Nynke
New Member
Wij hebben een sponsor gevonden voor een visum (subclass 457). Vanuit Australie gaan wij verder proberen een permanent visum te krijgen (ENS ofzo). Nu is het zo met een Bussiness sponsorship dat het allemaal korte termijn gebeuren is. Mijn man kan dus in Februari/Maart al aan de slag. Later is voor ons idealer, maar daar kunnen ze geen garantie voor geven. Nu is het allemaal niet al te moeilijk, want mijn man is SAP HR consultant, maar als je eenmaal beet hebt kun je maar beter vasthouden toch? Emotioneel en practisch is het echter allemaal erg snel en we zien niet in hoe we alles kunnen regelen voor die tijd. We hebben 2 jonge kindjes en we hebben het nog niet eens verteld aan onze ouders (ik heb nog nooit mensen zoveel pijn gedaan.....). Verder hebben we een koophuis (met nog wat aanpassingen te gaan) wat dus verkocht moet worden. Naast deze spanningen zijn er natuurlijk de kriebels en blijdschap. We hebben al 3 jaar in Sydney gewoond, dus weten waar we aantoe zijn, maar deze keer weten we dat het voor (veeeeeeeeeel) langer zal zijn (als niet voor altijd...), dus het besef begint nu wel te komen. Ik lees deze site elke dag en heb al heel wat informatie gewonnen. Geweldig! Zijn er meer mensen die alles op korte termijn hebben geregeld, dus ook inclusief huis verkopen, meubels verhuizen en familie vertellen etc etc? Ben benieuwd naar ervaringen en meningen!