op naar Melbourne!

Weet iemand of je een referentie nodig hebt van al je werkgevers?? Heb namelijk 5 jaar werkervaring op MBO niveau (bij 3 verschillende werkgevers) daarna ben ik voor mijn huidige werkgever gaan werken op mijn inmiddels behaalde deeltijd HBO diploma. Op deze laatste vraag ik dus mijn visum aan, 50 punten beroep waarin ik 4,5 jaar werkervaring heb.
Mijns inziens is dus een werkgeversverklaring van mijn huidige werkgever dus voldoende of raden jullie anders aan?

4,5 jaar ervaring is in elk geval genoeg voor je visumaanvraag bij DIAC en zelfs ook nog voor de extra punten voor je specifieke werkervaring. Ik weet niet bij welke organisatie je je skills assessment gaat doen c.q. welk beroep je hebt? Want het kan zijn dat voor het skills assessment wel meer ervaring aangetoond moet worden.
Hou er ook rekening mee dat sommige organisaties moeilijk kunnen doen over deeltijdopleidingen, lees dat even goed na.
Succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Marina
 
Hoi, afgezien van het feit dat je werkervaring voor je skillassessment moet aantone, lijkt het mij voor latere sollicitaties wel handig als je je hele werkverleden kunt verklaren en overleggen.
Wij hebben van ons beiden van alle werkgevers verklaringen in het Engels wbt ons werkverleden!
 
@Wilbert
Bedankt voor de info. Ik denk dat ik toch maar even contact opneem met mijn oude werkgevers voor een referentie het kan inderdaad geen kwaad om dit achter de hand te hebben.

@Marina
Wat betreft die beroepserkenning die is voor life-scientist bij vetassess.
Ik weet niet bij welke organisatie je je skills assessment gaat doen c.q. welk beroep je hebt? Want het kan zijn dat voor het skills assessment wel meer ervaring aangetoond moet worden.
Ze checken dus alleen je opleiding en niet je werkervaring dus wat bedoel je met meer ervaring aantonen? Een referentie hoef ik in dit geval dus niet mee te sturen.
Moet wel zeggen dat mijn MBO opleiding en HBO opleiding duidelijk dezelfde opleiding zijn alleen op verschillend niveau namelijk Middelbaar Laboratorium Onderwijs en Hoger Laboratorium Onderwijs.
 
Hoi Chantal,

Ik wist niet waar je je beroepserkenning moest doen; als je bijvoorbeeld bij ACS je assessment had moeten doen, had je waarschijnlijk meer dan 4,5 jaar werkervaring moeten hebben (nl. 6 jaar). Maar bij Vetassess hoef je inderdaad geen werkervaring aan te tonen dus ik heb niks gezegd. :smile:

Groetjes,
Marina
 
Oef er is even wat tijd en energie overheen gegaan maar morgen gaat eindelijk mijn assessment naar Vetassess de deur uit!

Dus eindelijk wordt de eerste stap morgen genomen. Moet zeggen dat ik dus nu ook alles in huis heb qua benodigde documenten/kopien/vertalingen dus als alles bij vetassess OK wordt bevonden dan kan ik ook in 1 keer door knallen.

Wel een nadeel is dat ik 16 augustus in Utrecht mijn IELTS moet maken dus als ik daar 2 weken bij op tel dan kan ik dus nooit mijn aanvraag bij de DIAC indienen voordat de nieuwe regels van kracht gaan. Maar misschien is dit laatste helemaal zo erg niet want de wachttijd volgens de nieuwe regels is vast veel korter :evil:.
Nee zonder gekheid die laatste paar weken doen het hem ook niet en ik zie allemaal wel hoe en wat.

Groetjes Chantal
 
Hoi Chantal,

Je kan de uitslag van de IELTS nazenden volgens mij. Dan heb je de application voor 1 september bij de DIAC binnen en val je nog onder het 'oude' systeem waarschijnlijk.
 
Je kan de uitslag van de IELTS nazenden volgens mij. Dan heb je de application voor 1 september bij de DIAC binnen en val je nog onder het 'oude' systeem waarschijnlijk

Zal eens even kijken of dat dit mogelijk is, in ieder geval bedankt voor het meedenken.
Al zal het denk ik zowiezo wel moeilijk zijn aangezien die assessment vandaag de deur uit gaat dus met 6 weken erbij voor de uitslag zitten we zowiezo al in september.
 
Hey Chantal,

bij ons was Vetassess echt heel snel, ik dacht al na 3 of 4 weken.
Laten we hopen dat het bij jou ook zo is!  :up:

groetjes,
An
 
Vandaag weer 1 dag druk geweest met de visum perikelen, ditmaal in Utrecht voor het maken van mijn IELTS. Nu maar even afwachten of ik inderdaad de benodigde punten heb gehaald (4 x 7).

Mijn assessment is inmiddels ook bijna 3 weken de deur uit dus met een beetje mazzel heb ik met 2 weken zowel van Vetassess als van de IELTS test de resultaten binnen.
 
Heb je er een goed oog in?
Deze uitspraak is nieuw voor mij  :grin:

Op zich ging het denk ik allemaal wel ok, maar of ik allemaal zeven's heb gehaald dat durf ik niet te zeggen. Luisteren en lezen gingen in ieder geval wel goed en of ik de engelse gramatica ook goed heb gebruikt bij het schrijven tja dat is afwachten. Moet zeggen dat naar mijn mening het mondeling ook wel aardig liep helaas was ik in mijn eerste uitleg vaak een beetje enthousiast waarop de dame in kwestie eindelijk steeds moest zeggen "ik wou je dit en dit vragen maar dat heb je al verteld dus kun je een voorbeeld hiervan geven?" Nou maar hopen dat ze dit niet vreselijk irritant vinden en me daarop afstraffen.

Maar geduld is een schone zaak binnenkort weet ik of het goed is gegaan!
 
Oh, Chantal, het zal vast wel goed gegaan zijn!!
Als je zo enthousiast verteld laat je in ieder geval zien zeker te zijn van je taal beheersing en dat is volgens mij heel erg belangrijk!!

tot gauw!!
aukje
 
Ik heb nog geen bericht van Vetassess wat betreft mijn assessment. De papieren waren 31 juli binnen dus het resultaat kan nu elk moment komen.

Ik heb dus geen kans gezien om mijn visum aanvraag voor 1 sept te versturen. Nou heeft dit voor mij ook geen enkele gevolgen er veranderd voor mij namelijk niet veel. Alleen de score van mijn IELTS test kon van enig invloed zijn.....dit is ook het geval alleen in positieve zin ik heb nu 25 punten in de pocket i.p.v. de 20 die er eerst voor stonden (L 8.5/R 8.5/W 7/S 7.5).
Nog even geduld dus en dan de aanvraag de deur uit en dan kan het lange wachten beginnen.
 
Nou snap ik er niets meer van......zit ik op een mailtje van Vetassess te wachten betreffende mijn assessment. Kijk ik toch zojuist nog maar even op de site van Vetassess wat mijn status is, staat er ineens assessment status positive.
Kijk dat zijn nog eens leuke berichten! Ik zal hier wel een officiele brief over krijgen, maar weet iemand of er ook een mailtje komt?

Als er inderdaad een mailtje komt kan ik namelijk iets sneller mijn sponsorship aanvragen. Ja ik krijg haast, al die berichten van mensen die het zo naar hun zin hebben is Australie maken dat ik een beetje onrustig wordt. :wink:
Het is dat het al 1:00 uur is en dat ik gisteren mijn IELTS resultaten al gevierd heb anders had ik nu nog een flesje los getrokken. :lol:

Voor mensen die net als ik een deeltijd opleiding (B.Sc.) hebben gevolgd is het dus wel mogelijk goedkeuring te krijgen.
 
Gefeliciteerd.
Geweldige cijfers zeg.  :up:
En dan ook nog via een achterdeur het goede nieuws van je skills assessment vernemen.
Dit is wel een geweldig weekend voor je. Weer een avondje feest vieren, echt vervelend  :grin:.

Groet Gerrit
 
Back
Top