Nogmaals even voorstellen.

Even een update.
Deze week heb ik mijn contract getekend bij de nieuwe werkgever.
Deze week hebben we de bevestiging gekregen dat miss Rolls ook kan worden over geplaatst. Beide een lekker etentje waard.

Dus voor nu inpakken en over 5 dagen vliegen we naar Brisbane.
Zin in!
Gefeli!
 
We kunnen het niet laten toch vast een klein beetje te zoeken.:)

Heeft er iemand ervaring, of kan ons op weg helpen met het volgende;
Miss Rolls werkt 100% remote, recent over geplaatst vanuit Europa naar Thailand. We schatten in dat ze nog een keer over geplaatst gaat kunnen worden naar Australie wat natuurlijk fantastisch zou zijn.

Maar, met een regional nominated visa is het niet handig, voor de hoofdaanvrager of aanhang, buiten je nominated state/territorium te wonen of werken.
Volgende maar, heeft iemand ervaring met deze 100% remote werk situatie in combinatie met 491?
Als bijvoorbeeld het hoofdkantoor/werkgever in Sydney zit en jijzelf kantoor thuis hebt en nooit op het hoofdkantoor komt of hoeft te komen?
Betekent dit;
A. Dat je, ongeacht de situatie of mogelijk contractvorm, in Sydney werkt omdat je werkgever daar nou eenmaal kantoor houdt?
B. Als in je contract staat dat kantoor je thuiswerkplek is en je kunt aantonen dat je daar 99.7% vandaan werkt (zie ook hieronder), buiten af en toe een vergadering waar collegas wereldwijd bijeenkomen, dat dat dan gezien wordt als werken in je nominated state/territory dus regional?

DHOA kwam in de zoekreslutaten resultaten (nog) niet naar boven, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Wel het volgende gevonden;

Daar staat het volgende, dat is op zich helder;
Many people would be astonished to hear that it is permissible while holding a 489 or 491 visa. In reality, the Immigration Department regulation expressly permits you to travel to and work in Sydney to attend employer-sponsored training programmes. This obviously does not imply that you can visit Sydney twice a week.

het volgende;
Immigration policy on the 491 visa condition states the key to determining whether a visa holder is working in a specified regional area is assessing where the applicant’s usual place of work is located. If an applicant’s space of work is in a specified regional area but their employer is based elsewhere in Australia or overseas. They are considered to be working in a specified regional area. What matters most is it your work time is spent physically in a regional area and it does not matter where your employer is based. .....

en het volgende;
If you’re working from home and you hold a 491 visa, then on the employer location you should put your home address as the location of your position where you’re employed. It is advisable that you obtain a reference letter from your employer outlining the conditions of employment. Specifically, it should outline what is the address and will you be carrying out the employment. This does not mean that you are not allowed to take your computer and work at a local café, or perhaps while you’re sitting on the beach. .......

Ik lees hieruit, dat het gewoon kan en mag als je het maar doet volgens je visa requirements. Ervaringen of tips, welkom.

Thanks.
We hebben ondertussen ook nog naar dit verhaal gekeken.
Voor zover we nu weten is het zo : (zelf ook even onderzoek doen naar je eigen situatie natuurlijk)
Als je bij een bedrijf werkt wat in Sydney, Melbourne of Brisbane kantoor houdt.
Maar je kunt 100% remote werken dan moet je ervoor zorgen dat in je contract staat dat je werkplek(kantoor) je eigen thuis adres is, dit gaat miss Rolls regelen. Daarmee werk je contractueel in je eigen staat of territorium en dus niet in Sydney, Melbourne of Brisbane.
Dit is overigens bijna letterlijk wat hierboven onder "en het volgende" staat voor de oplettende lezer. 😉
Niet te min, het blijft een onduidelijk verhaal hoe het nou precies zit.

Maar ik dacht ik kom er even op terug zo behulpzaam als ik ben.🙃
 
We hebben ondertussen ook nog naar dit verhaal gekeken.
Voor zover we nu weten is het zo : (zelf ook even onderzoek doen naar je eigen situatie natuurlijk)
Als je bij een bedrijf werkt wat in Sydney, Melbourne of Brisbane kantoor houdt.
Maar je kunt 100% remote werken dan moet je ervoor zorgen dat in je contract staat dat je werkplek(kantoor) je eigen thuis adres is, dit gaat miss Rolls regelen. Daarmee werk je contractueel in je eigen staat of territorium en dus niet in Sydney, Melbourne of Brisbane.
Dit is overigens bijna letterlijk wat hierboven onder "en het volgende" staat voor de oplettende lezer. 😉
Niet te min, het blijft een onduidelijk verhaal hoe het nou precies zit.

Maar ik dacht ik kom er even op terug zo behulpzaam als ik ben.🙃
Sterker nog, je werkgever moet dit regelen in Australië, anders dan zijn er allerlei dingen die fout lopen. Van belastingen die zij moeten betalen omdat je in een andere staat werkt (dus niet de NSW maar de WA belastingen in mijn geval) tot aan bepaalde verzekeringen die anders zijn per staat.

De meeste werkgevers worden ook niet blij als werknemers interstate verhuizen zonder het te melden.
 
Sterker nog, je werkgever moet dit regelen in Australië, anders dan zijn er allerlei dingen die fout lopen. Van belastingen die zij moeten betalen omdat je in een andere staat werkt (dus niet de NSW maar de WA belastingen in mijn geval) tot aan bepaalde verzekeringen die anders zijn per staat.

De meeste werkgevers worden ook niet blij als werknemers interstate verhuizen zonder het te melden.
@Zwerver jij bent toch manager? En volgens mij ook een rol waarin het aannemen van personeel voorkomt?
Heb je niet een vergelijkbaar geval in je team stiekem? Of zit jullie (hoofd)kantoor niet in een van de genoemde steden dat dit uberhaubt niet zou spelen met een 491 houder?
 
@Zwerver jij bent toch manager? En volgens mij ook een rol waarin het aannemen van personeel voorkomt?
Heb je niet een vergelijkbaar geval in je team stiekem? Of zit jullie (hoofd)kantoor niet in een van de genoemde steden dat dit uberhaubt niet zou spelen met een 491 houder?
Ik werk voor een bedrijf met als HQ Sydney en ik woon in Perth. Formeel gezien is het 491 om regionale plaatsen op te vullen omdat er daar een tekort aan personeel is. Maar… als partner wordt er meestal flexibeler mee omgegaan.

Kijk even naar de restricties op je visa en op de aparte documentatie van je partner (neem aan dat jij de hoofdaanvrager bent). Ik heb er als werkgever echter geen boodschap aan. Als ik iemand met een 491 aanneem wil ik een verklaring van het department zien dat hij/zij voor mij mag werken, ik ga niet de gok nemen dat wij onze goede status kwijt raken bij IMMI.
 
Hoi allemaal,

Zoals eerder gepost onder andermans thread. Ik zal hier niet alle antwoorden bij plakken dan wordt het onoverzichtelijk.
Maar even mijn eerdere post herhalen en meteen wat vragen beantwoorden die voorbij zijn gekomen.
We zijn een gezin van 3 pappa (42) mamma (39) en dochter (1,5 jaar)
Ik zelf ben al heel jaartjes werkzaam in de liftenwereld en mijn vrouw in de marketing reasearch.

Wij zijn weer begonnen met het opvragen van informatie om de stap toch te gaan maken. We hebben het al eens eerder geprobeerd toen helaas opgegeven, dit was meer uit financieel oogpunt en een stukje frustratie. Maar Australie blijft toch mijn naam schreeuwen!
Nu moet het dan ook echt gaan lukken.
Heeft iemand informatie alle hulp is welkom! of misschien mensen die ook net beginnen?? emigratie bureau waarmee hele goede ervaringen? andere bruikbare hulplijnen?
En wie weet leren we mensen kennen die naar dezelfde regio kijken? Zuid Australie of regio Brisbane hebben de voorkeuren West Australie is er nog even bij gekomen.

Nogmaals we beginnen echt net weer en hebben vandaag de eerste assessment gestart, dus nu begint het informatie voeden aan de agency.

Let me know!! ;)
Want ik ben de verhuizing al aan het plannen ;)
Visa4U heeft ons goed geholpen, een aanrader :) Verder een inkoppertje: er staan al heel veel tips op dit forum. Zo zijn wij inmiddels aan ons visum gekomen, we vertrekken begin oktober richting WA. Geduld is ook een schone zaak, we hebben er 2.5 jaar op gewacht alles bij elkaar. Een goeie Letter of Interest voor State Nomination was voor ons bijna het enige waar we zelf invloed op hadden. De rest was veel aanvoeren en invullen voor het visumbureau. En natuurlijk een goeie uitslag aanleveren van de IELTS of PTE. Wij vonden de PTE makkelijker, iets hogere cijfers met dezelfde input. Succes!
 
Visa4U heeft ons goed geholpen, een aanrader :) Verder een inkoppertje: er staan al heel veel tips op dit forum. Zo zijn wij inmiddels aan ons visum gekomen, we vertrekken begin oktober richting WA. Geduld is ook een schone zaak, we hebben er 2.5 jaar op gewacht alles bij elkaar. Een goeie Letter of Interest voor State Nomination was voor ons bijna het enige waar we zelf invloed op hadden. De rest was veel aanvoeren en invullen voor het visumbureau. En natuurlijk een goeie uitslag aanleveren van de IELTS of PTE. Wij vonden de PTE makkelijker, iets hogere cijfers met dezelfde input. Succes!
Hoi Jaap,
Ik snap deze post niet helemaal? Dit was ergens 2020 toen wij het proces startte. Inmiddels hebben we het visum en vertrekken we morgen (15-08-2023)vanuit Thailand naar Brisbane.

Mis ik iets 😉🙃?
 
Hoi Jaap,
Ik snap deze post niet helemaal? Dit was ergens 2020 toen wij het proces startte. Inmiddels hebben we het visum en vertrekken we morgen (15-08-2023)vanuit Thailand naar Brisbane.

Mis ik iets 😉🙃?
Nee, ik mis iets. Nou, duidelijk dat ik de datum niet gelezen heb haha! totaal overheen gelezen. De opbouw van het forum vind ik blijkbaar verwarrend. Wel mijn eigen ervarings-skills weer even kunnen testen......
 
Hoi Jaap,
Ik snap deze post niet helemaal? Dit was ergens 2020 toen wij het proces startte. Inmiddels hebben we het visum en vertrekken we morgen (15-08-2023)vanuit Thailand naar Brisbane.

Mis ik iets 😉🙃?
en goede reis alvast ! :p
 
Maar even tijd maken om hier wat weg te tikken.

Ondertussen alweer bijna 2 weken in het Australie te vinden wat uitermate goed bevalt.
Auto hadden we zo gevonden omdat we eigenlijk al wisten wat we wilde en zochten in een auto dus dat verliep soepeltjes, heerlijk.
De auto is inmiddels ook aangekleed voor het camperen voor gevorderden (dat moeten we nog worden, maar de intensie is er.) wat gaat gebeuren tijdens de rit naar Adelaide en in de toekomst.

Miss Rolls heeft haar contract met werkgever inmiddels ook rond, dat geeft ook weer wat rust. @Zwerver ik ben inderdaad de hoofdaanvrager. Op haar contract komt ons thuis adres straks te staan als kantoor/ werkplek. Dus dat zal zoiezo geen problemen opleveren. Ook het visa inderdaad even nagelopen, toch bedankt.

Ik heb al berichtjes gestuurd naar Xpditers voor maybe bakkie koffie/lunch. @Jeroen&Karen hebben we nu ook hier in Australie opgezocht in de Sunshine coast, was weer erg gezellig.
Wie weet zijn er meer Xpditers die koffie lekker vinden en slap zeiken leuk vinden om te doen ergens tussen Brisbane en Adelaide (we volgen de kust zo veel mogelijk) waar we vanaf overmorgen (30-08-2023) +/- 3 weken voor uittrekken.
Stuur maar een prive bercht, email zie ik waarschijnlijk sneller dan antwoord hier op Xpdite.

Wordt vervolgd.
 
Voor de herinnering.
Dear diary 🙃 Nu anderhalve week in rbnb in Adelaide. In een buurt die ons erg aanstaat (Toorak Gardens). Een reden om hier te beginnen is een goed aangeschreven school die hier is voor de kleine Rolls.
We hebben inmiddels al aardig wat huizen bekeken, all over Adelaide, om een toch wat meer permanent huurhuis te vinden, for the time being.

Natuurlijk hebben we meteen rond gekeken om een beeld van de stad zelf te krijgen. Lekker eten overal, leuke strandjes, en de stad is heerlijk ingedeeld in blokken dus ook navigeren door de stad is een eitje, oost heb je de heuvels en west het strand, de rest wijst dan zichzelf Daarmee hebben we alle drie een goed gevoel bij de stad. Het gaat ons hier wel bevallen.

Vandaag werden we gebeld voor het 1ste huis wat we bezocht hebben, totaal niet meer verwacht, en een applicatie hebben gedaan. Onze aanvraag is geaccepteerd yeah🎉🥂 wat betekend dat we rond 20 oktober aanstaande intrekken in ons eerste huisje hier in ons nieuwe bestaan.

Nu komt de tijd van meubels uitzoeken, straks onze eigen spullen weer uitpakken en settelen hier in Adelaide.
Alles loopt zo ontzettend gesmeerd. Daar zijn we natuurlijk ontzettend dankbaar voor en genieten we elke dag van. Ons leven hier lijkt zo te horen zijn, na al het werk wat we achter de rug hebben valt alles heerlijk op de plek.

Rest alleen de verdere omgeving nog verkennen in de nabije toekomst. Dus @Beebmeep en andere SA'ers zet de koffie maar vast klaar 🤣

Loving the new life!! 🇦🇺🇦🇺🥂
 
Hoi allemaal,

Zoals eerder gepost onder andermans thread. Ik zal hier niet alle antwoorden bij plakken dan wordt het onoverzichtelijk.
Maar even mijn eerdere post herhalen en meteen wat vragen beantwoorden die voorbij zijn gekomen.
We zijn een gezin van 3 pappa (42) mamma (39) en dochter (1,5 jaar)
Ik zelf ben al heel jaartjes werkzaam in de liftenwereld en mijn vrouw in de marketing reasearch.

Wij zijn weer begonnen met het opvragen van informatie om de stap toch te gaan maken. We hebben het al eens eerder geprobeerd toen helaas opgegeven, dit was meer uit financieel oogpunt en een stukje frustratie. Maar Australie blijft toch mijn naam schreeuwen!
Nu moet het dan ook echt gaan lukken.
Heeft iemand informatie alle hulp is welkom! of misschien mensen die ook net beginnen?? emigratie bureau waarmee hele goede ervaringen? andere bruikbare hulplijnen?
En wie weet leren we mensen kennen die naar dezelfde regio kijken? Zuid Australie of regio Brisbane hebben de voorkeuren West Australie is er nog even bij gekomen.

Nogmaals we beginnen echt net weer en hebben vandaag de eerste assessment gestart, dus nu begint het informatie voeden aan de agency.

Let me know!! ;)
Want ik ben de verhuizing al aan het plannen ;)
Welkom weer. Ik hoop dat het jullie nu echt gaat lukken. Heel veel succes 🙏
 
Welkom weer. Ik hoop dat het jullie nu echt gaat lukken. Heel veel succes 🙏
Hoi hoi,

Dank je. Maar.... Het is al gelukt✅ inmiddels zitten we al sinds augustus in Australië en ben ik begin oktober gestart bij de nieuwe werkgever hier in Adelaide.

Dat veel succes komt wel van pas 😉 weer veel nieuwe dingen te leren voor werk. Altijd leuk.
 
Een beetje globaal jullie verhaal gelezen! Leuk hoor! Ik begrijp dat je nu rond Adelaide bent. Ik was nog een paar maanden terug erg veel in SA (roadtrip). SA is echt verrassend leuk! Prachtige stranden! Flinders Ranges is echt een aanrader. En Almonta Beach is de mooiste strand van SA!
 
Een beetje globaal jullie verhaal gelezen! Leuk hoor! Ik begrijp dat je nu rond Adelaide bent. Ik was nog een paar maanden terug erg veel in SA (roadtrip). SA is echt verrassend leuk! Prachtige stranden! Flinders Ranges is echt een aanrader. En Almonta Beach is de mooiste strand van SA!
We zitten inderdaad in Adelaide. Erg leuke stad voor wat we ervam hebben gezien. En wat je zegt SA heeft verassend mooie stranden en natuur. Al moeten wij nog veel ervan ontdekken.
Miss Rolls was hier nog nooit geweest, ikzelf slechts een paar weken en Adelaide paar dagen (20 jaar geleden).
Maar voor nu hebben we ons plekje wel gevonden midden tussen de Hills en het strand. 👍
 
Wow! Klinkt echt super allemaal!

Hoe hebben jullie uiteindelijk jullie huurhuis gevonden? Wij richten ons ook nog steeds op Adelaide, in afwachting op onze grant. 🤞
 
Wow! Klinkt echt super allemaal!

Hoe hebben jullie uiteindelijk jullie huurhuis gevonden? Wij richten ons ook nog steeds op Adelaide, in afwachting op onze grant. 🤞

Het vinden van een huurhuis is eigenlijk niet veel meer dan.... Reageren reageren reageren op huizen waar je jezelf wel ziet wonen voor 1 - 2 jaar.
Tenminste, zo hebben wij het gedaan.
Reageren op huizen die ons aanstonden en in de juiste catchment voor de (toekomstige)school mini miss Rolls. En hopen op het huis wat het meest in de smaak viel 😁.
We hebben geluk gehad dat dat het geval was voor ons met huis en school voorkeur.

Als je zo ver bent zijn we meer dan bereid te helpen met wijken en misschien scholen waar je wel of niet gevonden wil worden😉.


Hopelijk hebben jullie de Grand ook snel te pakken!! 👍
 
Zoo…een hele lastige update dit keer, maar die horen er ook bij als je je leven overhoop gooit voor een ander bestaan aan de andere kant van deze aardkloot.

Mijn werk. Het is allemaal niet gegaan zoals ik had gedacht. Zelfs niet met de mentaliteit ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan.

De functie was niet weggelegd voor mij en daar heb ik me bij moeten neerleggen. Wat in het hoofd van Rolls erg moeilijk is. De sprong was te groot. Het totaal nieuwe soort werk (verkoop, autocad en nieuwbouw) de cultuur en manier van werken en daarbij de verschillen in de normen en certificering waarin liften worden gebouwd en onderhouden.

Maar zonder verder te veel in de details te gaan, want in mijn hoofd was en is het al lastig genoeg.
Het ik heb gefaald gevoel kent iedereen vast wel.

Maar na een aantal avonden met miss Rolls in gesprek ben ik weer met beide voetjes op Aussie bodem ben gezet.

Gelukkig zit er wel weer een positieve draai aan dit verhaal. Nu kan ik, en heb ik de motivatie om mijn electrical A license gaan behalen. Dus nu gaat de focus die kant op.

Voor nu ga ik de Australische liften eens bekijken als service monteur….Ja ik weet het…..Maar ik zie het als een stap terug naar de service kant om aan de andere kant nog sterker te groeien met de kennis en ervaringen die ik heb. Ik neem nu mijn tijd om te zoeken naar een mooie nieuwe uitdaging binnen het bedrijf waar ik werk of elders.

Alles liep en verloopt al veel te goed in ons avontuur dus als dit de enige hikup is in het verhaal mogen we nog steeds niet klagen.
Still loving life in Australia!
 
Back
Top