nederlandse producten in Australië?

E

Ed31

Hallo allemaal!

Ik ben even benieuwd hoe jullie ervaring is met het aanschaffen van typisch nederlandse producten daar beneden.
Kopen jullie regelmatig wat, en hoe/waar koop je het?
Hebben jullie ervaring met on-line shops in NL?

Ik heb zeer prille plannen om zoiets op te starten, er is al wel een enkele aanbieder op het net waarvan ik de prijzen vrij duur vindt. Ik weet niets over de lokale shops, maar als er weinig interesse is hoef ik er ook niet mee door te gaan!

Ik hoor graag van jullie!
Groeten van Ed uit een fris en nat NL
 
Hier in Perth kan ik beschuit, gevulde koeken, vlokken en een paar andere dingen in de gewone supermarkt krijgen.
Daarnaast heb je vaak delicatessen waar je dingen kunt halen.
En er is hier een Nederlandse vereniging die een winkeltje heeft, inclusief drank en krokettten en frikandellen.

Ik heb er zelf(nog niet) interesse in.
En als ik uiteindelijk weer hagelslag nodig heb, zal ik het hier halen, of mijn ouders laten opsturen.

Ik heb nog geen ervaring met online winkels. Ik kan mij voorstellen dat die ook duur zijn, maar dat zal wel voor een reden zijn lijkt mij. Als je het wel goedkoop kan, ok, maar dat lijkt me moeilijk want je hebt altijd transport kosten, vooral als je net begint en er nog niet veel vraag naar is lijkt me....

Trouwens, wat ik zag in de supermarkt:
Beschuit ongeveer 3 dollar
Vlokken(goedkoop merk, wel redelijk doosje) 5 dollar

Een paar prijzen van de Nederlandse vereniging (www.dutchcommunity.iinet.net.au )
Jonge/oude jenever $43.50 per liter
Bessen jenever $31.00 liter
Dikke advocaat $23.00 750 ml

Oh, prijzen voor de rest staan er niet, maar ze hebben bitterballen en kroketten, worst van Elmar, Zoute haring, grookte paling, makreel, groenten in glas en blik(?!), stroopwafels, beschuit, sprits, amandelkoeken.

groetjes
Simone
 
Het enige wat ik waarschijnlijk ga missen is paprika chips.
Maar het is zoiezo beter dat ik die niet zo vaak eet, dus is dit een gemakkelijke manier om het af te leren.
Nee, even serieus, ik geloof niet dat ik etenswaren uit Nederland zal gaan missen.
Ik kan me nl. niet voorstellen dat er geen andere lekkere dingen in OZ te krijgen zijn die de Nederlandse lekkernijen kunnen vervangen.

Gabriëlle
 
hagelslag, beschuit,speculaas,DE kan je hier gewoon in de winkel halen.
In melbourne heb je nl winkeltjes met allemaal spul, maar ben er zelf nog niet geweest.
Er zijn wel wat dingen die ik mis, en dat is heerlijke drinkbare melk, hier is het niet te zuipen.
En de paprika chips is inderdaad ook wel jammer.
Kroketten enzo at ik in nederland ook niet dus dat mis ik niet.
DROP dat wel maar heb voordat we weggingen voor 200 euro ingeslagen en in de container gedaan dus kan vooruit samen met de senseo
 
De australiers hebben ook lekkere koekjes enzo, Tim Tam's, yammie!!! De chips is een beetje jammer ja, maar ja tis toch niet gezond.
 
tim tams zijn heerlijk!!! ik weet nog toen ik in nl was mijn vrienden die een jaar door australie hadden gereist helemaal gek waren van tim tam, en als er dan weer iemand naar australie ging zorgden ze dat ze timtams opgestuurd kregen en voordat ze een tim tam namen werd er een hele seramonie voor af gehouden hahha
 
Simone said:
Hier in Perth kan ik beschuit, gevulde koeken, vlokken en een paar andere dingen in de gewone supermarkt krijgen.
Daarnaast heb je vaak delicatessen waar je dingen kunt halen.
En er is hier een Nederlandse vereniging die een winkeltje heeft, inclusief drank en krokettten en frikandellen.

Ik heb er zelf(nog niet) interesse in.
En als ik uiteindelijk weer hagelslag nodig heb, zal ik het hier halen, of mijn ouders laten opsturen.

:lol: Hagelslag opsturen. Dat lijkt me ene goed idee! Tegen die tijd dat het hier is is het gesmolten.

Ik kwam vorige week voor de eerste keer beschuit tegen in de winkel !!! Kroketten en frikandellen zijn hier dus echt niet te krijgen. Als ik er aan denk krijg ik honger! BOERENKOOL MET SPEK EN ROOKWORST!!!!! Ik heb geen idee of het ergens te krijgen is, maar ik kan het niet vinden :(

Kan ik een order indienen voor een paar kroketten en frikandellen Simone???
 
Silvia said:
Simone said:
Hier in Perth kan ik beschuit, gevulde koeken, vlokken en een paar andere dingen in de gewone supermarkt krijgen.
Daarnaast heb je vaak delicatessen waar je dingen kunt halen.
En er is hier een Nederlandse vereniging die een winkeltje heeft, inclusief drank en krokettten en frikandellen.

Ik heb er zelf(nog niet) interesse in.
En als ik uiteindelijk weer hagelslag nodig heb, zal ik het hier halen, of mijn ouders laten opsturen.

:lol: Hagelslag opsturen. Dat lijkt me ene goed idee! Tegen die tijd dat het hier is is het gesmolten.

Ik kwam vorige week voor de eerste keer beschuit tegen in de winkel !!! Kroketten en frikandellen zijn hier dus echt niet te krijgen. Als ik er aan denk krijg ik honger! BOERENKOOL MET SPEK EN ROOKWORST!!!!! Ik heb geen idee of het ergens te krijgen is, maar ik kan het niet vinden :(

Kan ik een order indienen voor een paar kroketten en frikandellen Simone???

Oh ja... ach, kan het proberen! trouwens, er is wel een soort deli(meer italiaans) in Leederville die ook een paar NL dingen verkoopt, hagelslag, ontbijtkoek, speculaas(dat zie ik vaker), gevulde koeken.

Ehh, ja, maar die kroketten en frikandellen bederven dan toch!!
Je kan ze beter ergens in Brisbane halen... Maar daar zul je wel niet zo vaak komen!!!
:?

Tja, boerenkool kende ik niet voordat we terug naar NL verhuisde! Andijvie ook niet! En rookworst ook niet denk ik.
Stampot is niet mijn favoriet.
 
Hagelslag koop ik bij Woolworths - het is dan geen A-merk, maar mijn zoontje proeft het verschil toch niet, geloof ik. Verder kun je o.a. speculaas, pindakoekjes, king pepermunten, drop, gevulde koek, ontbijtkoek en zelfs rookworst bij Woolies kopen - maar de rookworst vond ik een beetje rare bijsmaak hebben.

Bij ons in de buurt is er zelfs een Nederlandse club waar je op een donderdag en zondag haring kan eten met een fluitje Heineken erbij. Heb ik nog niet gedaan hoor. :)
 
Dit begint zo langzamerhand meer een topic te worden om tips uit te wisselen waar iets gehaald kan worden.

Dat gaat nogal voorbij aan mijn vragen :cry:
Namelijk of er behoefte is aan een nederlandse on-line shop met redelijke prijzen en snelle levertijden.
 
ed31 said:
Dit begint zo langzamerhand meer een topic te worden om tips uit te wisselen waar iets gehaald kan worden.

Dat gaat nogal voorbij aan mijn vragen :cry:
Namelijk of er behoefte is aan een nederlandse on-line shop met redelijke prijzen en snelle levertijden.

Als je de verscghillende posts leest is er blijkbaar behoefte aan drop en Senseo. (Doe er je voordeel mee :) ).
 
Heb op 20 augustus een doos senseo opgestuurd via de post en die is 1 september aangekomen in Sydney, nu heb ik 12 pakken senseo maar nog geen apparaat. Die zit nog in de container en staat ergens in de haven.

Heb geprobeerd een pad in een koje te doen met heet water, blehhhh werkt niet.

Snak echt naar een kopje senseo.
Inmiddels is er gisteren een nieuw apparaat vanuit Nederland naar mijn man zijn werk gestuurd, die mist ook zo zijn nederlandse koffie op kantoor.

Alle collega,s zitten nu te wachten op dat vreemde apparaat om een kopje te komen proeven.
 
mooi, je kan senseo dus gewoon opsturen! Was er namelijk niet zeker van.
Mijn vriend drinkt geen senseo meer, omdat hij het te tserk vind (nadat hij weken oploskoffie heeft gedronken) Dus dat scheelt weer haha.
Ik moet zeggen de oploskoffie van DE en de filter koffie zijn trouwens ook wel goed te drinken
 
Jeroen_1 said:
[Als je de verscghillende posts leest is er blijkbaar behoefte aan drop en Senseo. (Doe er je voordeel mee :) ).

Volgens mij verkopen ze die senseo apparaten (onder een andere naam)plus "tabs" bij Myer. Ik had geen tijd om goed te kijken of het echt zo was.....denk het wel...
 
Moneypenny said:
Jeroen_1 said:
[Als je de verscghillende posts leest is er blijkbaar behoefte aan drop en Senseo. (Doe er je voordeel mee :) ).

Volgens mij verkopen ze die senseo apparaten (onder een andere naam)plus "tabs" bij Myer. Ik had geen tijd om goed te kijken of het echt zo was.....denk het wel...

Ben gisteren bij Myers geweest en heb gekeken maar een hoop espresso machines maar geen senseo, ga weer wel ff kijken. En ik denk dat ik even een mailtje stuur naar Sara Lee, hier zitten een paar nederlandse expats die daar werken. De nieuwe sales-director is een nederlander en die is ook net begonnen hier hoorde ik van mijn man.
 
Vandaag kwam de moeder van m'n vriend thuis met Remia fritesaus met de vraag of ik dat ook thuis had... (gelukkig mijn favoriete saus samen met frites) en ze kwam thuis met speculaas... (dit had ze uit een of andere winkel in Perth, in winkelcentrum Kardinya) Pas had ze al drop meegenomen ook daarvandaan denk ik. Maar helaas smaakt t niet zo als nederlandse drop. Verder heb ik pas uit de Deli in Samson (Perth) bokkepootjes meegenomen.
 
Even gekopieerd van een pm naar Anne Marie, voor als er nog mensen in Perth geinteresseerd zijn:

De "Dutch Society Neerlandia" zit op 230 Cambridge st, Wembley (hier dichtbij, maar we zijn nog niet geweest)
telefoon 9381 3738
Openingstijden van het winkeltje:
Elke woendag: 10 -14 uur
Dinsdag(non-pensioen week) 11 - 13 uur
Donderdags (pensioen week) 11-14 uur
Elke donderdag avond: 22 uur - 23 uur
Meestal vrijdag 9.30 - 11.30 uur (please phone)
Door vrijwilligers bemand, dus tijden ruim nemen.
Website:
www.dutchcommunity.iinet.net.au

Ze hebben weleens activiteiten, moeten we maar een keer naar toe gaan! (als er wat is dat ook voor 'jongeren' leuk is) :D

Bescuiten in Woolworths, wel in het deli stukje (dus waar de buitenlandse etenswaren zijn.) Vlokken ook daar.
Hagelslag niet gezien... Ik weet niet meer waar wel.... Oh ja, wel, in de "Re Store", Oxford St, Leederville (om de hoek van waar mijn vriendin Emily woont. Dus hoek Oxford en Bruce st). Daar hadden ze ook nog een paar dingen. Dit is een grote delicatessen winkel, ook veel italiaans en van alles meer.

Anne Marie: klinkt alsof je een leuke schoonmoeder hebt!
 
ik weet welk aparaat je bedoeld. Bij harvey norman hebben ze die ook.
Maar het is net iest anders, de pads zijn eens zo klein
 
heidi said:
ik weet welk aparaat je bedoeld. Bij harvey norman hebben ze die ook.
Maar het is net iest anders, de pads zijn eens zo klein

Volgens mij heet 't "cafe uno" van Russell Hobbs. Ik heb maar een espressomachine gekocht van Sunbeam - een beetje een gedoe hoor! (maar wel lekker als het lukt!)
 
Moneypenny said:
heidi said:
ik weet welk aparaat je bedoeld. Bij harvey norman hebben ze die ook.
Maar het is net iest anders, de pads zijn eens zo klein

Volgens mij heet 't "cafe uno" van Russell Hobbs. Ik heb maar een espressomachine gekocht van Sunbeam - een beetje een gedoe hoor! (maar wel lekker als het lukt!)

Klopt hij heet de Uno Uno en de pads zijn echt zielig klein. Heb hem vanmiddag gezien bij Meyer (inmiddels mijn lievelings winkel)
Hij kost $119,-- kan me niet voorstellen dat dat kleine padje lekkere koffie geeft.
 
Back
Top