Nogmaals even voorstellen.

Korte vraag... Iemand ervaringen met ROI (Registration Of Intrest) voor SA?? Zal ongetwijfeld al ergens op dit forum staan maar.....de EOI was al gedaan voor SA en NSW. SA was al een van onze voorkeuren Dus wellicht iemand die kan helpen?. Wordt gevraagd een "epistel" te schrijven van 400 worden. Jeetje.
Zal even kijken of ik ons epistel van ACT nog heb. Het is niet zo moeilijk als je een structuur hebt.
 
Je zei 400 woorden? Dat is wel heel weinig. Onze 'Commitment later' voor ACT was 1395 woorden (2.5 A4 kantjes)
Wat bedoel je precies met Epistel? Wat willen ze van ja weten?
 
Je zei 400 woorden? Dat is wel heel weinig. Onze 'Commitment later' voor ACT was 1395 woorden (2.5 A4 kantjes)
Wat bedoel je precies met Epistel? Wat willen ze van ja weten?
Het moet een soort van motivatie brief worden, hoe ik de economy en de staat SA ga helpen in innovatie en groei en mogelijk werkgelegenheid als ik voor mezelf zou starten. Ik heb inmiddels al een voorbeeld gevonden. Maar als je nog wat gevonden had.... Dan houd ik me aanbevolen.

Verder epistel, dat was natuurlijk meer als gein bedoeld, ik ben niet zo van het schrijven.
 
Korte update. ROI voor South Australia wordt aan gewerkt voor indienen. Coming closer and closer.
 
Je zei 400 woorden? Dat is wel heel weinig. Onze 'Commitment later' voor ACT was 1395 woorden (2.5 A4 kantjes)
Wat bedoel je precies met Epistel? Wat willen ze van ja weten?
De motivatie is inmiddels al gereed en verzonden. Je kunt het zoeken door stoffige dozen en zolders dus staken.😁 Uiteindelijk, als je eenmaal aan het tikken bent zit je stiekem toch heel snel aan 400 woordjes. Dus zelfs nog moeten knippen en veranderen om er niet overheen te gaan.
Toch bedankt! 👍
 
Goedemiddag, kort update-je, vandaag ITA binnen. We staan met een been in Australië!! Vanavond bescheiden feestje in huize Rolls!!! Binnen anderhalve maand na in dienen ROI voor South Australia awesome stuff!! ✅
Whiehoo! De eerste horde is genomen!
 
Goedemiddag, kort update-je, vandaag ITA binnen. We staan met een been in Australië!! Vanavond bescheiden feestje in huize Rolls!!! Binnen anderhalve maand na in dienen ROI voor South Australia awesome stuff!! ✅
Ik was iets te voorbarig door een niet helemaal helder mailtje. Dit is de ITA voor state nomination. Maar geldt nog steeds... Awesome stuff... ✅ Iemand ervaringen met de verschillende ITA? voor visum en voor een state nomination?
 
Vandaag kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen ( ik ben toch adviseur, en nieuwsgierigheid en vragen stellen kan je dan niet laten hè🙃) dit werd enorm gewaardeerd, wat ik dan wel weer kan waarderen😉.

Ik heb de telefoon eens gepakt en ben gaan bellen met visa for you, waar we ook hele goede (al was het heel kort) ervaringen mee hebben, maar die helaas aangaven dat er voor mij en voor mijn vrouw geen routes waren om het emigratie proces positief te doorlopen.
We hebben samen eens terug gekeken naar onze gesprekken van 2020. Ook hebben hebben we, zonder dat ik namen heb genoemd, gekeken naar het proces wat wij dusver hebben doorlopen met de huidige agency.
Om gewoon eens te kijken waar dat zwarte gat zit.
Je moet elkaar toch helpen niet waar?
Volgende week hebben ze de maandelijkse meeting en dit onderwerp wordt in de groep gegooid.

Ik kijk uit naar de terugkoppeling en hoop van harte dat visa for you hiermee kan bouwen voor de toekomst.
 
Home Affairs is een van de strengste immigratiediensten ter wereld. Als jijzelf als hoofdaanvrager de molen in wil, moet je inderdaad voor je 45e het proces hebben lopen. Ik heb geen idee wat HA doet als jij in die tussentijd 45 wordt. Beter om dat risico niet te nemen en op tijd je application te doen.
Ik zat eens terug te lezen en dit stukje heb ik nu helder, eigen ervaring. Als je de 45 gepasseert bent maak je inderdaad weinig tot geen kans meer. Maar zit je in de papiermolen, zoals ikzelf nu dan is het zorg dat je je ITA (invitation to apply) voor je visum binnen hebt voor je 45ste. Op dat moment wordt je leeftijd en EOI gelocked. En maakt je leeftijd niet meer uit voor het proces.
 
Vandaag een mailtje ontvangen of we eventueel vandaag het gesprek zouden kunnen hebben. Dus, vandaag is de visumaanvraag uiteindelijk ook de deur uit gegaan. ✅🎉

Lijkt me leuk om eens te kijken wat andere leden hier denken.
Laat je een berichtje achter wanneer je denkt dat de visum Granted mail binnen is?
 
Vandaag een mailtje ontvangen of we eventueel vandaag het gesprek zouden kunnen hebben. Dus, vandaag is de visumaanvraag uiteindelijk ook de deur uit gegaan. ✅🎉

Lijkt me leuk om eens te kijken wat andere leden hier denken.
Laat je een berichtje achter wanneer je denkt dat de visum Granted mail binnen is?
Spannend!

Ik durf geen datum te noemen… jullie gaan volgens mij net als wij voor de 491 en wij wachten al 26 maanden en 7 dagen 🥴.

Hoop wel dat jullie niet ook zo’n wachttijd tegemoet gaan!
 
Spannend!

Ik durf geen datum te noemen… jullie gaan volgens mij net als wij voor de 491 en wij wachten al 26 maanden en 7 dagen 🥴.

Hoop wel dat jullie niet ook zo’n wachttijd tegemoet gaan!
Hey haha ja spannend is het zeker.
Ik volg jullie ook al een tijd en dat lijkt me toch ook wat zeg, al 26 maanden aan het wachten! Hoe gaat dat voor jullie? Wat doe je in die tijd allemaal, of juist niet?

We gaan inderdaad voor een 491 en South Australia. We gaan het allemaal wel zien.

We zijn natuurlijk blij dat we zo ver gekomen zijn.
We zullen ook voor jullie duimen dat het snel mag gebeuren!!
 
Kleine update, vandaag het laatste stapje gepland dat we zelf nog kunnen doen. De medicals ingepland. Als dat volgende week is gedaan.... Dan gaat het grote wachten beginnen.

Als ik zo eens terug kijk op het proces vanaf september 2020 tot nu dan is eigenlijk alles wat ze zeggen, de clichés over dit proces,, wel waar (voor mij persoonlijk). Het is een achtbaan geweest en ontzettend veel werk. Veel gedachten gaan door je hoofd tijdens het proces, bij mij wel in ieder geval. Negatief, positief, machteloosheid en frustratie het komt/kwam allemaal in meer of mindere maten voorbij.

Misschien gek, maar toch raar dat het nu voorbij en uit onze handen/invloed is. Al weet je nu dan voor, ik schat 95% zeker dat die granted stempel wel gaat komen, en ik weet niet of missen dan het juiste woord is. Maar vandaag had ik wel zo'n gevoel nadat ik de medicals geregeld had en de telefoon ophing.

Zo... Genoeg persoonlijke gevoelens. BIJNA WEEKEND!! 😄🙃
 
Weet je zeker dat medicals nu slim is/moet? Zo ver ik weet zijn die maar een jar geldig. Tenzij je vrij zeker weet dat dat wel snor zit kan je er meestal beter mee wachten tot dat ze erom vragen.

Succes met het lange wachten. Wachten + onzekerheid + verschrikkelijk!
 
Weet je zeker dat medicals nu slim is/moet? Zo ver ik weet zijn die maar een jar geldig. Tenzij je vrij zeker weet dat dat wel snor zit kan je er meestal beter mee wachten tot dat ze erom vragen.

Succes met het lange wachten. Wachten + onzekerheid + verschrikkelijk!
Ja, bericht van home affairs, binnen 28 dagen moest een en ander geregeld zijn. Dus ook het dringende verzoek gehad van ons bureau er werk van te maken. Was nog spannend met de afspraak om die binnen de 28 dagen te houden, maar is uiteindelijk gelukt.

Referral letters (en e medical doc's) al binnen met de hap id van ons 3tjes. Dus we gaan ervoor.
 
Ja, bericht van home affairs, binnen 28 dagen moest een en ander geregeld zijn. Dus ook het dringende verzoek gehad van ons bureau er werk van te maken. Was nog spannend met de afspraak om die binnen de 28 dagen te houden, maar is uiteindelijk gelukt.

Referral letters (en e medical doc's) al binnen met de hap id van ons 3tjes. Dus we gaan ervoor.
Fingers crossed. Wij hadden hetzelfde, medicals moeten binnen 28 dagen. En daarna… helemaal niks, we wachten nog steeds. Het lijkt wat veranderd te zijn ivm vroeger. Toen wilden ze je medicals vlak voordat het visa toegekend werd.
 
Back
Top