On another note.... (Water shortage SEQ)

Hallo aardige mede waterbesparende topicleden,

Ik begrijp uit sommige reacties dat mijn ondertoon bij enkele van jullie zeer serieus wordt genomen. Dat is jammer. Ik constateerde iets opmerkelijks en heb dat op een ludieke manier verwoord die kennelijk niet bij een ieder overkomt. Dat kan.

"rare/cynische/veroordelende opmerkingen" ??????????.... ik gun ieder zijn zwembad (en 4WD, motorboot ect) die hoop ik namelijk zelf ook te gaan kopen en daar heb ik het dus helemaal niet over gehad.

Irene sorry dat mijn schrijfstijl je niet bevalt, maar zo breng ik het af en toe onder woorden. Blij dat jij van het onderwerp weet en ons hebt verteld hoe jij er mee omgaat.

Syl jammer dat je geen zwembad hebt want het lijkt mij wel lekker. Ik ben het helemaal met je eens dat je op alle fronten je steentje moet bijdragen. Daar hoop ik ook mijn best voor te doen als het de Dima behaagt om ons het visum te verstrekken.

Een vriendelijke groet met een vette knipoog,

Wim

Okee. Zoals ik laatst zelf al ergens schreef; schriftelijke woorden zijn niet altijd goed te interpreteren. Of een schrijfstijl me bevalt laat ik trouwens buiten beschouwing, het was meer de inhoud die ik er in dacht te lezen.

Vrede dus.

(M'n naam is niet voor niets 'Irene')

Hiya Wim

heb dat op een ludieke manier verwoord

Ludiek, van het Franse ludique betekent speels.

De term wordt voornamelijk gebruikt om aan te geven dat anders ernstige zaak op een speelse manier wordt uitgevoerd. Zo zal een ludieke actie (demonstratie) opvallend zijn en spraakmakend op een positieve manier.

Gooi er af en toe een paar smiley faces tegenaan, voorkomt tussen de regels lezen.....een beetje :up:

Groetjes
Syl

p.s. het regent nog steeds!!!!  :cheer: :cheer: :cheer:

:congrats: Syl met die regen. Stuur je hier ook even wat van dat zeer gewenste water heen want we hebben hier in Albury een zeer ernstig watertekort. We wonen nu precies 9 maanden in Albury en in die 9 maanden hebben we hooguit een dag of 10 een heel klein beetje regen gehad m.u.v. die ene stortbui in december.
Ik geniet overigens wel van dat heerlijke weer hier maar die regen is broodnodig en het liefst een paar weken aaneengesloten. Dus doe je best Syl, laat de magische krachten erop los and send us some water please :-D.

Groetjes,
Erna

:-D ok............ik ga zo even de tuin in voor een Alburian-rain dance.......moet lukken.

Maar inderdaad......wat is het toch mooi als het eindelijk weer eens regent........onze jongste ging gisteren gewapend met rainboots & coat naar buiten "Mummy.......I have been waiting for moooooooooooooonths for this"  :-D :-D het water droop ongeveer uit zijn oren toen hij weer naar binnen kwam.

groetjes
Syl

Nou, ik heb me net buiten gedoucht!

Maar zereneus; we hebben nog weeeeeken goeie regen nodig (én op de juiste plek) om ons watertekort te verhelpen. Cairns heeft plenty. Daar lopen de dammen over.

Erna, iets van Syl d'r regendans gemerkt?

[quote author=IRENE2 link=topic=5340.msg69636#msg69636 date=1156988501]
Ik ben die regen ondertussen wel beu nu, het zwembad begint over te lopen :evil:
[/quote]

Ik neem aan dat je dit dan wel netjes in teiltjes opvangt en bewaart voor slechtere tijden. :)

Dans nog ff wat harder Syl want ik zie hier nog steeds alleen maar zon :-D.

@ Irene. Ook hier moet het nog weken achtereen flink regenen om het meer dat ons water levert weer aan te vullen. Zit aan het eind van de winter nog onder de 17%. Dasniegoe hè.

Erna

17%, da's eng. Maar 't is in de zomers dat de regens vallen. Althans, hier. Bij jullie ook?

Hier valt zo goed als nooit water, niet in de zomer en niet in de winter dus of dat dit jaar nog goed gaat komen???

[quote author=Eerainuh link=topic=5340.msg69491#msg69491 date=1156902051]

Ik zal je rare/cynische/veroordelende opmerkingen maar op het feit gooien dat je te weinig van dit onderwerp afwist en je niet goed wist hoe dat onder woorden te brengen.

Ciao.
[/quote]

Hoi eerainuh,

Jullie hebben uiteraard helemaal gelijk dat onze generatie wel degelijk goed moet nadenken en zuinig om moet gaan met het water. Het zou egoistisch zijn om te denken er is nog steeds voldoende water. Maar hoe zit het dan met onze kinderen? en die hun kinderen? Hoeven wij ons hier geen zorgen over te maken, want dat is hun probleem?
Nee, dit lijkt mij niet.

Het is best goed dat hier serieus over gepraat wordt. :up: :up:
Maar als ik nu kijk hoe het hier in Nederland vergaat dan is het bijna onbegrijpelijk dat er water te kort is.
Hier verzuipen wij nu bijna.
  :fish: :fish: :fish:

Greetzz
Jan

Hallo Syl,

Ludiek komt tevens van Frileense woord ludiekionie wat zo iets wil zeggen "nou niet lopen doorzaniken"
Knal jij je berichtjes vol met smiley's prachtig.

Ik verwoord mijn mening op mijn manier en als dat verkeerd overkomt dan stel ik dat bij.

groeten Wim

p.s moet je een paraplu lenen

Hai Jan,

Ik zal het je nog sterker vertellen; de dammen waar Brisbane haar water van krijgt, zullen, als het blijft doorgaan zoals nu, in 2008 niet meer toereikend zijn. Daar zitten wij zelf dus bij.

Ik hoop dat je het zwembad verhaal inmiddels hebt begrepen; van de regen van de afgelopen dagen zit dát wel vol! Die regen moet alleen in de dámmen vallen.

Er is veeeeeeel te lang gewacht met ingrijpen. Dat vinden Australiërs zelf ook (nu?). Regenwater tanks zouden bijv. allang verplicht zijn kunnen gesteld bij het bouwen van een nieuw huis. Daar is op zich helemaal niets raars of fout mee, maar toch.... En als je ziet wat er bij een storm aan water het riool in verdwijnt, ongelofelijke hoeveelheden.

Het is dan ook een veel besproken onderwerp, zoals je zult begrijpen.

Enne Wim; zo gek was het niet wat Syl zei. Ç'est le ton qui fait la musique en daar helpen smiley's bij, toch? Nou niet meer zo lelluk doen anders krijg je een pets met je paraplu. :-D

Hee Erna, wat voor restricties levert dat gebrek aan water bij jullie op? Durf je nog wel je aardappels te koken, of gaat alles in de oven?!

Há, ik heb het! Ludiek, dat komt van 'ludicrous'!!!! Hèhè, zijn we daar ook weer uit.

:-D :-D

Vrede. (= Irene)

Kun je niet slapen waardoor je om 4 uur 's nachts uitleg gaat geven ? :-D

Oh nee het is 8 in de avond, ik kon het eerst wel dromen, maar kom er nu ff niet meer uit.
"IK WIL OOK"!

Mariette

@ Irene. Gek genoeg zijn hier in Albury amper waterrestricties en schijnt er blijkbaar toch voldoende water te zijn (zegt mijn collega). Ik kook dus nog steeds gewoon mijn aardappels :-D.

Ik zou best wat minder water willen hebben op het moment.
Zo zie ja maar, het is ook nooit goed.

Het is hier hartje zomer en al weken regent het eergisteren hadden we zelfs hagel, kun je het je voorstellen, eind Augustus! :-(

Mariette

(Het was 11 uur in de ochtend of zo Kallie, effe d'r bij blijven!! :-D)

Hee Erna, dat is interessant. Hoe zou dat nou zitten?? Bevolkingsdichtheid? - maar dan nóg... Weet jij het?

Back