Remigreren (terug naar Nederland)

Hoi,Ik denk dat de meeste die terug naar Nederland zijn gegaan, niet vaak of helemaal niet meer op het forum zullen komen.Wel jammer dat vele hun verhaal hier niet delen, maar ik kan me voorstellen als je die beslissing neemt, je er misschien een heel dubbel gevoel bij hebt, en gegarandeerd dat er meningen komen die je dan niet wilt horen.
Maar ik denk dat het goed is om die verhalen te horen. Dat diegene in Nederland,die bezig zijn voor een visum, ook de andere kant van de verhalen kennen.
Maar wij willen niet terug! Ja, voor vakanties, dat wel. :smile:
Misschien heb je er wat aan om de Lastavaza's of blogs ( als je die weet,ze staat vaak in iemands profile ) te volgen en lezen van de remigranten. Je hebt al een paar namen gehoord hierboven, en ik weet ook dat o.a IngridH terug is gegaan naar NL. Misschien heb je wat aan hun verhalen,zover ze er iets over vertelden...
Heel veel succes met je beslissing!Je zult altijd wat missen...hier of daar

Groetjes Ingrid
 
Hallo B2B,

Interessante Topic die je hier gestart heb.

Iedereen moet natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou je adviseren om gewoon lekker daar in Australie te blijven! En wel vanwegen volgende redenen:

1. Je kinderen groien zo anders op in zo'n land met ruimte. Ik geloof echt dat dat uitwerking heeft op de hele manier van naar het leven kijken.

2. In Nederland staat alles vol met files, Nederland is vol, vol, vol (met betweters en mensen zonder manieren)

3. In het buitenland (waar ook) krijg je voor de prijs van een appartement in Nederland een heel kasteel met driedubbele garage en eindeloos ruimte!

Wegen al deze nadelen op tegen koffieleuten bij oma en op de fiets boodschappen doen in zo'n lokaal winkelcentrumpje?

Geef je kinderen de kans om in een land op te groeien waar ze vrij zijn, geef ze die ruimte! In Nederland ontwikkelen ze alleen maar een tunnelblik die ze misschien nog overwinnen door zelf te emigreren, maar waarom hun het leven moeilijk maken? Je dwint hen om te verkassen en dat zal ook niet makkelijk zijn, hoe jong ze ook zijn! Misschien krijgen ze na een tijdje de behoefte weer te emigreren naar Australie, dan moeten ze zich daar weer aanpassen!

Of je zelf weer kunt aarden in Nederland is ook de vraag. Je hebt nu wat opgebouwd daar en dan begin je in Nederland weer bij nul. Denk eerst aan je kinderen!
 
3. In het buitenland (waar ook) krijg je voor de prijs van een appartement in Nederland een heel kasteel met driedubbele garage en eindeloos ruimte!

Pardon? Heb je wel eens naar de prijzen in Melbourne gekeken? Het is precies andersom!
 
Hallo B2B,

Interessante Topic die je hier gestart heb.

Iedereen moet natuurlijk zelf beslissen, maar ik zou je adviseren om gewoon lekker daar in Australie te blijven! En wel vanwegen volgende redenen:

1. Je kinderen groien zo anders op in zo'n land met ruimte. Ik geloof echt dat dat uitwerking heeft op de hele manier van naar het leven kijken.

2. In Nederland staat alles vol met files, Nederland is vol, vol, vol (met betweters en mensen zonder manieren)

3. In het buitenland (waar ook) krijg je voor de prijs van een appartement in Nederland een heel kasteel met driedubbele garage en eindeloos ruimte!

Wegen al deze nadelen op tegen koffieleuten bij oma en op de fiets boodschappen doen in zo'n lokaal winkelcentrumpje?
mmm dit is misschien een beetje kort door de bocht. Het is maar net wat belangrijk voor je is en van welke kant je het bekijkt. Ik bedoel, ook de kinderen in Nederland worden gewoon normale mensen :p. Er zijn veel files, maar niet overal, en in Sydney zijn ook files. Nederland is vol, daar moet ik het mee eens zijn, maar sommige gebieden zijn voller dan andere. En als je in het centrum van bv Melbourne woont, dan heb je echt niet meer ruimte dan in een wijk in Utrecht. En dan is het hier waarschijnlijk beter te betalen. Soms is koffieleuten met je oma supergezellig en heel goed voor je. En op de fiets boodschappen doen is misschien kneuterig, maar zeker niet vervelend.
Net als binnen Oz zijn er binnen nederland ook grote verschillen! Ik heb in Vlissingen gewoond, in Oldenzaal, in Groningen, in Utrecht en nog een paar plekken. Sommige zijn leuker dan andere, en sommige plekken zijn voor een bepaalde periode van je leven leuker dan andere. Zoals wij het nu zien is het voor ons nu goed om naar Australië te gaan. Maar we gaan daar niet naartoe omdat het hier te slecht is. We gaan daarnaartoe omdat dat nu goed voelt.
Overigens na elke verhuizing (ook binnen nederland) moet je hoe dan ook opnieuw settelen en je best doen om contacten op te bouwen. Dat is hier net zo goed als daar.

Geef je kinderen de kans om in een land op te groeien waar ze vrij zijn, geef ze die ruimte! In Nederland ontwikkelen ze alleen maar een tunnelblik die ze misschien nog overwinnen door zelf te emigreren, maar waarom hun het leven moeilijk maken? Je dwint hen om te verkassen en dat zal ook niet makkelijk zijn, hoe jong ze ook zijn! Misschien krijgen ze na een tijdje de behoefte weer te emigreren naar Australie, dan moeten ze zich daar weer aanpassen!
Of je zelf weer kunt aarden in Nederland is ook de vraag. Je hebt nu wat opgebouwd daar en dan begin je in Nederland weer bij nul. Denk eerst aan je kinderen!
Tja, voor mij voelt dit niet zo. Wij zeggen steeds: we gaan daarheen, en bevalt het niet, dan gaan we weer terug. Ik kan me nu niet voorstellen dat we terug zouden willen, want anders zouden we niet gaan, maar ik ga mezelf ook niet vast zetten. Waarom zouden kinderen per se zelf willen emigreren? Er zijn hier een heleboel kinderen die het hier prima vinden! En waarom zou je niet kunnen aarden in Nederland? Je bent zelf veranderd, maar dat kun je ook zien als een mooie tijd en nu ga je weer verder, in Nederland.
Volgens mij gaat het voor 90% om gevoel en redeneren we vooral met die 10% aantoonbare redenen. Maak een keus, deal with it, en geef jezelf de ruimte om na een bepaalde tijd een nieuwe keus te maken.
 
Tja, voor mij voelt dit niet zo. Wij zeggen steeds: we gaan daarheen, en bevalt het niet, dan gaan we weer terug. Ik kan me nu niet voorstellen dat we terug zouden willen, want anders zouden we niet gaan, maar ik ga mezelf ook niet vast zetten. Waarom zouden kinderen per se zelf willen emigreren? Er zijn hier een heleboel kinderen die het hier prima vinden! En waarom zou je niet kunnen aarden in Nederland? Je bent zelf veranderd, maar dat kun je ook zien als een mooie tijd en nu ga je weer verder, in Nederland.
Volgens mij gaat het voor 90% om gevoel en redeneren we vooral met die 10% aantoonbare redenen. Maak een keus, deal with it, en geef jezelf de ruimte om na een bepaalde tijd een nieuwe keus te maken.

Ja, waarom dan op een forum als deze naar raad vragen, als het toch allemaal relatief is en een persoonlijke zaak. Beslis dan lekker zelf, zonder advies!

Overigens, tuurlijk zijn er ook volle plekken in landen zoals Australie, maar je kan dat niet met Nederland vergelijken! Nederland is voor het grootste deel harstikke vol en onbetaalbaar. Alleen in Oost-groningen zijn de prijzen nog enigzins te doen, maar wie wil daar nou heen?

In Australie is ruimte zonder einde.
 
Ja, waarom dan op een forum als deze naar raad vragen, als het toch allemaal relatief is en een persoonlijke zaak. Beslis dan lekker zelf, zonder advies!
Volgens mij mis ik iets?

Nederland is voor het grootste deel harstikke vol en onbetaalbaar. Alleen in Oost-groningen zijn de prijzen nog enigzins te doen, maar wie wil daar nou heen?

In Australie is ruimte zonder einde.
Huizenprijzen en levensonderhoud in Australie zijn reteduur!

Alleen in the middle of Whoop-Whoop zijn de prijzen nog enigzins te doen, maar wie wil daar nou heen?
 
Bobbak, even ter nuancering. Australie is niet het land van melk en honing en kent dezelfde problemen als Nederland. In de grote steden is het werk, maar is het er druk en vol. Ook zijn de huisprijzen in Australie niet goedkoper dan Nederland. Het is een beetje appels met peren vergelijken, maar al met al denk ik dat je in de stad hetzelfde zo niet meer kwijt bent als in Nederland. Huren is in elk geval fors duurder...
Voor een duidelijk beeld kun je ook eens kijken (als je dat wilt natuurlijk, je komt nogal stellig over...) op het forum van british expat, erg leerzaam en goed voor het perspectief.
 
Beste Kathleen,

Ik weet dat het in Australie economisch heel erg goed gaat vanwege de verkoop van grondstoffen aan China. Daarom zal er best wel een boom zijn daar met hoge huizenprijzen. Maar buiten Sydney, Melbourne enzo zijn er toch ook nog kleinere steden. Zijn de huizenprijzen daar ook zo duur?

Desondanks kan ik niet gelofen dat Australie duurder is als Nederland. Misschien in Sydney. In Amsterdam betaal je voor een 80 m2 appartementje ergens in de bijlmer 230.000 of meer.

Ik neem toch aan dat je voor dat geld een vrijstaand huis kan kopen in Australie?
 
Hele goeie thread, dit!

Er komt inderdaad veel meer bij kijken dan gewoon land tegen land te vergelijken op basis van inw/km² , kwaliteit van sociale zekerheid en of ze Munsterkaas dagelijks in de rayon zijn te vinden...

"The issue" lijkt mij inderdaad in de persoonlijkheid zelf te situeren en het is financieel gezien een zonde om steeds heen en weer te (r)emigreren omdat je op een bepaald punt komt waar je niet meer kan kiezen...is dit eigen aan de mens, zoeken naar het ideale? Wat als dit ideaalbeeld niet bestaat?

Mijn reden voor te emigreren naar Australië is voor betere jobkansen voor mijzelf en mijn vriendin en ik neem daar grif bij dat de bescherming van de werknemer een pak minder is dan in België & Nederland (als voorbeeld, er zijn natuurlijk nog veel andere punten in beschouwing te nemen maar om ze hier allemaal op te noemen is beside the point).

Point in case: het gras is niet altijd groener aan de andere kant, misschien een andere "shade of green"
wink.gif
 
Point in case: het gras is niet altijd groener aan de andere kant, misschien een andere "shade of green"
wink.gif

Goed, dat zie ik toch anders, die ruimte die je daar hebt is uniek!

Ik heb ook net gelezen dat als je in Australie ziek wordt dat je dan niet meer betaald krijgt, dat klinkt een beetje zoals 19e eeuw Engeland.

Maar goed, aan de andere kant las ik dan weer ergens dat je maar 30% belasting betaalt!! Als dat waar is dan zou ik dat dus prima vinden, aangezien de werkeloosheidsuitkeringen die je in Europa betaalt ook maar een jaartje meegaan, daarna zit je in de bijstand!
 
Desondanks kan ik niet gelofen dat Australie duurder is als Nederland. Misschien in Sydney. In Amsterdam betaal je voor een 80 m2 appartementje ergens in de bijlmer 230.000 of meer.
Ik neem toch aan dat je voor dat geld een vrijstaand huis kan kopen in Australie?

mmmm dat ligt ook echt aan waar je woont hoor. Een gewone eensgezinswoning in Perth is volgens mij al gauw AUD 400.000 (zo'n 300.000 euro). Dat is dan wel vrijstaand, maar ligt ingebouwd in een woonwijk met een heleboel huizen, dus je hebt er geen grotere tuin omheen. Bovendien moet je 5-10% aanbetalen, en ligt de rent rond de 7,5% (zonder hypotheekrenteaftrek).
Dat is waarom wij ervan uit dat we voorlopig eerst gaan huren, en dan kom je uit op rond de 350 AUD per week. Da's in ons geval in Nederland minder.
Wij willen daarheen voor natuur, klimaat en (daar heb je hem): ruimte :).
Maar ik snap ook dat het niet vanzelf gaat daar en dat je er ook gewoon hard zult moeten werken. En dat je familie en vrienden dan misschien zwaarder wegen op een bepaald moment dan ruimte.
 
mmmm dat ligt ook echt aan waar je woont hoor. Een gewone eensgezinswoning in Perth is volgens mij al gauw AUD 400.000 (zo'n 300.000 euro). Dat is dan wel vrijstaand, maar ligt ingebouwd in een woonwijk met een heleboel huizen, dus je hebt er geen grotere tuin omheen. Bovendien moet je 5-10% aanbetalen, en ligt de rent rond de 7,5% (zonder hypotheekrenteaftrek).
Dat is waarom wij ervan uit dat we voorlopig eerst gaan huren, en dan kom je uit op rond de 350 AUD per week. Da's in ons geval in Nederland minder.
Wij willen daarheen voor natuur, klimaat en (daar heb je hem): ruimte :).
Maar ik snap ook dat het niet vanzelf gaat daar en dat je er ook gewoon hard zult moeten werken. En dat je familie en vrienden dan misschien zwaarder wegen op een bepaald moment dan ruimte.

Space.... the final frontier.

Ja, het is wel heel duur. Gelukkig woon ik in "good old Germany", waar de huizen een appel en een ei kosten.

Ondanks die hoge huizenprijzen biedt Australie meer levenskwaliteit geloof ik! In Perth ben je zo in de natuur! In Amsterdam zit je zo op een camping op de veluwe, als je niet in de file terecht komt. Dat is toch een ander gevoel lijkt me.

Dat expat forum voor britten is inderdaad heel interessant. Vooral om te ervaren hoe bizar die Britten naar de wereld kijken! Ze zijn altijd weer verbaasd dat de rest van de wereld niet zoals Groot-Britannie is. Daarom voelen ze zich in de Verenigde Staten zo goed thuis waarschijnlijk.
 
Beste Kathleen,Ik weet dat het in Australie economisch heel erg goed gaat vanwege de verkoop van grondstoffen aan China. Daarom zal er best wel een boom zijn daar met hoge huizenprijzen. Maar buiten Sydney, Melbourne enzo zijn er toch ook nog kleinere steden. Zijn de huizenprijzen daar ook zo duur?Desondanks kan ik niet gelofen dat Australie duurder is als Nederland. Misschien in Sydney. In Amsterdam betaal je voor een 80 m2 appartementje ergens in de bijlmer 230.000 of meer.Ik neem toch aan dat je voor dat geld een vrijstaand huis kan kopen in Australie?
hahaha, nou, als je in Sydney wil zitten zoals in A'dam dan komt 500000 AUD eerst voor een apartement(je). Vrijstaand heb je een opknapper(tje) voor rond de 8 ton, en als je een wat sjiekere wijk uitzoekt ga je over de miljoen... Hetzelfde zal Melbourne hebben. Brisbane tikke goedkoper, Perth duur! enz. enz. Tuurlijk, the middle of nowhere is goedkoop, maar daar verdien je weer geen drol... dusssss, do the maths...
Enne... remember: Australie is een britse kolonie :grin:
 
hahaha, nou, als je in Sydney wil zitten zoals in A'dam dan komt 500000 AUD eerst voor een apartement(je). Vrijstaand heb je een opknapper(tje) voor rond de 8 ton, en als je een wat sjiekere wijk uitzoekt ga je over de miljoen... Hetzelfde zal Melbourne hebben. Brisbane tikke goedkoper, Perth duur! enz. enz. Tuurlijk, the middle of nowhere is goedkoop, maar daar verdien je weer geen drol... dusssss, do the maths...
Enne... remember: Australie is een britse kolonie :grin:

Hahahahhah..... ja, dat vind ik inderdaad een groot nadeel! Ik moet er namelijk niet aan denken om in Engeland te wonen! Zijn die Australiers een soort van Engelsen? Ik zie ze eerder als een soort van Amerikanen eerlijk gezegd, maar goed, ik was nog nooit in Australie.

Maar neem nou een stad zoals Wollongong of, heel klein, Dubbo. Hoeveel kost een huisje met 3000 m2 grond eromheen daar?
 
Hahahahhah..... ja, dat vind ik inderdaad een groot nadeel! Ik moet er namelijk niet aan denken om in Engeland te wonen! Zijn die Australiers een soort van Engelsen? Ik zie ze eerder als een soort van Amerikanen eerlijk gezegd, maar goed, ik was nog nooit in Australie.Maar neem nou een stad zoals Wollongong of, heel klein, Dubbo. Hoeveel kost een huisje met 3000 m2 grond eromheen daar?
In Wollongong vind je geen huisje met 3000 m2 grond maar veel apartementen, town houses en oude meuk op kleine lapjes grond. Wollongong zelf is een beetje verpauperd. Dat gezegd hebbend: het ligt prachtig. Dubbo heeft in ieder geval een heeeeele grote dierentuin met weinig diertjes.
Kijk effe op realestate.com.au. Daar krijg je een indruk van huurprijzen (schrik niet!) en vraagprijzen. Wat er uiteindelijk wordt neergetikt voor een huis, weet ik niet. We zitten er nog niet...

Maar goed dit is zooooo :eek:fftopic: Misschien een idee voor een ander draadje.

Terug naar B2B: remigreren of niet....? B2B, waar ben je??
 
Hollanders hebben veel behoefte aan hun eigen KUIL zoals de Duitsers.
Hiermee bedoel ik hun eigen huis (het liefst zo groot mogelijk) met daarom een konings tuin eromheen.
Ja dat is allemaal duur...waar je ook bent in Australia.
Je moet het zo zien en het is al gezegd.
De meeste Australiers hebben een huisje in een wijkje en toch hebben ze de meeste ruimte van de hele wereld en daar gaan de meeste mensen voor emigreren.
Als je in Australia woont heb je de grootste achtertuin van de hele wereld waar de eagles fly high in the blue sky.
Sommige moeten er even voor rijden maar je vind nergens zoveel nature and wildlife dan in Australia.
Wie heeft nu een groot huis nodig.

Cheers,

Jack :evil:
 
Back
Top