nederlandse producten in Australië?

[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7338#msg7338 date=1105609912]
Ons doel is: Skilled visa voor Mark en waarschijnlijk een Spouse visa voor mij.
Sydney... Here we come!
[/quote]Volledig off-topic, maar ach: Annemiek, in je signature staat dat Mark voor een skilled visa gaat en jij voor een spouse visa. Misschien bedoel je hiermee datgene wat ik nu ga zeggen, maar voor de zekerheid meld ik het toch maar even. Ervanuitgaande dat Mark je partner is, heb jij helemaal geen spouse visa nodig als hij een skilled visa krijgt. Iedereen vermeld op de skilled visa aanvraag, dus Mark, jij en evt. kinderen, krijgt het visum dat de aanvrager -Mark- krijgt, je hoeft dus niet zelf nog een visum aan te vragen. Een spouse visa is voor Nederlanders die een Australische partner hebben en op basis daarvan een visum aanvragen.
 
Ahh Dank Hans,

Ik had al wel zo'n idee dat we maar 1 visum nodig hadden (Skilled Independent) en dat Annemiek op die van mij komt te staan.
 
Nou... Dat is inderdaad makkelijk om te weten Hans. We zijn vorige week begonnen met uitzoeken en sinds ik hier actief ben weet ik zoveel meer.

Nog even over de Nederlandse producten in OZ. Het heeft er niet echt helemaal mee te maken, maar ik vroeg me net even af hoe je dat moet doen met medicijnen die je gebruikt. Dat gaat natuurlijk gewoon door. Heten medicijnen die je gebruikt wel hetzelfde en moet je niet een enorme bult aan medicijnen regelen voordat je gaat? Dat je in OZ in ieder geval een voorraadje hebt ofzo? hmmmm... Zoveel uitzoekwerk!

Ingrid: Vind je dan dat je in Nederland zo'n enorme keuze aan vlees en vleeswaren hebt? r zullen inderdaad wel dingen bij zitten die misschien ook weer typisch nederlands zijn, maar je hebt daar toch ook veel kangoeroe (begin spontaan te twijfelen of je het zo schrijft  :wink:) en struisvogelvlees?
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7513#msg7513 date=1105962898]
Ingrid: Vind je dan dat je in Nederland zo'n enorme keuze aan vlees en vleeswaren hebt? r zullen inderdaad wel dingen bij zitten die misschien ook weer typisch nederlands zijn, maar je hebt daar toch ook veel kangoeroe (begin spontaan te twijfelen of je het zo schrijft  :wink:) en struisvogelvlees?
[/quote]

Bij mijn weten eten de meeste Australiërs nauwelijks tot geen kangeroe...en ook geen krokodillen enzo.
Overigens hebben ze in Aus geen struisvogels maar emu's.  :)
 
:-D  :-o
Wat weet ik er toch al veel van he!  :wink:
En nu je het zegt ja... Emu's. Krokodillenvlees wist ik  :wink:
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7513#msg7513 date=1105962898]
Nou... Dat is inderdaad makkelijk om te weten Hans. We zijn vorige week begonnen met uitzoeken en sinds ik hier actief ben weet ik zoveel meer.

Nog even over de Nederlandse producten in OZ. Het heeft er niet echt helemaal mee te maken, maar ik vroeg me net even af hoe je dat moet doen met medicijnen die je gebruikt. Dat gaat natuurlijk gewoon door. Heten medicijnen die je gebruikt wel hetzelfde en moet je niet een enorme bult aan medicijnen regelen voordat je gaat? Dat je in OZ in ieder geval een voorraadje hebt ofzo? hmmmm... Zoveel uitzoekwerk!

Ingrid: Vind je dan dat je in Nederland zo'n enorme keuze aan vlees en vleeswaren hebt? r zullen inderdaad wel dingen bij zitten die misschien ook weer typisch nederlands zijn, maar je hebt daar toch ook veel kangoeroe (begin spontaan te twijfelen of je het zo schrijft  :wink:) en struisvogelvlees?
[/quote]De 'naam' van veel medicijnen is in feite gewoon een merknaam, en hetzelfde product heet in Australie dus vaak anders. Veel NLse artsen hebben boeken met Engelse/buitenlandse namen voor medicijnen en kunnen je waarschijnlijk dus wel vertellen hoe de medicijnen die je gebruikt in Australie heten, maar verwacht niet dat veel Australische artsen een NL-En medisch woordenboek zullen hebben. Oftewel, probeer die informatie te krijgen voordat je uit NL vertrekt...
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7513#msg7513 date=1105962898]
Ingrid: Vind je dan dat je in Nederland zo'n enorme keuze aan vlees en vleeswaren hebt? r zullen inderdaad wel dingen bij zitten die misschien ook weer typisch nederlands zijn, maar je hebt daar toch ook veel kangoeroe (begin spontaan te twijfelen of je het zo schrijft  :wink:) en struisvogelvlees?
[/quote]

Ja dus ! Ik kocht in Nederland vaak berlinerworst, gebraden gehakt, leverkaas, snijworst etc en diverse variaties van vlees zoals gehaktballen, varkensfilet, ongepaneerde varkensschnitsels etc. en geen van genoemde artikelen kan ik hier krijgen !  :cry:
 
Geen gehakt? Of geen gehaktballen? Filet American is er geloof ik ook niet toch?
Vraag me nu ineens af hoe het daar zit met de melk. In frankrijk hebben ze ook koeien, maar toch is het erg moeilijk om verse melk te vinden daar... Is dat ook zo in OZ?
Tjeempie... ik zie net pas dat ik wel heel veel vragen heb he  :wink:
 
gehakt kan je gewoon bij Woollies kopen hoor...melk etc is ook geen probleem, ook gewoon bij Woollies of Coles. KAAS vond ik wel lastig om te vinde. Ik bedoel, het ligt wel in de supermarkt, maar het is niet te vreten. Toch heb/had ik er wel 1 gevonden die aardig te eten was/is, beetje gewenning is wel nodig though..ook bij de woollies vandaan maar kan zo even niet meer op de naam komen.

Filet Americain ben ik ook nog niet tegen gekomen helaas, net als saks smeerleverworst o.i.d.

Vlakbij Moorooka (brisbane, QLD) op beaudesert Rd volgens mij, zit ook een Nl winkeltje, "Het Winkeltje" heet het.
 
Het zal voor ons nog best lang duren voordat we er heen kunnen. Einde van dit jaar als het me zit wel een vakantie!  :) Dat wordt dan mijn eerste echte kennismaking met Oz. Kan dan meteen zien waat er allemaal wel en niet is  :) Woolworths (als ik het zo goed schreef) heeft volgens mij toch best veel. Is dat een soort van megasupermarkt ofzo?
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7560#msg7560 date=1106046617]
Geen gehakt? Of geen gehaktballen? Filet American is er geloof ik ook niet toch?
Vraag me nu ineens af hoe het daar zit met de melk. In frankrijk hebben ze ook koeien, maar toch is het erg moeilijk om verse melk te vinden daar... Is dat ook zo in OZ?
Tjeempie... ik zie net pas dat ik wel heel veel vragen heb he  :wink:
[/quote]

In Frankrijk heb ze ook verse melk en het is heel makkelijk te vinden in ieder supermarkt

Gr

Citavm
 
[quote author=Bigpete link=topic=538.msg7561#msg7561 date=1106047073]
gehakt kan je gewoon bij Woollies kopen hoor...melk etc is ook geen probleem, ook gewoon bij Woollies of Coles. KAAS vond ik wel lastig om te vinde. Ik bedoel, het ligt wel in de supermarkt, maar het is niet te vreten. Toch heb/had ik er wel 1 gevonden die aardig te eten was/is, beetje gewenning is wel nodig though..ook bij de woollies vandaan maar kan zo even niet meer op de naam komen.

Filet Americain ben ik ook nog niet tegen gekomen helaas, net als saks smeerleverworst o.i.d.

Vlakbij Moorooka (brisbane, QLD) op beaudesert Rd volgens mij, zit ook een Nl winkeltje, "Het Winkeltje" heet het.


[/quote]

Wat betreft Filet Americain die kan je zelf maken en het is een stuk lekkerder dan van de supermarkt. Behalve als je chemische troep erin wilt.

Gr

Citavm
 
Filet American zelf maken? Ben nu ineens heel nieuwsgierig!
Verse melk heb ik in Frankrijk niet gevonden...
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7764#msg7764 date=1106573990]
Filet American zelf maken? Ben nu ineens heel nieuwsgierig!
Verse melk heb ik in Frankrijk niet gevonden...
[/quote]

Hieronder 1 van de vele recepten:

1 sjalot
2 augurken
1 deciliter mayonaise
400 gram gemalen biefstuk
peper
zout

Hak de sjalot en de augurken zeer fijn. Meng ze met de mayonaise door het vlees. Breng ze op smaak met peper en zout. 

wat betreft verse melk in Frankrijk: Lait frais demi-écrémé. Anders bij de boer om de hoek (behalve in grote steden als Parijs). wel eerst laten koken, zo dat het iets langer goed blijft.

Gr

Citavm
 
[quote author=Moneypenny link=topic=538.msg4325#msg4325 date=1094187721]
Hagelslag koop ik bij Woolworths - het is dan geen A-merk, maar mijn zoontje proeft het verschil toch niet, geloof ik. Verder kun je o.a. speculaas, pindakoekjes, king pepermunten, drop, gevulde koek, ontbijtkoek en zelfs rookworst bij Woolies kopen - maar de rookworst vond ik een beetje rare bijsmaak hebben.

Bij ons in de buurt is er zelfs een Nederlandse club waar je op een donderdag en zondag haring kan eten met een fluitje Heineken erbij. Heb ik nog niet gedaan hoor.  :)
[/quote]

Bij sommige vestigingen van Coles kun je hagelslag, peperkoek en roggebrood kopen.
De woolworth zit hier niet in de buurt, maar die zal ik ook eens gaan bezoeken.

Bedankt voor de tip
Gabriëlle
 
Met een goed hollands kook boek kom je heel ver en kan je zelf kroketjes maken ,je moet wel van koken houden :roll: :roll: :roll:
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7764#msg7764 date=1106573990]
Filet American zelf maken? Ben nu ineens heel nieuwsgierig!
Verse melk heb ik in Frankrijk niet gevonden...
[/quote]

Mijn moeder woont in zuid-Frankrijk en is verse melk gewoon te koop bij de supermarkt. Maar in de zomermaanden  is het snel uitverkocht (de Nederlanders zijn dan in de buurt op vakantie! echt waar :-D)
 
Nou de afdeling vleeswaren in AH mis ik absoluut niet. Maar de variatie aan bruin brood vond ik geweldig - volgens mij heb je dat nergens anders  :)
 
Back
Top