Jeroen&Karen
Active Member
Hey Rolls,Misschien wil ik ook wel veel te veel zelf weten. maar toch nog een dingetje wat zijn de eraringen hier met ITA niet ontvangen? is dit iets wat vaak voorkomt? Als je het hele traject verder dus positief doorlopen hebt.
Nu is in ons geval dus de TRA best wel snel gegaan omdat ik hoorde dat ze normaal gesproken de volle 120 dagen gebruiken. Wij hadden positief antwoord na ongeveer 70 dagen.
Nu engelse test plannen ZSM en EOI aanmelden en door. Dan heb ik dus nog ruim een jaar om ITA te ontvangen voor mijn 45ste. Kansberekening?? of ervaringen al hier?
Ik was namelijk echt in de veronderstelling dat als je op je 45ste in het traject zit dat je er dan niet zo veel last meer van hebt. Als je je TRA in mijn geval en engelse test en EIO maar hebt afgerond, die zaken gaan echt geen probleem meer vormen voor ons.
Verwarring dus.
ik was op een haar na 42 toen wij de ITA ontvingen. Dat was in feb 2020, dus eigenlijk net voor COVID echt los ging. Duurde een paar dagen na het insturen. Dit geldt voor zowel de State sponsorship als de ITA zelf. Wij hebben dus onze aanvraag uitstaan voor een 491 (gesponsord door Queensland) visum. Bij aanvraag was de processing time 8 weken. Helaas helaas wachten we inmiddels al 18 maanden op de grant. Maar met de gesloten grenzen is het misschien wel beter dat we hem nog niet hebben. Anders hadden we weer problemen gekregen om aan de voorwaarden van het volgende (permanente) visum te voldoen. Al hopen we wel dat de grant nu snel gaat komen nu er steeds meer gesproken wordt over de grenzen heropenen. Mentaal is het pittig dat je niet weet of je die laatste stempel wel gaat krijgen. Maar we blijven van het positieve uitgaan. Voor welk visum gaan jullie eigenlijk?
Groet Karen