Rebekka en Martijn - Brisbane - Qld (Terug naar NL - waarschijnlijk in oktober)

Ja ven ik ook wel benieuwd naar. Hoe is trouwens de algemene indruk tot nog toe ( ook al zijn jullie er nog niet zo lang) van Queensland qua omgeving en klimaat?
Veel succes de komende tijd om alles verder geregeld te krijgen!

Gr Wilbert

De eerste indruk is: alles is anders. Maar het weer is geweldig (ik heb de hele tijd het idee dat ik bijna jarig ben -september :wink:). Ik denk dat de herfst of de lente gunstige perioden zijn om aan de komen. Dan is het niet te warm en ook niet te vochtig. Verder is hiet hier prima. Voorlopig gaan wij niet terug!

Dat zou ik zeker ook niet doen!!
Maar juist dat te warme en te vochtige geeft bij ons de twijfel of we wel richting Queensland willen, misschien dan toch maar iets zuidelijker.

Gr Wilbert

Okee ik kom terug op mijn eerder genoemde bezwaren tegen het juf worden in Australie. Je moet alleen de juiste kanalen weten...  :roll: En ik heb ze gevonden  :-D. Vandaag ben ik op visite geweest (okee ik had een afspraak gemaakt om zeker te zijn dat ze genoeg tijd hadden, dus echt visite kan je het niet noemen...) bij de BTR (Board of Teachers Registration Queensland). Ik heb mijn persoonlijke situatie uitgelegd. Al mijn papieren laten zien (als je ervaring hebt: ZORG VOOR EEN AANBEVELINGSBRIEF, heel behulpzaam. Mijn hele referentiestuk was gelijk okee!) Ze hebben alle gecertificeerde kopieen gemaakt voor mij. En ze hebben mij ontzettend goed geholpen. Alles uitgelegd wat ik niet begreep. Ik heb nu alleen nog een verklaring van goed gedrag nodig. Maar de BTR heeft een brief getypt voor justitie. Dsu dat moet ook geen probleem meer zijn. En ik moet een Engelse test doen. Dat kan gewoon in Brisbane. Dus dat hoeft ook niet heel veel moeite te kosten. Ik hoef niet per se een IELTS. Ik kan ook een ISLPR doen (oftewel een international second language proficiency ratings test.  Die schijnt wat minder steriel te zijn dan de IELTS. Ik ben benieuwd. Al met al hoeft het niet veel problemen meer op te leveren. Nu ga ik er vandoor. Want ik ga naar orkest! De eerste keer...  :).

[quote author=Lin link=topic=607.msg11837#msg11837 date=1111869731]
En hoe vonden jullie de sunshine coast?? :beach:
[/quote]

Wat ons het meest op viel (in Caloundra, want daar waren we) is dat zo veel dingen gratis zijn: toiletten, douches en zelfs parkeren op nog geen 100 meter van het strand. Kom daar maar eens mee aan in Zandvoort, Noordwijk, Katwijk of Scheveningen.
De dag dat wij er waren was het niet heel erg zonnig, dus niet heel heet. Verder was het heel relaxed en waren de fish & chips erg lekker.

Benedenstaande mail ontvangen betreffende uw zending. Zoals u ziet loopt de aflevering van de container via de haven van Sydney waar de verwachte aankomst datum eind april is. Verwachte inklaring en aflevering in Brisbane is 18 mei 2005. De originele documenten met verdere gegevens worden u toegestuurd.
afvaart als volgt:
mv: Hamburg Express
ETS Rotterdam: 22/03/05
ETA Sydney: 27/04/05

Helaas moeten we nog wat langer wachten op onze spullen :cry:

Nou er is goed nieuws. Onze spullen worden a.s. donderdag thuis gebracht!  :hi: Een weekje later dan verwacht, maar beter laat dan nooit! Nu maar hopen dat alles er is en dat het heel is!

Waar wonen jullie nu eigenlijk dan? Het laatste wat ik heb vernomen was dat het bij die prof thuis was... Of heb ik nu iets cruciaals gemist hebben?

Oops, waarschijnlijk in alle drukte vergeten te melden. We wonen (eigenlijk kamperen) nu al weer drie weken in ons eigen huisje (townhouse) in Chapel Hill. Voor diegenen die bekend zijn in Brisbane: naast de Homebrew shop (schijnt nogal bekend te zijn :lol:)

Dit keer dan een meer up-to-date update. Aangezien we de vorige keer een beetje lang erover hebben gedaan...

Vandaag de grote uitpakdag voor onze spulletjes. Om half negen kwam de verhuiswagen voor rijden. Heel ontspannen. De mannen noemden de nummers op die op de dozen stonden. Ik vinkte af op een lijst. En daarna werd het naar de juiste kamer gedragen. Toen alles binnen stond vroeg de verhuizer doodleuk of hij nog wat uit moest pakken of  niet. Nou ik dacht het wel! Daar hebben we immers voor betaald. Maar hij zei het alsof hij morgen of volgende week ook nog wel even langs wilde komen. Ik heb verder niets gezegd. Ze hebben de grote dingen uitgepakt en de rotzooi daarvan meegenomen. Martijn en ik hebben de rest uitgepakt vandaag. En nu zitten we aan een tafel en op de bank. Alles doet het weer. Het bed staar in elkaar (oei dat gaat lekker slapen vanavond!) en de koelkast staat al op z'n plekje uit te deinen van de reis.

Nog even wat opmerkelijke dingen. De dropdoos is wel gecontroleerd. Maar de drop is keurig netjes in huis aangekomen. Ze hebben er ook niet van gesnoept.  :) De televisie doet het gewoon. Geen enkel probleem. Heb niets in hoeven stellen en het beeld ging helemaal niet op z'n kantje zoals je wel eens hoort. ook onze oudere televisie van de slaapkamer doet het prima. Er zijn uit eindelijk zeven dozen open gemaakt geloof ik. En het was allemaal in orde. Wij hebben namelijk geen quarantine boekjes gevonden  :|.

Jaaa... dat is ook nog even spannend... Of alles vlekkeloos langs Quarantine komt ;)
Maar dat is dus goed gelukt :) Toch wel lekker he, je eigen spullen in je huis.

Zoooo !  :clap: Dat is goed nieuws, Rebekka en Martijn! Lekker hoor, je eigen spulletjes weer bij je!  Ik kan haast niet wachten tot ik ook zover ben !  :koekkoek:

[quote author=Annemiek link=topic=607.msg16137#msg16137 date=1117093685]
Jaaa... dat is ook nog even spannend... Of alles vlekkeloos langs Quarantine komt ;)
Maar dat is dus goed gelukt :) Toch wel lekker he, je eigen spullen in je huis.
[/quote]
Hoi Annemiek

Goed dat je onderschrift weer iets vrolijker is :eek:fftopic:

Moed houden

[quote author=Eva & Eric link=topic=607.msg16151#msg16151 date=1117096211]
lekker hoor je eigen spullen, hoe lang hebben ze er totaal over gedaan?
[/quote]

De verhuizers (Van den Eijnden uit E$indhoven) hebben het op 22 februari bij ons in Den Haag ingepakt en opgehaald. Vandaag (26 mei) is het afgeleverd. In totaal dus 3 maanden en 3 dagen. Daar moet ik wel bij zeggen dat wij groupage hadden en dat we moesten wachten tot er een volle container was. Onze spullen zijn op 27 april echter al in Sydney (ja het is via Sydney vervoerd aangezien er blijkbaar te weinig groupage was voor Brisbane en het anders wel erg lang zou gaan duren) aangekomen. Het heeft er dus een maand in Australie over gedaan.

Weer even een korte update:
Om mij als lerares te registreren (dat moet hier nou eenmaal) moest ik een Engelse test doen. Vandaag kreeg ik de uitslag. Ben met vlag en winmpel geslaagd! Ik dacht dat ik een 3 van de 4 moest halen als minimum. Maar ik haalde een 4 van de vijf op alle onderdelen. Behalve Speaking, daar had ik een 4+! Ik ben zo blij. Als mijn collega nu mijn VOG faxt naar Australie, ben ik geregistreerd! En kan ik binnen nu en snel gaan werken als juf! Joepie!

Gefeliciteerd hoor, lekker kunnen doen waar je goed in bent!
Succes en ik hoop dat de Australische kinderen een beetje aardig zullen zijn voor hun Nederlandse juf!

Back