nederlandse producten in Australië?

Sinds een paar jaar heb je hier ook heel veel soorten bruin brood in de supermarkten liggen. Brood wat voorheen vaak in natuurvoedingswinkels te kopen was ligt nu ook gewoon in de supermarkt of bij de bakker. Ook heb je allerlei soorten oer-brood. Ik vind het hier al zo moeilijk om het te kiezen, dus als ik al brood koop neem ik gewoon simpel bruinbrood of witbrood

Gelukkig hou ik echt wel van koken en heb ik aardig wat kookboeken. Ook een kookboek voor echt Hollandse dingen. Ben alleen benieuwd of je de ingredienten ook in Oz kan kopen, maar denk dat heel veel mogelijk is  :)
Wat ik alleen wel erg jammer vind is dat er waarschijnlijk geen Oil&Vinegar in Oz zit....
 
[quote author=Maluka link=topic=538.msg7988#msg7988 date=1106909387]
Annemiek: kunnen wij geen franchise ondernemers worden voor Oil & Vinegar in Oz?  :up:
[/quote]

Ik heb inderdaad in Brisbane ook nog geen Oil en Vinegar ontdekt, maar wel een ander winkeltje wat er veel op lijkt. Je kunt er veel verschillende oliën en azijn kopen en allerlei andere aparte ingrediënten om te koken, bovendien ook verschillende theesoorten. Je kunt er ook heerlijk lunchen.   
 
Kijk! das positief! Ik hou bijvoorbeeld erg van salade en Mark houdt weer erg van salade met "mijn" dressing. basis van oil&vinegar en de rest er zelf bij verzonnen. Toch wel jammer als we dat niet meer zouden hebben  :wink: Of op laten sturen!  :)
 
Ik heb een lijstje met alle Nederlandse produkten die ze in Ozzie verkopen,deze zal ik er binnenkort  even opzetten

Groetjes M5
 
Misschien wel makkelijk  :)  Toch weet ik zeker dat er genoeg typisch Australische dingen zijn, die de Nederlandse producten die je er niet kunt krijgen, heel goed vervangen :)
 
dat dacht ik ook, maar ik ben me helemaal wezenloos aan het zoeken in de supermarkt naar bijv. tabasco en bepaalde kruiden.
Sommige dingen hebben ze nog niet, maar uiteindelijk zal ik er wel een alternatief voor vinden.
Ik vind het wel wat, dat gekneuter.
Het kost me alleen iedere keer ong. een uur in de supermarkt voordat ik heb wat ik zoek.
 
hmmmm.... dat is me wat dan!  :wink:
Ik weet wel een goeie vervanger voor tabasco... Het heet "Smack my ass and call me Sally" Het is echt echt echt waar! Alleen is dat spul zo enrom pittig en heet dat je het echt moet aanlengen met water, anders heb je een enorm probleem  :-o
Is een keer geweest in zo'n soort Now or Never programma van Rolf euh....    ja die van "vergeet je tandenborstel niet"  :roll: Waren een stuk of tien tabasco-achtige sausjes met de meest maffe namen. Kwamen uit het buitenland, dus wie weet  :wink:
 
Mijn vader is in 2000 vertrokken naar Australie en woont nu dus in Beenleigh. Hij heeft zich aangesloten bij de Dutch Club van Queensland, die zit in Brisbane. Daar kun je dus bijna alles krijgen op het gebied van hollands eten en drinken!!

Groetjes Linda
 
Ja klopt! Daarom is onze keus vooralsnog op Beenleigh gevallen,  de eerste jaren leek het ons verstandig om in de buurt van mijn vader te wonen. Hij kan ons helpen met het afsluiten van de juiste verzekeringen en allemaal van dat soort zaken. Hij heeft inmiddels heel veel contacten opgebouwd dus dat kan ons zeker helpen! Ze helpen ons zoeken naar een goede woning in een goede buurt, reuzehandig! En het is ook heel fijn om dicht bij mijn vader te wonen. Zijn gezondheid is niet zo best en we hebben hem erg gemist de laatste 4 jaar!!
 
[quote author=M5 link=topic=538.msg8311#msg8311 date=1107355983]
Ja klopt! Daarom is onze keus vooralsnog op Beenleigh gevallen,  de eerste jaren leek het ons verstandig om in de buurt van mijn vader te wonen. Hij kan ons helpen met het afsluiten van de juiste verzekeringen en allemaal van dat soort zaken. Hij heeft inmiddels heel veel contacten opgebouwd dus dat kan ons zeker helpen! Ze helpen ons zoeken naar een goede woning in een goede buurt, reuzehandig! En het is ook heel fijn om dicht bij mijn vader te wonen. Zijn gezondheid is niet zo best en we hebben hem erg gemist de laatste 4 jaar!!


[/quote]

Ja dan moet ik natuurlijk wel onder mijn eigen naam schrijven!! Sorry!! Het is San's schoonvader! Hahaha
 
Op www.dutchfood.com.au kan je allemaal Nederlandse producten bestellen.

En zag vandaag even snel bij de plaatselijke deli in Kirribilli, Sydney de volgende producten:

Rinse Appelstroop
Sambal Oelek
Maggie spul voor in de soep (kom even niet meer op de naam, maar mijn oma zweert erbij)
En vast nog meer wat ik nog niet gezien heb.......
 
[quote author=Lotty link=topic=538.msg8686#msg8686 date=1107849429]
Op www.dutchfood.com.au kan je allemaal Nederlandse producten bestellen.
[/quote]

:dance: Yiehaa! wat een goeie tip, Lotty ! Thanks !!  :up:

Ingrid.
 
[quote author=Ron en Gabriëlle link=topic=538.msg8154#msg8154 date=1107172458]
dat dacht ik ook, maar ik ben me helemaal wezenloos aan het zoeken in de supermarkt naar bijv. tabasco en bepaalde kruiden.
Sommige dingen hebben ze nog niet, maar uiteindelijk zal ik er wel een alternatief voor vinden.
Ik vind het wel wat, dat gekneuter.
Het kost me alleen iedere keer ong. een uur in de supermarkt voordat ik heb wat ik zoek.

[/quote]

Tabasco kun je bij Woolworths kopen. Het is oorspronkelijk een produkt uit de VS door McIlhenny.
 
Misschien zit ik raar in elkaar....maar ik heb helemaal niet de behoefte om straks op zoek te gaan naar Nederlandse producten.....stel nu al geen hoge eisen aan diversiteit van producten....Ik hecht nu ook al geen waarde aan het feit dat ik bij een bepaalde supermarkt maar liefst 5 of 6 verschillende soorten mayo of chicken tonight, of dubbelfrisss ofzo kan kopen...En ik ga straks in Oz. gewoon naar de supermarkt en de dingen die ik nodig heb (kben niet veeleisend) hebben ze daar ook wel....
 
Vanaf maandag 7 februarie verkoopt The Good Guys Nash Patel in Castle Hills de SENSEO Koffiemachine voor AU$ 129,--, daarbij krijg je 4 pakken koffie erbij. 4 x 18 pads.

De pads zijn vanaf 9 februarie te koop voor $5,99 - 18 stuks bij Woolworths ( Cherrybrook) en Metro (West Pennant Hills)
Wel prijzig de koffiepads maar die kan je ook bestellen via: http://www.hollandbymail.com/senseo_crema_coffeelist.html, daar kosten ze US$ 4,95 per pak.

Tevens bij Cherrybrook shoppingmall bij Martellie,s zijn een hoop nederlandse produkten te koop (hagelslag-mayo-curry-ontbijtkoek-diverse koekjes-beschuit.
 
Mark, ik ben het geheel met je eens. Hoewel ik dan juist (op vakantie in NL) extra van het kroketje al genieten.  Maar zonder dropjes, hagelslag, speculaas, stroopwafels (hoewel je de helft vast kunt kopen!) kan ik best. Ben ook wel nieuwsgierig naar de Australische tegenhanger!
 
Het gekke is... Ik hecht er ook niet echt waarde aan, want ik eet hier nauwelijks hagelslag. Stamppot eten we ook niet zo veel, drop ook niet. Kroketten... tja. die eten we bij de friet en we eten misschien een keer per maand (of nog minder vaak) friet. Ik denk dat je het ook niet echt gaat missen. Misschien zul je eens zeggen "Nu heb ik toch eens zo'n zin in stamppot met spekjes en rookworst"
Misschien heb je extra zin in zoiets als je inderdaad weer in NL bent.
Chili Cheese Fries zijn volgens Mark errug lekker en die heb je hier weer niet geloof ik  :wink:
 
Back
Top