Wim, ik snap je reactie wel. Natuurlijk is dat raar. En er zijn genoeg maatregelen om het watergebruik terug te dringen. Maar je moet ook begrijpen dat je de Nederlandse logica los moet laten als je naar Australië komt :-D. Net als met het dam water dat verkocht wordt aan de Gold Coast. Zij hebben zat water en wij hebben tekort. En toch verkopen we elke dag miljoenen liters aan ze, puur om het geld... Dat is toch nog veel zotter :|.
De council snapt dat je de leuke dingen niet zomaar van mensen af kan / mag pakken. Ze gaan echt niet zomaar zeggen: "Geen zwembad en geen douche meer. Iedereen stinkt voortaan maar." Wel zeggen ze: maak gebruik van de rebate scheme (geld retour als je water besparende maatregelen treft) om een poolcover aan te schaffen. Of een watertank. Snap je?
Ownership en citizenship houdt in dat je verantwoordelijkheid neemt. Jij hebt een zwembad, dus zorg jij er maar voor dat je geen water verspild. Als jij ietsie langer wilt douchen, zorg dan voor een waterbesparende douchekop (hier is zo'n reuzen douchekop nog normaal, hoe heet dat nou? Stortdouche??? :?).
Raar is het allemaal zeker wel, maar het lijkt minder raar vanuit het Australische perspectief... :| ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijker heb gemaakt.
[quote author=wimellen link=topic=5340.msg69473#msg69473 date=1156889355]
Hallo Syl,
Wat een leuke reactie van jou. Ik vind het bijzonder dat er allerlei waterbesparende zaken worden aangedragen en dat kennelijk een zwembad vanzelfsprekend is.
Ik vind het allemaal prima maar op zijn minst opvallend.
Dus het bepaald "ownership" is dat ik niet lang onder de douche mag staan maar wel een zwembad mag hebben.
Kijk dat wist ik niet als hopelijk toekomstig emigrant.
groeten Wim
[/quote]