Ok, altijd erg positief geweest over ING, nu toch effe wat minder:
Probeer zojuist in te loggen op ING.nl (even kijken of mijn vrijgevallen spaarloonregeling al overgeboekt is naar de betaal rekening). Mijn wachtwoord (wat een week of 6 geleden nog werkte) wordt niet meer geaccepteerd. Helaas probeer je dan 3 keer me als gevolg dat je inlog id geblokkeerd wordt ... Ouch ..
Nu is er een optie om een nieuw wachtwoord aan te vragen, die klik ik aan. Moet je 4 velden invoeren: bankrek.nr, geboorte datum (geen probleem), betaalpas nummer en verval datum van de pas ...EEEEUUUUHHHH, wacht effe ik heb al jaren geen betaalpas meer voor die rekening.. Helaas zijn die velden verplicht, dus kom ik daar niet verder ...
Dus, geen probleem denk ik, ik bel gewoon even de klanten service en laat mijn account op die manier deblokkeren of een nieuw wachtwoord geven. Affijn redelijk snel iemand aan de lijn (dat gaat goed
). Leg het verhaal uit. Is het antwoord: Ja, dat klopt, om je online id te laten resetten of wachtwoord vernieuwen MOET je je betaal pas gegevens hebben. Dus u moet gewoon een betaalpas aan vragen .. Hallo?? Een pas aanvragen (wat kost dat ook alweer?). Ja, en die wordt dan opgestuurd, dan wordt de pincode ook opgestuurd. Die moet je dan bevestigen en DAN kun je weer aan de slag ...
Ik heb nog geprobeer om te vragen of er ECHT geen andere manier is? Stel een paar vragen zodat ik kan bewijzen dat ik ik ben?? (Zo werkt het hier in AU wel, zowaar handig blijkt). Maar nee, "HET SYSTEEM ACCEPTEERT ALLEEN VIA BETAAL PAS GEGEVENS ..".
Wij hebben vervolgens maar vriendelijk gedag gezegd (nou, daar moeten we eens even over nadenken hoor). Vervolgens (ja, dat kan!) online een 'klacht indienen of vraag stellen' formulier ingevuld. KOrt het verhaal neergezet en gevraagd of er misschien een oplossing te bedenken is (en wat creativiteit daarbij graag). Na de 3e pagina ingevuld te hebben krijgen we een scherm met de melding "
Even geduld a.u.b. De gegevens worden ingeladen... " (die nu al een half uurtje in beeld is, dus of we het hele verhaal nu voor niets hebben getypt of niet, dat is effe afwachten)
ANYWAY een lang verhaal (wat nog een vervolg zal krijgen. Ondertussen een tip voor een ieder die een NL ING rekening heeft en online bankiert, zorg dat je je betaalpas niet vernietigd (Omdat je hem niet gebruikt hier Down Under). En ALS die verlopen mocht zijn (of beter VOORDAT DAT zover is) denk even na of je misschien beter kan zorgen dat je al het geld daarvan overboekt en de rekening maar gewoon opheft.... Als wij geen oplossing krijgen zullen we in ieder geval zodra we in NL op vakantie zijn (willen we nog wel?) bij de ING langsgaan en 'in persona' de rekeningen dan maar gaan legen en opheffen ...
Ondertussen is het hier weer bedtijd, welterusten!!