QLD Water restriction Level 5 per April 19 2007, involves us all.

[quote author=michielsylvia link=topic=6903.msg88946#msg88946 date=1178233176]
Ook de waterguard van Joep (zie iets terug) is helemaal super, maar ik heb er hier nog nooit van gehoord. Ik laat inmiddels een quote maken door een plumber (want natuurlijk moet dat weer een certified prutser zijn).
michiel[/quote]

Michiel, laat even weten wat die prutser er voor quote...uh vraagt. Wij zijn daar zelf nog niet aan toegekomen. Ben er ook nog niet achter wat zo'n ding nou kost.

Joep

Het lijkt erop dat de droge periode hier na 6 weken eindelijk voorbij is. De hele week wordt hier regen verwacht, zo'n 40 - 50 mm. Na de uitzonderlijke warme periode van het tijd van het jaar (alle records waren verbroken qua warmte en droogte), is afgekoeld naar de normale temperaturen van zo 15 - 16 graden.
De boeren verwachten dat de meeste regen afvloeit naar de sloten, aangezien de aarde keihard is, en op de wegen worden ook problemen verwacht want de wegen worden erg glad.
Hoe het ook zij, het was hier wel nodig. Op de Veluwe moesten de waterplaatsen voor de herten en de zwijnen worden bijgevuld door de brandweer want ze stonden droog en in veel plaatsen was er een waarschuwing gegeven voor brandgevaar.

Hoef ik mijn tuin nu even niet te sproeien en kan mijn vijver een beetje natuurlijk water er bij krijgen.

Rene

[quote author=-+henk+- link=topic=6903.msg89206#msg89206 date=1178526932]
Typisch Nederlands perspectief.... "how about 'after six years....'   
[/quote]
Als je het vergelijkt met Australië (de ergste droogte van de laatste hoeveel?? duizend jaar) dan is het "Peanuts". Maar ja, we zijn al blij met dit "beetje".

Rene

Back