Hoever sta je op de rails?
Tja nog helemaal aan het begin. :-(
Aanstaande maandag even naar mijn geboorteplaats voor een uittreksel uit het geboorte register. Dinsdag naar het gemeentehuis om gewaarmerkte kopieen van mijn diploma's te regelen. Mijn MBO instelling heeft gisteren per e-mail aangegeven dat ze mij een certificate supplement en een studie omschrijving (het laatste helaas in het NLD's) opsturen. Mijn HBO instelling werkt helaas niet zo mee, dus ik heb vandaag geprobeerd NUFFIC te bellen zodat zij voor mij een studie omschrijving regelen helaas zijn ze niet op vrijdag te bereiken dus daarmee moet ik tot maandag wachten. Heb de papieren voor de IELTS op de bus gedaan, dus als er nog plek is kan ik daar in augustus terecht.
Dus dan is het alleen nog een werkgeversverklaring regelen, nou dit moet ook zo geregeld zijn aangezien mijn werkgever volledig op de hoogte is.
Al met al valt het eindelijk best wel mee met hoe ver ik ben. Ik heb geen flauw idee hoe snel zo'n vertaler is maar ik hoop dat ik mijn beroepserkenning binnen een maand de deur uit heb. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er 5 heb aangeschreven en er zowiezo 2 afvielen vanwege hun prijs, de andere 3 schelen elkaar niet zo veel dus degene die het het snelste kan regelen die mag de boel vertalen.
Weet iemand of je een referentie nodig hebt van al je werkgevers?? Heb namelijk 5 jaar werkervaring op MBO niveau (bij 3 verschillende werkgevers) daarna ben ik voor mijn huidige werkgever gaan werken op mijn inmiddels behaalde deeltijd HBO diploma. Op deze laatste vraag ik dus mijn visum aan, 50 punten beroep waarin ik 4,5 jaar werkervaring heb.
Mijns inziens is dus een werkgeversverklaring van mijn huidige werkgever dus voldoende of raden jullie anders aan?
Wel heb ik nog jaaropgaven contracten (voor zover je van een contract kan spreken bij de overheid) liggen dus die kan ik eventueel wel meesturen maar om nou mijn oude werkgevers te benaderen lijkt me in dit geval overbodig. Of sla ik nu de plank totaal mis??
Groetjes Chantal