op naar Melbourne!

Van wat ik vaker gelezen heb op dit forum zijn ze niet zo snel met reageren vanuit Australie, dus het kan even duren.........

Sterkte met wachten,
Susan
 
[quote author=Scutch link=topic=6732.msg85979#msg85979 date=1175254734]

Van wat ik vaker gelezen heb op dit forum zijn ze niet zo snel met reageren vanuit Australie, dus het kan even duren.........

Sterkte met wachten,
Susan


[/quote]

Nee, Daar kunnen de meesten van ons wel over meepraten! :x
 
Weet nog steeds niets! Balen maar het schijnt allemaal in orde te komen, dus dat moet ik dan maar geloven.

Heb inmiddels maar wat offertes van verhuisbedrijven aangevraagt. In eerste instantie dacht ik wel eventjes met 2 dozen en een koffer te vertrekken. Maar ik kwam er toch snel achter dat ik aan meer spullen gehecht ben dan ik in eerste instantie gedacht had. Maar dan kom je op het punt hoeveel neem ik mee? Ik heb hier nog steeds geen exact idee van maar kwam er toch ook al wel snel achter dat indien ik echt van nul moet beginnen het allemaal best wel kostbaar wordt. Aangezien de meeste van mijn spullen nog geen 5 jaar oud zijn denk ik dat ik dus toch wat meer ga verschepen.......mijn gedachte nu is 5 m3. Dus hiervoor heb ik van deur tot deur offertes aangevraagd (bij 4 verschillende verhuisbedrijven) zelf inpakken in wel een optie maar ik heb geen zin om me met de rest te bemoeien dus het wordt wat mij betreft toch wel de makkelijke weg.

Dus nog geen zekerheid, maar al wel stiekem begonnen.

Chantal
 
Hoi Chantal,

Ik ben erg benieuwd naar de offertes die je krijgt. Zou je ze hier op de site willen zetten of me anders een PM'tje sturen? Ik heb een tijdje geleden ook offertes aangevraagd, maar dan voor 6 m3. zie: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6504.msg81767#msg81767
Ben erg benieuwd of het veel verschil maakt!

groetjes Anneke
 
Hoi Chantal, wij hebben uiteindelijk ook 5 kuub meegenomen. Dit laten verschepen met World Bagage Service, kosten alles bij elkaar 1500 euro. (incl. verzekering). Wij betaalden hier voor haven geld enzo nog eens 700 AUD. Je pakt alles zelf in en kunt dat dan naar ze toebrengen of op laten halen bij je thuis. Spullen zijn 4 weken onderweg geweest en ik had 2 glazen kapot. Super dus en aan te raden.
 
Zou je ze hier op de site willen zetten of me anders een PM'tje sturen?
Tuurlijk wil ik dat!

Dit laten verschepen met World Bagage Service, kosten alles bij elkaar 1500 euro.
Dit bedrijf zat niet bij de eerste 4 die ik heb aangeschreven....mogelijk dat ik dit alsnog doe.

Bedankt, Chantal
 
Ga de komende weken maar eens in huis aan de gang om maar eens nuttig bezig te zijn...
Zo heb ik de ene helft van de kozijnen en deuren in mijn appartement 1,5 jaar geleden onder handen genomen maar de andere helft is nog vrolijk op mij aan het wachten. Is er nog een muurtje dat wel een likje verf kan gebruiken enz enz. Wordt dus hoog tijd om dit soort zaken eens te regelen zodat ik bij groen licht gelijk mijn appartement in de verkoop kan gooien.
Dit houdt ook in dat ik eens kritisch naar de door mij verzamelde rotzooi moet kijken. Gelukkig kunnen de voorjaars en zomer kleren weer in de kast dus een mooi moment om hier maar eens mee te beginnen.

:error:  Ja de spanning begint steeds meer toe te nemen. Elke morgen als eerste mijn e-mail checken, collega's die vragen wanneer ik nu weg ga, familie leden die het niet snappen dat het allemaal zo lang moet duren eer je wat hoort (m.a.w. willen ze je wel hebben daar).

Sorry hoor voor deze post maar moest het even kwijt (ik leef nu namelijk al een maand in een soort niemandsland)
 
[quote author=tweety link=topic=6732.msg86662#msg86662 date=1176196041]
Dit bedrijf zat niet bij de eerste 4 die ik heb aangeschreven....mogelijk dat ik dit alsnog doe.

Bedankt, Chantal

Je kunt online zelf je prijs berekenen (www.baggage.nl) ophalen, verzekering etc.
 
De eerste reaktie van Euromovers binnen.....ze moeten afmetingen en gewicht van de te verschepen goederen weten en het postcode van mijn toekomstige adres. Hmm moet zeggen dat ik nog niet echt besloten heb wat ik mee wil nemen, dit hangt mede af van de prijs voor 5 m3 mocht dit te veel zijn (m.a.w. dat ik het mij niet waard is) dan ga ik nog een kritisch naar mijn spullen kijken en beperk ik mij waarschijnlijk tot 2 m3. 2 m3 schijnt tot nog zo'n 15 dozen en wat schilderijen etc te zijn dus misschien wordt het dit wel.

Over een adres heb ik nog helemaal niet nagedacht dus dat blijft ook onbeantwoord, ben benieuwd waar ze mee komen.

Chantal
 
Toch nog wat over verhuisbedrijven...
In eerste instantie heb ik de volgende 4 aangeschreven

Mondial movers; tot op heden geen reaktie

Online shipping; 1 week geleden zo'n pincode aangevraagd, nog steeds niets ontvangen, mogelijk een foutje van mijn zijde dus vandaag poging 2 gedaan.

Euromovers; verzoek gehad om extra info aan te leveren.

Voerman; mededeling dat ze er mee bezig zijn en dat een offerte volgt.

Aangezien ik bang ben dat ik straks op korte termijn weg moet (oh wat erg...) heb ik besloten om toch maar wat meer bedrijven aan te schrijven. Dus dan kan ik alvast een keuze maken welk bedrijf mij het meeste aanspreekt wat de uiteindelijke hoeveelheid wordt zie ik dan t.z.t wel.

Dus vandaag heb ik de volgende 2 bedrijven nog even aan geschreven:WFL en Allways

Ben benieuwd, hou jullie op de hoogte.

Groetjes Chantal

@Inge, die tip van jullie heb ik nog in mijn achterhoofd hoor!
 
Ok nog geen nieuws van mijn sponsor (ze zullen toch nog wel willen :|) indien ik 1 mei nog niets heb vernomen ga ik toch een e-mailtje schrijven ook al weet ik dat ik geduld moet hebben. Maar ik moet toch een keer mijn woning te koop zetten en op deze wijze komt er toch ook geen schot in de zaak.

Iets anders waar geen schot in komt zijn de aangevraagde offertes! Moet zeggen dat ik vandaag een een offerte van WFL heb ontvangen, ze zijn dus met stip de snelste aangezien ik dit bedrijf pas 14 april heb aangeschreven (4 anderen op 8 april aangeschreven). Maar ik denk dat buiten het feit dat WFL de snelste zijn ze ook de duurste zijn  :shock: zal een en ander even precies uitrekenen maar wat ik zo 123 even las gaat het zowiezo boven de 2000,- euro uitkomen en dit exclusief tax enz enz.
Meer nieuws hierover volgt!

Chantal

Was toch al aan het twijfelen....maar ik denk dat ik me beperk tot 3 a 4 verhuisdozen en dat ik in Australie maar een flink aan het shoppen moet!
 
Ok geen tax maar wel eventuele storage kosten, customs, quarantine inspections. Dit alles is nog niet verwerkt.
Totale kosten voor 5 m3 2300,- euro.
 
Ok ik zal een lang verhaal kort maken.....de plannen zijn veranderd ik ga voor een STNI voor VIC. Die mogelijke sponsor zegt dat ze niet een 457 voor me kunnen regelen maar dat ik indien een visum heb ik altijd welkom ben.

Of dit laatst het geval is dat zie ik dan wel maar nu ben ik eerst bezig om de boel op rails te krijgen voor een STNI. Op zich is dit ook wel een lekker gevoel te weten dat je straks (als alles goed gaat) in het bezit bent van een permanent visum en dat je niet van de nukken van een werkgever afhankelijk ben.

Groetjes Chantal
 
Of dit laatst het geval is dat zie ik dan wel maar nu ben ik eerst bezig om de boel op rails te krijgen voor een STNI. Op zich is dit ook wel een lekker gevoel te weten dat je straks (als alles goed gaat) in het bezit bent van een permanent visum en dat je niet van de nukken van een werkgever afhankelijk ben.

Da's waar! Het is nu even doorbijten maar achteraf pluk je er wel de vruchten van.
Hoever sta je op de rails?

groetjes,
An
 
Hoever sta je op de rails?
Tja nog helemaal aan het begin.  :-(

Aanstaande maandag even naar mijn geboorteplaats voor een uittreksel uit het geboorte register. Dinsdag naar het gemeentehuis om gewaarmerkte kopieen van mijn diploma's te regelen. Mijn MBO instelling heeft gisteren per e-mail aangegeven dat ze mij een certificate supplement en een studie omschrijving (het laatste helaas in het NLD's) opsturen. Mijn HBO instelling werkt helaas niet zo mee, dus ik heb vandaag geprobeerd NUFFIC te bellen zodat zij voor mij een studie omschrijving regelen helaas zijn ze niet op vrijdag te bereiken dus daarmee moet ik tot maandag wachten. Heb de papieren voor de IELTS op de bus gedaan, dus als er nog plek is kan ik daar in augustus terecht.

Dus dan is het alleen nog een werkgeversverklaring regelen, nou dit moet ook zo geregeld zijn aangezien mijn werkgever volledig op de hoogte is.
Al met al valt het eindelijk best wel mee met hoe ver ik ben. Ik heb geen flauw idee hoe snel zo'n vertaler is maar ik hoop dat ik mijn beroepserkenning binnen een maand de deur uit heb. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er 5 heb aangeschreven en er zowiezo 2 afvielen vanwege hun prijs, de andere 3 schelen elkaar niet zo veel dus degene die het het snelste kan regelen die mag de boel vertalen.

Weet iemand of je een referentie nodig hebt van al je werkgevers?? Heb namelijk 5 jaar werkervaring op MBO niveau (bij 3 verschillende werkgevers) daarna ben ik voor mijn huidige werkgever gaan werken op mijn inmiddels behaalde deeltijd HBO diploma. Op deze laatste vraag ik dus mijn visum aan, 50 punten beroep waarin ik 4,5 jaar werkervaring heb.
Mijns inziens is dus een werkgeversverklaring van mijn huidige werkgever dus voldoende of raden jullie anders aan?
Wel heb ik nog jaaropgaven contracten (voor zover je van een contract kan spreken bij de overheid) liggen dus die kan ik eventueel wel meesturen maar om nou mijn oude werkgevers te benaderen lijkt me in dit geval overbodig. Of sla ik nu de plank totaal mis??

Groetjes Chantal
 
Back
Top