Money, money, money..... ;-)

Daar lopen wij ook mee rond en dan ook nog met:
Noord of Zuid???
en thuisonderwijs of naar school??? ;)

keuzes, keuzes :confused:
Persoonlijk zou ik kiezen voor school ipv thuisonderwijs. Als jullie aankomen, kennen jullie (en dus ook jullie kids) nog weinig mensen. School is vaak wel de plaats om nieuwe vrienden te maken en bevriend te raken met andere ouders. Inhoudelijk kan ik er niks over zeggen.. ik kijk nu alleen even naar het 'sociale' voordeel van de twee.
 
Gelukkig heb je thuisonderwijs groepen in Australië en is dat sociale dus geen issue.
Ik twijfel alleen of de Australische scholen het welzijn van onze kinderen wel kan garanderen.
(lang verhaal, kids krijgen nu ook al thuisonderwijs. :up: )
 
Ja daar loop ik ook mee rond. Vriend wil rural (2uur vanaf Melbourne), ik liever een kleine stad of dorp dichtbij Melbourne en de zee ;-). Te klein en ver weg lijkt me zo eenzaam. Maar dat komt ook omdat ik nu in Utrecht woon en me een leven in een klein dorp gewoon niet kan voorstellen...
 
Zelf heb ik het omgekeerde, we wonen nu "rural"
Alles kost minimaal een kwartier om naartoe te gaan.
Ook niet echt leuk voor de kids, hun dichtstbijzijnde vriendin woont in de straat,
maar voor de rest moeten we met de auto.
Als we met z'n tweeën waren gingen we weer voor rural, maar dat zijn we niet.....
Alhoewel, het in een dorp wonen ook geen garantie is voor vriendjes in de buurt..... :oops:
 
Zelf heb ik het omgekeerde, we wonen nu "rural"
Alles kost minimaal een kwartier om naartoe te gaan.
Ook niet echt leuk voor de kids, hun dichtstbijzijnde vriendin woont in de straat,
maar voor de rest moeten we met de auto.
Als we met z'n tweeën waren gingen we weer voor rural, maar dat zijn we niet.....
Alhoewel, het in een dorp wonen ook geen garantie is voor vriendjes in de buurt..... :oops:

Dus jullie willen nu juist id stad wonen? Wij wonen nu in een topstraat, allemaal kindjes en ze spelen allemaal met elkaar, de ouders zijn goede vrienden geworden, grote speeltuin voor de deur en groen. Echt ideaal dus. Dat gaan we in OZ natuurlijk nooit krijgen en dan twijfel ik weer. Maar ben nu alle afl van Relocating Phil Down Under aan t kijken, en dat geeft zo'n mooi beeld weer, dat gevoel heb ik altijd als ik daar ben, en vergeet je weer als je hier bent :-( Heb het gevoel dat mijn beslissing steeds duidelijker wordt en dat geeft rust. Terwijl ik 3 weken geleden nog hyper was en niet meer echt logisch kon nadenken. Dit forum is ook echt fijn (en verslavend haha ;-))
 
Dit forum is ook echt fijn (en verslavend haha ;-))
;):up:

Het grote (enorm grote) voordeel van Australië is, dat een stadje ter grootte van een klein slaapdorp hier in Nederland vaak al enorm veel voorzieningen heeft. Als je hier een dorp hebt met een paar duizend inwoners, dan vind je er nauwelijks nog winkels. Een plek in Australië van vergelijkbare grootte heeft wel winkels, pubs, kinderopvang,.. you name it. Overigens is daar ook al de tendens dat dergelijke (commerciële) activiteiten kapot gaan omdat (vermoedelijk) het niet meer rendabel is, overheidssteun wegvalt en wie weet wat voor redenen meer. Ook een grote reden voor het aanwezig zijn van voorzieningen is de factor 'toerisme'.

Wat betreft de kinderen: Het plaatsje is zo klein niet of er is wel een speeltuin met hekje eromheen. Picknickplaatsen vind je overal, natuur en ruimte hoef ik zelfs niet te noemen, want is voor velen dé reden voor emigratie. Het aangaan van sociale contacten is een zaak die toch voor iedereen persoonlijk geldt, want je moet er echt zelf hard aan werken, naar de maat waarin je het prettig vind ze te hebben. Zo dus ook voor de kinderen (zo de ouden zongen, zo piepen de jongen). Tenzij je in een oord terecht komt waar ze niet op buitenstaanders, pottenkijkers, vreemdelingen enzo zitten te wachten. dat heb je soms ook, hoewel dat naar ik meen in ons bekrompen Nederland meer speelt dan daar in Oz.

Ten laatste: er is een graadmeter om de stadsgrootte te peilen: Je telt het aantal fastfood-ketens. Een stad telt pas mee als er minimaal 4 verschillende van zijn. :D Deze test is opgesteld door de wetenschappers van wereldwijd marktleidend onderzoeksburo HardCore Incompany Pty Ltd BV.
 
;):up:

Ten laatste: er is een graadmeter om de stadsgrootte te peilen: Je telt het aantal fastfood-ketens. Een stad telt pas mee als er minimaal 4 verschillende van zijn. :D Deze test is opgesteld door de wetenschappers van wereldwijd marktleidend onderzoeksburo HardCore Incompany Pty Ltd BV.

hahha
 
;):up:

Ten laatste: er is een graadmeter om de stadsgrootte te peilen: Je telt het aantal fastfood-ketens. Een stad telt pas mee als er minimaal 4 verschillende van zijn. :D Deze test is opgesteld door de wetenschappers van wereldwijd marktleidend onderzoeksburo HardCore Incompany Pty Ltd BV.

Hahaha, so true!!!!
Zeg, als HardCore Incompany Pty Ltd BV zich gaat vestigen in Australië, ben ik bereid om een kantoor op te zetten in WA, natuurlijk wel gesponsord door bovenstaande..:D
 
Hoe ben je daar zo terecht gekomen en is het leuk wonen? (ben me aan t orienteren rondom melbourne, vriend wil graag naar Castlemaine maar vind ik zo ver weg)
Gewoon gekeken wat haalbaar is voor ons. Wij moeten beiden namelijk dagelijks voor werk in Melbourne zijn (Parkville & North Melbourne), enkele reis Gisborne, North melbourne is 52 km en gemiddeld 45 minuten. We verwachten dat dit overigens in de komende jaren langer zal gaan duren. Tweede reden om hier te gaan wonen is daarom het station, de mogelijkheid om met de trein naar het werk te gaan is voor ons een must! Tweede auto zien wij niet zo zitten, zijn immers maar met zijn 2-en maar een stukje flexibiliteit willen we graag.

Overigens zijn we er nog niet helemaal uit of we in Gisborne ook willen kopen.....
Ten laatste: er is een graadmeter om de stadsgrootte te peilen: Je telt het aantal fastfood-ketens. Een stad telt pas mee als er minimaal 4 verschillende van zijn.
Zoals HardCore als schreef, sinds wij een McDonalds hebben (zo'n 6 maanden) is het einde in zicht :D Misschien moeten we op zoek naar een echt dorpje.

Zonder gekheid, het bevalt prima en waar we voor een langere tijd gaan wonen hangt allemaal af van onze financien tegen de tijd dat we iets willen/kunnen kopen. Voorlopig zitten wij nog even gehuurd en dat heeft ook zijn voordelen.

Chantal
 
Dus jullie willen nu juist id stad wonen? Wij wonen nu in een topstraat, allemaal kindjes en ze spelen allemaal met elkaar, de ouders zijn goede vrienden geworden, grote speeltuin voor de deur en groen. Echt ideaal dus. Dat gaan we in OZ natuurlijk nooit krijgen en dan twijfel ik weer. Maar ben nu alle afl van Relocating Phil Down Under aan t kijken, en dat geeft zo'n mooi beeld weer, dat gevoel heb ik altijd als ik daar ben, en vergeet je weer als je hier bent :-( Heb het gevoel dat mijn beslissing steeds duidelijker wordt en dat geeft rust. Terwijl ik 3 weken geleden nog hyper was en niet meer echt logisch kon nadenken. Dit forum is ook echt fijn (en verslavend haha ;-))
Nee!!!! Niet in een stad hoor, maar een dorp lijkt me wel wat.
We zijn stiekem verliefd op Margate geworden toen we daar waren. ;)
Misschien lekker huren tot de kids wat ouder zijn en alleen kunnen reizen.
En dan rural gaan wonen.
Voorlopig geen blok (koopwoning) meer aan ons been in elk geval.
 
Wat grappig! We zijn er geweest en voelde echt als "thuis".
Vlakbij Kingston voor de boodschappen, goedkope Coles en hoef je Hobart niet in.
Ideaal voor mijn gevoel.
Kan niet wachten!! ;)
 
Hopen dat ze werken, na een mailtje van gisteren over de kids kan ik ze goed gebruiken!!
(woensdag is het weer D-day.... :( )
 
Grote regionale verschillen

Ten opzichte van het eerste kwartaal daalde de gemiddelde prijs van verkochte woningen met 0,7 procent. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2011 is de prijs nog verder gedaald, namelijk met gemiddeld 6,3 procent. Gemiddeld staat een huis 10 maanden te koop voordat het verkocht wordt. De verschillen tussen regio's zijn groot: in Noord-Groningen steeg de prijs van de verkochte woningen met 13,2 procent. Vier andere regio's kende een lichte stijging, maar in alle andere regio's daalde de prijs.
http://www.rtl.nl/components/actuee...cht-prijzen-blijven-dalen.xml#huizenprijsjuli
Nu nog een koper vinden dan ben je binnen ;-)
 
Back
Top