Geweldig!! Je moet een boek gaan schrijven.
(Ben ik ook mee bezig, maar zo goed kan ik het niet. )
Wij hebben de rest van ons spaargeld misschien nog hard nodig, ons huis in Nederland is niet verkocht en wordt nu verhuurd, deze mensen hebben aangegeven dat ze het willen kopen maar dat is niet verplicht en dan nog zullen we verlies maken op ons huis. Gelukkig kunnen we het verlies opvangen met een levensverzekering die bij verkoop uitbetaald maar we hadden liever wat geld over gehouden om hier in Oz een aanbetaling aan een huisje te doen in de toekomst. Dus nu snel aan het sparen slaan, om begin volgend jaar te gaan kijken voor een koophuisje. Onze buurvrouw wil ons het huis van haar broer al aansmeren, als hij net zo goed zijn huis verzorgt als zij dan moeten we snel een bod doen (zij is nogal een pietje precies)
Nog steeds waar, maar we blijven wel graag op de hoogte.Wij laten ons door de witte boorden niet uit het veld slaan hoor!
zoiets als Bill Bryson ofzo...
Mijn idee... Dan maar even geen 'high society'Dat is wel heel veel!! Wij houden het op $250-$350 per week.
Dat is wel heel veel!! Wij houden het op $250-$350 per week.
Dat is allemaal relatief. Huren kan hier inderdaad goedkoper zijn maar de lonen zijn hier ook aanzienlijk lager.Denk dat de prijzen aan de andere kant van de Tasman zee wel ietsje anders liggen dan in de duurste stad in Australia
Wij zitten 52 km buiten Melbourne op $380.Dat is wel heel veel!! Wij houden het op $250-$350 per week.
Je berekening is wel heel gunstig, maar onze kosten zijn inderdaad in $
Zal het nog even iets uitgebreider neerzetten alles is per maand voor 2 personen.
1650 huur
15 gas
20 water
60 electra
65 auto verz
52 Car rego
29 mobile 1
29 mobile 2
75 Huislijn + internet
68 private health insurance 1
68 private health insurance 2
58 inboedel verz
850 boodschappen
Geeft een totaal van $3039
Hier hebben we nog geen km gereden, geen kleding gekocht, extra medische kosten gemaakt of zelfs maar een keer uit geweest.
Wij zitten 52 km buiten Melbourne op $380.
Gisborne, Macedon Ranges.Waar precies wonen jullie?
Daar is al wat vaker over gepost en dat verschilt per dag, vanmorgen echter $1.469 per liter.@tweety: water en de auto rijdende houden (like). Jammer dat ze geen gallons in Oz. kennen, maar liters. Is die prijs gunstig?
Gisborne, Macedon Ranges.
Persoonlijke vraag is dus: Waar wil ik gaan wonen? City of Rural? Is daar werk? Hoe ver gaan we commuten? Zijn er wel voldoende voorzieningen in de buurt waar ik wil wonen (denk aan Rural area).