Remigreren (terug naar Nederland)

JAJA...Het is weekend.....come ON.
Iemand nog meer bijdehandse opmerkingen over Jack in The NT.
BESTEK , grotten, no power, no speed limits...ofzo.....
Mijn rug is breed genoeg ...ik kan het allemaal hebben...COME ON. You sissies. :grin:


:loldevil: :loldevil: :angeldevil: :angeldevil: :loldevil: :loldevil:

JACK >:D

ps; effe serieus; Iemand een oplossing voor mijn goede vriend met de ziekte van LOB?.
BOBBIEBAK, SLATSRS of de ZWERVER misschien want die hebben overal een oplossing voor , vooral op ziekenhuize en verzekeringen gebied.
 
Dat zal nog wat worden als je naar Queensland verhuisd.
You can Jack out of the NT, but you can't take the NT out of Jack.

groetjes Johan
 
Indien hij de Engelse nationaliteit had opgegeven bij naturalisatie naar de Franse nationaliteit, dan is dat volgens mij vrij normaal. Het zou andersom precies het zelfde zijn. Ik weet ook niet wat de onderlinge afspraken zijn tussen Frankrijk en Engeland. Had die kerel wel een reisverzekering afgesloten?

Nee. Dat heeft niks met je nationaliteit te maken. Ondanks dat we een europese Unie hebben blijf je met een soort navelsnoer aan je geboorteland vast! Hij krijgt zijn pensioen uit Engeland en dus maakt Engeland aan Frankrijk elke maand geld over als hij dan in Frankrijk verzekerd is. In Frankrijk krijg je echter een veel betere "ziekenfonds"-zorg als in Engeland, dat was zijn geluk.

Het had er niks mee te maken met dat hij niet verzekerd was, dat engelse systeem is gewoon puin.

Dat was overigens ook het grote schandaal een paar jaar geleden. Toen moesten de pensionado's in Spanje opeens ook verplicht in die nieuwe zorgverzekering van Nederland, terwijl ze helemaal niet meer in Nederland woonden en die mensen allemaal al prive verzekerd waren in Spanje! Aangezien het ziekenfonds in Spanje zo ongeveer 3e-wereld niveau bereikt MOESTEN ze dus wel prive verzekerd blijven. Dus hadden ze dubbele kosten. Er was toen nog een uitzending op BVN waar je kon bellen en een (naar ik meen PvdA) staatssecretaris kon bevragen. Die zei ijskoud dat er geen uitzonderingen gemaakt zouden worden. Je wordt door de nederlandse overheid altijd uitgekleed, het is gewoon pure nijd, ze wilden geen uitzondering maken omdat ze het die mensen misgunden daar lekker in Spanje van hun oude dag te genieten! Ik heb toen niet opgebeld in die uitzending want dan zouden ze waarschijnlijk snel om mijn uitlevering vragen! Zoveel vrijheid van meningsuiting hebben we in Nederland!
 
Nee. Dat heeft niks met je nationaliteit te maken. Ondanks dat we een europese Unie hebben blijf je met een soort navelsnoer aan je geboorteland vast! Hij krijgt zijn pensioen uit Engeland en dus maakt Engeland aan Frankrijk elke maand geld over als hij dan in Frankrijk verzekerd is. In Frankrijk krijg je echter een veel betere "ziekenfonds"-zorg als in Engeland, dat was zijn geluk.

Het had er niks mee te maken met dat hij niet verzekerd was, dat engelse systeem is gewoon puin.
Of het engelse systeem puin is of niet kan ik niet beoordelen, ben er nooit geweest. Maar of hij er wel of niet verzekerd is heeft er alles mee te maken.

De enige verantwoordelijkheid die het Engelse ziekenhuis heeft voor een persoon van een andere nationaliteit zonder Engelse ziektekostenverzekering is om hem in leven te houden na zijn hartaanval. De al of niet benodigde hartoperatie doe je dan in het land waar je je ziektenkostenverzekering hebt. Als dat in Frankrijk is, dan moet ie het daar doen. Alleen als het pensioen van Engeland hem verplicht tot verzekering in Engeland (dus niet Engeland betaald Frankrijk, zoals je zelf aangeeft), dan zou het iets anders zijn. Of hij ooit in Engeland was geboren en of hij zijn pension van daar krijgt doen daar helemaal niets aan af.

Als ik nu naar Nederland zou reizen en daar een hartaanval zou krijgen, dan zal het zelfde gelden. Het Nederlandse ziekenhuis zal me stabiliseren op basis van de overeenkomst met Medicare Australia. Voor een hartoperatie zal ik in Australie moeten zijn. Voor repatriering naar Audstralie zal ik een reisverzekering of een vette bankrekening moeten hebben.

Ik heb toen niet opgebeld in die uitzending want dan zouden ze waarschijnlijk snel om mijn uitlevering vragen! Zoveel vrijheid van meningsuiting hebben we in Nederland!
Tsja, met dit soort opmerkingen kunnen we natuurlijk helemaal niets. Het ondermijnt slechts de geloofwaardigheid van je uitspraken...
 
Of het engelse systeem puin is of niet kan ik niet beoordelen, ben er nooit geweest. Maar of hij er wel of niet verzekerd is heeft er alles mee te maken.

Tsja, met dit soort opmerkingen kunnen we natuurlijk helemaal niets. Het ondermijnt slechts de geloofwaardigheid van je uitspraken...

Hij was dus wel verzekerd.

Ik wilde daarmee alleen maar zeggen dat je dus als gewone burger niks te zeggen hebt. En zo'n vragenuurtje op TV dient alleen maar vanuit de politiek om tonen dat men "naar de kiezer geluisterd heeft" en daarna wordt desondanks een blik wormen opengetrokken. Er waren daar genoeg argumenten die aangedragen werden, die bellers werden echter allemaal heel beleefd afgeserveert. Het gaat bij de pensionado's echter om die mensen die Nederland opgebouwd hebben! Macht hebben ze niet meer. Als je in zo'n uitzending gewoon de waarheid zou zeggen over wat je van dat soort politiek vind, dan krijg je, zoals gezegd, snel problemen. Het niveau waarop de politiek discusieert is zo ver verwijderd van wat de normale burger ondervindt. Als normale burger mag je echter alleen maar je kruisje zetten elke 4 jaar, voor de rest ben je gedwongen je mond te houden terwijl de politiek doet alsof ze het volk vertegenwoordigen. Maar goed. Het is niet voor niks dat PvdA en CDA tegenwoordig nog maar 3e en 4e partij zijn in de peilingen. Dat heeft dus alles met geloofwaardigheid te maken. Als jij dat niet begrijpt...
Maar goed, ik heb weer genoeg van deze discussie. Veel plezier er mee nog.
 
Wow....

Hij was dus wel verzekerd. :grin: :lol1:

en daarna wordt desondanks een blik wormen opengetrokken. Een blikje wat ?

Als normale burger mag je echter alleen maar je kruisje zetten elke 4 jaar, voor de rest ben je gedwongen je mond te houden ..Zou nog niet zo verkeerd zijn....in jouw geval.

Dat heeft dus alles met geloofwaardigheid te maken. Ik geloof je helemaal...

Als jij dat niet begrijpt... Vraag me af of jij je lul verhaal begrijpt


Maar goed, ik heb weer genoeg van deze discussie. Jij niet alleen

Veel plezier er mee nog. are you serious..!!

Cheers,X
 
  • Like
Reactions: Jor


ps; effe serieus; Iemand een oplossing voor mijn goede vriend met de ziekte van LOB?.
BOBBIEBAK, SLATSRS of de ZWERVER misschien want die hebben overal een oplossing voor , vooral op ziekenhuize en verzekeringen gebied.

Helaas, ik kan je niet helpen zonder dat ik daar zit :)

----

Ik zou het wel waarderen als het nu weer ontopic gaat zonder continu van die waarde oordelen over politici, partijen in NL e.d. Misschien dat Lost daar ook wat over kan zeggen?
 
Heb zeer goed nieuws over mijn maat.
na 7 ziekenhuis bezoekjes en 4 maal return van het lab weten ze uiteindelijk wat LOB inhoud.
Gelukkig is het goedaardig.
met dit fijne nieuws houd hij een feestje voor vrienden en family dit weekend om het te vieren...yoohooo

Willen jullie graag weten wat LOB inhoud dan hoor ik het wel.

Cheers,

Jack :evil:
 
Ik weet dat het serieus is, maar waarom krijg ik het gevoel dat het "Luilak op bank" betekend?? :evil: :wink:
 
Een beetje respect folks.
Een beetje serieus over alles wat hij heeft moeten doorstaan guys.

Dit ernstig voorkomen heeft gelukkig een goede afloop gekregen.

Je zult het maar hebben die ziekte genaamd....LOB.

Jack :evil:
 
Weet niet waar die vriend van jou last van had, maar ben altijd in voor een feestje :)
 
Kan jullie natuurlijk niet het hele weekend door laten sidderen wat het nu is geweest.
Well, mijn maat maakte zich nogal zorgen.
maar het bleekt LOB te zijn. meer haar op je kont dan op je kop. <_< :grin:
Doktor zei dat het niets was om zorgen over te maken.

Jack :evil:
 
Back
Top