On another note.... (Water shortage SEQ)

Eigenlijks best wel stom dat men nu pas beseft dat drinkwater best wel eens een heel belangrijk product is.

Onlangs hebben enkele woning bouwers in Nederland besloten om in hun project huizen te laten voorzien die alle regen water opvangen en dit wordt dan gebruikt om de , ook speciaal aangepaste en zuinige, WC door te spoelen. Daarnaast wordt er een filter systeem toegepast zodat dit ook gebruikt kan worden voor het wassen. :bath:

Nu maar hopen dat dit op grote schaal wordt toegepast

greetzz

Jan

Wij wonen hier in een vinexlocatie en begonnen hier met een 'huishoudwater' systeem.
Na een jaar of drie kwamen zij er achter dat het toch niet was wat zij ervan verwacht hadden (wij hebben het vermoeden dat het gewoon te duur was om te onderhouden)
Ik weet niet eens meer de juiste toedracht.
Heeft kapitalen gekost om te installeren en even veel om het weer te verwijderen.

Mariette

@ Irene. Nee, ik heb geen idee hoe dat zit. Moet eerlijk bekennen dat ik me er ook niet echt in heb verdiept. Zuinig met water was ik al voordat ik in Oz woonde en ik vind dat ook een niet meer dan normale gewoonte.

[quote author=Syl link=topic=5340.msg69622#msg69622 date=1156976670]
:-D ok............ik ga zo even de tuin in voor een Alburian-rain dance.......moet lukken.

groetjes
Syl
[/quote]

Nou Syl, die regendans van jou heeft even geduurd maar uiteindelijk is het hier 6 dagen nadien toch eindelijk gaan regenen. Moest natuurlijk ook helemaal uit Queensland komen :). 't Regent in ieder geval al 8 uur, 't is niet droog geweest tussendoor dus je hebt flink gedanst :-D. Bedankt :-D.

Erna

:-D :-D :-D nou........en een spierpijn........kan ik nu eindelijk even gaan zitten Erna?? :up:

Heeeeeerlijk is dat het zo'n lange regenbui. Het is hier eindelijk weer behoorlijk "opgegroend" en de vogels zijn helemaal happy.

Goed nieuws in ieder geval!
Let it rain, let it rain........

Groetjes
Syl :)

Misschien een rare opmerking voor een Hollander maar .... Het water is inderdaad toch wel belachelijk goedkoop zeg! Eergisteren kregen we onze eerste water-verbruiks-rekening voor een periode van 2 maanden. Weliswaar niet de warmste periode en we zijn maar met zijn 2-en etc, etc en zo, maar toch. We moeten maar liefst ZEVENTIEN hele dollars betalen voor het verbruikte water in die 2 maanden.

Ik vind het niet gek dat je dan niet al te serieus kijkt naar het waterverbruik (proberen we wel hoor, maar toch ;-)
Peter

Hoi Syl,

Ja hoor, je hebt je rust wel verdiend nu. :-D.

Er is 12 mm gevallen in Albury. 't Is nog lang niet genoeg maar in ieder geval een begin. Morgen weer verder dansen dus :-D.

Groetjes,
Erna

Back