Nogmaals even voorstellen.

Misschien wil ik ook wel veel te veel zelf weten. maar toch nog een dingetje wat zijn de eraringen hier met ITA niet ontvangen? is dit iets wat vaak voorkomt? Als je het hele traject verder dus positief doorlopen hebt.

Nu is in ons geval dus de TRA best wel snel gegaan omdat ik hoorde dat ze normaal gesproken de volle 120 dagen gebruiken. Wij hadden positief antwoord na ongeveer 70 dagen.
Nu engelse test plannen ZSM en EOI aanmelden en door. Dan heb ik dus nog ruim een jaar om ITA te ontvangen voor mijn 45ste. Kansberekening?? of ervaringen al hier?

Ik was namelijk echt in de veronderstelling dat als je op je 45ste in het traject zit dat je er dan niet zo veel last meer van hebt. Als je je TRA in mijn geval en engelse test en EIO maar hebt afgerond, die zaken gaan echt geen probleem meer vormen voor ons.

Verwarring dus.
Hey Rolls,

ik was op een haar na 42 toen wij de ITA ontvingen. Dat was in feb 2020, dus eigenlijk net voor COVID echt los ging. Duurde een paar dagen na het insturen. Dit geldt voor zowel de State sponsorship als de ITA zelf. Wij hebben dus onze aanvraag uitstaan voor een 491 (gesponsord door Queensland) visum. Bij aanvraag was de processing time 8 weken. Helaas helaas wachten we inmiddels al 18 maanden op de grant. Maar met de gesloten grenzen is het misschien wel beter dat we hem nog niet hebben. Anders hadden we weer problemen gekregen om aan de voorwaarden van het volgende (permanente) visum te voldoen. Al hopen we wel dat de grant nu snel gaat komen nu er steeds meer gesproken wordt over de grenzen heropenen. Mentaal is het pittig dat je niet weet of je die laatste stempel wel gaat krijgen. Maar we blijven van het positieve uitgaan. Voor welk visum gaan jullie eigenlijk?
Groet Karen

Rolls

Member
Hey Rolls,

ik was op een haar na 42 toen wij de ITA ontvingen. Dat was in feb 2020, dus eigenlijk net voor COVID echt los ging. Duurde een paar dagen na het insturen. Dit geldt voor zowel de State sponsorship als de ITA zelf. Wij hebben dus onze aanvraag uitstaan voor een 491 (gesponsord door Queensland) visum. Bij aanvraag was de processing time 8 weken. Helaas helaas wachten we inmiddels al 18 maanden op de grant. Maar met de gesloten grenzen is het misschien wel beter dat we hem nog niet hebben. Anders hadden we weer problemen gekregen om aan de voorwaarden van het volgende (permanente) visum te voldoen. Al hopen we wel dat de grant nu snel gaat komen nu er steeds meer gesproken wordt over de grenzen heropenen. Mentaal is het pittig dat je niet weet of je die laatste stempel wel gaat krijgen. Maar we blijven van het positieve uitgaan. Voor welk visum gaan jullie eigenlijk?
Groet Karen

Hey Karen,

Morgen hebben we vervolg gesprek met het bureau over de stand van zaken na goedkeuring op TRA. Nu volop bezig met de engelse test. we gaan voor 190 of 491, morgen dus meer details. Maar dit is wat ze voor nu op het oog hebben als beste keus.
Begrijp ik goed dat jullie nog in Nederland bivakeren? wel balen dat je al 18 maanden aan het wachten bent op de GRANT mail lijkt me inderdaad slopend, vooral omdat je geen lange termijn beslissingen hier kunt nemen omdat je nooit weet......

Maar jullie hadden je ITA dan dus wel extreem snel ontvangen? wat was de reden, of zijn dit zaken die altijd wel zo vlot gaan?
Ging de EOI ook zo vlot?

Voor nu hebben we een lijst met vragen die we morgen gaan stellen.

Gr.- Rolls

Last edited by a moderator:

tum

XPdite Sponsor 2021
Even een hele korte update.
Aankomende Dinsdag 22 Dec. gaan we voor PTE eens kijken wat voor score we kunnen neerzetten. Mijn vrouw heeft morgen IELTS ik ben benieuwd.
Is de IELTS vandaag Rolls, ik hoop dat alles door kan gaan en sowieso veel succes hoor 👍.

Rolls

Member
Nee, mijn PTE was de 21ste dec. Ik was enorm verrast door de tijdsdruk, dat heeft me echt de das om gedaan, stress door tijdsdruk. Blijkbaar heb ik daar te weinig op geoefend of mijn zenuwen zorgde voor extra druk door tijdslimiet. Zeker bij writing en listening vloog de tijd voorbij of ging het allemaal zo snel. Ik had een overall score van 70 wat volgens mij niet genoeg is voor EOI voor 491 visa. Hopen natuurlijk van wel dat we in ieder geval de EOI vast kunnen regelen.
Ik ga zeker een herkansing aan voor PTE nu ik gevoel heb bij wat er gaat gebeuren.
Voor de mensen thuis, de scoren: 67 listening, 90 speaking, 76 reading en 59 voor writing.

Mijn wederhelft verwacht de uitslag van haar IELTS op 5 Januari, maar die hoeft slechts 65 te halen. Daar gaan we van uit dat het gelukt is.

TessavdA

New Member
Nee, mijn PTE was de 21ste dec. Ik was enorm verrast door de tijdsdruk, dat heeft me echt de das om gedaan, stress door tijdsdruk. Blijkbaar heb ik daar te weinig op geoefend of mijn zenuwen zorgde voor extra druk door tijdslimiet. Zeker bij writing en listening vloog de tijd voorbij of ging het allemaal zo snel. Ik had een overall score van 70 wat volgens mij niet genoeg is voor EOI voor 491 visa. Hopen natuurlijk van wel dat we in ieder geval de EOI vast kunnen regelen.
Ik ga zeker een herkansing aan voor PTE nu ik gevoel heb bij wat er gaat gebeuren.
Voor de mensen thuis, de scoren: 67 listening, 90 speaking, 76 reading en 59 voor writing.

Mijn wederhelft verwacht de uitslag van haar IELTS op 5 Januari, maar die hoeft slechts 65 te halen. Daar gaan we van uit dat het gelukt is.
En? Is de uitslag al binnen voor je partner?

Wat heeft jou doen besluiten om voor de PTE te gaan?(kan even zo snel niet vinden of je dit al vermeldt hebt.) Ik zit nog in dubio... Vind ze beide op het eerste gezicht vies tegenvallen.

Rolls

Member
En? Is de uitslag al binnen voor je partner?

Wat heeft jou doen besluiten om voor de PTE te gaan?(kan even zo snel niet vinden of je dit al vermeldt hebt.) Ik zit nog in dubio... Vind ze beide op het eerste gezicht vies tegenvallen.
Wat ik voor mezelf heb gedaan is goed kijken maar beide IELTS en PTE en voor mezelf uitzoeken wat mij het beste past. Daar kwam PTE uit. Mede door mezelf in te lezen en wat testjes doen. Verder niet echt een heel diep onderbouwde keuze maar het is me goed bevallen.

De uitslag van mijn vrouw was enkel om 5 punten te kunnen bijdragen. Ze had een 7 algemeen wat voldoende was. Zij heeft wel IELTS gedaan.

Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt. Maar kijk eens rond op het www en vergelijk. YouTube kan je heel veel vinden met goede uitleg.

OFX