Perthpete´s laatste stand van zaken

Hallo Peter,

Zo gaat dat al tijden bij ING: als je vraag of klacht te lang wordt, overschrijf je de tijd, dat het scherm open kan staan. Oplossing: typ je tekst in Word of een andere tekstverwerker, dan via copy/past plaatsen op de ING-site in de ruimte voor vragen/klachten. Werkt !!

Groetjes,
Harry

He, Harry, long time no speak:). Ja je hebt gelijk, dat is de volgende actie (maar gisteren effe geen zin meer in).
Maar even wat anders, zie ik goed dat jullie weer terug in NL zijn??

Ook wij hebben ING, voorheen Postbank.
En geen kaart meer, waarom zouden we hier in Australia.

Jaha, dan ga je wel even gillen ja! Dat zit toch al gauw een paar weken in de post. Ik heb ook een ING-rekening, en die gebruik ik ook. Elk jaar willen ze een nieuw password, dus misschien was die van jou verlopen. Het is wel zot hè, hoe er in computerprogramma's geen enkele mogelijheid is om ergens omheen te werken. In je blote billen door het oerwoud lopen gillen, zong Tol Hansse nog. Is wel van toepassing :)

@Ireen: Tja, een week of 6 a 7 geleden had ik er nog geen enkel probleem mee... Dus dat zou het niet moeten zijn. Bovendien zouden ze dan toch een optie moeten aanbieden om je wachtwoord te wijzigen....

Anyway, zoals ook door Zilver getipt gisteren eerst maar eens de klacht in Word gezet. Toen weer eens geprobeerd om hem online in te vullen. Zoals de eerste poging een 'vraag' ingevuld, de tekst in ene keer (seconden) gekopieerd. Vervolgens de adres en contact gegevens ingevuld. Laatste scherm door-enteren ..... en ja hoor, weer hetzelfde 'de gegevens worden momenteel ingeladen' scherm... 2 minuten later nog steeds.... 10 minuten later nog steeds ... (Deja Vu :-().

Affijn allerlaatste poging die we nog kunnen bedenken: Laten we het dan maar eens als 'klacht' definiteren (zelfde scherm, maar 'klacht' ipv 'vraag' invullen). Ik open een nieuw tab in IE, ga naar ing.nl, klik weer op 'vraag of klacht' link... Tot mijn verbazing komt nu het vorige (hangende) scherm naar boven met nu de melding: uw aanvraag is verwerkt, als u een email adres had opgegeven ... Met andere woorden, nu is de 'vraag' dus eindelijk verwerkt ...

Dus, nu wachten op de reactie ....

OK, het nieuws wordt beter .. :

Na de eindelijk geslaagde poging om de vrag/klacht in te dienen landde er een half uurtje later een (geautomatiseerde) mail in de mailbox. Strekking van de tekst: binnen 2 dagen nemen we contact met een oplossing OF laten we weten of het langer duurt ...

Twee dagen later een emailtje:
"Op 5 februari heeft u ons een e-mail gestuurd over het activeren van uw Mijn ING. We willen u graag snel helpen, maar we hebben helaas meer tijd nodig om uw e-mail goed te kunnen beantwoorden. Uiterlijk binnen 10 werkdagen bellen we u over uw e-mail op telefoonnummer: +61xxxxxxxx.

Kunnen we u telefonisch niet bereiken? Dan ontvangt u een brief van ons. Daarin vindt u de contactgegevens van de medewerker die uw e-mail in behandeling heeft. U kunt dan zelf telefonisch contact opnemen met deze medewerker.
"

Ok... er gebeurd iets ....

De volgende dag om 18.00 uur gaat mijn telefoon en zowaar een ING medewerkster aan de lijn. Ze checkt nog even of ze het verhaal goed heeft (dat is professioneel), en geeft aan dat het inderdaad NIET nodig is om een nieuwe pas aan te vragen. In het systeem ziet ze dat er een pas gekoppeld is aan de rekening. Weliswaar 'geblokkeerd', maar dat kan gewoon weer gedeblokkeerd worden. Wel wordt er dan een brief gestuurd die ik na ontvangst terug moet faxen, nadeeltje dus dat het allemaal wat tijd kost (brief naar AU zal zo'n 1 a 2 weken onderweg zijn weten we), MAAR er lijkt dus een (kosteloze:)) oplossing in zicht ...

Ik houd jullie op de hoogte:).

:up: Klinkt goed, gaan we misschien toch maar overstappen naar ING voor vertrek?? :grin:

haha, inderdaad... het kan natuurlijk altijd een keer fout gaan.. Maar als dat dan vervolgens goed opgelist wordt, dan is het wel prima. NOg wel even fingers crossed dat dat ook goed afloopt natuurlijk:)

Succes met de ING!!!! bij ons was hij ook geblokkeerd :angry: en na talloze formuliertjes invullen + gecertificeerde kopien paspoort (die ze toen kwijt zijn geraakt :angry: :angry: :angry: :angry: ) en 3 maanden verder + brieven e-mails en frustaties hadden we eindelijk beschikking over ONS geld.

Ik ben benieuwd

Succes met de ING!!!! bij ons was hij ook geblokkeerd :angry: en na talloze formuliertjes invullen + gecertificeerde kopien paspoort (die ze toen kwijt zijn geraakt :angry: :angry: :angry: :angry: ) en 3 maanden verder + brieven e-mails en frustaties hadden we eindelijk beschikking over ONS geld.

Ik ben benieuwd
Ik heb de ING er na een paar maanden in OZ uit gegooid.
Toen we weggingen begon net de fusie met de Postbank te lopen.
Er zou niets veranderen en de random reader zou nog tijden te gebruiken zijn.
We waren koud in OZ, of de ellende begon al. Na 2 maanden gezeur, (alles moet met snail mail) eindelijk de rekening kunnen opheffen.
We hebben nog steeds Rabo, niets mis mee.

Bart

Affijn, een paar weken later (formulier ontvangen, ingevuld en teruggestuurd) weer eens geprobeerd. helaas hetzelfde, weer dat scherm om de pas gegevens in te vullen... Grrr..

weer een reactie gestuurd (via email). Een paar dagen weer gebeld door ING. Hmmm, je pas staat nog wel geblokkeerd, maar ik zal eens kijken of de afdeling die daar over gaat hem niet gewoon kan deblokkeren, momentje .... Even later: probeert u het nog eens ... ik proberen, natuurlijk nog steeds niet verder. Affijn nog watheen en weer gepraat. Uiteindelijk is de conclusie dat ik dus TOCH een nieuwe pas moet aanvragen ($^#%$^). Wat ze wel voor me deed is de kosten van een nieuwe pas niet in rekening brengen (moet ik nog wel even cntroleren trouwens).

Dus wachten op een brief, pincode, pasje .. duurt een paar weekjes. Dan weer een onvangst brief tekenen en terug sturen (weer 2 weken). En eindelijk gisteren kon ik weer bij mijn rekeningen ... alles bij elkaar heeft dat dus een dikke twee maanden geduurd.

De moraal van het verhaal is natuurlijk dat als ik de eerste keer meteen het pasje dan maar had besteld dat ik zeker een maand eerder alles weer geregeld zou hebben. ALhoewel ik wel 10,95 euro bespaard heb met die extra maand en telefoontjes en brieven en ... :p.

Djeezz.. 5 maanden alweer sinds de laatste update.. Ondertussen voor de eerste keer eens terug naar NL geweest (en een weekje Oostenrijk als een vakantie binnen de vakantie:)). Zoals gewoonlijk stapels foto;s geschoten en nu (weer terug) langzaam aan het bewerken op de fotosite/weblog aan het plaatsen..

Have a look: www.blessies.blogspot.com (ongeveer 40% van de fotos nu verwerkt, de rest volgt de komende weken:) :))

En? Wat vond je van Nederland?

Haha, zeg ik daaar iets over op onze weblog?? (Ik geloof het niet eigenlijk:)). Een paar dingen die ons opgevallen waren:

- GOEDKOOP: Het is duidelijk te merken dat de economie (prijspeil / inflatie) in NL in die 5.5 jaar niet erg gestegen is (1% p.jaar misschien). Terwijl het hier (WA) zeker de eerste 2 - 3 jaar een veelvoud daarvan was. Een kopje cappucino op een terrasje (ook in Noordwijk op de boulevard) EUR 2.20. Ik ben er zeker van dat dat 6 jaar geleden niet goedkoper was ...
- Minder DRUKTE op wegen: Misschien deels vanwege de (nog een beetje) vakantie tijd, maar de A2 met 5 baans, stukjes 130km/uur, A27 idem... Het voelde een stuk rustiger dan toen we weggingen (Ok, we reden niet echt in spits tijden, maar hoordenop de radio ook niet zoveel file berichten als we hadden verwacht).
- KIJKEN: Wat ons niet erg opgevallen was toen we hierheen kwamen, maar nu des te meer: In NL kijkt iedereen (naar je). Kijken in de zin van in de gaten houden... Klaar ook om commentaar te leveren. Een beetje het nederlandse vingertje zeg maar..
- OPZIJ: Als het ergens druk is (bv Den Bosch, tijden de Boulevard op de parade), viel het ons op dat de mensen die je tegemoet komen, er absoluut geen rekening mee houden dat jij ook op de stoep / weg ... loopt. Je moet tegen mensen aanlopen voor ze in de gaten hebben dat elkaar ruimte gunnen ook een optie was geweest ...
- De weg vinden en familie en vrienden weer zien/spreken: Allemaal alsof het gisteren was (deels dankzij Skype, maar ook voor mensen die we echt 5.5 jaar niet meer gesproken hadden).
- AH: Eerste keer dat we AH binnenliepen, wisten we (ok, vooral Ellen) gewoon niet waar te kijken / beginnen... Wat een assortiment. B.v.: volop vlees (zoals hier ook bij Woollies), maar in NL in allerlei verschillende versie en uitvoeringen. Bij Woollies hier wel veel, maar gewoon veel van hetzelfde (mischien in verschillende hoeveelheden verpakt).

Anyways, dat is zo'n beetje wat ons het meest opgevallen was ...

Oh en over goedkoop gesproken, Oostenrijk is nog een stuk goedkoper dan NL. Uit eten bij een italiaan in (Den Bosch) NL: 10 - 11 euro voor een pizza. Oostenrijk: 7-8 Euro....

Back