nederlandse producten in Australië?

ik kreeg deze week een fantastisch cadeautje;

Dutch Delight, een kookboek met echte nederlandse gerechten.
Zelfs stroopwafels staan erin!!!

isbn;90-8541-011-8
 
Je hebt ook een heel leuk nederlands kookboekje wat "Koken op z'n Hollands heet". Heb em thuis ook en er staan erg veel lekkere en makkelijke dingen in. Kost geloof ik ook maar 3.95 Euro
 
En dan nog bijna iedere dag aan mij vragen: Mark, wat wil je eten? :p
Als ik maar geen kookboek hoef te eten!
 
Hmm inderdaad; en Hollandse nieuwe. Zoals bij de viskraam op de Herengracht / Utrechtsestraat ;)
 
[quote author=Maluka link=topic=538.msg8747#msg8747 date=1107900568]
Misschien zit ik raar in elkaar....maar ik heb helemaal niet de behoefte om straks op zoek te gaan naar Nederlandse producten.....stel nu al geen hoge eisen aan diversiteit van producten....Ik hecht nu ook al geen waarde aan het feit dat ik bij een bepaalde supermarkt maar liefst 5 of 6 verschillende soorten mayo of chicken tonight, of dubbelfrisss ofzo kan kopen...En ik ga straks in Oz. gewoon naar de supermarkt en de dingen die ik nodig heb (kben niet veeleisend) hebben ze daar ook wel....
[/quote]
Klopt helemaal :up: Wij zijn ook niet veel eisent.

Maar als je hier eenmaal zit. Zal het toch wel lekker zijn als je bij je frietjes lekkeren mayonaise kan vinden. Die ben ik hier nog niet tegen gekomen. Correctie wel lekkeren mayo maar toch net niet ff lekker genoeg om hem bij de friet te hebben.  :|

Ook heb je bij het koken bepaalde gewoontes en recepten. Ik gebruik wel is, als ik Indonesisch kook komijnzaad. Helaas ook nog niet gevonden. Of Sambal Badjack ik kan hier alleen oelak vinden????.. wat dan net weer een andere smaak geeft aan alle gerechten....

Of lekkeren zoete popcorn of paprika chips. 1 [sup]1[/sup]/[sub]2[/sub] a 2 jaar tripple butter popcorn of chicken bbq chips bij de film begint toch uit me neus te komen. Ik was dan ook erg blij dat ik va de week paprika chips van Lays over de post had gekregen.

Tja heel mooi van je gesproken Maluka maar bepaalde gewoontes leer je aan en zet je niet zo ff naast je neer. Het gekken is ik merkt dat alles pas na een kleinen 2 jaar in Australie....

Als je bijv. eenmaal geleerd hebt dat paprika chips de lekkerste is endan ineens die keuze niet meer heb als je een leuk dvdtje zit te kijken is het toch heel vervelend. Gelukkig is er veel te krijgen via Internet, familie of The Dutch community.

Nog een mooi voorbeeld was vanmiddag wij liepen met 2 vrienden door de Adelaide Zoo. Totaal 3 NL en 1 ozzie. Na de hele ochtent rond gewandeld te hebben hadden we toch allen drie trek in een frietje met een lekker frikandelletje en veel mayo.. Tja dat is nou jammer. Dan maar weer een cappuccino en een patatje zonder... jammer maar zeker niet verkeerd...

cheers mate :up:
 
Ik woon nu bijna 9 maanden in Ierland alvorens naar Oz te reizen en als er echt iets is wat ik zal missen is het de zondagavond dat mn ouders, broers en zus en aanhang met zn alleen aan de tafel zitten, mn pa in de keuken de frietjes staat te bakken en de kroketjes en frikandellen... Gewoon die sfeer en gezelligheid en het feit dat dit geen vanzelfsprekendheid meer is maakt me wel verdrietig... In ierland sit net als Oz Fish en Chips/friet wat heeeeerlijk is, maar dat patatje oorlog of frikandel speciaal of bitterballen blijf ik missen, haha!
Ik vind sommige gewoontes ook heel erg grappig, zo ist in Oz en Ierland gebruikelijk om chips op je boterham te doen!
 
Ik vond trouwens de soft licorice in van die bruine zakken erg lekker in Australie.
 
Back
Top