On another note.... (Water shortage SEQ)

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
Hi,

This might be a post that you might not be able to do much with, but still....

133.000 immigrants enter Australia per year. The major part of them move to South East Queensland.

SE Queenland, the north of NSW and other parts of Australia are struggling with water shortage. There is talk about using grey water for gardening in the Brisbane area.

The Brisbane infrastructure is struggling as it is. Brisbane is actually growing faster than Sydney.

If I'm correct the first desalination plant has been given the all clear to be built. But, it will take another 2 years before it will be finished.

Although Toowoomba has voted NO against recycled sewage water, it will happen.

Don't come here thinking life is brilliant. Collecting your washing machine's water with buckets to water the garden is NOT charming. Driving a dusty car (okay, I can use a watering can to wash it) is NOT flash.

In the end, the effort (AND the money to implement changes) will have to come from anybody who lives here or who visits this country.

So we don't have the infra structure nor the water for 133.000 immigrants, but the general idea is; we need young people.

And I didn't even mention the political bickering about the above problems  :oops:

Just think about it, and have a good day :)

Irene

Ireen.... you're not helping me concur my doubts.....(hahaha, zie draadje over second thoughts, voor het geval je denkt "huh?")

Kath

:) Kathleen, zijn jullie nog aan het wikken en wegen? :) succes in ieder geval. :up:

Maar om even op Ireen's "note" terug te komen. Inderdaad prima om dit weer eens onder de aandacht te brengen want het ligt er droger dan droogjes bij hier in Brisbane :-(  En het ontzettend belangrijk om er bij stil te staan. Ik kreeg van de week mijn rates bill en zag vol trots dat ons water gebruik weer een klein stukje omlaag was gegaan. (Auto's wassen deed ik trouwens toch al niet :-D).  Op school wordt het "wees wijs met water" advies ook al met de pap lepel ingegoten, prima!

Groetjes
Syl

p.s. enneh.....dan hebben we het nog niet eens over de bananen gehad......$3.00 PER STUK!!!!

dat meen je niet!!!! Wat ik me van Queensland kan herinneren is dat je zowat over de bananen heen rijdt.... Komt dat door de waterproblemen?

Tja, ben nu in een soort 'impasse' (hoe schrijf je dat). Te veel op m'n bord gehad afgelopen jaar(en), dus eventjes nergens aan proberen te denken. Zal wel wikken en wegen blijven totdat visum binnen is. Pfffff, dodelijk vermoeiend!!

Greetz,
Kath

De "Banana Crisis" is te danken aan Cyclone Larry eerder dit jaar......but on a happier note: de bananen snoepjes zijn nog betaalbaar :up:

Groetjes
Syl :)

Tip: nog even een of twee bananen eten in een fikse regenbui voordat je Nederland verlaat....

De bananen prijs is alweer aan het dalen, maar helaas de benzine prijs weer aan het stijgen. Hier in Perth momenteel tegen de 1,40. Een jaar geleden was dat nog maar 0,85. En omgerekend naar Euros is het wel niet zo heel erg duur, maar vergeet niet dat de gemiddelde auto hier (en dan vooral die van emigranten omdat die nu eindelijk eens een auto met een lekker dikke, vette motor kunnen veroorloven) ook wat meer drinkt dan in NL, en dat je meestal niet veel meer dollars hier verdient dan euros in NL ...

Maar we blijven lachen hoor!
Perthpete

[quote author=Syl link=topic=5340.msg67563#msg67563 date=1155202121]
Tip: nog even een of twee bananen eten in een fikse regenbui voordat je Nederland verlaat....
[/quote]

Nou, van het weekend heb ik sinds 3 maanden weer een banaan gegeten (inderdaad $3). Ik was er dan ook echt eens  voor gaan zitten!
Wat een verwennerij dacht ik nog :-D

Ik denk dat Eerainuh probeert duidelijk te maken dat als je naar Australie wilt emigreren om van al die zeurende Nederlanders af te zijn, je de plank goed misslaat, want sommige Australiers zijn net zulke zeurders als de Nederlanders.

Er zijn ook wel wat nadelen aan het leven in Australie, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Het waterprobleem is een groot probleem maar je kan er zelf al wat aan doen door bijvoorbeeld een watertank aan te schaffen, etc

Nou ehhh, ik bedoelde dat niet Joep (dat Australiërs net zo grote zeurders kunnen zijn, want dat vind ik hen niet). Ik wilde echt even een 'warning bell' laten afgaan. Politiek en allerlei problemen ervaar je niet wanneer je op reis bent, maar wèl wanneer je ergens woont.

En de benzine spotgoedkoop, dat is een grapje hè?

Ik ben trouwens een hele post kwijtgeraakt die aan Kathleen gericht was. Ik zei dat je de boel misschien even emotioneel de boel moet laten. Er kan maar zoveel op een bord. Als je een family size pizza op een ontbijtbord loopt, dan wordt het een soepje. Laat het maar allemaal een beetje bezinken.
Het is nergens perfect, maar wat ik graag zou willen is dat mensen voorbereid hierheen komen, en zich medeverantwoordelijk voelen. Problemen zijn niet alléén van de regering.
You'll conquer your doubts, whatever way :)

Ireen.

[quote author=Eerainuh link=topic=5340.msg67577#msg67577 date=1155213356]

En de benzine spotgoedkoop, dat is een grapje hè?

[/quote]

Ik ben hier pas net he :) 4 maanden geleden (in NL dus) betaalde ik ongeveer het dubbele!  :lol:

Joep,
Je betaalde bijna het dubbele, maar (als je het kwijt wilt) verdiende je ook niet bijna het dubbele? (Ik weet dat dat niet voor iedereen zo is hoor ;-)
Perthpete

Nee, ik verdien in Brisbane bijna het dubbele!  :p

Ik lach me dus vierkant  :lol:

@ Joep: Good on ya mate!! Da's win-win voor jou!!

@ Ireen, thanks! I agree.... komt allemaal wel goed.

[quote author=perthpete link=topic=5340.msg67570#msg67570 date=1155206178]
(en dan vooral die van emigranten omdat die nu eindelijk eens een auto met een lekker dikke, vette motor kunnen veroorloven) ook wat meer drinkt dan in NL[/quote]

:-D Kunnen ze dan eindelijk die dikke auto kopen, moeten ze hem voor de deur laten staan om dat ze hem niet kunnen rijden!

heel goed juist dit topic!
wat me wel opviel in australie vorig jaar was dat het met name in hostels vaak voorkwam dat glas en papier niet apart werd gescheiden. Maar waar ik t ergst van onder de indruk was, was dat batterijen vaak gewoon in de prullenbak worden gedumpt!!! Das pas ontzettend milieu-vervuilend! Het is goed dat iedereen bewust omgaat met grondstoffen die schaarser en schaarser worden. Heb zovaak Ozzies gezien die 2 4x4 auto's hadden, 1 voor t werk en de ander om boodschappen mee te doen of kids mee naar school te brengen, terwijl je em daar helemaal niet voor nodig hebt!!!
I rest my case!!!

Ja, maar dat was mijn punt niet. Het ging me niet om de vervuiling. En die 4WD's, dat is weer een heel ander onderwerp en een beetje makkelijk ook wel. Ik kan met mijn auto méér verbruiken door te racen.

Ik had een heel andere intentie met mijn post.
We hebben net een brief in de post gehad wat er gedaan gaat worden om water te kríjgen. Plus een folder met rebate-info voor bijv. een waterzuinige wasmachine, een regentank, en meer. Van de week spraken ze al over Level 4 water restrictions.

Die dingen moet je ook weten als je wilt emigreren. Brisbane is er nu eigenlijk niet op uitgerust. Maar goed, het is de taak van de regering en immigratiedienst om daar mee te stoeien.

Ireen.

Hoi Ireen,

Begrijp ik dat men over wil gaan (zal wel toekomst worden) op gescheiden systemen voor drinkwater en overige benodigdheden?
Dat vind ik nou eens een goede zaak!
Het is toch te gek dat de wc wordt doorgespoeld met schoon drinkbaar water! Dat is toch helemaal niet nodig? Evenzo de tuin, auto wassen, schoonmaken in het algemeen etc. Dat mag kwalitatief best allemaal iets minder zijn.....

Maar het zijn geloof ik de kosten van de aanleg van gescheiden systemen (grey water) die het tot nu toe nog niet rendabel maken. Maar ik ben voor!!!!!!!!!!!!

We blijven het op de voet volgen...

henriette

Hoi Henriët,

Het recyclen van grey water naar drink water is zelfs in de maak!

Het ís ook te gek dat een WC doorgespoeld moet worden met drinkwater. Daarbij, een drol heeft niet altijd een hele tank nodig, wel dan!?

Maar terug naar serieus; kosten kosten kosten, ja. En uiteindelijk betalen we dat met z'n allen.

Het is alleen zo verdomd confronterend dat het zover heeft moeten komen...

[quote author=Eerainuh link=topic=5340.msg67946#msg67946 date=1155560428]

Het ís ook te gek dat een WC doorgespoeld moet worden met drinkwater. Daarbij, een drol heeft niet altijd een hele tank nodig, wel dan!?[/quote]

Ligt eraan wie ze neerlegt :rotflmao: :lol1:
:-D :-D Als ze langer als een meter zijn kun je ze nog altijd rechtop in de hoek zetten :loldevil: :rotflmao:

Ja , ik weet het Ireentje , nu zit ik op 1001 maar ik kon het niet laten...

Jack :evil:

Back