Niet langer dromen, maar doen!

Hoop dat de droom uitkomt!
https://www.dropbox.com/s/pnxxpyetqgrxpr2/Screenshot 2018-02-22 10.57.14.png?dl=0

Screenshot%202018-02-22%2010.57.14.png
 
***OPROEP***

Velen van ons dromen ervan om hun vaste baan op te zeggen, te stoppen met de 9-tot-5-sleur, de koffers te pakken en het avontuur op te zoeken.


Warner Bros Nederland zoekt mensen die aan de vooravond staan van een bijzondere emigratie. Wij zoeken verhalen van avonturiers die hun huis en haard in Nederland willen achterlaten om elders een heel ander leven op te bouwen. Mensen die willen wonen en leven op een afgelegen plek, back to basics.


Ben jij in voorbereiding binnenkort te vertrekken? Of ken jij iemand die van plan is om een nieuw bestaan op te bouwen in het buitenland?


Onze redactie komt graag in contact om meer uitleg te geven. Wij zijn te bereiken via www.leveninhetwild.nl


of bel naar 020-3463700/ 06-55746370

28577622_1449925281783562_860351904123560766_n.jpg
 
***OPROEP***

Velen van ons dromen ervan om hun vaste baan op te zeggen, te stoppen met de 9-tot-5-sleur, de koffers te pakken en het avontuur op te zoeken.
Klinkt allemaal erg leuk. Maar de meeste mensen die naar Australie emigreren moeten helaas gewoon werken.....baan met 9 tot 5 sleur is hier heel gewoon. ;)
 
Bedankt voor de vulling van mijn thread.

Inderdaad: de serieuze bezoekers van die forum weten inmiddels wel beter, ons incluis.
Emigreren is niet verhuizen naar een droom-toestand, maar het pragmatisch toewerken naar een betere leefomgeving. Dromen mag wel, maar als je de realiteit niet onder ogen wilt zien, kom je van een koude kermis thuis. Er zijn er velen die het niet lukt, er zijn er ook velen die het wel lukt maar vervolgens niet in hun levensonderhoud kunnen voorzien met alle stress die daarbij komt kijken.

--> Overigens: de site waarnaar de link verwijst ziet er niet zo heel indrukwekkend uit. Ik zou daar niet zo veel van verwachten.

How about us?
Er zijn weer kansen gekomen. Wij zullen daar weer een weg mee zoeken. Wellicht leidt ons pad alsnog naar Down Under. Wie weet!?
 
No hard feelings hoor, ik voel me wel vereerd dat de post in MIJN draadje is geplaatst. Toch een soort van erkenning...
Daarnaast: Als iemand een (legale) manier heeft om ons naar Oz te krijgen, dan hoor ik het graag.

Het is inmiddels toch een jaartje of vijf geleden dat we een poging ondernamen. We liepen stuk op toelatingseis voor werk en opleiding. Hoewel E overal aan de slag kan, wordt dat door VETASSESS anders gezien. Ikzelf had ook weinig bewijsvoering van mijn toegevoegde waarde voor het land Down Under.

In de tussentijd is er e.e.a. veranderd: In Australie is de wet NDIS van kracht, waardoor er in de gehandicaptenzorg veel banen worden verwacht. Dat is een nieuwe kans. Verder heb ik een opleiding afgerond, wat mij betere kansen moet geven. We kunnen zo langzaamaan weer gaan orienteren op de giant leap.

So long, stay tuned.
 
No hard feelings hoor, ik voel me wel vereerd dat de post in MIJN draadje is geplaatst. Toch een soort van erkenning...
Daarnaast: Als iemand een (legale) manier heeft om ons naar Oz te krijgen, dan hoor ik het graag.

Het is inmiddels toch een jaartje of vijf geleden dat we een poging ondernamen. We liepen stuk op toelatingseis voor werk en opleiding. Hoewel E overal aan de slag kan, wordt dat door VETASSESS anders gezien. Ikzelf had ook weinig bewijsvoering van mijn toegevoegde waarde voor het land Down Under.

In de tussentijd is er e.e.a. veranderd: In Australie is de wet NDIS van kracht, waardoor er in de gehandicaptenzorg veel banen worden verwacht. Dat is een nieuwe kans. Verder heb ik een opleiding afgerond, wat mij betere kansen moet geven. We kunnen zo langzaamaan weer gaan orienteren op de giant leap.

So long, stay tuned.

Ik zat laatst in een presentatie waarin specifiek genoemd werd dat Tasmanië enorm aan het vergrijzen is en dat er enorm behoefte is aan mensen in de zorg en dat er op het moment simpelweg niet genoeg mensen in opleiding zijn om straks aan de vraag te kunnen voldoen en dat gekeken wordt naar het buitenland voor een oplossing. Weet niet of dat een richting is waarin je werk zoekt, maar kan de moeite zijn een oor aan de grond te houden.
 
Update
We zijn op een punt aangekomen waar we vijf jaar geleden op gedoeld hebben.
Dat betekent dat het het langetermijnplannenkastje weer open mag.
Er liggen kansen, dat is duidelijk. Maar er is ook veel veranderd. Met het optuigen van de NDIS (Thanks Gwen e.a.) zijn er in de zorg sector weer kansen op komst. De vraag is echter of de VETASSESS er inmiddels anders tegenaan kijkt. De grootste kans lijkt dan de andere kant van het span te maken.

Als dat niet is veranderd, zullen in juli de lijsten worden herzien. Hoewel we helaas niet in de toekomst kunnen kijken, verwachten we na juli grotere kansen vanwege de NDIS. Het is dus zeker de vraag of drie maanden wachten zal lonen of niet. We hebben als startpunt besloten dat ik in ieder geval de IELTS zal doen. Kijken wat daaruit komt. Dat betekent een dezer dagen inschrijven en de tussenliggende tijd gebruiken om de mogelijkheden verder uit te werken in een stappenplan.

Wat ook veranderd is, is dat we het binnen de muren houden. Daarmee proberen we zo lang mogelijk de rust erin te houden.
 
Wat gaaf dat jullie weer aan de gang gaan!

Dat binnen de muren houden snap ik volledig, ook de route die wij indertijd gekozen hebben voor we meer zekerheid hadden. Geeft jezelf wat meer rust en ruimte. Een geluid wat ik wel vaker hoor: ‘Als ik had geweten hoeveel het teweeg brengt (bij jezelf ook) had ik langer niets gezegd.
 


OFX
Back
Top