Nynke
New Member
Ik ben zelf 10 jaar lang een full-time rookster geweest. Ik heb 10 jaar lang met niemand rekening gehouden. Niet met mensen die zaten te eten, niet met kleine kinderen. Ik vond het lekker en vond al die niet-rokers maar zeikers. Tot ik verhuisde naar Australie! Wat een verademing! Lekker weer, veel bewegen, frisse lucht, rookvrije restaurants....ik begon me als roker vreselijk onprettig te voelen en de smaak beviel me ook steeds minder. Dus ik ben daar gestopt en ben nooit meer begonnen. Wat een vrijheid.....niet meer afhankelijk zijn van die gore sigaretten. Nu ben ik dus 150% anti-rook (tja, weer zo'n ex-roker). Ik schaam me diep wat ik niet-rokers heb aangedaan met mijn smerige rook(lucht). Wel degelijk wordt er in Australie minder gerookt en wordt er meer rekening met elkander gehouden. Ik ben dankzij het leven in Australie gestopt, dus het heeft zeker invloed gehad op mij. Nu emigreren we binnenkort weer naar Sydney en ik verheug me nu al op een schoner, frisser leven dat we onze kinderen zullen geven. Ik zat afgelopen zondagochtend in Hotel New York te ontbijten(!) en naast mij zaten 3 kerels continue te paffen. Het stonk zo onwijs! Zit je daar lekker te genieten van je ontbijtje! Dat de Nederland dit toelaat, daar zakt mijn broek echt van af! Ik heb gelachen van binnen, want binnenkort zitten we in een rookvrij(er) land!