Richting Port Macquarie

Absoluut Hardcore, alle media op dit gebeid. Gewoon duidelijk laten merken dat je aardig wat kanalen kent op deze markt
En laat ze maar over de brug komen...
Anders wordt er hier even een topic geopend met hun naam erboven....
Er zijn al eerder kritische opmerkingen geplaatst op dit forum (die-hard Xpdite'ers weten waar ik het over heb).
 
Yes... weer een kans om de naam van Frans Buysse te laten vallen!!!! Dat vind ik nl. een hele stoute meneer. Inderdaad, ik zeg "dat vind ik" want dan is het "vrijheid van meningsuiting" en dat mag :)
 
Jor en Kathleen, dat is inderdaad de wereld beter voorspiegelen dan hij in werkelijkheid is. Move2Australia (zelf geen ervaring mee) komt regelmatig positief voorbij op dit forum.

Mijn ervaring is dat je alles het beste zelf kunt regelen. Alle stukken zijn te vinden op de website van het DIAC. Het kost je wel wat meer moeite maar het bespaard je wel meer ellende en geld en groot voordeel is dat je de wet zelf leert kennen en ook je eigen situatie het beste kunt inschatten. Emmigratie Bureau "Xpdite" dus.

In ieder geval succes ermee.
 
Jor en Kathleen, dat is inderdaad de wereld beter voorspiegelen dan hij in werkelijkheid is. Move2Australia (zelf geen ervaring mee) komt regelmatig positief voorbij op dit forum.

Mijn ervaring is dat je alles het beste zelf kunt regelen. Alle stukken zijn te vinden op de website van het DIAC. Het kost je wel wat meer moeite maar het bespaard je wel meer ellende en geld en groot voordeel is dat je de wet zelf leert kennen en ook je eigen situatie het beste kunt inschatten. Emmigratie Bureau "Xpdite" dus.

In ieder geval succes ermee.
Iedereen heeft daar zo zijn eigen ervaring mee en er is ook al behoorlijk veel over geschreven, tot hoog oplopende discussies aan toe.

M2A wordt goed aangeschreven, maar soms ook bekritiseerd. Wij kozen voor Visa4You. Het lukte ons zelf niet terwijl zij een mogelijkheid hebben aangedragen. Op dit moment moet nog blijken of het goed komt of niet. Ik kan ze (tot nu toe) wel aanbevelen. Je moet natuurlijk nog steeds wel veel zelf doen, maar ze helpen echt wel. Uiteindelijk moet zo'n bureau er wel geld aan verdienen, da's logisch, en dat geld hou je in je zak als je het zelf kunt doen.

Ik heb vaker gehoord dat Buysse niet echt toeschietelijk is, met name voor wat lager geschoolde mensen, maar ik heb er zelf totaal geen ervaring mee.

Overigens heb ik wel laten weten bij V4Y dat wij actief zijn op dit forum. In mijn uitlatingen omschrijf ik mijn gevoel, dat is wel zo eerlijk. Ook als iets mij tegenvalt. Zodoende zullen zij zichzelf er mee in de vingers snijden als ze ons zouden laten barsten. En de lezers van dit forum hebben er baat bij om te weten of het bevalt of niet...
 
Dat bekritiseren is maar door 1 persoon/familie gebeurd.

Bart
(a very, very happy M2A customer)
I know, maar er is eerder een kanttekening geplaatst bij een wel erg verdacht opgetogen bericht over M2A op dit forum. Voor ons is een heel belangrijke reden geweest voor V4Y te kiezen ipv voor M2A, dat V4Y bereid was tijd in onze situatie te steken vóórdat er sprake was van een contract. Bij M2A hebben we ook informatie aangevraagd, maar deze had het zo druk, dat hij voor het in behandeling nemen kosten in rekening zou brengen. Er vanuit gaande dat beide organisaties bedreven professionals zijn, was de keuze eenvoudig. Daarmee zeg ik nog niets negatiefs over de beide partijen. We krijgen ook regelmatig e-mails van Migration Bureau. Hun manier van werken spreekt me totaal niet aan, met schreeuwerige mails en enorme bedragen alleen al voor een kansenberekening.

De tijd zal verder leren of wij de juiste keuze hebben gemaakt.
 
Bij M2A hebben we ook informatie aangevraagd, maar deze had het zo druk, dat hij voor het in behandeling nemen kosten in rekening zou brengen. Er vanuit gaande dat beide organisaties bedreven professionals zijn, was de keuze eenvoudig. Daarmee zeg ik nog niets negatiefs over de beide partijen.

Helemaal mee eens... Precies de reden dat wij voor JustMigrate hebben gekozen. En daar geen moment spijt van gehad en ook het visum binnen
 
I know, maar er is eerder een kanttekening geplaatst bij een wel erg verdacht opgetogen bericht over M2A op dit forum. Voor ons is een heel belangrijke reden geweest voor V4Y te kiezen ipv voor M2A, dat V4Y bereid was tijd in onze situatie te steken vóórdat er sprake was van een contract. Bij M2A hebben we ook informatie aangevraagd, maar deze had het zo druk, dat hij voor het in behandeling nemen kosten in rekening zou brengen. Er vanuit gaande dat beide organisaties bedreven professionals zijn, was de keuze eenvoudig. Daarmee zeg ik nog niets negatiefs over de beide partijen. We krijgen ook regelmatig e-mails van Migration Bureau. Hun manier van werken spreekt me totaal niet aan, met schreeuwerige mails en enorme bedragen alleen al voor een kansenberekening.

De tijd zal verder leren of wij de juiste keuze hebben gemaakt.
Ik hoop het wel :)

Maar als ik nu een visa bureau zou zoeken, zou Visa4you meteen afvallen en wel hier om;
Voor een goede en directe communicatie met de DIMIA (ambassade Australie) heeft Visa4you een Offshore Agent nummer (3010525) verkregen.
2 Grove fouten; oud nieuws en fout nieuws.
Is misschien geen wereldnieuws, maar ik zou er al klaar mee zijn.
Misschien moet iemand ze dat eens vertellen??

Bart
 
Alleszins moeten wij nu via een instantie NOOSR genaamd een assessment laten doen om te zien of Kathleen haar diploma voldoet aan bepaalde wensen.
Dit heeft het emigratiebureau waarmee wij werken nooit laten weten en we zijn met hen in Juni officieel in zee gegaan.

Het komt erop neer dat de werkgever van Kathleen dit assessment nu als voorwaarde stelt.

Op zich enkel papierwerk, maar we moeten dit dus in orde maken voor ons bureau onze applicatie naar DIAC wil doorsturen. Vanmorgen gehoord dat dit tot 3 maanden kan duren.

Tel even mee:

3 maanden + 5 à 7 maanden om Visa erdoor te krijgen.

Dus waarschijnlijk nog minstens 8 maanden.

Kan allemaal wel zijn, maar ons bureau zei ons in Juni (moment van voorschot) dat september haalbaar zou zijn...

We zijn 4 maanden verder en weten nu pas hoe we die assessment in orde moeten krijgen.

Eind deze maand verhuizen we dus naar een studiootje....
 
Een hoop tegenvallers dus.. Jammer. Hard werken en er bovenop blijven zitten. En in de tussentijd kun je mooi sparen.
 
Update:

Onze dossierbeheerder bij ons emigratiebureau stuurde ons voor de kerstvakantie een mail om te melden dat ze voor enkele maanden persoonlijk verlof neemt vanwege persoonlijke redenen.

Wij vonden haar altijd al onbekwaam en denken eerder dat ze ontslagen is, maar dat is het laatste dat een emigratiebureau wil bekendmaken natuurlijk, dat er iemand die voor hun en hun klanten werkt niet voldoet...
Temeer omdat onze nieuwe contactpersoon weer met een heleboel andere zaken komt aandraven en enkele dingen die we reeds lang gemaild en met post verstuurd hadden opnieuw opvroeg.

Vermoeiend, of hoe een beetje pech en de incompetentie van iemand je aardig wat maanden kan kosten.
We hebben steeds gedacht dat onze zoon in februari het eerste leerjaar in Australië zou kunnen aanvatten omdat we werden voorgehouden dat we in november 2012 ons visum te pakken zouden hebben. Als er uitstel is zonder schuldige dan kan je je er gemakkelijker bij neerleggen dan wanneer je het gevoel hebt dat al het uitstel aan slecht werk van iemand ligt.
Wordt nog zuurder als de scholing van je kind beïnvloed wordt en dat hij nu meer kans heeft om een jaar te moeten dubbelen!

Och ja, ons RCB formulier is tenminste al goedgekeurd.

Ooit komen we er wel....
 
Het is al een beetje de 'daily grind' aan het worden ;) Maar erg frustrerend als het over dit soort zaken gaat. Weet dat we hier af en toe ook ballistic zijn gegaan (binnen 4 muren), dan wel niet richting het bureau maar meer richting Vetassess....

Hang in there Dude! You'll be alright!
 
Balen!
We kennen het gevoel.
Zolang er maar licht is aan het andere eind van de tunnel. Hoop doet leven...
 
Het licht is aan het doven en we voelen ons echt genaaid....
Van morgen een mail gehad van de werkgever van Kathleen en daaruit blijkt duidelijk dat het emigratiebureau vanalles fout gedaan heeft.
Ze doen ten opzichte van de werkgever alsof wij in gebreke blijven terwijl ze tov ons doen alsof de werkgever in gebreke blijft.
Wij zijn al sinds oktober 2012 vertrekkensklaar verdomme!!!

Nu de brokken lijmen, want het is duidelijk dat de werkgever erover denkt zich terug te trekken.
We zijn woedend!

Mail werkgever:

"Hi Kathleen,
My frustration with the continued delay of your arrival is immeasurable. I have waited for 12 months for you to be here and take up a position and today, 7/1/2013, I feel that we are not removed from our original position.
The guy from Australian Migration Services, Steve Allan Rungassamy, says he is waiting on information from you. Can you please enlighten me?
Are you approved by ACECQA as yet? If so, what status have they given you e.g. 4 year teacher trained degree Step 1. It is only when we know such information that I can actually determine your pay rate as per the award you will be working under.
I need to know exactly when you will be here now. I am placing staff for the start of our new pre-school year which commences from the start of February. I cannot afford to have our parents, staff and children mucked around any longer. Please give me something to work with.
The ongoing hold ups seem really ridiculous. This should have been a pretty straight forward exercise as the needs and processes of our industry are pretty clearly defined and visible as are wages and conditions.
I am anxiously awaiting some sort of positive action and confirmation from your end. Out of time."
Onze reactie (TIA is ons bureau met medewerkers Mathew (baas), Steve en Tracy en Jenny (baas) en Sylvia (secretaresse) de werkgevers en ACECQA de instantie die het diploma van Kathleen moet valideren):
Hello Jenny,

I have no idea what went wrong in the communication.

From the moment we knew that you were waiting for me to arrive (our first contact was the end of June 2012), we did nothing than push through, we immediately sold our house, and sold almost all our stuff (we're living in a small one-bedroom studio now), Jordy left his job already in August 2012 to prepare, we packed our things, we were medically tested and the results were send to DIAC in August 2012 , our son Seppe started English lessons,...
I want to point out that we were/are ready to leave.
Then Sylvia told me about ACECQA in October 2012 after 4 months in the procedure, we had no idea something like that existed and how could we? But I immediately took my responsibility to find out what was needed and to provide that as soon as I could. No one of TIA knew of ACECQA and they couldn't give me proper information, so I had to figure it out all by myself (TIA had no idea either that ACECQA was needed for my position and when we said that they should have told us in June they said that the responsibility was totally for us and the employer, which we didn't really agree with)
We knew this extra step was going to take up extra time and I communicated that with Sylvia.
Mathew from TIA even suggested a way to let the procedure of ACECQA and the visa run together so that we wouldn't lose time, because he also thought that the assesment of ACECQA was only a formality and we could take care of of that later. He was then told by the you to get the assesment of ACECQA first.
Also we have mailed back and forth with Sylvia a lot to express our desire to arrive very soon (surely she must be able to confirm that), in June we expected to be in Australia by October 2012.
We also wanted to be there long before February because we know that school starts and for our sons best interest he could start his first grade at the right age, we often called Tracy Cook from TIA to express our concern because of the delay and she mostly put responsibility on your side which we didn't really believe but that's how she told us. We can't even argue with Tracy Cook now because she took time of from work for personal reasons....
I also had the email from Steve with "all the things TIA still needed" from us. Well, from that list we already sent everything besides the ACECQA assessment to Tracy Cook ages ago and now Steve has taken over this case and apparently Tracy didn't provide him with all these things. The first thing TIA ever asked of me obviously was my CV and now they ask it again? (Another example, now they ask a military certificate of Jordy, this was the very first time they mentionned that and there isn't even a compulsary military duty in Belgium since 1995).
We just called TIA because we are very concerned now but like to point out that we want the very same thing as you Jenny, we want to be there asap and as stated before we were ready in October 2012 to leave Belgium.
Somebody of TIA is going to contact you asap and after that I would like a personal conversation with you by phone or Skype.
Because believe me it was very upsetting this morning to read that you hold me responsible for this delay and I would like to tell you again in person how things happened because I have the impression we are both on the same page and we both wanted me to arrive in Australia much sooner!
I have also a lot of emails to TIA that I have no problem with showing you, these emails prove how many times we urged them for a fast procedure.
We often got a reply that they were still waiting for documents of The Lighthouse, apparently you are/were told the same about us.
Once again, we always provided everything extremely fast to TIA and the only thing that we are still dealing with is the ACECQA assessment and even that we are doing as fast as possible but we don't have a hand in that.
If we had known about ACECQA from the start this would have been taken care of immediately.
I really want to talk to you soon and straighten things out because I always was and I'm still very keen to work for you and I understand your frustration because I share it.
Kind regards,
Kathleen, Jordy and Seppe."

Om ziek van te worden. Ik veronderstel dat het weinig zin heeft om een proces aan te spannen tegen ons bureau als alles helemaal misloopt?
 
als het goed is kun je ergens een klacht indienen. Migratiebureaus horen toch ergens bij aangesloten te zijn? Ongelofelijk balen zeg. Kun j een ander migratiebureau zoeken? En later proberen nog wat geld terug te krijgen?
 
  • Like
Reactions: Jor
als het goed is kun je ergens een klacht indienen. Migratiebureaus horen toch ergens bij aangesloten te zijn? Ongelofelijk balen zeg. Kun j een ander migratiebureau zoeken? En later proberen nog wat geld terug te krijgen?

We gaan eerst de brokken lijmen met de werkgever en dan met hen overleggen.
Die 5.000 $ kunnen me gestolen worden. Het gaat om het principe.
Dit bedrag is zelfs klein bier ten opzichte van het bedrag dat ik al minder verdiend heb omdat ik in augustus reeds ontslag nam.
 
Ik zou ze zeker eens even gaan bellen met de toekomstige werkgever. Emailtjes zijn leuk, maar een stem horen is veel persoonlijker en kan al heel wat ongenoegen doen wegnemen, maar misschien heb je dit al gedaan.
-Edit-
Lees net in je mailtje dat je dit dus gaat doen :up:
 
  • Like
Reactions: Jor
Back
Top