nederlandse producten in Australië?

Euh, ik heb 99 slappe bakkies koffie tegen 1 fatsoenlijke in Australie op!(Tenzij je espresso bestelt..)
Ik neem ook altijd gewoon een pastic filtertjes mee en giet daar kokend water op. Gelukkig kun je wel lekkere filtermaling in de supermarkt kopen!
Enne, passen er geen 2 pads in? :wink:
 
Nee - dat is niet mijn ervaring, ik neem altijd een "skinny flat white" - espresso met gestoomd melk - bijna altijd lekker.
 
Voor de oorspronkelijke vraag, dit is wat ik nog niet heb gevonden:
- Unox erwtensoep
- Rookworst
- Wafelmix
- Filet americain (en dit is niet iets wat je wil beschrijven aan een slager want dan lust je het niet meer)
Dus er is een klant voor je online shop, maar je moet eerst even dit probleem oplossen: het komt niet door customs. Misschien kan je het laten certificeren, veel succes toegewenst.

Silvia: boerenkool heet curly kale, en de Hak-versie is te koop in Sydney (Nederlandse winkel en misschien ook David Jones). Vers zal een probleem zijn.

Moneypenny: ik heb alleen in Woolworths Top Ryde een rek met Nederlandse etenswaren (van een Australisch merk) gevonden, tot mijn grote verbazing. (Ik voelde me net een kind in een snoepwinkel.) In andere winkels heb ik het niet gezien. Waar shop jij?
 
Oh, en ik zoek Nederlandse CDs/boekjes/DVDs voor kleine kinderen (om de taal te indoctrineren), mocht iemand er van af willen. Ik weet niet of een online shop daarbij zou helpen, opa en oma kunnen dat waarschijnlijk efficienter doen.
 
juul said:
Moneypenny: ik heb alleen in Woolworths Top Ryde een rek met Nederlandse etenswaren (van een Australisch merk) gevonden, tot mijn grote verbazing. (Ik voelde me net een kind in een snoepwinkel.) In andere winkels heb ik het niet gezien. Waar shop jij?


Woolworths - Warringah Mall, Woolworths - Forest Way en de Nederlandse winkel bij de Nederlandse club in Frenchs Forest (Bantry Bay Rd.)
 
In Melbourne zit inderdaad een Nederlandse winkel. Ben er een aantal keren tijdens mijn vakantie wezen kijken en het meeste was wel aanwezig.
Ik denk wel dat het goed zo lopen hoor, om het on-line te bestellen. Zeker als het niet al te lang duurt en de kosten redelijk zijn. Ik ga volgend jaar naar Australie en weet nu al dat ik een hoop dingen ga missen. Dus ik zou zeggen..........zet op die handel! :mrgreen:
 
[quote author=Michelle link=topic=538.msg6824#msg6824 date=1104422750]
In Melbourne zit inderdaad een Nederlandse winkel. Ben er een aantal keren tijdens mijn vakantie wezen kijken en het meeste was wel aanwezig.
Ik denk wel dat het goed zo lopen hoor, om het on-line te bestellen. Zeker als het niet al te lang duurt en de kosten redelijk zijn. Ik ga volgend jaar naar Australie en weet nu al dat ik een hoop dingen ga missen. Dus ik zou zeggen..........zet op die handel! :mrgreen:
[/quote]

Woensdag zijn we ook bij deze winkel langs geweest. Ze hebben veel lekkere spullen zoals Venco drop, koekkruiden en Senseo. Beetje duur maar wel leuk voor een keer. Vooral een zakje Venco salmiakballen opeten tijdens het autorijden geeft een erg 'ouderwets' gevoel.
 
Dag allemaal,
Volgens mij is de rookworst er gewoon wel.
Wij hebben hem al een keer gegeten. Hij smaakt iets anders dan in Ned. niet de HEMA worst of gelderse rookworst maar het is prima te doen.
Genaamd: rookwurst , ligt bij de Woolworths, vlakbij de leverworst etc. merk: DON
merk" HANS heeft de leverworst die de prima vinden.
:)
KAATJE
 
Gisteren in Melbourne poffertjes gegeten. Zou het de nieuwste rage worden? www.tdpc.com.au. Een poffertjeskraam werkt op Nederlanders als ... op vliegen. Eersr een foto maken en dan proeven.
 
hello,

Wat betreft Senseo dingen gewoon bij Ebay.nl of Ebay.com bestellen. Een internet shop met Nederlandse produkten is altijd een goed idee om te beginnen. Ik ben Nederlandse maar in Frankrijk opgegooied, heb niet altijd om in FR intekopen dus doe ik via internet. Ja de verzendkosten zijn hoog maar als een paar dingen tegelijk koopt komt het prima in orde. By the way, misschien is het niet alleen handig voor Nederlanders in Aussie maar ook in VS, ZA, of gewoon Aussies, Amerikanen die van Nederlandse produkten houden. BV ik ken veel amerikanen die van Speculaas houden.

Gr

Citavm
 
[quote author=Simone link=topic=538.msg4252#msg4252 date=1094023111]
Ik heb er zelf(nog niet) interesse in.
En als ik uiteindelijk weer hagelslag nodig heb, zal ik het hier halen, of mijn ouders laten opsturen.
[/quote]

Ik heb juist begrepen dat je helemaal geen levensmiddelen naar binnen mag halen in OZ. Klopt dit dan toch niet?
 
Het niet dat je niet mag, alleen bij de douane moet je aangeven dat je levensmiddelen of produkten van hout bij je hebt. Als je dat niet doet en ze komen er achter, dan heb je ECHT een probleem. Een douane ambtenaar vertelde mij dat in principe 99.99% van de levensmiddelen en hout die ingevoegd worden ok zijn. maar ze willen het wel eerst even checken want ze zijn bang voor de consequenties.

gr

Citavm
 
En melk en vlees en groenten en planten etc komen echt niet binnen.
Ergens op www.aqis.gov.au staat het vast.

Hagelslag dus wel, en drop en speculaas, en zelfs mayonaisse, want dit hebben we laatst allemaal gekregen van mijn schoonouders!
 
Groente en vlees zijn volgens mij al bedorven voordat het aangekomen is  :wink:
planten hebben ze daar ook wel te koop, dus dat is geen probleem. Wel fijn dat sommige dingen toch naar binnen mogen.
 
Eigenlijk kan alles mee als het maar 'dood' is. Er mogen geen beestjes in kunnen wonen (zoals in bepaalde houten voorwerpen en vers vlees) en het mag zich ook niet kunnen voortplanten (zoals zaden en planten). 
 
Misschien een tip voor de mensen in de buurt van Brisbane: je hebt daar een winkel die "The Dutch Shop" heet....
(een aantal jaren geleden was ie er tenminste nog).

Daar kan je allerlei typisch Nederlandse producten halen!
 
[quote author=C en J link=topic=538.msg7304#msg7304 date=1105556954]
Misschien een tip voor de mensen in de buurt van Brisbane: je hebt daar een winkel die "The Dutch Shop" heet....
(een aantal jaren geleden was ie er tenminste nog).

Daar kan je allerlei typisch Nederlandse producten halen!
[/quote]Om iets preciezer te zijn: de winkel heet 't Winkeltje, Beaudesert Road, Acacia Ridge. En hij is er nog steeds. Ik ben er vorige maand nog chocolade letters wezen halen :)
 
Soms vraag ik me wel eens af of sommige dingen typisch Nederlands zijn, zoals pindakaas. Hagelslag, peperkoek en drop... Ja dat wist ik wel, maar pepernoten dus ook... kruidnootjes, koekkruiden, rookworst, stamppot enzo, maar wat voor dingen zijn er nou nog meer typisch Nederlands...
Oftewel... welke dingen ga ik missen als ik in OZ zit.
 
[quote author=Annemiek link=topic=538.msg7338#msg7338 date=1105609912]
Soms vraag ik me wel eens af of sommige dingen typisch Nederlands zijn, zoals pindakaas. Hagelslag, peperkoek en drop... Ja dat wist ik wel, maar pepernoten dus ook... kruidnootjes, koekkruiden, rookworst, stamppot enzo, maar wat voor dingen zijn er nou nog meer typisch Nederlands...
Oftewel... welke dingen ga ik missen als ik in OZ zit.
[/quote]

Ik mis de ontzettende grote keuze aan vlees en vleeswaren die je in Nederland hebt !  :cry:

groetje,

Ingrid.
 
Back
Top