Nogmaals even voorstellen.

Kleine "positieve" update 😄:
Het komend weekend gaan we wat papierwerk doorspitten. We hebben een request for more information ontvangen van Home Affairs. Met de deadline van 20 April, vandaag en morgen geen tijd voor, gaan we het weekend zeker tijd maken en alles ingevuld aanleveren.
 
Kleine "positieve" update 😄:
Het komend weekend gaan we wat papierwerk doorspitten. We hebben een request for more information ontvangen van Home Affairs. Met de deadline van 20 April, vandaag en morgen geen tijd voor, gaan we het weekend zeker tijd maken en alles ingevuld aanleveren.
Ben zo benieuwd! Keep us updated!
 
@FOL Hoe werkt dit dan precies? En is dit inderdaad alleen maar bij prive vs prive overdracht van de auto en of caravan?
Je neemt automatisch de lening over van de vorige eigenaar? Betekent dat dan dat je "dubbel" betaald? En de huidige prijs en het bedrag wat nog open staat van de lening? Of wordt die lening in het aankoop bedrag verrekend?

Dit klinkt mij als iets wat je zoiezo niet zou moeten willen namelijk? Maar, daarom geef je het hier ook aan schat ik zo in😉 bedankt daarvoor.

Die PPSF search kan je thuis op kenteken zelf doen? Of gaat dat op chassisnummer?

Maar tl;dr is dat je dat inderdaad niet wilt.

Het gaat op de VIN. Hier wat uitleg over waar je die kunt vinden. https://www.vicroads.vic.gov.au/registration/new-registration/vehicle-identification-number-vin

Ik maak meestal een foto van de VIN als ik de auto/motor kom bekijken, is om meerdere redenen handig, bijvoorbeeld om te checken dat de auto/motor die je later op komt halen ook inderdaad dezelfde auto/motor is die je hebt proef gereden.

Meeste verkopers vinden het ook geen probleem om te sturen voordat je langs komt. De PPSR is een automatische uitdraai dus die krijge je bijna direct. Kun je dus ook prima opvragen terwijl je bij de auto bent.
 
@FOL Hoe werkt dit dan precies? En is dit inderdaad alleen maar bij prive vs prive overdracht van de auto en of caravan?
Je neemt automatisch de lening over van de vorige eigenaar? Betekent dat dan dat je "dubbel" betaald? En de huidige prijs en het bedrag wat nog open staat van de lening? Of wordt die lening in het aankoop bedrag verrekend?

Dit klinkt mij als iets wat je zoiezo niet zou moeten willen namelijk? Maar, daarom geef je het hier ook aan schat ik zo in😉 bedankt daarvoor.

Die PPSF search kan je thuis op kenteken zelf doen? Of gaat dat op chassisnummer?

De slinkse onethische verkoper zegt niks, verkoopt je de auto voor het bedrag wat je afspreekt en zonder het te weten, staat de lening nu op jouw naam en mag jij die gaan afbetalen. Dus je betaalt inderdaad "dubbel".

Als er een lening op staat en je weet het (of omdat het is verteld of omdat je hebt gevonden via de PPSR search), dan kan je onderhandelen wat je wilt doen. Lening bedrag afhalen van koopbedrag. Lening moeten zij eerst aflossen voordat je de auto koopt, etc.
Ik koop alleen maar "oude" auto's, als daar een lening op zit, loop ik weg.

Volgens mij is een dealer je het verplicht te zeggen. MAargoed, voor $2 kan het geen kwaad om zelf ff te checken.
 
We kunnen het niet laten toch vast een klein beetje te zoeken.:)

Heeft er iemand ervaring, of kan ons op weg helpen met het volgende;
Miss Rolls werkt 100% remote, recent over geplaatst vanuit Europa naar Thailand. We schatten in dat ze nog een keer over geplaatst gaat kunnen worden naar Australie wat natuurlijk fantastisch zou zijn.

Maar, met een regional nominated visa is het niet handig, voor de hoofdaanvrager of aanhang, buiten je nominated state/territorium te wonen of werken.
Volgende maar, heeft iemand ervaring met deze 100% remote werk situatie in combinatie met 491?
Als bijvoorbeeld het hoofdkantoor/werkgever in Sydney zit en jijzelf kantoor thuis hebt en nooit op het hoofdkantoor komt of hoeft te komen?
Betekent dit;
A. Dat je, ongeacht de situatie of mogelijk contractvorm, in Sydney werkt omdat je werkgever daar nou eenmaal kantoor houdt?
B. Als in je contract staat dat kantoor je thuiswerkplek is en je kunt aantonen dat je daar 99.7% vandaan werkt (zie ook hieronder), buiten af en toe een vergadering waar collegas wereldwijd bijeenkomen, dat dat dan gezien wordt als werken in je nominated state/territory dus regional?

DHOA kwam in de zoekreslutaten resultaten (nog) niet naar boven, maar dat zegt niet alles natuurlijk.
Wel het volgende gevonden;

Daar staat het volgende, dat is op zich helder;
Many people would be astonished to hear that it is permissible while holding a 489 or 491 visa. In reality, the Immigration Department regulation expressly permits you to travel to and work in Sydney to attend employer-sponsored training programmes. This obviously does not imply that you can visit Sydney twice a week.

het volgende;
Immigration policy on the 491 visa condition states the key to determining whether a visa holder is working in a specified regional area is assessing where the applicant’s usual place of work is located. If an applicant’s space of work is in a specified regional area but their employer is based elsewhere in Australia or overseas. They are considered to be working in a specified regional area. What matters most is it your work time is spent physically in a regional area and it does not matter where your employer is based. .....

en het volgende;
If you’re working from home and you hold a 491 visa, then on the employer location you should put your home address as the location of your position where you’re employed. It is advisable that you obtain a reference letter from your employer outlining the conditions of employment. Specifically, it should outline what is the address and will you be carrying out the employment. This does not mean that you are not allowed to take your computer and work at a local café, or perhaps while you’re sitting on the beach. .......

Ik lees hieruit, dat het gewoon kan en mag als je het maar doet volgens je visa requirements. Ervaringen of tips, welkom.

Thanks.
 
Je hebt wel een outlier situatie gevonden zeg haha. Ik denk dat je beste optie is om contact te zoeken met immigratie en het hen te vragen.
Ja mooi he. Uitdagingen zijn er om op te lossen zullen we maar denken. 😉
Maar... Je hebt denk ik wel gelijk.
Na nog wat zoeken zijn we nog niet veel verder gekomen met dit hoofdstuk.
Tips blijven welkom overigens als mensen wat vinden hierover.
 
Ja mooi he. Uitdagingen zijn er om op te lossen zullen we maar denken. 😉
Maar... Je hebt denk ik wel gelijk.
Na nog wat zoeken zijn we nog niet veel verder gekomen met dit hoofdstuk.
Tips blijven welkom overigens als mensen wat vinden hierover.
Mocht je er meer over te weten komen, post het vooral! Ik denk dat er veel mensen nieuwsgierig naar zijn. Zo ook wij die in de Sunshine Coast wonen, maar niet in Brisbane mogen werken. Maar dit remote, en af en toe een traininkje, wel mogen doen. Wij zoeken ons ook gek naar de regelgeving, maar niks van Immi te vinden, alleen aannames van immigration lawyers.
 
Mocht je er meer over te weten komen, post het vooral! Ik denk dat er veel mensen nieuwsgierig naar zijn. Zo ook wij die in de Sunshine Coast wonen, maar niet in Brisbane mogen werken. Maar dit remote, en af en toe een traininkje, wel mogen doen. Wij zoeken ons ook gek naar de regelgeving, maar niks van Immi te vinden, alleen aannames van immigration lawyers.
We doen ons best😉.
 
Persoonlijke note:

Voor het nageslacht😉.
En wellicht een verandering in inzichten voor anderen, gezien SA niet altijd even positief bekend staat voor het vinden van werk als "nieuwkomer"/emigrant.

Gisteren een mailtje gestuurd naar een lift bedrijf in Adelaide. Niet voor een monteurs (trade) functie maar gewoon een algemene open sollicitatie vanuit mijn rol als technisch adviseur liften. Vrijwel direct antwoord met vragen voor meer informatie uit mijn cv.
Begin volgende week een Skype/teams/whatsapp interview😄.

Dit zegt natuurlijk zeker niet alles en is geen garantie voor een baan, maar voor mij in ieder geval een zeer positieve boost op het solliciteren en vinden van werk in South Australia.
#inspire others zeg maar.

Wordt vervolgd!
 
Persoonlijke note:

Voor het nageslacht😉.
En wellicht een verandering in inzichten voor anderen, gezien SA niet altijd even positief bekend staat voor het vinden van werk als "nieuwkomer"/emigrant.

Gisteren een mailtje gestuurd naar een lift bedrijf in Adelaide. Niet voor een monteurs (trade) functie maar gewoon een algemene open sollicitatie vanuit mijn rol als technisch adviseur liften. Vrijwel direct antwoord met vragen voor meer informatie uit mijn cv.
Begin volgende week een Skype/teams/whatsapp interview😄.

Dit zegt natuurlijk zeker niet alles en is geen garantie voor een baan, maar voor mij in ieder geval een zeer positieve boost op het solliciteren en vinden van werk in South Australia.
#inspire others zeg maar.

Wordt vervolgd!
Jaaaa goede hoop post, ook voor mij!
Ik denk dat het vooral aan je instelling ligt en open minded moet zijn.

Heel veel succes en houd ons op de hoogte!
 
#inspire others part Deux.

Veel in mee lees modus de laatste tijd, soms even snel wat lezen en kijken wat hier "gebeurd". Maar hier een update.

De arrival date begint dichter bij te komen! 15 Augustus zin in!!. Ondertussen hebben we natuurlijk niet stil gezeten. Hier in Thailand is alles geregeld wat geregeld moet zijn. De spullen in Bangkok zijn gepakt voor vertrek, hier in Cha-Am is ook alles ingepakt wat we hier laten voor toekomstige vakanties. Nog even een paar vrienden bezoekjes, lunches, dinnertjes aftikken en we kunnen door.

Wat betreft werk, (mijn update van 25 Mei), binnenkort het laatste interview "money talk". Dus ik kan eigenlijk al zeggen dat ik een baan heb voordat ik Australie binnen kom.
Om nog maar wat meer inspiratie uit te stralen, wink wink, op dat zelfde onderwerp. Mijn ervaringen dusver met SA en werk vinden?
Met de juiste instelling, een goede kennis en cv binnen je vak (gebied). Hoeft het in mijn ogen geen probleem te zijn werk te vinden in Zuid Australie. Ik zeg niet dat ik tientallen aanbiedingen had liggen en keus te over had, maar om een idee te geven, deze baan waar ik nu voor ga is dan wel in de liften maar totaal buiten mijn kennis gebied als service/storings monteur en technisch adviseur in de liften. Na deze twee ervaringen ga ik in Australie werken aan de sales kant van mijn persoontje en een stukje Autocad tekenaar worden.
Kortom, veel nieuwe ervaringen die gaan komen, maar Rolls is niet bang om deze uitdaging aan te gaan. Sterker nog, ik zie dit als een hele goede aanvulling op mijn cv, werkervaring en altijd goed voor persoonlijke ontwikkeling.
Nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan denk ik dan maar.

Dit was natuurlijk niet de enige werkgever in het rijtje sollicitaties, meerdere goede gesprekken (totaal 3) gehad maar uiteindelijk de 1ste gekozen. Feeling bij het gesprek/ personen en voor mijn gevoel past de bedrijfscultuur, voor zover uit de gesprekken naar voor komt, het beste bij me.
Verder toch wel een aantal bedrijven die niet terug komen op je sollicitatie, maar volgens mij is dat wel een typisch all over Aussie "trend" en veelal bekend.

Nu moeten we gaan uitzoeken of ik ga voor een auto van de zaak of car allowance? Super? en dat soort. Leuk huiswerk voor de komende weken.

Dus mensen, staat SA in je lijstje van staten om een EOI in te dienen of staat je beroep daar op de lijst. Wees niet bang, ga ervoor!!
How is that for inspiration;)
 
Hallo even wat open vraagjes om jullie mening of bruikbaar advies.
Als eerste ik heb mijn eigen onderzoek al gedaan. Toch wil ik even peilen of ik in de goede richting zit met de meningen die hier op dit forum volgen. Als dat allemaal grofweg in lijn is met mijn uitkomsten zit ik goed:D.

Ik heb dus dat gesprek gehad gisteren met de zeer waarschijnlijke nieuwe werkgever. Nu kwam er op het einde van dit gesprek nog even snel ter spraken dat er een auto van de zaak, of car allowance bij de functie hoort. Dit omdat ik aangaf en tips vroeg, voor het kopen van een auto (in Brisbane) niet alleen voor de trip maar om toch wel een aantal jaren plezier van te hebben.

- Wat is beter en waarom? auto van de zaak of Car allowance? Nou snap ik dat dit ook een stukje persoonlijke voorkeur is maar, wat is jullie persoonlijke mening hierover, en waarom?

De volgende vragen komt denk ik geen antwoord op maar ik probeer het toch.
- Wat zijn een beetje de gangbare auto's, voor een auto van de zaak? zoals al aangegeven wordt een een verkoop/advies tekenaar functie. is dat meer station? suv? of gewoon een sedan? Is hier in Australie een trend in? Of krijg je vaak een budget voor het kiezen van een auto van de zaak?
Bijvoorbeeld in NL zie je bij verkoop functies toch vaak de station.

- We landen in Brisbane, waarna roadtrip richting Adelaide. Zou het mogelijk zijn, of is dit misschien meer "normaal" in Australie voor een bedrijf om bijvoorbeeld de auto van de zaak in Brisbane af te leveren/ klaar te zetten? of wordt deze in de meeste gevallen, net als in NL, op kantoor voor je klaar gezet? (dat laatste denk ik zelf)

Brand maar los :D.
 
Antwoord op vraag 1 hangt af van 2.

Wat voor soort auto hebben ze voor je in gedachten? En wat heb je zelf het liefst?

Je landing in Brisbane en reis naar Adelaide maakt het wat lastig. Ze willen vast heen QLD geregistreerde auto voor een SA medewerker (of ze moeten ook kantoor hebben in QLD)

Dus even terug naar ze denk ik om bovenstaande helder te krijgen.
 
Even een update.
Deze week heb ik mijn contract getekend bij de nieuwe werkgever.
Deze week hebben we de bevestiging gekregen dat miss Rolls ook kan worden over geplaatst. Beide een lekker etentje waard.

Dus voor nu inpakken en over 5 dagen vliegen we naar Brisbane.
Zin in!
 
Back
Top