd. Kortom: Echt een dag om er eens lekker op uit te gaan met zijn allen!

-- Voor deze bijzonder gelegenheid hadden twee gezinnen, die uit Nederland geëmigreerd zijn, afgesproken om gezellig met elkaar erop uit te gaan in het altijd gezellige Bicheno, de Tasmaanse hoofdstad van watersport activiteiten en tevens gateway naar de meest bijzondere natuurparken die Australië rijk is.

-- Na gezellig samen te hebben genoten van de overvloed aan activiteiten, is besloten de mensenmassa te verlaten en een rustig plekje te zoeken op één van de vele terrassen aan de uitgestrekte promenade, die deze capitool siert. Zo komt het, dat ze na lang zoeken een plekje vinden en daar neerstrijken. De bestelling wordt opgenomen en minuten later wordt de traktatie bezorgd: Genoten wordt van heerlijke cappuccino's en grote glazen ijskoffie met slagroom.

-- Op een zeker moment, als de glazen leeg zijn, trekt M zorgvuldig haar tas naar zich toe. Het is een grote, zware tas, die al de hele dag geen seconde uit het oog is verloren. Ze opent de tas en tilt zorgvuldig de inhoud op tafel: 3 grote zwarte ordners, vol met papieren en documenten, worden zorgvuldig op tafel uitgespreid. Zo. zegt M. Waar zullen we beginnen? Meteen maar bij post 52 van Money, money, money?

Het moment van vergelding is aangebroken.....................
 
Zat ff wat te 'surfen'.
Hier, deze is voor jullie:

De vruchten zullen de beloften der bloemen overtreffen.
Het is goed, maar het eindresultaat zal nog veel beter worden.
 
Back
Top