Richting Port Macquarie

Vanaf het begin van onze emigratieprocedure heb ik misschien 4 keer gevraagd aan het bureau waar we mee samenwerken of ik ook een IELTS test moest doen als mede-aanvrager om zo onze aanvraag sterker te maken. Toegegeven dat was meestal in een mail waarin ik nog andere dingen vroeg, maar toch werd deze vraag werd steeds genegeerd en ik heb er dus nooit een antwoord op gekregen.
Eergisteren zagen we op het contract dat ik ook moet bewijzen dat ik "functional English" beheers.... (Uitleg bureau: "We do not go about telling both parties to go for the test together because if the main applicant does not get the required score then it would have wasted time and money for the dependent to be attempting it.")
Heel leuk als je net terug komt van een dure trip naar Dortmund (25-08) voor de test van Kath omdat de wachttijden in België te lang zijn... :mad:
Ik moest dus gisteren ook een asap IELTS test regelen. België (Brussel) was wachten tot midden oktober en dat zou veel te laat zijn, Duitsland was het vroegst 22-09 wat ok zou zijn, maar wat zie ik in het center in Amsterdam? Nog plek op zaterdag 01-09. Instructies gevraagd via telefoon en ik moest zelf het formulier downloaden en invullen en ter plaatse registreren en betalen. Snel een hotelletje geregeld op wandelafstand en er gisterenavond naartoe gereden, vanmorgen nog ingeschreven en test afgelegd en om 16.00 terug thuis...
Jaaa, soms moet je er geen gras laten overgroeien :)
En als "dependent " moet ik maar een belachelijke score van 4,5 per onderdeel halen en als dat niet gelukt is dan kan ik in Australië niets gaan doen denk ik ;) ;) ;) ;)

Ik had me op geen enkel vlak voorbereid voor de Ielts test, maar het resultaat valt toch mee.
Reading: 8
Listening: 8,5
Writing: 7,5
Speaking: 7,5
Overall: 8
 
Even een update,

Zoals velen hier lijkt alles veeeeeeel langer te duren dan gedacht.

Het bureau waar we mee werken heeft ons altijd een dikke 4 maanden voorgehouden, wij zijn natuurlijk niet naief en hebben het meer dan eens gevraagd en op een bepaald moment geloof je dat natuurlijk.

In juni bellen ze ons op dat ze een werkgever hebben en dat september haalbaar is.
Om een lang verhaal kort te maken, we zijn nu een stuk in oktober en we ontdekten nog maar heel pas dat er zelfs nog geen applicatie is ingediend bij DIAC!!

In juni zeggen ze ons dat we er in september moeten zijn omdat de werkgever dat wilt en eind september horen we dat er zelfs nog geen applicatie is en dat het vanaf het moment van applicatie nog zeker 5 maand duurt.

Toch gek dat deze info pas doorsijpelt nadat we er voor de duizendste keer achter vragen en nadat we reeds 5.000 dollar betaalden....
Ze verbergen zich nu achter het feit dat de werkgever niet alle documenten heeft aangeleverd.
Ik vind dat het bureau dan moet zorgen dat die documenten wel vlotjes komen door middel van voldoende communicatie met de werkgever. Nadat we zelf contact met de werkgever zochten bleek dat die zelfs in de veronderstelling is dat alles in orde is. Zo kun je nog f....ng lang wachten natuurlijk.

Dus, morgen naar Australische ambassade in Brussel en daarna zijn er volgens mij 2 mogelijkheden.
1. Ik reis naar Australië om persoonlijk druk te zetten.
2. Iemand van julie weet een heel goed bureau waar we naar kunnen overschakelen (de 5.000 dollar die we al betaalden zijn dan maar verloren)

We hadden heel graag gehad dat onze zoon in februari primary school zou kunnen beginnen in Australië en we dachte als we dan in oktober hadden kunnen gaan dat hij al redelijk Engels zou kunnen en dus geen jaar zou verliezen vanwege taal verschil. Dat jaar verliezen wordt nu toch wel veel waarschijnlijker en daar hadden we ons wel bij kunnen neerleggen als het niet anders kon, maar als je het gevoel hebt dat alles vertraagt omdat ons migratiebureau er gewoon gene ene reet om geeft dan wordt het een beetje zuur eigenlijk.

Misschien herinneren julie mijn verhaal over de IELTS ook nog, onze ervaring met ons bureau => Geven nooit uit zichzelf info en als we er expliciet om vragen krijgen we maar op een selectie van onze vragen antwoord, nooit op alle vragen die we stellen en proberen ze steeds de verantwoordelijkheid af te schuiven.

Kathleen gaat ginder in het onderwijs werken en we hebben haar diploma's laten vertalen en beëdigen.
Toen we die doorstuurden hebben we gevraagd of dat voldoende was. Ze bevestigden toen.
Wat blijkt: Er is een organisatie die nog moet beoordelen of Kathleen wel mag werken in Australië in het onderwijs (ACECQA). Dit hebben we weer zelf ontdekt en nu zegt het emigratiebureau dat dat hun verantwoordelijkheid niet is.
Ook moest Kathleen volgens ons bureau een Band score van 6 hebben in general version IELTS, wat ook helemaal geen probleem was, maar volgens ACECQA moet ze 7 Academic hebben. Dat is dus gewoon regelrecht verkeerde info!
En als er extra assesment is of je wel in deze sector mag werken in Australië dan moet je die toch als allereerste doen en niet nadat je een bureau al 5.000 dollar betaald hebt!! Als Kath uiteindelijk niet mag werken in Australië dan hebben we die 5.000 dollar voor niets betaald aan het bureau, maar ja, wat geven zij daarom....

Dat zo'n procedure niet van een leien dakje ging lopen dachten we ook wel, daarom dat ik reeds stopte met werken en er tijd kon insteken, maar eerlijk waar, ik vraag me af of ik het niet zelf zonder dit bureau had kunnen regelen.

En het jammere in heel de zaak is dat we echt weten dat als wij nooit het initiatief opzetten voor communicatie dat er dan echt gewoon NIETS gebeurt.

Dat hebben we 2 maanden na de sollicitatie al gemerkt. De werkgever wou Kathleen aannemen, het bureua werd in kennis gesteld en we hoorden niets meer. Toen we na 2 maanden een stand van zaken opvroegen zei het bureau dat ze nog op een schriftelijke nominatie van de werkgever wachtten en toen we belden met de werkgever bleek die in de veronderstelling dat het mondelinge voldoende was en dus al in orde was... 2 maanden duurde dat om dit te ontdekken en dan nog wel door onszelf!


Pff, zo een keertje iets van je afschrijven kan wel goed doen, wel heb het deze morgen ook al in een mail gedaan naar ons bureau hoor haha, wat een eikels....

Ik ga afsluiten, want omdat ons huis al verkocht is kan ik nog op zoek naar een appartement voor als we uit huis moeten.
 
He bah, wat een vervelend verhaal zeg! Ik kan je niet helpen met een bureau, maar wens jullie heel veel geluk toe dat het toch allemaal snel in orde komt en jullie snel in het vliegtuig zitten!
 
  • Like
Reactions: Jor
Wat een verhaal, pff die stress heb je niet nodig. Succes met alles op een rijtje zetten. Hopelijk hoor je nog wat terug van de 'klacht', het zou fijn zijn als zij dit netjes oppakken (met andere woorden: they need a kick up the backside!!).
 
  • Like
Reactions: Jor
Wat betreft de reactie van het bureau => "it angers them" dat ik ze niet voldoende vertrouw. Hoe zou dat komen... Heb alle communicatie nog eens nagelezen en er staat in juli zwart op wit in een email dat ze dachten om een grant van de Visa in oktober te hebben!

We hebben echt geen zin in dit soort welles nietes spelletjes en ik heb dat nu zeer duidelijk laten weten in een mail. Afhankelijk van de nieuwe reactie ga ik handelen.
 
Wow, wat verschrikkelijk! Eerste wat ik denk is: voor de rechter slepen!! Maarja, of je daar zin en tijd voor hebt is natuurlijk een tweede. Altijd zo makkelijk gedacht. Maar wat zij doen is echt onmenselijk. Inderdaad, is er geen blacklist voor dit soort bureau's!?!?

Het bureau Move2Australia ligt bij iedereen die er gebruik van hebben gemaakt heel goed. Zelf geen ervaringen mee, maar zou het daar eens proberen.
 
  • Like
Reactions: Jor
Wow, wat verschrikkelijk! Eerste wat ik denk is: voor de rechter slepen!! Maarja, of je daar zin en tijd voor hebt is natuurlijk een tweede. Altijd zo makkelijk gedacht. Maar wat zij doen is echt onmenselijk. Inderdaad, is er geen blacklist voor dit soort bureau's!?!?

Het bureau Move2Australia ligt bij iedereen die er gebruik van hebben gemaakt heel goed. Zelf geen ervaringen mee, maar zou het daar eens proberen.

Thanks! Ik zal daar een van de dagen mijn licht eens opsteken....
 
Niks jammer van die 5000 dollar. Nalatigheid is het. Minstens 4k terugkrijgen en per direct ren ander bureau... Zou ik zeggen...
 
  • Like
Reactions: Jor
Je zou dit volgens mij goed op wanprestatie kunnen gooien, maar dan moet je ze wel eerst in gebreken stellen. Kan zo, door een mailtje te sturen. Jammer dat jullie al betaald hebben, dat maakt het allemaal minder makkelijk. Als je er voor kiest naar een ander bureau te gaan, hen wel alsnog een deel van het geld terugvragen en ook hen melden dat social media een krachtig middel is! Sterkte ermee zeg.
 
  • Like
Reactions: Jor
Als je er voor kiest naar een ander bureau te gaan, hen wel alsnog een deel van het geld terugvragen en ook hen melden dat social media een krachtig middel is! Sterkte ermee zeg.

En wat dacht je van dit forum?
Iedereen (die ik tegenkom) die naar Australië wil, voor een WHV of voor altijd, kent en volgt dit forum.
 
  • Like
Reactions: Jor
Back
Top