op naar Melbourne!

Hey Chantal, goed bezig zeg! Hoge cijfers hoor :D Daar gaan we zaterdag nog een keertje op drinken ;)

Zojuist mijn sponsorship (STNI) voor Victoria aangevraagd, nu even afwachten of deze aanvraag ok is.

Het resultaat van mijn aangevraagde sponsorship laat wat op zich wachten, officieel hebben ze nog iets meer dan 2 weken de tijd. Nu zit ik dus een beetje door te denken, wat als.....

Mijn gedachten is nu om mijn VOG en Medicals nu alvast te doen en dan alles in 1 keer met mijn elektronische visum aanvraag mee te zenden. Of is dit niet handig?
Ik realiseer me wel dat na afgifte VOG en Medicals ik binnen 1 jaar in Australie moet zijn, dus dat is het niet, andere redenen??
De keuze om met name mijn medicals direct met de aanvraag mee te zenden is met name gezien het feit dat er zo'n 3 maanden achterstand is in Sydney en ik via het britishexpats forum lees dat de DIAC bij elektronische aanvragen nogal snel zijn met het verzoek om de medicals en VOG. Ook hierbij realiseer ik mij dat dat aanvragen van Engelsen over het algemeen veel sneller worden afgehandeld dan van Nederlanders maar toch.

Groetjes Chantal

Hoi Chantal,

Bij ons was het, nadat om de medicals gevraagd werd, zo bekeken. Ik vraag me af wat je tijdswinst nu echt wordt, terwijl je wel wat risico's neemt, vooral qua tijd; STNI kan op zich laten wachten, in ons geval 3 maanden. (jawel), het visum duurde bij ons een half jaar, dus dan zou je daarna nog 3 maanden hebben om echt te gaan. (of mis ik iets- ik heb niet zo veel kunnen forummen) En dat is op een tijdsframe van een jaar geleden.

Mocht het allemaal niet lukken; dan kost het je geld, wat je anders niet uitgeeft.

Veel succes, Aukje.

Hey Aukje,

Hebben jullie 3 maanden op je STNI moeten wachten en dat terwijl ze maar 8 weken aangeven  :-(
Tjeempie dat kan dus ook. Qua tijdsplanning ben ik niet zo bang, ik wil namelijk mijn visum pas aanvragen als ik mijn sponsorship binnen heb. De nieuwe aanvraag methode  (elektronisch) schijnt ook nog eens aanzienlijk sneller te gaan dan de oude papieren versie. Dus dit is ook in mijn voordeel. Maar uitgaande van jullie resultaat, na ontvangst sponsorship, e-visum aanvragen, direct gevolgt door medicals en VOG.........visum met 6 maanden. Dan blijven er nog 6 maanden over, tijd zat lijkt me.
Mocht het met een e-visum nog sneller gaan heb ik zelfs nog meer tijd   :roll: Maar ik heb niet voor niets zo'n haast, als alles goed gaat ligt er nog steeds een baan op me te wachten.
Mocht het allemaal niet lukken; dan kost het je geld, wat je anders niet uitgeeft.
Moet zeggen dat de euro's voor mijn medicals maar een klein bedrag zijn in verhouding tot de overige kosten dus die gok durf ik wel te nemen.

Heel veel plezier met de rest van de trip, las net op jullie blog dat jullie nog wat langer blijven reizen :up:

Groetjes Chantal

:x Nog niets van mijn sponsorship gehoord en de aanvraag ligt dus inmiddels ruim 9 weken in Victoria. Vorige week even een e-mailtje verzonden met de vraag  of ik snel een reaktie kan verwachten. Maar tot op heden heb ik ook hier geen reaktie op gehad.

Aangezien het dus allemaal niet zo vlotjes verloopt heb ik maar een poging gedaan om een VOG aan te vragen. Bij het gemeentehuis werd mij gevraagd of ik de juiste papieren bij mij had. Deze had ik vanmiddag van de web-site van justitie geplukt. Dus niets laten tekenen in Den Haag, gewoon zelf het adres ingevuld.

:shock: Het was gewoon prima, niets geen vragen, gewoon betalen en met 2 a 4 weken moet de VOG in de bus liggen.

[quote author=tweety link=topic=6732.msg103093#msg103093 date=1195586451]
Het was gewoon prima, niets geen vragen, gewoon betalen en met 2 a 4 weken moet de VOG in de bus liggen.
[/quote]

Ja geweldig he die uniforme wijze van werken bij de NL gemeentes.... :roll:
Maar gelukkig maar weer heb je die hobel in elk geval genomen! :up:

En qua Victoria, ik zou gewoon aandringen hoor, kun je ze niet bellen?

[quote author=tampet link=topic=6732.msg103094#msg103094 date=1195591756]
En qua Victoria, ik zou gewoon aandringen hoor, kun je ze niet bellen? [/quote]

Ja dat kan wel. Ben alleen bang dat ze dan denken daar heb je dat vervelende mens weer....laten we haar maar geen sponsorship geven en dat terwijl ik het gewoon nodig heb. Nee zonder gekheid, mocht ik deze week niets vernemen dan bel ik ze maandag even op. Tenslotte hebben ze dan 10 weken de tijd gehad. Maar hoop doet leven er zijn meer forumleden die pas na 3 maand hun sponsorship kregen. Geen bericht is goed bericht toch?  :|

[quote author=tweety link=topic=6732.msg103101#msg103101 date=1195592739]
Geen bericht is goed bericht toch?  :|
[/quote]

Absolutely! Je zult zien dat er weer iets onnozels aan de hand is waardoor het zo lang duurt...
Komt goed! Gewoon bellen en vriendelijk een statusupdate vragen, zal echt niet tegen je gebruikt worden...

Jaa anderen geruststellen daar ben ik een meester in....schreef Tampet a.k.a. the nervous wrack... :grin:

Vanmorgen heb ik het volgende e-mailtje ontvangen

Dear Chantal

Thank you for your email.  The process normally takes 6-8 weeks however
there has been a delay in your assessment.  We apologise for any
inconvenience and are expecting a result soon.  As soon as we do hear we
shall contact you via email.

Iemand een vermoeden waardoor ze vertraging op kunnen lopen?

Hoi ,

Heb helaas geen echt antwoord op je vraag, maar zou het niet simpelweg kunnen zijn dat ze gewoon een hoge stapel af moeten werken...en dat het dus langer duurt?
Was met mijn beroepserkenning ook het geval, stond 8-10 weken voor officieel, maar duurde in mijn geval 13 weken voordat ik de uitslag kreeg. Oké is niet exact hetzelfde maar toch...

Kop op!  :smile:

[quote author=tampet link=topic=6732.msg103176#msg103176 date=1195677159]
maar zou het niet simpelweg kunnen zijn dat ze gewoon een hoge stapel af moeten werken...[/quote]

Er staat duidelijk in de e-mail: there has been a delay in your assessment

Mijn gedacht daarover is dat ze bij het controleren van mijn opleidingen, er misschien iemand is geweest die niet zo snel heeft gereageerd.......tenminste dat hoop ik dan maar.

Maar ik ga gewoon vrolijk verder met de volgende stap. Dit weekend staat in het teken van opruimen en weggooien van spullen die ik de laatste 6,5 jaar verzameld heb. Dan heb ik volgend weekend nog eventueel om dat af te maken, waarna de grote schoonmaak nog even plaats moet vinden. Dit moet allemaal wel aangezien ik een afspraak heb met de makelaar voor 7 december om mijn appartement in de verkoop te zetten. Ik realiseer me dat het vroeg is, maar ik hoop dan toch in het bezit van die sponsorship te zijn (zo niet dan stel ik het nog even uit).
Zekerheid op een visum heb ik dan nog niet maar de kansen zijn wel een stuk groter geworden. Mocht het dan uiteindelijk niet lukken, waar ik zeker niet denk, dan ga ik wat dichter bij mijn werk wonen.
M.a.w. als ik niet voor een visum was gegaan had ik dit appartement toch wel te koop gezet.

Vervelend he, wachten en in onzekerheid zitten...Ik en vele anderen weten er alles van! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!!
Grts, Marieke

Yes!

STATE SPONSORED MIGRATION – VICTORIA
    (ASCO Code:    2113-79    Occupation:      LIFE SCIENTISTS NEC)
                          (Pre-Migration Stage)

Dear Chantal,

We are pleased to advise that your application to the Victorian Government
for visa sponsorship under the Skilled – Sponsored scheme has been
successful.

Back