Money, money, money..... ;-)

:D Geweldig!! Je moet een boek gaan schrijven. :)
(Ben ik ook mee bezig, maar zo goed kan ik het niet. ;) )

Once upon a time....
Hmm, nee... bzzzzz
Lang geleden, in een wonderland aan de andere kant van de wereld, zat er een meisje, Alice, tegen een boom geleund...
Hmmm, nee, bestaat al... bzzz
Over avonturen van Hucklehardcore.... bzzzz
Memoires, levensverhaal, biografie... bzzzz

Knip de stekker van de shredder, dit gaat nooit werken! En het is ook al erg off-topic. Tenzij ik er een boel doekoe mee ga verdienen. zoiets als Bill Bryson ofzo...:cool:
Read-on!
 
Het koste wat tijd, maar leerzame berichten. Ontzettend veel respect voor families die gaan verhuizen of de stap (gaan) maken. De huizen markt is kort gezegd, groot aanbod en weinig mogelijkheden... Catshuis is op niets uitgelopen na 7 weken vergaderen! Binnenkort misschien wel weer naar de stembus. Miljoenen voor Suriname worden al bevroren, omdat Nederland miljarden moet bezuinigen. En dan jullie berichten over schoonmoeders, brengt de stemming er weer in. ;) Aha. Tips van Jack over Noosa, wordt wel ons einddoel, eerst wat lager... Cleveland. Eerst contact aangaan met dutch fine foods in Australië. Want die 'jongens' gaan we zeker missen...
 
Righto, thanks! Wij laten ons door de witte boorden niet uit het veld slaan hoor!
Jullie hebben lekker de vaart erin, las ik! Zou ik ook wel willen, dan weten we weer waar we voor bezig zijn!
Cheers!
 
Wij hebben de rest van ons spaargeld misschien nog hard nodig, ons huis in Nederland is niet verkocht en wordt nu verhuurd, deze mensen hebben aangegeven dat ze het willen kopen maar dat is niet verplicht en dan nog zullen we verlies maken op ons huis. Gelukkig kunnen we het verlies opvangen met een levensverzekering die bij verkoop uitbetaald maar we hadden liever wat geld over gehouden om hier in Oz een aanbetaling aan een huisje te doen in de toekomst. Dus nu snel aan het sparen slaan, om begin volgend jaar te gaan kijken voor een koophuisje. Onze buurvrouw wil ons het huis van haar broer al aansmeren, als hij net zo goed zijn huis verzorgt als zij dan moeten we snel een bod doen (zij is nogal een pietje precies)


Hai hebbben jullie of iemand anders in Oz, nog met eigen huis in Nl, al geinformeerd of het mogelijk is in Oz een huis te kopen of wordt de schuld van het verhuurde huis in Nl geheel afgetrokken van het bedrag wat je kunt lenen?

Kan me niet voorstellen dat ze geen rekening houden met je verplichtingen in Nl? Want als huurder vertrekt, moet je opeens per maand stuk van je inkomen inleveren aan de hypotheek in NL.

Iemand al geinformeerd?

thanks Simone
 
Die miljoenen bezuiniging op Suriname is niet vanwege NL bezuinigingen, maar omdat ze hun (verdachte) criminele ptesident een card blanche geven en vrijuit laten gaan, zonder eerlijk proces. Een goede daad. /offtopic
 
Kabinet trekt de stekker eruit. Wat schieten we daar mee op? Er moet toch bezuinigd worden om aan de (NL)Brusselse criteria te kunnen voldoen. Schuif maar door naar het volgende kabinet. En intussen maar weer een dure verkiezingstijd ingaan. Hebben ze daar echt zaagsel in hun hoofd?
De pessimist zegt: we gaan bergafwaarts, het wordt alleen maar grimmiger in Nederland.
De optimist zegt: We zitten nu zo diep in het dal, het kan alleen maar beter worden.

Jaja, en die huizenmarkt dan? Hoe gaan we de gevolgen van de koop-maar-raak mentaliteit van de afgelopen 20 jaar weer rechttrekken?
Keuze 1: Oogkleppen op en doorgaan op dezelfde manier
Keuze 2: Afwaardering van de vastgoed markt, totdat een reëel prijsniveau bereikt is.
Voorlopig zitten de meesten van ons met een veel te zwaar hypothecair belast huis...

Iedere bezuiniging is een rem op de economie en levert weer nieuwe problemen op (volgens sommige analisten). Doorgaan met spenderen is teren op een voorschot van de (verwachte) welvaart van later. Hoe lang gaat dat goed? Tot pakweg 2010? Hoe lang nog laten we ons regeren door het toverwoord "economie"?

Wij laten ons door de witte boorden niet uit het veld slaan hoor!
Nog steeds waar, maar we blijven wel graag op de hoogte.
 
onze huur tot nu toe in NSW ,ongeveer 27 kn ten zuiden van Sydney, mooie omgeving,niet druk.
Menai 670 per week
Illawong 700 per week
Harrington Park 540 per week.
Gelukkig hebben we nu gekocht, vind het maar bloedgeld wel voor veel luxe ,maar je mag niks, de hondjes zijn ook zo illegaal als wat,mag ook niet, je mag eigenlijk helemaal niks dan de mortgage van een ander betalen .
Ben zo blij dat ik er vanaf ben.
Jack je hebt groot gelijk, wij moesten idd ook een maand extra huur betalen toen we er weer uitgingen.
 
Denk dat de prijzen aan de andere kant van de Tasman zee wel ietsje anders liggen dan in de duurste stad in Australia ;)
Dat is allemaal relatief. Huren kan hier inderdaad goedkoper zijn maar de lonen zijn hier ook aanzienlijk lager.
 
:eek: Dat is wel heel veel!! Wij houden het op $250-$350 per week. ;)
Wij zitten 52 km buiten Melbourne op $380.

Overigens betaalden we in Kensington dicht bij Melbourne CBD ook $380. Alleen toen hadden we een erg oud huis zonder luxe en ruimte en dan bedoel ik een 70m2 oppervlakte met een oude keuken zonder luxe en een badkamer waar de tegeltjes spontaan van de muur kwamen.

Nu wonen we in een 2,5 jaar oud town house, dus nog steeds volgens ozzie begrippen weinig luxe maar wel alles bijna nieuw. Met een 2e slaapkamer en de luxe van een 2e badkamer ideaal voor een stel waar regelmatig vrienden/familie vanuit Nederland over de vloer komt. Maar zoals ik al schreef voor dat beetje extra moeten we dagelijks wel 100 km rijden terwijl we in het verleden op de fiets stapten. In ons geval betekend het dus ook dat we meer betalen voor dat "beetje" extra, onze auto loopt immers niet op water en Citylink kost ook geld etc etc. Maar we klagen niet, we wonen geweldig! Nu nog dat eigen plekje waar je wel een muurtje mag verven :cool:

Ik heb al eens eerder in een post geschreven wat wij met zijn 2-en kwijt zijn.
Je berekening is wel heel gunstig, maar onze kosten zijn inderdaad in $
Zal het nog even iets uitgebreider neerzetten alles is per maand voor 2 personen.
1650 huur
15 gas
20 water
60 electra
65 auto verz
52 Car rego
29 mobile 1
29 mobile 2
75 Huislijn + internet
68 private health insurance 1
68 private health insurance 2
58 inboedel verz
850 boodschappen
Geeft een totaal van $3039
Hier hebben we nog geen km gereden, geen kleding gekocht, extra medische kosten gemaakt of zelfs maar een keer uit geweest.

Sindsdien zijn ook de kosten voor elektra, ziektekosten verzekering en gas omhoog gegaan. Een netto inkomen van minstens $50.000,- in de regio Melbourne is geen overbodige luxe.
 
Wordt het straks the blues tegen the reds. Ben benieuwd hoe dat ligt qua prijzen voor Brisbane en "omgeving". Veel mensen hier uit Melbourne en Perth.
@tweety: water en de auto rijdende houden (like). Jammer dat ze geen gallons in Oz. kennen, maar liters. Is die prijs gunstig?
 
Hm... 't Is duidelijk:
Gaan we kijken naar de kosten voor huisvesting, dan lopen die behoorlijk uiteen.
Stad=duur, maar hoger inkomen.
Rural=minder duur, maar lager inkomen.
Voor veel dingen kun je de € omzetten in de AU$, maar lonen liggen hoger.
Verder is je lifestyle een goede graadmeter voor de cost of living: take it easy!

Wat dat betreft is er niet veel nieuws onder de zon. Wél dat een hardwerkende hollander in Oz meer kansen heeft een goede boterham te verdienen (zie post van Jack).

Persoonlijke vraag is dus: Waar wil ik gaan wonen? City of Rural? Is daar werk? Hoe ver gaan we commuten? Zijn er wel voldoende voorzieningen in de buurt waar ik wil wonen (denk aan Rural area).
 
Persoonlijke vraag is dus: Waar wil ik gaan wonen? City of Rural? Is daar werk? Hoe ver gaan we commuten? Zijn er wel voldoende voorzieningen in de buurt waar ik wil wonen (denk aan Rural area).

Daar lopen wij ook mee rond en dan ook nog met:
Noord of Zuid???
en thuisonderwijs of naar school??? ;)
 
Back
Top