Nou, het verbaast me niks dat over dit topic veel geschreven wordt. Ik zal dan ook even mijn versie erop los laten. Voordat de NS het had verboden in de treinen om te roken zag ik regelmatig dat in de rookcoupee's (schrijf ik dat goed, nou ja. Je begrijpt het wel he) dat daar gemiddeld op een plaats waar zo'n 24 mensen konden zitten slecht 8 zaten (midden in de spits) en allemaal als een gek paffen. Ik kan het me herinneren als de dag van gisteren. Ik ben blij dat dat voorbij is.
Ook goed voor de gezondheid van de conducteurs. Waarom die mensen geen gasmasker bij hun standaard uitrusting hadden verbaast mij :lol:.
Toen heb ik een tijd gewerkt naast iemand die ongeveer een hele doos sigaren per dag rookte. Man, wat een drama. Gelukkig werkte ik niet in de verkoop dus inderdaad, daar kwam een gasmasker.... Koen, stel je niet zo aan zij de één. De ander zij. Zo, je hebt er dus geld voor over om redelijk te kunnen werken.
Ja, ik hoef toch nooit telefoontjes aan te nemen, en met een e-mail kunnen ze gelukkig mijn stem niet horen, zei ik met een Darth Vader voice :evil:.
Toen kwamen gelukkig de rookvrije ruimtes.
En daarna een 2e directeur op mijn werk die zei dat er helemaal niet meer gerookt mocht worden. Ook niet meer in onze winkels. Ja, sjonge jonge dat gaat je klanten kosten. En inderdaad, dat koste ons ook wat klanten.
Het is niet meer teruggedraait maar de niet rokers waren er wel blij om, of ons klantenaantal gedaalt is. Dat weten ze nu niet echt meer. Gelukkig kan ik weer wat opgelucht ademhalen want de omzet op het bedrijf waar ik werk is toch weer wat gestegen de laatste maanden. Gaat de economie er dan toch echt op vooruit?
Ging ik laatst even kijken op
www.jeechteleeftijd.nl en merkte ik dat ik toch een half jaar jonger uit kwam doordat er geen mensen om mij heen meer rookten. De stank? Nou, daar ben ik wat makkelijker in maar mijn gezondheid. Dat is andere koek.
Maar goed, ik hoor nog steeds zeg maar wekelijks van de rokers zoals ook al eerder heb opgemerkt in dit topic de spreuk:
"Als wij er niet waren, moet je dan kijken hoeveel meer belasting je dan moet betalen".
En de spreuk van de niet rokers daar weer tegenin:
"Nou, dan zouden wij minder zorgkosten hoeven te betalen".
En dan was er nog een kennis van mij die altijd al had gerookt en toen op de longafdeling van het ziekenhuis kwam en gelijk zei: "Nu ik dit zie ga ik nooit meer roken".
Ziezo. Weer even geschreven over dit veelbesproken onderwerp.