Na al het wachten, heerlijk in Melbourne!!!!

hoi demy en gerrit,

als het goed is zijn jullie er al of bijna. ik  hoop dat de vlucht goed is gegaan. hoe was het afscheid. best moeilijk zeker. ga maar lekker genieten van wat allemaal op jullie afkomt en kom snel een keertje langs.

groetjes lisette

Allemaal bedankt voor de fijne reacties.
Op schiphol was het volgens verwachting even moeilijk met het afscheid nemen en dan denk je weer even van waar zijn we aan begonnen. Daar moet je je even over heen zetten.
De vlucht is prima verlopen zonder vertragingen en we konden zonder problemen door de douane.
We vertrokken met regen en kwamen in de avond bij een heerlijke temperatuur aan en het wordt van de week zo'n 30 graden volgens de voorspellingen.
We zitten nu lekker bij te komen bij onze familie in Balwyn.
We hebben vandaag ook Spike bezocht en hij was gelukkig dol enthousiast toen hij ons zag. Hij was vandaag niet zo heel vrolijk omdat hij werd onderzocht door de dierenarts, maar we hebben uitgelegd dat hij het niet zo leuk vind om te worden opgetild. Er was kennelhoest uitgebroken dus we moesten bij hem in de kennel blijven. Hopelijk mogen we volgende week met hem naar het speelveld.
Daarna hebben we een afspraak gemaakt bij Vicroads om ons rijbewijs te regelen. We zijn pas 3 april aan de beurt.
Morgen gaan we maar eens verder met een bankrekening regelen en medicare. Tevens moeten nog enkele dingen worden afgerond in Nederland (adreswijzigingen verzekering, pensioen e.d.)
Daarna ga ik maar eens op zoek naar een baan, is ook niet onbelangrijk! Maar een paar weken vakantie is toch wel even lekker zeker omdat ik die vorig jaar niet heb opgenomen.
Voorlopig dus nog even "No Worries".

Groet Gerrit

Vandaag hebben we een rondrit gemaakt in de eastern suburbs.
In deze richting willen we straks ook een huis zoeken. We hebben eerst de Mandoorah Highway gereden naar Lilydale (wel erg veel verkeerslichten). Wat gezien van lilydale en Chirnside Park, Daarna via Dandenongs ranges richting Ferntree Gully en via de Burwood Highway weer richting de city.
Wat ons opviel is dat de Burwood Highway een stuk lekkerder/sneller rijd dan de Mandoorah Highway.
Kan iemand aangeven wat de ervaringen zijn op werkdagen??
Hierdoor lijkt het ons beter om meer iets richting Ferntree Gully te zoeken, al hangt het wel af van de plaats waar ik ga werken en het type werk.

Ik ben deze week ook begonnen met het verzenden van mijn C.V. naar recruitment agencies en een paar zijn voor me bezig (hoop ik). Verder kreeg ik via een kennis van mijn familie 2 telefoonnummmers en namen om naar te bellen. Na beide te hebben gebeld heb ik hier een goed gevoel over. De eerste die ik belde komt bij me terug volgende week na bekijken van mijn C.V. en bij de 2e werd direct een afspraak gemaakt.
Dus heb ik dinsdag a.s. mijn eerste "interview" bij een consulting Group. Spannend!

Verder gaat het met spike weer wat beter. Hij heeft een nieuwe veel rustigere hond naast zich dus is hij zelf ook veel rustiger. Ook konden we hem van de week op een veldje al zijn energie kwijt laten raken. Over 2 weken kunnen we hem meenemen. Het kan wat dat betreft niet snel genoeg gaan.

Groet Gerrit

Hoi Gerrit,

op 6 april is er bij ons een 'familieuitje' van mensen die het afgelopen jaar geemigreerd zijn. Jullie zijn zeer welkom!!
Je ervaringen wat betreft verkeer delen, wij, en ook omdat Art vrijwel zeker in Mount Waverly zou gaan werken (en inderdaad binnen een week een baan vond) zitten wij 'zuid oost', in Pakenham upper. Echt buiten.
Verkeerservaringen in het kort volgens art; hij rijdt net geen 50 km en doet over de eerste 43 km doet hij een half uur, de rest kost hem net zo lang. Het hangt dus af waar je woont wat je moet verwachten aan verkeersdruk. Overigens neemt hij niet de Monash of de princess highway, maar de Wellington road, omdat dat sneller is. (voor ons via Emerald-rowville en dan volgen.  Vanaf Emerald is het voor ons 40 minuten tot CBD buiten spitstijd.
Wij genieten dus enorm en zitten dus wel heel erg dichtbij alles! (voor ons gevoel). Daarnaast genieten we ook erg van alle mogelijkheden die het buitenleven biedt.

Als jullie zin hebben de zesde, willen we graag ervaringen delen (daarvoor ook al hoor).

Yes, Ik heb een baan.  :grin:
Morgen heb ik mijn 1e werkdag als projectmanager (civil) bij een middelgroot ingenieursbureau. Het is uiteindelijk allemaal snel gegaan.
Binnen een week had ik 3 afspraken voor een 'interview' nadat ik met solliciteren was begonnen en deze verliepen allemaal wel positief. Een paar dagen later belde mijn nieuwe werkgever of ik zsm voor een 2e gesprek kon komen. Dat verliep heel goed en er was echt een klik met die mensen. Een dag later kreeg ik te horen dat ze me een voor de baan wilden. Dus stond ik even te juichen.
Een paar uur later belde een van de andere bedrijven ook dat ze een 2e gesprek wilden maar dus net te laat voor ze. Ik heb wel een vinger aan de pols gehouden voor eventueel de toekomst mocht ik ze nog eens nodig hebben.

Verder zijn we druk met het huizen bekijken maar zijn we de juiste nog niet tegen gekomen. We zoeken echt rond Dandenong NP in Upwey, Tecoma, The Basin, Mount Evelyn, etc. We hebben al een hand vol huizen bezichtigd maar zijn de juiste nog niet tegen gekomen. Maar ja ook in Nederland met ons vorige huis duurde het bijna een jaar voordat we het eens werden, dus ik hoop dat het hier wat dat betreft sneller gaat. We blijven in ieder geval verder speuren.

En we zijn aan het aftellen. Nog 2 nachtjes slapen en dan mogen we spike gaan verlossen uit het quarantaine station. Was het maar vast zo ver. Hij zal dan wel moeten wennen aan zijn nieuwe maatje bij onze familie, maar we denken dat dat wel goed gaat.

Groet Gerrit

PS
Aukje en Arthur nogmaals bedankt voor jullie gastvrijheid gisteren.  :up:
Het is uiteindelijk een heel speciale avond geworden zonder stroom (met kaarsen en zaklampen) en we hebben toch heerlijk kunnen tafelen dankzij de BBQ. In ieder geval iets om niet snel te vergeten.

[size=10pt]HIEPERDEPIEP[/size]

Gefeliciteerd zeg. Super hoor dat je al zo snel een baan hebt.

En overmorgen spike lekker ophalen. Geniet er maar lekker van.

Groetjes Mariette

Doe je snel! Gefeliciteerd!

Ferntree Gully, dan ga je vast niet in het CBD werken..?

Heb je al eens aan de westkant van Melbourne gekeken? Werribee, Tarneit, Seabrook, Altona. Of eventueel Bacchus Marsh? Laatstgenoemd is wel ver weg.. zitten overigens Nederlanders op dit forum die daar wonen.

Hoi Gerrit en Demi,

wij vonden het ook heel erg gezellig, en inderdaad; een om nooit te vergeten! Gelukkig zijn jullie wel heel thuisgekomen!

Hoi Gerrit en Demy,

Beetje laat maar alsnog welkom in Australië en Gerrit gefeliciteerd met je baan.

Groetjes,
Erna

hoi gerrit,

jeetje wat goed zeg. zo snel al. nou geniet van alles wat op je pad komt. hopelijk ook snel een leuk huis. ik weet idd nog wel toen wij aan het zoeken waren. je komt heel veel tegen maar ook heel veel bouwval. succes met alles.

Back