Na 11 maanden in Adelaide met zijn tweetjes......... nu met zijn drietjes!!!

Jolanda, je weet iemand op te beuren.
Ons huis staat bijna een jaar te koop en tot zover niemand die echt serious bezig is geweest behalve 1 in het begin.
En we hebben er maar 1 nodig is die het hebben wil.
We houden dus moed.

Ik zal voor jullie duimen Wilsil  :up:

Wij hebben alles uit de kast gehaald. Een ander verfje,
een weekje van funda af, nieuwe foto's, gezakt met de prijs, enz....

Onze makelaar begreep er niets van, en je ziet het.....toch gelukt.
Ik hoop voor jullie dat het ook gauw verkocht word.

Groetjes,
Jolanda  :up:

Hoiii,

Bedankt voor jullie reactie's, doet een mens goed al dat medeleven!

Voor iedereen die zijn huis ook nog niet heeft verkocht........heel veel succes en ik ga voor iedereen duimen!!!

De makelaar heeft al wel veel folders van ons huis aan geintresseerden meegegeven, maar er is nog geen reactie geweest. Deze week was er wel weer iemand die serieus intresse in onze woning heeft en ze gaan kijken of ze  het financieel kunnen rondkrijgen :smile: wie weet.......

We hebben de oproep gekregen en RIch is...................................  28 juni een keer aan de beurt voor een consult aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh.
Dit kan niet hoor :| :| :cry: :|
Voordat ie dan een keer word geopereerd is het 2008...neeeeeeeee
Voor 20 september moeten we in Australie zijn en we willen geen retourtje.

Maar goed, we zijn nu dus heel druk bezig om Richard eerder geopereerd te krijgen. Maar ja als dat niet lukt zit er dus niets anders op dan toch een retour te boeken en 
dan zijn operatie af te wachten en daaarna pas echt gaan.......pfffff dat willen we niet.
We hebben het Groene land al gebeld voor wachttijdbemiddeling, maar ze kunnen niet al te veel doen.
We bellen iedere dag met het amc of er iemand is die heeft afgebeld.
We hebben de chirurg hier in het ziekenhuis gevraagd of hij kan helpen, hij belt morgen terug.
Vandaag een brief geschreven naar prof. v Dijk, hopelijk snapt hij dat Richard eerder geholpen moet worden en wil hij ons helpen?!
We kijken nu ook naar de mogelijkheid of er in Nijmegen een kortere wachtlijst is of dat Richard in Belgie of Duitsland eerder geholpen kan worden?
We weten het ff niet meer :x
We kunnen dus nog steeds geen tickets boeken, zolang we niet weten of Rich eerder geholpen kan worden, omdat het niet zeker is of we eerder naar australie moeten of niet pfffffff.............................blegggghh.

We gaan alles proberen :p en het zal goed komen...........

Liefs Eutrice

Is het niet zo dat je naar elk willekeurig ziekenhuis kan gaan, m.a.w. kun je dit zelf niet kiezen? Indien dit het geval is zou ik er in jullie geval eens een belronde tegen aan gooien mogelijk dat er een ziekenhuis is waar met net een gaatje in de planning heeft.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar op onderstaande link kun je in ieder geval de wachttijden van verschillende afdelingen in verschillende ziekenhuizen vergelijken.
http://www.kiesbeter.nl/portal/default.aspx

In ieder geval veel sterkte, Chantal

Hoi,

Ik heb natuurlijk geen idee wat er aan de hand is met de voet, maar zelf heb ik in aug. een operatie ondergaan in Voorburg. Dit ziekenhuis (diaconessenhuis) doet niet aan weekeinde opvang, en daar door zijn de wachttijden heel veel korter.  Mijn eigen operatie bv, was daar zes weken wachten tegenover 7 maanden in het Bronovo.
Misschien kunnen ze daar ook wel voeten!!

Aukje

Eerst nu maar eens hopen dat die mensen het rond krijgen!!! Jubel jubel, dat zou toch geweldig zijn.

Meteen andere ziekenhuizen gaan bellen en je verhaal doen dat je voor augustus in Australie moet zijn om je visum te valideren dus dat hij in Juni geholpen wil worden voor de nacontrole enzo. Blablabla.

Vorig jaar had ik een knobbel in mijn borst die ik weg wilde halen voor we zouden vertrekken, stond ook een bepaald aantal weken voor. Kwam toen ook wat krap omdat we eerst in Dec. zouden vertrekken. Ze hebben me toen voorrang gegeven. Is misschien niet eerlijk tegenover die andere mensen maar soms heb jij gewoon dat ietsje meer nodig.

Succes.

Hoe zit dat met ziektekostenverzekeringen die claimen geen wachttijden of hele korte wachtperioden te hanteren.
Daar schermen ze toch zo mee als het weer een beetje op het eind van het jaar loopt zodat ze weer zieltjes willen winnen.
Zit daar misschien nog een mogelijkheid voor jullie?

Mariette

Hoi

Kan je het niet in het J. van Gooyenkliniek of de Laraisse Kliniek( geloof niet dat je het zo schrijft) proberen die hebben korte wachtlijsten. Maar weet niet of zo alle soorten OK's uitvoeren. Ik stond ook voor de keus of 8 maanden wachten in een gewoon ziekenhuis of binnen 3 weken in privekliniek. In privekliniek kan je alleen vaak niet overnachten, dit was voor mij geen probleem want heb mijn private nurse thuis.
Succes en hoop dat het lukt

Groetjes Erna

O vergeet te zeggen mijn arts opereerde in beide ziekenhuizen , Richard is natuurlijk afhankelijk van zijn arts , wel vervelend dat er maar 2 artsen zijn die dit doen.
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het goed komt.

Nogmaals succes
Erna

Hoiii,

Bedankt allemaal :grin: jullie duimen heeft geholpen hihihi

We hebben de afgelopen week heel heel veel gebeld en gister heb ik een brief geschreven naar dokter van Dijk en.........................i.p.v. 28 juni........is het 24 april geworden. Wel het consult met een andere arts die het dan weer doorspeelt naar prof. van Dijk :grin: :lol: :grin: :p geen probleem hoor haha.

Ik zal even uitleggen wat Rich heeft. Hij heeft dus al zijn hele leven last van zijn benen. Met zijn 17de was hij bij zijn toenmalige dokter die hem vertelde dat hij verschil in beenlengte had en dat een verhogings-zooltje onder 1 been de enige oplossing was. Hij moest maar leren leven met de pijn :evil: In de loop der jaren is het alleen maar erger geworden. EEn paar jaar geleden zei ik tegen hem dat ie er wat aan moest laten doen, want al die pijn kon volgens mij niet normaal zijn :|. Hij is toen naar de huisarts gegaan en heeft min of meer uitgelegd wat hij had. De dokter constateerde dat hij enorme :grin: platvoeten had en heeft hem voor beide benen zooltjes gegeven. Dit ging op zich heel goed en hij had veel minder last. Al met al werd de pijn in zijn voet toch weer steeds erger en Richard dacht,  'dat hij daar dan maar mee moest leren leven' :oops: . Ik vond het niet normaal dat hij met zijn 38 jaar maar ongeveer een uur 'normaal' kon lopen.
Uiteindelijk was hij het wel met mij eens (gelukkig) en is toen toch maar weer naar de dokter gegaan. Na de rontgen foto was er niet veel te zien, het bot in zijn voet leek 'hobbelig' dus moest ie terug komen voor een mri scan.
Hier bleek dus uit dat hij drie cystes in zijn enkelschijf heeft zitten. Deze zijn zo groot dat Richard eigenlijk nog (met zijn volle gewicht) op een paar randjes staat  :shock: Zijn bot is dus hol.
Dit is gevaarlijk, want zijn voet kan imploderen en dan is ie hem 'kwijt'.
De arts schrok er van en zei meteen dat dit te moeilijk is voor hem en dat hij hier niet aan wil beginnen :-( Er zijn 2 mensen in Nederland die dit kunnen :| vandaar de lange wachtlijsten.
Maar we zijn al heeeeeel blij dat het consult eerder is  :applaus: :humble:
Nu de operatie hopelijk in Mei/juni dan kunnen we toch nog een last minute boeken :grin: :grin: :grin: Het moet gewoon lukken :roll:
Maar we kunnen helaas niet naar elk willekeurig ziekenhuis daar is de operatie te moeilijk voor.
Hey Inge, ben blij voor je dat ze je eerder hebben geholpen toen :up: Geen bobbels meer!! Lijkt me wel eng hoor zoiets 'ontdekken' en dat nog ff voordat je ging emigreren.............pffff ongelooflijk :|

Maar bij ons komt het ook vast goed, met al die mensen hier (en thuis) die met ons meeleven, al die positieve vibes komen goed van pas  :lol:

En het huis gaan we ook gewoon op tijd verkopen :grin:

(Je moet bij positief denken beginnen, toch!!  :p)

Liefs Eutrice

Inderdaad, altijd positief blijven!!
Goed joh! dat jullie nu eerder terecht kunnen! Super!! Ik hoop en duim nog steeds mee, voor een goede afloop.
Heftig joh, nog nooit zoiets gelezen, een mens zit soms vreemd in elkaar.

Ik hoop dat jullie gegadigen voor het huis wat sneller kunnen beslissen dan die van ons, wij wachten al ruim 4 weken of het nou doorgaat of niet.... :|  Het schijnt dat de bank het erg druk heeft......
Man, wat een stress....

We'll keep the spirit high!!

liefs van Pauline

super zeg............dat is nog al een verschil he!! Gaat helemaal goed komen. Na je verhaal is het wel logisch en duidelijk dat je niet zomaar even een ander ziekenhuis belt.

Nu die mensen van je huis nog even bellen dat ze 1000 euro korting krijgen als ze voor volgende week vrijdag kopen en tekenen. Beetje dwang hier en daar :grin:

Te gek voor jullie dat Richard eerder kan komen, zo zie je maar weer dat al je inzet geholpen heeft.
Je verhaal is nu duidelijk waarom je alleen naar AMC kan.
Hoop dat alles goed komt en hij strraks zonder pijn door het leven gaat.
Blijf duimen.

Groetjes Erna

Super nieuws Eutrice  :up: over de 24ste.  Hopelijk is de operatie niet lang daarna en kunnen jullie mooi op tijd weg. 

Ik duim  :up:  :up: :up: nog voor kopers.

Groetjes,
Susan

Hoiiii,

@ Pauline, Jeee zeg, dat duurt wel erg lang he, 4 weken wachten op antwoord......... pffffff zou spontaan gaan nagelbijten  :wink:

@ Inge,  :grin: als dat eens zou kunnen hihihi.

We zijn gister gebeld door het Groene land...........Richard kan veel sneller geholpen worden in Belgie.
Hij kan a.s maandag al voor een consult naar Antwerpen :smile: Als hij daar sneller geopereerd kan worden dan in het AMC, waar we dinsdag een afspraak hebben  :lol: , dan gaan we naar Antwerpen. Het is wel een eindje rijden, maar het is altijd goedkoper dan twee retourtjes Australie  :wink: .
Als hij daar geopereerd word dan moet hij daar ook naartoe voor nacontroles enz. Je mag de nacontroles niet in Nederland doen vanwege een of andere ziekenhuis bacterie die je dan mee kan nemen?!
Dan nog, is het natuurlijk fantastisch dat ze Richard daar eventueel eerder kunnen helpen.

En a.s zaterdag hebben we een open huis. De makelaar gaat hier een paar uur zitten. Dat word weer poetsen  :lol:
Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs Eutrice

Misschien kun je in't AMC dat balletje opgooien dat het eventueel in Belgie zo snel kan. Natuurlijk wel eerst even aftasten wat de werkelijke wachttijd hier zou zijn.

Succes en dat het maar zo snel en goed mogelijk achter de rug zal zijn :up:

Mariette

Van mijn schoonvader weet ik uit eerste hand dat de zorg in Belgie veeeeel sneller en efficienter is. Ook was hij heel tevreden over de manier waarop hij geholpen werd. Dus; veel succes, en die paar ritjes moet je er maar voor over hebben. Zal je zien dat je huis na zaterdag ook ineens verkocht is!
(bloemen, volle fruitschaal en gezellige chocolaatjes neerzetten, en overal kwistig met Ajax strooien!!!)
aukje

Dit klinkt beter!
Het ziet er naar uit dat jullie met enkeltje richting Australie gaan. Volgende week nog even een bod op jullie huis en het is helemaal voor de bakker.

Chantal

Hoiiii,

Pffff..........moet ff van me af schrijven hoor  :cry:

Het is allemaal ff anders dan we dachten  :|
Afgelopen maandag naar belgie geweest, naar sint-niklaas. Dat was al enorm schrikken, de orthopeed zei eigenlijk meteen dat Richard ,waarschijnlijk, aan een prothese moet  :shock: . Het kraakbeen wat tussen zijn enkelgewricht zou moeten zitten is voor een groot gedeelte weg en het opvullen van het bot met donorbot o.i.d. dat zou niet al te veel uithalen. Hij vond alleen dat hij het niet goed genoeg kon zien op de foto's en catscan, om een beslissing te maken, dus moeten we terug komen om een catscan te laten maken  met contrast vloeistof.
We kwamen daar dus al helemaal ondersteboven vandaan. Dit hadden we gewoon echt niet verwacht.
De volgende dag hadden we een afspraak in het AMC.....pffff
Eerst werden er foto's gemaakt, omdat hun het waarschijnlijk ook niet goed genoeg hebben kunnen zien, en vervolgens moesten we bij een assistent orthopedischarts komen voor consult.
Hij zei meteen dat het gat te groot is voor een prothese. Een prothese is echt niet mogelijk je kan een prothese namelijk niet in de 'lucht' plaatsen  :| . Hij zei ook dat 50% van het bot weg is  :shock: en dat bijna het hele bot al dood is  :shock: :shock:. Vastzetten van het been is ook niet mogelijk. Hij is vervolgens weggelopen om te overleggen met de professor. Wij zaten er echt verslagen  naar elkaar te kijken en wisten niet wat we moesten zeggen.
Even later kwam die arts terug en zei 'dat de professor zo zou komen om te overleggen wat ze moesten doen'.
Ondertussen vroeg ie naar Australie, omdat er op het papier stond dat we bezig zijn met emigreren. Hij zei al meteen dat ze lange wachtlijsten hebben.....pffff
Daarna kwam die professor binnen samen met nog een assistent, ze gaven ons een hand en doken meteen op de computer waar de foto's op stonden.
Ze begonnen meteen te overleggen met elkaar hoe ze het bot moesten gaan repareren.........even dat wegzagen en dan daar overheen........even hier wat uitboren en daar wegbreken..........hoe kom je erbij dat het helemaal dood is er is maar een gedeelte dood.......even daar boren en  dan moet dat regeneren ........ enzenz. En wij zaten daar maar  :shock:  :shock: :shock: waaaaat. Sorry mag ik wat vragen vroeg ik.............geen atwoord gingen gewoon door met elkaar.
Lekker dan, vervolgens vroeg die professor aan Richard hoe lang ie er al last van had en waarom hij op een kruk loopt  :? :? :? uhhhhhhh tja waar zou dat voor zijn  :x :x vanwege de pijn mischien???
Al met al zei hij dat een prothese niet mogelijk is en dat ze dit moesten gaan opvullen met Richard zijn eigen bot (uit zijn heup) en dat we dan maar moesten hopen op een goed herstel  :shock: :shock:.
Daarna vroegen we of (vanwege Australie) er misschien een mogelijkheid is dat hij een uitzondering zou kunnen maken om Richard sneller te opereren?
Nuieeeee, minimaal een half jaar wachttijd hoor!!
We vroegen wat we nu moesten doen? Tja, dat moeten jullie zelf beslissen  :-( :? :x :cry: :oops: :| :shock:
Wat een enorme EIKEL.
Beneden bij de rontgen afdelin kwamen we erachter dat ze geen half jaar maar een jaar wachttijd hebben daar in het AMC op de orthopedische afdeling :shock: :shock:

Nu moeten we aankomende woensdag voor een catscan met kontrast vloeistof naar Sint-niklaas en dan horen we vrijdag (want de orthopeed in Belgie is er vrijdag pas weer) wat hij er van vind en of hij ons kan helpen  :| Dat weten we dus gewoon niet. Dit is iets wat heel zelden voorkomt, meestal zitten cystes in armen of benen en niet in een voet. We weten dan wel dat ze in Belgie wel sneller kunnen opereren.

Dus het is nu allemaal erg onzeker en wat Australie betreft..............geen idee we gaan er vanuit dat het helemaal goed komt (hoewel we allerlei ramp scenario's in ons hoofd halen) en dat we als nog kunnen gaan  :?. Maar het belangrijkste is nu dat mijn mannetje gewoon weer beter word  :cry: voor de rest boeit het me ff niet.

We zien het allemaal wel............................

Liefs Eutrice

Jeetje Eutrice,

Het houd niet over bij jullie.
Ik kan me voorstellen dat Richard zijn gezondheid boven alles gaat, nu!
De mooiste oplossing momenteel zou natuurlijk zijn om zo snel mogelijk operatie te ondergaan, tegelijkertijd huis te verkopen, te revalideren en dan gelijk door naar Oz te gaan.
Mooie scenario's heb ik wel in mijn hoofd, maar helaas gaat ook bij ons de laatste tijd niets zoals gepland.
Ook bij jullie niet, blijkt wel!
Maar jullie moeten ook niet je visum laten verlopen.
Afhankelijk van de pijn die hij heeft, de uiteindelijke wachttijd en de noodzaak om te valideren, zul je je plan moeten bijstellen.
Als hij inderdaad zolang moet wachten, kun je misschien toch eerst valideren en terugkomen zodat je in alle rust kan bijkomen van de operatie en je huis te verkopen.
Belangrijkste is nu de gezondheid van Richard en dan heb je iig niet de zorgen van de rest er ook nog bij.
Heel veel sterkte met het maken van een keuze en ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Begin bij stap 1 en ga van daaruit verder. (Zei de blinde tegen de kreupele. :?)

Liefs, Mariette

Back