Nynke, Reinoud & kids, 6 juni naar Sydney!!!

Hoi Nynke,

Succes hè met alles te regelen, spannend allemaal.

groetjes Miranda  :)
 
Hi Nynke,

Fijn dat jullie het huis snel hebben kunnen verkopen.
Heel veel succes de komende weken/maanden.
Echt spannend nu alles echt zo dichtbij komt.

Groetjes,
Mel
 
Hoi Nynke, nog bedankt voor je reactie! Wat goed zeg, fijn dat jullie huis verkocht is. En dat er zoveel geregeld is. Ook fijn om te lezen dat jullie ouders toch al een beetje aan t idee beginnen te wennen. Ik zie er ook heeeel erg tegenop het over een poosje onze ouders te vertellen. Wij hebben namelijk ook 2 kleine kinderen ( 5 en 7). Maar ja daar zullen we ook doorheen moeten. De kinderen hebben een hele goede band met de opa's en oma's maar dat is ook wel weer fijn, de kans dat de band dan goed blijft lijkt me zo ook groter al zal het dan op een andere manier zijn. Hoe vinden de kinderen het nu het allemaal zo dichtbij komt? Ik wil jullie allemaal veel succes wensen met de laatste loodjes en straks in Australie!!!
Groetjes Francine
 
Hoi Nynke,

Leuk om te lezen dat alles zo snel geregeld is.
Het vinden van zo'n sponsor, hoe hebben jullie dat aangepakt ? Hadden jullie nog contacten in Oz of hebben jullie zelf bij bedrijven aageklopt of kun je zoiets ook via employment agencies regelen.

Een australisch bedrijf had mij ook een baan aangeboden en we zouden rond deze tijd voor een paar weken naar Oz gaan om kennis te maken met het land en het bedrijf. Helaas hebben ze hun activiteiten vanuit Oz naar Roemenië verplaats dus toen viel onze droom in duigen, voorlopig althans.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat aangepakt hebben.

Groetjes
Joop
 
Hoi Joop,

Wij hebben inderdaad een sponsorship aangeboden gekregen via oude contacten. We waren al eerder benaderd dit bedrijf, maar dit was al na 1 jaar en dat vonden we toch echt te snel. Mijn man heeft de vorige keer in Sydney bij n project samengewerkt met een projectleader van onze huidige sponsor en zodoende is het gaan rollen. Wij hebben er dus helemaal geen moeite voor hoeven te doen. Het scheelt dat hij een senior SAP-HR consultant is en dit is veel gevraagd in Australia. De eerste keer zijn we via zijn Nederlandse bedrijf Australie binnengekomen. Ik kan je dus helaas geen tips geven. Ik wens je wel veel succes met het vinden van een sponsor!

Groetjes Nynke
 
Pffff, wat een werk zeg, dat inpakken! We zijn nu al 3 volle dagen bezig en het huis lijkt nog helemaal vol te staan!
Op dit moment zijn we alles aan het verpakken. Het inpakken is al bijna klaar, behalve het servies (ik heb het minst leuke tot het laatst bewaard). Morgen komt "Le Grand Container" voor de deur te staan. God, onze buurtjes krijgen al een beroerte bij het denken aan emigreren....zien ze ook nog een zo'n bakbeest voor de deur staan!
Aanstaande donderdag is de overdracht van ons huis en dan moet het dus leeg en (jaja) schoon zijn.....
Allemaal niet erg natuurlijk, want het is voor een goed doel. Over precies 1 week (26e) vliegt Reinoud naar Sydney en 1 mei begint hij al aan zijn nieuwe baan! We kunnen maar niet geloven dat het allemaal al zo snel gaat gebeuren. We hebben nu echt tijd te kort. Vrienden willen nog een avondje stappen of voor je koken. Familie wil langs komen etc etc. Druk druk druk! We hebben vorige week een afscheidsfeest gegeven en dit was erg gezellig! Ben toch ook wel verdrietig dat we al deze leuke mensen achterlaten hoor! De opa's en oma's hebben het momenteel ook niet makkelijk..... :cry:

Goed, nu gaat het dus echt beginnen. De komende 6 weken blijf ik met de kindjes bij mijn ouders wonen en in die tijd kan Reinoud een woning voor ons zoeken. Ik kan niet wachten tot we met zijn allen in Sydney zijn!
Ik houd jullie op de hoogte!

Groeten Nynke
 
Spannend Nynke!! Ik blijf ook zes weken langer hier, kunnen die mannen maar een huis en zo zoeken. Die weken zullen zo om zijn hoor.

Succes!

Sara
 
Hoi Nynke,

Veel succes nog deze week met inpakken enz.  Je ouders zullen genieten van de weken dat jullie daar zijn.  De weken zullen voorbij vliegen  :plane:

Susan
 
hoi hoi

als je via een sponser Australie binnen kan komen heb je dan ook een bepaald aantal punten nodig en moet je dan ook de ielts test doen
kan iemand mij iets meer vertellen over dit soort visum?

groetjes mij
 
Hey, bedankt weer voor de leuke berichtjes! Sara, dus jij blijft ook langere tijd achter? Fijn dat ik nog een metgezel heb! Ach, ik denk dat het inderdaad wel voorbij vliegt. Ik heb mijn ouders die me een handje kunnen helpen met de kids en ik vermaak me wel met wandelen naar de kinderboerderij, shoppen voor Australie (joggingpakjes voor in het vliegtuig, fijne broek voor mama.....haha, goed excuus weer) en af en toe lekker koken voor opa en oma. Helaas wonen mijn ouders niet in Breda, maar all-the-way-in-Oldenzaal-of-all-places, dus ik kan niet meer even met vrienden afspreken. Ach, kan ik vast 'afbouwen'!  Ik laat wel weten hoe de 'wachttijd' me vergaat....

Groetjes
 
Hey Nynke!

wat snel allemaal al! Kan ook niet wachten tot jullie weer in het land zijn (al is het dan nog steeds 1100 km bij ons vandaan  :-( ). Zin om jullie weer te zien, laatste keer was onze bruiloft dus dat is alweer bijna 15 maanden geleden...

Heel veel succes met het laatste inpak- en schoonmaak werk, inderdaad nooit leuk maar het moet gebeuren he? Je ouders zullen wel blij zijn jou en de kids even voor henzelf te hebben, weet zeker dat jullie hartstikke verwend gaan worden.  :p
Hoe vindt Nora het allemaal? Begrijpt ze wat er allemaal gebeurt?

Als het straks wat rustiger is en je zit bij je ouders moeten we maar even bellen en bijkletsen!

Liefs,
Trude
 
HELEMAAL STUK.......wat een hectiek! Vanmorgen dus eindelijk de oplevering gehad. Tja, veel mensen hier zullen de stress van het inpakken en uitzoeken en regelen wel kennen....en dat met twee kleine kids erbij. Blij dat we nu in Oldenzaal zitten! Ik heb er geen minuut om gerouwd dat we het huis niet meer hebben, het voelt eerder als een soort bevrijding. Ik voelde me geweldig toen ik de vrachtwagen met container de hoek om zag verdwijnen......

Trude, ja wij willen jullie ook heel graag weer zien! Vooral nu de kleine er bijna is! Over je vraag,
Nora gaat er goed mee om. Ze weet dat we naar "Kostralie" gaan en dat is 'niet aan deze maar aan die kant' (en dan wijst ze met haar vingertje van links naar rechts) en dat ze daar Kangeroes en zon, zee en strand hebben en dat de kindjes daar Engels praten. Ze zegt nu al "I am Nora" "I want to pay (play)" en "mummy/daddy is sweet"...en oma en opa komen gewoon met papa's vliegtuig als ze hun mist. Papa moet dus nog even snel een vliegtuig kopen..haha.
tja, ze zal later niet anders weten dan dat ze daar altijd al heeft gewoond (voor degene die het niet weten, Nora, onze oudste,bijna 3,  is in Sydney geboren). Tja en Merlijn (14 mnd) die beseft natuurlijk helemaal niks. Wel zo makkelijk. Zie wel op tegen de jetlag met twee jetleggende kids....iemand ervaring?.

Goed, nog 5 nachtjes en dan vliegt Reinoud al naar Sydney. Hij vindt het ook allemaal erg spannend.....
kan me ook niet voorstellen dat hij 1 Mei al begint met werken!

Nynke
 
Hoi Nynke,

Wat een verhaal zeg. Wat kan het snel gaan. Wij zijn pas een week bezig met het idee om te gaan en hopen dat mijn man David een baan kan krijgen bij de ING in Sydney. Hij werkt hier al bij de ING, dus fingers crossed.
David is enigst kind en onze gedachten zijn ook erg vaak: hoe gaan we dit vertellen.( wij hebben 3 jongens van 4.5, 3.5 en 5 maanden)
Wel gaaf dat jullie huis zo snel verkocht was zeg. :up:  Mag ik een brutale vraag stellen? Als je geen antwoord wilt geven zeg je het maar hoor. Wij wonen nu bijna 2 jaar in ons huis en ons huis is wel meer waard als toen we het kochten, dus houden we denk ik wel een rest schuld. Aangezien jullie 1.5 jaar in jullie huis hebben gewoond hebben jullie geen rest schuld of is dit vervallen door de verbouwing waar je over vertelde?
O ja weten jullie leuke buurten in Sydney om te wonen?

groetjes Mattanja
 
Jeeh Nynke,
Wat is het snel gegaan zeg! Ja he er valt een echt een last van je af als je huis opgeleverd is en de spulletjes onderweg!
Toen wij naar Australie vertrokken ben ik met de meiden een paar weken eerder vertrokken en bleef Sander nog een paar weken thuis. Net andersom dus! Onze meiden zijn 2 en 5 en hebben weinig last gehad van de jetlag. Sliepen goed door 's nachts, alleen Iris de oudste kon wel een gat in de dag slapen. Dat heb ik gewoon afgebouwd. De eerste dag lekker lang laten uitslapen en toen iedere dag wat eerder gewekt. Ging heel goed.

Heel veel succes voor Reinoud, en geniet jij met de kinderen nog maar lekker van de laatste weken in Nederland! Wij zaten met zijn 4tjes ook een week of 3 bij mijn moeder, ik vond het heerlijk. De tijd die je nog samen hebt ga je automatisch als heel waardevol beschouwen!

Groetjes Lin
 
Jeeh Nynke,
Wat is het snel gegaan zeg! Ja he er valt een echt een last van je af als je huis opgeleverd is en de spulletjes onderweg!
Toen wij naar Australie vertrokken ben ik met de meiden een paar weken eerder vertrokken en bleef Sander nog een paar weken thuis. Net andersom dus! Onze meiden zijn 2 en 5 en hebben weinig last gehad van de jetlag. Sliepen goed door 's nachts, alleen Iris de oudste kon wel een gat in de dag slapen. Dat heb ik gewoon afgebouwd. De eerste dag lekker lang laten uitslapen en toen iedere dag wat eerder gewekt. Ging heel goed.

Heel veel succes voor Reinoud, en geniet jij met de kinderen nog maar lekker van de laatste weken in Nederland! Wij zaten met zijn 4tjes ook een week of 3 bij mijn moeder, ik vond het heerlijk. De tijd die je nog samen hebt ga je automatisch als heel waardevol beschouwen!

Groetjes Lin
 
[quote author=Nynke link=topic=3099.msg57006#msg57006 date=1145641909]
Zie wel op tegen de jetlag met twee jetleggende kids....iemand ervaring?.

[/quote]

Nee, maar ik weet wèl dat je je kinderen iets te eten/zuigen moet geven tijdens het dalen, anders is het geschreeuw niet van de lucht vanwege dichtklappende trommelvliezen!

:)

Ireen.
 
[quote author=Lin link=topic=3099.msg57042#msg57042 date=1145674224]
Jeeh Nynke,
Toen wij naar Australie vertrokken ben ik met de meiden een paar weken eerder vertrokken en bleef Sander nog een paar weken thuis. Net andersom dus! Onze meiden zijn 2 en 5 en hebben weinig last gehad van de jetlag. Sliepen goed door 's nachts, alleen Iris de oudste kon wel een gat in de dag slapen. Dat heb ik gewoon afgebouwd. De eerste dag lekker lang laten uitslapen en toen iedere dag wat eerder gewekt. Ging heel goed.
Groetjes Lin

[/quote]

Hoi Lin,

Ik hoop ook dat onze kindjes zo zullen reageren. Ik maak me er eigenlijk ook niet druk om hoor. Wat komt dat komt....en gaat vanzelf wel weer over. Dat overdag slapen, lijkt me wel makkelijk eigenlijk. Kan ik het misschien afbouwen tot een uurtje of 9 'sochtends en het dan stopzetten :-D? Nu worden ze elke ochtend om half zeven wakker  :blahblah: :dizzy::blahblah:.

Goed, nu inderdaad lekker genieten van mijn ouders en van de rust hier in 'Olnzael'...

Thanx voor je reply!

[quote author=stoepjes link=topic=3099.msg57017#msg57017 date=1145643753]
Hoi Nynke,

Wij wonen nu bijna 2 jaar in ons huis en ons huis is wel meer waard als toen we het kochten, dus houden we denk ik wel een rest schuld. Aangezien jullie 1.5 jaar in jullie huis hebben gewoond hebben jullie geen rest schuld of is dit vervallen door de verbouwing waar je over vertelde?
O ja weten jullie leuke buurten in Sydney om te wonen?

groetjes Mattanja
[/quote]

Het huis niet kunnen verkopen....dat was onze grootste angst! Maar we hebben het huis zonder schuld kunnen verkopen. De verbouwing hebben we er geheel uit kunnen halen. De enige kosten die we wel hebben gehad, zijn die van de verkopende makelaar. (dus uitendelijk  toch een beetje verlies, financieel). Maargoed, dit zegt natuurlijk helemaal niets. Het hangt van zoveel factoren af.... en zelfs van een beetje geluk. Juiste tijd, juiste mensen.

Leuke wijken in Sydney? Heel veel.Toch is deze vraag moeilijk te beantwoorden, gezien Sydney zo'n 40+40 km is. We zijn zelf nog aan het denken  :thinking: waar we deze keer gaan wonen. Het hangt natuurlijk enorm af van je financiele situatie en wat je wenst in je omgeving. Je hebt wijken met restaurantjes en drukte, maar ook wijken met een groot park naast je deur of een strand als stoep!  Maargoed, om je een beetje te helpen qua huizen+prijzen etc; www.domain.com.au
Op deze site vind je zo'n beetje alle huizen in Sydney en omgeving die te huur of te koop staan. Kun je daar in ieder geval al een idee van krijgen!
Je kunt het toch pas zeggen als je daar woont. Langzaamaan leer je de stad kennen.  En als je het mij vraagt  kennen we de stad na 3 jaar nog niet eens voor de helft! Wij beginnen in waarschijnlijk weer in een van de Eastern Suburbs, maar gaan waarschijnlijk settelen aan de North Shore. Alleen dit zijn al tientallen wijken bij elkaar!

In ieder geval succes met het uitzoeken!

Groetjes Nynke
 
Hoi Nynke,

Met verbazing heb ik je verhaal gelezen. Wat is het snel gegaan. Wij lopen al een aantal jaar met het idee om Down Under te gaan. We zijn het zat in NL. Al die regels en als je je netjes gedraagt wordt je hier ook niet echt beloond. Het kan natuurlijk altijd slechter, maar goed..... Wij hebben twee dochters van 7 mnd en ik vind het ook zo moeilijk voor onze moeders. Hebben ze eindelijk de langverwachte kleinkinderen en dan willen wij emigreren. Mijn vriend zijn moeder zal nooit de reis naar Australie kunnen maken (82 jr) dus dat vinden we wel heel erg. Mijn moeder is een stuk jonger dus misschien dat die het wel aandurft ( praktisch nog nooit uit NL weggeweest). Maar je hebt gelijk, we moeten toch voor onze toekomst kiezen, hoe lastig ook.
Wij willen proberen een Skilled Ind. visa aan te vragen. Bij de full check kwamen we op ongeveer 125 pnt uit, dus in principe genoeg.

Hoe zit dat met een visum zoals jullie die hebben gekregen? Moet je dan een beroep hebben die op de SOL lijst staat of op de MODL lijst. Moet je zelf al werk hebben in Australie voordat je het visum aanvraagd?

Nou meid, ontzettend veel succes de komende wkn en heel veel geluk in Sydney.

Annette en Sen
 
Back
Top