Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

Goed nieuws zeg. Ik hoop dat de operatie en revalidatie zeer voorspoedig verlopen en dat jullie binnenkort lekker van de Australische  :sunny: kunnen genieten.

Hoii,

Even snel een berichtje vanuit Belgie,......................Richard zijn operatie is geslaagd  :roll: Ik ben erg blij dat hij zich weer 'wat beter' voelt.
Sinds vandaag is hij weer een beetje bij. Hij heeft wel heeeel errug veel pijn :| en ik vind het echt vreselijk om hem steeds alleen te moeten laten. ik Zit in Brussel bij mijn vriendin (gelukkig wel) dus ik moet steeds een half uurtje heen en weer.
Valt op zich wel mee en ik ben zo bij hem natuurlijk, maar bljif het rot vinden.
Helemaal nu we erachter zijn dat Rich in zijn andere been ook een cyste blijkt te hebben  :cry:  De arts zelf heeft hier nog nooit van gehoord, en stond er erg verbaasd van dat hij toch ook (weliswaar een kleintje) een cyste in zijn andere voetbot heeft, en wij natuurlijk ook. We waren net twee uur aan het bijkomen van alles en toen hoorden we dit. Rich heeft ook al een tijdje last van zijn linker been maar we hoopten dat het overbelasting was  :|
Ik ben wel heel blij met mijn mannetje hij is echt heel sterk hoor  :smile: en hij wil nog steeds naar Oz.

De arts zei dat er ook in Australie hele goede artsen zitten.................., maar is er iemand die weet of medicare dit soort dingen vergoed als je 'net' Australie binnenkomt (er een paar jaar zit)? 
En door alle zorgen weet ik het niet meer precies maar mag je met een stni visum van het jaar dat je in die twee jaar gewerkt hebt ook in een ander beroep werken als het beroep waar je mee binnenkomt (in dit geval timmerman)?
Hoop dat iemand hier antwoord op heeft.
Want ondanks alles willen we nog steeds gaan  :smile: maar we hopen dat bovenstaande dan wel mogelijk is????

Voor nu even hele moeie  :yawn: groetjes uit Belgie

Liefs Eutrice

sjee Eutrice...

Ik kan een antwoord geven;
Met een STNI moet je twee jaar werken en wonen in de sponsorende staat. Werken hoeft niet in je eigen beroep te zijn.
Veel sterkte!
aukje

Fijn dat de operatie goed geslaagd is. Wel balemn van die cyste zeg! Sterkte er allemaal mee en natuurlijk een voorspoedig herstel!

Hi Eutrice,

Oh jee, dat was niet helemaal het nieuws wat jullie wilden horen, maar wel goed dat jullie bij een goede arts zitten die hier ongetwijfeld ook raad mee weet!

Heel veel sterkte de komende tijd en we leven met jullie mee  :up:

Groetjes,
Lela

Niet zo leuk nieuws maar bekijk het ook van de positieve kant, nu die andere cyste gevonden is, kan die ook meteen behandeld worden. Stel je voor dat hij nog een half jaar of langer had moeten wachten.
In ieder geval veel sterkte met de revalidatie!

groetjes,
An

maar is er iemand die weet of medicare dit soort dingen vergoed als je 'net' Australie binnenkomt (er een paar jaar zit)? 

Vanaf het moment waarop je als permanent resident binnenkomt en in Oz gaat wonen heb je recht op Medicare. Je moet je wel direct aanmelden zodra je binnenkomt.

Goed te horen dat de operatie is geslaagd. Maar wat een bericht dat er nog één in het verschiet ligt! Wordt die nu ook dan binnenkort gedaan of moeten jullie weer wachten?
Ik wens jullie alle goeds toe en blijf duimen dat alles op zijn 'pootjes' terecht zal komen...

liefs van Pauline

Gelukkig dat je iig dit achter de rug hebt en ze het nu hebben geconstateerd.

Hopenlijk een voorspoedig herstel en hup off you go.

Mariette

Hoii,

Dank jullie wel allemaal voor de reacties  :smile:

Weet er ook iemand of je, als je jezelf bijverzekerd (omdat alleen medicare niet toereikend is) een prive verzekering ons wel 'wil hebben' als wij weten dat rich zowiezo geopereerd moet worden?
De cyste is namelijk nu nog te klein om te opereren.

Alvast bedankt voor jullie hulp  :up:

Liefs Eutrice

Ik heb ergens gelezen dat je voor bestaande aandoeningen een 'waiting period' heb. Weet niet precies hoe lang. Hetzelfde als hier eigenlijk, als je je aanvullend verzekerd, mag je daar ook het eerste jaar/half jaar niet claimen, toch? Waar ik ook wel benieuwd naar ben, is of een bestaande aandoening van invloed is op je premie...?

En trouwens, heb nog niet officieel gereageerd, wel gelezen. Maareh, gelukkig is stap 1 goed gegaan... helaas nog een stap 2 in de toekomst, maar wie dan maalt, die dan haalt... toch?! Anyway. Van harte beterschap voor Richard en voor jou een borrel en binnenkort met z'n twee uitrusten!!

Groet,
Kath

Hoi

Gelukkig is de operatie geslaagd en hopelijk een spoedig herstel voor Richard. Wel balen van de cyste in zijn andere voet.
Als je medicare verzekerd bent kan je geopereerd worden in Australie maar er zijn lange wachtlijsten. Neem je een private health verzekering heb je geen of korte wachtlijst. Hiervoor hoef je geen keuring voor onder te gaan en kan je gewoon af sluiten. Wel geldt voor bepaalde dingen een waiting period die is afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij en wat voor aandoening het varieert van 2 maanden tot 2 jaar . Sterkte met alles.

Groetjes Erna

Wat fijn dat de operatie geslaagd is! (toch via Belgie heel snel gegaan). Jammer natuurlijk van de andere cyste maar wie weet hoeft dat in de toekomst niet verwijderd te worden??? Hopelijk krijgt hij er niet meer last van.

Veel sterkte  :up:
Marie

Hoii,

Bedankt Kathleen, Erna en Marie voor jullie reactie's Dat stelt me weer wat geruster  :up:

En met Rich gaat het gelukkig weer wat beter  :up: Hij heeft iets minder pijn en hij heeft sinds gister een supersonische schoen  :grin: het is een soort ski schoen met luchtkussens  :lol: Heel maf maar het ondersteunt zijn voet goed.
Verder mag hij vanaf volgende week gaan steunen op zijn voet en lopen mag hij pas over een maand.
Duurt allemaal even, maar het komt goed!!

We houden jullie op de hoogte, oja ....20 juni is het huis offcieel verkocht  :lol: :grin: :lol: :p

Liefs Eutrice

Oook dat nog!!!!  :lol: Succes met verhuizen op de soul-schoen! Gefeliciteerd met de verkoop!!!

Ps. Richard, time to learn the moon walk?

:lol: GEFELICITEERD!!!!!! :up:

Geweldig nieuws na zo'n periode of niet? Ik ben heel blij voor jullie! Nu hoop ik stiekum dat de verkoopgolf doorgolft naar ons... maar we krijgen morgen de tweede kijkers binnen een week, dus het begint weer aan te trekken... wie weet...

liefs van Pauline

Wat goed dat jullie huis eindelijk verkocht is  :up:
Gefeliciteerd daarmee.
Uiteindelijk komt het allemaal wel goed.
Sterkte met de moonwalk  :grin:

Groetjes,
Jolanda

Gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis!
Gelukkig voor Richard geen gips dan ben je ook niet blij in de zomer al zal dit ook warm zijn, en dan maar ff minder charmant

Erna

Back