Niet langer dromen, maar doen!

Er is in ieder geval ruimte genoeg daar, in tegenstelling tot NL. Je kunt hier wel een stukje bos kopen, maar je mag er nog geen tentje opzetten:(.
Dat 'wasteland' uit het laatste artikel zag er erg aantrekkelijk uit.
Keep dreaming.
 
Hi Cappuccino, De reis is geboekt hoor! Erg prettig vooruitzicht. En de voorbereidingen zijn ook erg leuk om te doen.
Medische keuring zal wel niet gelden voor Oz, maar dan doen we het gewoon opnieuw!;).
 
Hi Cappuccino, De reis is geboekt hoor! Erg prettig vooruitzicht. En de voorbereidingen zijn ook erg leuk om te doen.
Medische keuring zal wel niet gelden voor Oz, maar dan doen we het gewoon opnieuw!;).
Fantastisch, heel mooi om het nu met het hele gezin te doen! Super!
Ach ja en Oz doen jullie op een later moment nog even :up::up:
 
[QUOTE="Wat betreft de behandeling of klantvriendelijkheid is mijn ervaring dat M2A véél zakelijker is, kort en bondig (getuige natuurlijk ook de kosten voor kansbeoordeling), terwijl V4Y een stuk gemoedelijker overkomt.
Ik vind het wel fijn om als mens behandeld te worden. Daar zou M2A wel even iets meer op kunnen letten.[/QUOTE]

Wij hebben zeer slechte ervaringen met Move 2 Australia. Ze beloven van alles en de communicatie is zeer slecht, langzaam en ZEER onvriendelijk. Het is echt ongelofelijk hoe slecht die mensen communiceren. En als het puntje bij het paaltje komt hebben zij toch niet de juiste lokale contacten. Voor ons was M2A 1 grote desillusie. Het enige waar ze veel over communiceren is als ze je geld nodig hebben. Daar zijn ze wel goed in. Ik vond de benadering van V4Y ook veel vriendelijker en daar heb ik ook goeie verhalen van gehoord.
We hebben uiteindelijk wel ons visum gekregen, maar niet door Move 2 Australia. Nadat we alle termijnen hadden betaald kwamen ze met allerlei smoesjes waarom het niet ging lukken en gingen ze de boel rekken. Toen zijn we overgestapt op een lokaal australisch bureau die het voor ons snel en vakkundig heeft afgemaakt. Move 2 Australia heeft ons een hoop geld gekost en vooral ook een hoop ergernis door die irritante en zeer onduidelijke manier van communiceren. Echt niet doen dus!!
 
Dat is nog eens een verrassing, om zo'n post in je draadje te vinden!
Er zijn natuurlijk wel nettere manieren om binnen te komen.

Zo te zien is het een late reactie op mijn eerder beschreven ervaringen. Je zou kunnen zeggen: het is weer gelijkspel.

M2A :
+ Staat bekend als zeer ervaren en door lokale contacten slagvaardig.
+ Hebben veel Xpditers naar een visum geholpen.
+ Publiceren zo nu en dan interessante dingen op het forum.
- Hebben kritiek te verduren gehad omdat ze naar het scheen, hun cliënten opriepen een positieve post te schrijven.
- Volgens @Karel_19381 te zakelijk en niet effectief.

V4Y:
+ Zeer klantvriendelijk
+ Goede inzet
- Bij ons zonder resultaat

Maaruh,... er is ook een speciaal draadje hiervoor: http://xpdite.net/forum/threads/enquete-overzicht-migrationbureaus.168/
 
Nu ik toch weer even achter Xpdite zit, ff statusupdate:

PPL is net niet gelukt. Drie weken was krap, maar het was mogelijk.
Helaas wat last gehad van tropische stormen. Ook heb ik pech gehad met de instructeur: hij was nog wat onervaren.
Wel veel gevlogen, waar onder cross country in een adembenemend mooi stukje wereld.
Met nog een paar uurtjes voor de laatste details, zou ik klaar zijn voor het examen...
 
Soo hee, dat is lang geleden. Helemaal naar blad 3 gezakt.
Even naar boven beamen...

Studie gaat volgens plan. Tot nu toe alles gehaald. Nu nog 1 klein dingetje: afstuderen.
Juli hopelijk klaar, dan maar weer rustig nadenken over Oz.
Er is in de afgelopen vier jaar bij ons ook veel gebeurd, waardoor de keuze wat ingewikkelder is geworden.
 
Hmm life happens hey. Toch hoop ik dat jullie je lang gekoesterde droom kunnen verwezelijken!!
 
Cheers, wij ook.

Opeens had onze kleine het in haar bol: wilde gaan wonen in het land waar ze als baby op vakantie is geweest.
Hmm,... wij willen dat ook...
 
Wellicht heb ik het hier gemist, maar volgens mij bestaat M2A niet meer!
Die post is van 2015 ;) Toen nog wel ;)

M2A is hier meer dan goed bekend en een tijd zo'n beetje de huisleverancier geweest. Helaas zijn ze gestopt met nieuwe klanten aan nemen. Er zijn wat draadjes over.
 
Soo hee, dat is lang geleden. Helemaal naar blad 3 gezakt.
Even naar boven beamen...

Studie gaat volgens plan. Tot nu toe alles gehaald. Nu nog 1 klein dingetje: afstuderen.
Juli hopelijk klaar, dan maar weer rustig nadenken over Oz.
Er is in de afgelopen vier jaar bij ons ook veel gebeurd, waardoor de keuze wat ingewikkelder is geworden.

En is het afstuderen gelukt? Alweer wat aan het kijken voor AU?
 


OFX
Back
Top