Lamarck
Well-Known Member
Ruimte en natuur, ik vind zelf de natuurlijk hier eigenlijk heel eerlijk gezegd niet zo mooi. Je kunt kilometers rijden, en dan is het nog alleen maar meer van het zelfde. Weinig afwisseling, droog en dor, lage bomen.
:grin: ik vind dat dus echt zaaaaaalig. Ik kan me veel redenen voorstellen om in Nederland te willen wonen, maar het simpele feit dat natuur in Australie nog gewoon natuur is, dat is voor mij een heel groot pluspunt. Laat het maar dor en droog en saai zijn, het mag in elk geval doen wat het zelf doet. In nederland heeft elke graspriet een vergunning nodig, elk plekje groen minstens drie bestemmingen in het bestemmingsplan, en als er ergens een stukje 'wildernis' (lees: riet en brandnetels) staat, dan moet dat 'aangepakt' worden want die rommel staat zo slordig. Voor mij hoeft natuur niet mooi te zijn. De kracht van natuur die echt natuur is (en waar je als mens te gast bent), daar kan wat mij betreft niks tegen op.
PS ja, ik weet dat veel landschap ook in Oz door mensenhanden is veranderd. Maar het wordt niet elke week gemaaid en gewied en gesproeid en er ligt niet elke vijf meter een geasfalteerde pad.
(PPS ik ben bioloog)