Picnic zondag 31 juli Botanical Gardens

Als ik straks thuis ben zal ik het even hier posten.

Het is nog (even denken: dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag) 4 nachtjes slapen. Gisteren is het eerste verjaardagspakket al aangekomen. Er is alleen wel waarschijnlijk een tube tandpasta (parodontax) uitgehaald :lol: :x. Terwijl ik met zo'n zelfde tube gewoon Australië ben binnengewandeld.

Ik zal vanavond ook even aan de foto's klussen en deze ergens op het wereldwijde web zetten.
 
Martijn is wel niet thuis, maar IK wel  :), lang leve het werkloze bestaan!

Appeltaart:alvast excuses voor het eventuele ouderwetse taalgebruik, maar dat komt rechtstreeks uit ons huishoudschool kookboek uit de jaren 50/60  :-D

Voor het deeg: 250 g bloem, 175 g boter of margarine, 80 g suiker, 2 eieren.
Voor het vulsel: 12 zure appelen +/- 750 g, 100 g suiker, (en nu komt onze persoonlijke toevoeging: beetje kaneel en wat citroensap, en voor op de bodem van de taart spijs of marsepein).

Kneed de boter of margarine, bloem, suiker en 1 1/2 ei door elkaar tot een stevige bal. Laat deze, zo hij te slap geworden is, een kwartier op een koele plaats rusten. Rol hem dan uit tot een groete ronde lap, druk die in de ingevette springvor,, zo, dat de bodem geheel bedekt en de zijwanden +/- 4cm bedekt zijn. (Op de bodem van de taart kun je een uitgerolde laag spijs of marsepein doen!) Snipper de geschilde appelen, vermeng ze met de suiker(, de kaneel en citroensap). Vul hiermede de vorm. Leg er ruitvormige dunne reepjes van het overgebleven deeg over. Rol de rand enigzins om, zodat de repen stevig bevestigd zijn, of maak een extra randje deeg, kartel dit uit en werk daar de rand mee af. Besmeer het deeg met wat van het overblijvende geklopte ei en bak de taart in een matige warme over lichtbruin en gaar (+/- 1 uur).

Nog een kleine toevoeging: het is ook heerlijk om hazelnoten (zonder schilletje) op de bovenkant te doen, maar die zijn een beetje duur hier. En een matige warme oven is in dit boek trouwens: ongeveer 150-175 graden celcius.

Veel bakplezier, hoop dat ie mag smaken!
 
We komen natuurlijk graag proeven!

[quote author=Syl link=topic=1819.msg22623#msg22623 date=1122962104]
that's a deal.......als toetje na de kaas fondue :-D :evil:
[/quote]

Denk dat ik alleen voor het toetje komt. Is er toevallig een
mcsm.gif
bij jullie in de buurt?
 
Helaas heb ik de picknick moeten laten schieten.  :cry: Ik weet niet wat het is maar sinds we in Oz wonen zijn we drukker dan ooit  :-o  :-o  :-o

KC
 
Klinkt als mijn verhaal! We hebben altijd wel wat te doen lijkt het wel. ik vind het wel gezellig. En we zien nog eens wat van de omgeving  :up:
 
Jammer KC dat het niet gelukt is deze keer, wie weet komt er nog een vervolg!

Hiya Tinus

even een split sec. off topic Tijn (de onze) vertelde net dat er iets over bike riding komt bij Current Affair (Ray Martin) geloof om 6.30?? enneh.....en Tijn vraagt ook nog: Kom je een keer schaken

Groetjes
Syl
 
Back
Top