QLD Water restriction Level 5 per April 19 2007, involves us all.

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
En we zijn weer een stap verder. Geen auto's meer wassen, behalve de ramen en de spiegels. Da's maar één van de nieuw geïmplementeerde regels.

Kom níet naar Brisbane e.o. als je je niet kan inhouden in de douche, of het niet kan aanzien dat je tuin verpietert. Als je hier naartoe komt, zul je met emmers (af-)waswater de planten moeten water geven, of een regenwatertank moeten hebben.

Meer info en regels op:

http://www.nrw.qld.gov.au/

http://www.seqwater.com.au/content/home.asp?

http://www.qld.gov.au/services_for_queenslanders/environment_and_resources/water.html

Dit is niet een probleem dat in iemand anders' z'n backyard ligt. Iedereen is er bij betrokken. Het water level in de dammen die Brisbane van water voorzien is nu 19.97%.

Groeten,

Irene

Wanneer komt er zo;n ontziltings installatie in brisbane? Daar zijn ze toch mee bezig of is dat echt een lange baan traject waar ze misschien nu eindelijk eens gaan beginnen?

Yes, ze zijn met de bouw begonnen maar is nu weer gestaakt want er schijnt een tekort aan staal te zijn, als het goed is gaan ze in juni ermee verder, hiephoi!

Allemaal inpakken en naar Alice Springs komen, geen water restricties hier, je kan hier de hele dag onder de douche staan, je hele auto wassen, en een groen gazon hebben, althans voor ongeveer 100 jaar

It's one of the paradoxes and something that surprises visitors from interstate. The fact that a town in the middle of the desert has no water restrictions, surprises many.In a region where rainfall is limited, the town relies on a bore that has a life expectancy of up to 100 years.

Willem

Ook als we állemaal komen?... LOL...

(Trouwens, al die N'landers, dat ga je nog betreuren jongen! :-D)

Ik denk dat het tijd wordt dat Syl weer eens een regendans gaat doen!

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5340.0

Hoi Joep,

Als je alleen regenwater gebruikt, mag je ermee doen wat je wilt. Mind you, regentankwater is niet persé drinkwater. Je kan ook town water gebruiken ín het huis, en water uit je tank buiten, om je auto te wassen, je tuin te besproeien, je zwembad op te vullen, whatever.

Wij hebben een maand of twee geleden een afspraak gemaakt met een rainwater tank bedrijf, en die komen a.s. Maandag eindelijk. Zo druk hebben ze het. En dan kunnen we nog kweetniethoelang wachten op de tanks. We pleuren er meteen zo groot mogelijke tanks in, want met het waterpeil van net over de 19% begint het wel een beetje eng te worden. Ik weet nog dat het in October 2005 35% was, dus in 1.5 jaar is het 16% gedaald, vreselijk. Wij hebben gelukkig een groot, lang dak, dus we hopen 2 tanks te kunnen plaatsen.

Hebben jullie tanks, of vroeg je het gewoon uit interesse?

Groetjes,

Irene

[quote author=Wilbert67 link=topic=6903.msg87518#msg87518 date=1176879499]
Optie:

een waterleiding van Alice naar Brisbane :grin:
[/quote]
Goed idee ik zoek werk als loodgieter

Groetjes Kees

Hier - Port Stephens NSW - zijn geen water restricties. De dam zit vol en alles ziet lekker groen. Maar 100km verderop is het al mis en ook Sydney heeft het moeilijk.

Qua regenval zaten we vorig jaar redelijk op het gemiddelde (ca. 1200 mm per jaar) en tot nu toe loopt het weer volgens het zelfde patroon.

Wij hebben town water, maar ook een eigen bron om de tuin te sproeien. En..... auto's wassen: de onze heeft een beschermende laag vuil! Die blijft er zeker nog minstens drie maanden op zitten.  :p

Goeiemorgen allemaal

Nou Irene's...........ik probeer het gewoon nog een keer :grin: :grin: Zal me even focussen op south/east Queensland deze keer. Feel free to dance with me :smile:

Ik heb nu wel eindelijk een goed excuus om zowel huis als auto ramen niet meer te lappen! Was toch al niet zo'n hobby van me. Ook onze tuin is behoorlijk self sufficient, veel native planten en wat succulents en dat gaat prima. En het douchen hebben we inmiddels ook al tot een fine art van minimale water verspilling weten te verweven.

Maar alle gekheid op een stokkie....het is wel degelijk een onderwerp waar serieus over nagedacht moet worden EN over gesproken moet worden. Ik merk ook bijvoorbeeld dat "vakantie-gangers" die bij ons in huis komen heel anders met water omgaan dan wij. Er is dus inderdaad een stukje opvoeding nodig so to speak.

Let it rain...............

Have a nce day!
Syl

Een nieuwe crime:

"WATER THEFT BEGINS".

Thieves stole 12,000 litres from the rainwater tank of the Fortitude Valley Junior Rugby League Club in Brisbane this week.

A two-metre high fence and a lock surrounding the club's water tank were ineffective, as thieves simply stood on top of their tanker and threw a hose across into the tank.

With level five restrictions in force, the incident has heightened concern about the possibility of water thefts becoming common.

Recent thefts include tanks being stolen under cover of darkness from a rainwater tank business in Brisbane's eastern suburbs.

Police state the taking of someone's water from tanks without permission amounted to theft and would be regarded as a criminal offence."

Oh dear.....

@ Irene,

Wat kosten tanks vandaag aan de dag? En wat voor inhoud laat je (ev) plaatsen? Heb je zeker een goede ondergrond (van beton?) nodig! Heb je een waterfilter nodig om het water te drinken (in verband met eventuele vervuiling)? Pas maar op dat er geen Canetoads erin komen of zo!

Mbt tot het water stelen; een plaats vervanging voor de drugscriminaliteit! Ik vraag me af wat illegaal water per liter kost.

Rene

He,

gewoon aan de Sunshine Coast komen wonen! Geen restricties hier, hoor!

Ik was je auto wel voor $5!

Ciao,
Marc

Om de droogte nog maar eens te onderstrepen:

Thirsty kangaroos descend on Brisbane suburb
http://news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=262101

[quote author=Eerainuh link=topic=6903.msg87559#msg87559 date=1176898679]
Hoi Joep,

(....).

Hebben jullie tanks, of vroeg je het gewoon uit interesse?

Groetjes,

Irene
[/quote]

Bedankt voor je antwoord Irene.

Ja, we hebben alleen water via onze tank. (Er is hier geen mogelijkheid voor leidingwater voor ons.) Mijn vrouw drinkt het al zo'n 10 jaar en ik nu ook sinds een jaar. De laatste tijd koken we het wel eerst omdat ons ventje het ook drinkt voor zijn flesje, maar daar stoppen we denk ik over een paar maanden mee. (met het koken van water dan :) )

Cheers Joep

@ René,

Vandaag de dag (effe opzoeken in de krant... :-D) kosten tanks... ja, dat ligt natuurlijk aan de maat. Weinig sites geven prijzen, maar ik zag een 5000 liter tank voor 1295.00. Wij willen 2 tanks plaatsen, elk van minimaal 5000 liter, liever nog meer. En dan komen er nog pumps bij, en weet ik veel wat voor pijpleidingen en valves. Tanks worden sowieso uitgerust met filters voor inkomend water, daar zullen dus zeker geen padden in donderen :)

Ik moet het nog uitzoeken over de drinkbaarheid van het water dat van ons dak komt. Maar je kan het zeker als 'secondary water' gebruiken: voor je was, WC's etc. Na Maandag kan ik je meer vertellen.

Tja, straks wordt het misschien wel vloeibaar goud... :-(

@ Joep, jullie zullen dan wel een flinke tank hebben, als je er alles van moet doen. Laten jullie 'm wel 's bijvullen, of is dat nog niet nodig geweest?

Groetsels,

Irene

Back