Richting Port Macquarie

OMG! :confused: Dat is echt verschrikkelijk!!
Je hebt een mooie mail geschreven en ik hoop dat de werkgever hier hetzelfde over denkt. Succes met het telefoontje en hopelijk komen jullie er samen snel uit. Wat een bagger bureau!!
 
Hou jullie vast, maar ik post alle mails die we vandaag nog heb verstuurd, met vaak mails eraan van vroegere data om onze beweringen te verduidelijken:
Ik zal opsplitsen in delen in de volgorde dat ik ze gemaild heb vandaag.
De mailcorrespondentie van daarstraks herhaal ik hier niet, maar dat was onze eerste reactie vanmorgen.
Ik verwacht niet dat iedereen dit gaat lezen, maar ik gun het diegene die van soaps houden J.
 
DEEL 1 => gemaild naar de werkgever
De gekleurde tekst is de mail van vandaag en daarna moet je onderaan beginnen.
 

Attachments

  • Deel 1.pdf
    29.2 KB · Views: 11
DEEL 2 => gemaild uit mijn naam naar de werkgever

De gekleurde tekst is de mail van vandaag en daarna moet je onderaan beginnen.

 

Attachments

  • Deel 2.pdf
    37.4 KB · Views: 9
DEEL 3 => gemaild uit mijn naam naar alle partijen en gericht naar het emigratiebureau

Laatste deel van de soap van vandaag om 00.00u schieten we terug in actie en beginnen we rond te bellen.....
 

Attachments

  • Deel 3.pdf
    51 KB · Views: 15
Lekker bezig die gasten. Klacht indienen en op de blacklist.

Als ik zo de mail lees van jullie ontvangstcomité in Australië, staat de deur nog steeds open. Bovendien kun je behoorlijk aannemelijk maken dat het niet aan jullie ligt. Ik zou zeggen: FF snel de volgende stappen afraffelen. Vergeet het bureau, je weet inmiddels waarschijnlijk voldoende om het zelf te regelen plus jullie ontvangstcomité kent de route ook.

Van beide kanten wat pushen en dan zit je er zo.
Houd moed!
 
Idd, dossier is compleet als ik de assessment binnen heb.

En ik heb nog een tiental mails meer in die stijl.....zelfs nog een mail van in september waarin ik een lodge eis van het bureau voor oktober 2012=> genegeerd.

En kan iemand me zeggen hoeveel mensen normaal is om mee in contact te staan bij een bureau? :)
Bij ons ondertussen: Gary, Anouck, Ernie, Marty, Steve, Tracy, Alexandra, Mathew, Anthony,...
Hoe kan een dossier dan goed begrepen worden?

Dit allemaal terzijde zijn we ook geschokt door de reactie van de werkgever (Jenny).
Ten eerste omdat we haar mail wel heel "straightforward" vinden terwijl ze vaak ook tijd heeft verloren laten gaan.
"oh, that I have to ask our bookkeeper, he drops by in two weeks."
"I'm leaving for two weeks on holidays, I'll get that done after my holidays"

Daarom vinden we haar reactie heel raar en vragen we ons af of ze op een breuk aanstuurt.
Maar tegen haar moeten we vriendelijk blijven....
 
Normaal is het wel de stijl om relaxed met zaken om te gaan (de reden dat velen er graag naartoe willen:D), maar Australië is geen Japan, ze kunnen daar ook heel direct zijn, vooral als ze ergens 'klaar mee zijn'.
Gewoon vast blijven houden, van jouw kant valt er ook veel te mopperen (richting bureau) en dat heb je ook laten weten.

Wij hebben overigens altijd maar 1 contactpersoon, tenzij die met vakantie is en er wat belangrijks plaatsvindt. Dat houdt ook in dat als je belt, die persoon zomaar (zonder eerst aan mij toestemming te vragen) een vrije dag heeft...
Maar dat is altijd nog beter dan het versnipperde contact dat jullie hebben.
 
Wat een ellende hebben jullie gehad met dat bureau zeg!! Vreselijk, zo'n slechte communicatie.
Ik duim voor jullie dat het gauw in orde komt, na wat je te verduren hebt gekregen. Hou de moed erin, want dat moet vermoeiend zijn, dat eindeloze discussiëren en geregel en mails mails mails...
 
Man o man wat een ellende. Wij hebben in principe altijd met 1 persoon contact gehad en heel soms met een tweede. Al waren beide goed op de hoogte van ons dossier.

En bij je werkgever zit een bak frustratie, die komt er even uit. Veel meer zou ik er niet achter zoeken. Het feit dat vanuit jouw optiek ze ook niet altijd even snel is geweest wordt vast niet zo gevoeld door haar. Voor haar was het de gewone (Australische) snelheid. Dus die 'vertraging' is geen vertraging maar de gewone gang van zaken ;)
 
Balen zeg!! Hopelijk gaat het snel goed komen. En over die mail hoef je je niet zo zorgen te maken. Die Australiers kunnen wel eens zo reageren. Dat komt me wel bekend voor van mijn stage periode..
 
  • Like
Reactions: Jor
Balen zeg!! Hopelijk gaat het snel goed komen. En over die mail hoef je je niet zo zorgen te maken. Die Australiers kunnen wel eens zo reageren. Dat komt me wel bekend voor van mijn stage periode..

Thanks!
 
Eens een keer niet zeuren!

Skills assessment is binnen!!
Heb het nooit echt gezegd, maar er was nog steeds de mogelijkheid dat Kathleen's diploma om een of andere reden geweigerd werd, maar dat is dus niet gebeurd!

Equals => Australian bachelor degree early childhood education.
 
15804818-vel-papier-met-goed-nieuws-tekst.jpg
 
  • Like
Reactions: Jor
Noem het maar een bridge (in muziekterm).

Na een warrig eerste stuk, dit tot een knallend besluit komt, komt er een rustig stuk met liefelijke klanken. Daarna kabbelt het stuk verder tot het eindelijk bij een vrolijk einde komt.

Twee fikse slotakkoorden en een warm applaus graag!
 
Noem het maar een bridge (in muziekterm).

Na een warrig eerste stuk, dit tot een knallend besluit komt, komt er een rustig stuk met liefelijke klanken. Daarna kabbelt het stuk verder tot het eindelijk bij een vrolijk einde komt.

Twee fikse slotakkoorden en een warm applaus graag!

Right on!!

Daar teken ik voor :)
 
Hey hoi,

Voor diegenen die de perikelen van verleden week een beetje gevolgd hebben =>

Niet veel nieuws te melden behalve dat die werkgeefster ons nog niet teruggemaild heeft, nog niet opgebeld heeft en dus ook nog geen moment heeft doorgegeven dat wij haar zouden kunnen contacteren.
Het migratiebureau probeert haar elke dag te bereiken en dat is voorlopig nog maar 1 keer gelukt, ze belt nooit uit eigen beweging terug naar het migratiebureau of naar ons als we boodschappen achterlaten en de enige keer dat er telefonisch contact was, was omdat ze een mail met de momenten dat ze te bereiken was, gestuurd had naar het bureau. Maar 1 mailtje naar ons terugsturen is blijkbaar teveel gevraagd.
Ook heb ik verleden week enkele keren met het departement van de skills assesment gebeld en gezorgd dat we prioriteit kregen (anderhalve maand tijd mee gewonnen).
Dus dit assessment hadden we verleden week vrijdag binnen en ook onmiddelijk doorgestuurd naar de werkgeefster => ook geen enkele reactie....

Ik weet wel dat Australiërs relaxed zijn (duh, dat willen we zelf ook...).
Maar nadat ze klaarblijkelijk niet meer relaxed was en ons een ONTERECHTE veeg uit de pan gaf, vind ik het uitblijven van een reactie (verontschuldiging?) van haar naar ons toe heel gek (ongepast?).

Ik hoop dat er heel veel misverstanden in het spel zijn, maar als je zo'n mail krijgt zoals verleden week en je reageert daarop en je probeert haar telefonisch te bereiken, maar je krijgt geen enkele feedback....

Weet niet wat we ervan moeten denken, maar een goede start van de werkrelatie tussen haar en Kathleen kan je dat toch niet noemen....
 
Back
Top