Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Hoi Robby

Dank je  :up:  voor de tip.Hoe staat het met jullie ervoor, jij was toch ook bezig met een oprot premie!

Groetjes M5
 
Over het bedrag zijn wij het niet helemaal eens.
Het gaat over 1 cijfer.
De nullen heb ik al :-D. ?0.000
Het eerste cijfer moet de doorslag brengen
Het gaat tenslotte over 28 jaren. Ik heb nog even geduld.

Groetjes
Rob
 
Sterkte Rob! Hoop dat het positief voor je uitpakt, hou ons op de hoogte.  :later:

Groetjes Sander
 
De kans is idd groot dat we er in de zelfde periode zijn! Kunnen we met elkaar mee rijden als we werk gaan zoeken in Brisbane  :-D
 
Ik ben nu bijna 10 jaar samen met linda en nu alles toch echt  serieus wordt met betrekking tot emigreren, zit ik af en toe om me heen tekijken naar mijn spullen in huis en realiseer je je dat je heel veel spullen gaat achter laten die je in al die tijd samen heb gekocht. Soms is die gedachte niet fijn, ondanks dat je weet waar je het voor doet. Alles is zo vanzelfsprekend, je hebt een goeie baan, een mooi huis, je vrienden en familie, en toch is het een hoofdstuk wat je gaat afsluiten.  :cry:

Groetjes Sander
 
:-D Gisteren heb ik groen licht gekregen van mijn baas  :-D ,ze zijn acc gegaan met mijn voorstel. Dinsdag komt de accountant en worden alleen nog de puntjes op de i gezet. Dus maandag beginnen met de makelaar te bellen zodat ons huis in de verkoop kan en beginnen met de aanvraag. yippieeeeeeeeeeeeee  :lol:

Groetjes Sander
 
Je laat zeker een heleboel achter. Wij nemen sowieso de meubels mee en wat persoonlijke dingen. Ik zou ook niet zonder sommige dingen kunnen hoor. Ik vind het ook wel een fijn idee dat je sommige dingen die hier in je huis stonden ook in je nieuwe huis in Oz hebt staan.
 
Heb van de week wel te horen gekregen dat ik t/m Augustus kan werken en dan weg moet. Dit houd voor mij dus in dat ik moet zorgen dat ik in princiepe binnen 6 maanden mijn huis verkocht moet hebben en het visum moet rond hebben. Ik hoop dat het haalbaar is, het is misschien een gok die ik moet nemen, maar het aanbod van mijn baas kan ik haast niet afslaan ,omdat je toch over behoorlijk wat geld praat. Positief blijven dan zal het allemaal wel goed komen denk ik.

Groetjes Sander  :up:
 
Zo, we liepen vanmiddag toch wel tegen een behoorlijke tegenvaller op zeg. De makelaar wasvanmiddag langs geweest en, het komt erop neer dat we er toch een aanzienelijk bedrag bij inschieten. Dus komt het er voor ons gewoon op neer dat we na het betalen van het visum en tickets aardig empty die kant op moeten  :cry: . Als we het huis niet verkopen en zouden wachten, hebben we uitgerekend dat we waarschijnelijk nog een jaar of 5 moeten wachten. Bij die gedachten begint onze maag aardig rondjes te draaien en nadat je er al zo lang mee bezig bent houden wij het hier echt geen 5 jaar meer vol ,en willen het ook niet. We hebben altijd op safe gespeeld, en voor ons is het nu een keer tijd om een gok te nemen.  :cry:

Sander
 
Is dat even een grote domper!

Maar je hebt toch met je baas geregeld dat zij alle kosten voor het visum/tickets/etc. vergoeden....
Dan nog is het een domper dat je je huis beneden de vraagprijs moet gaan verkopen.....(ik begin voor mezelf toch nu ook wel wat nerveus te worden....ik heb immers een appartement wat ik moet verkopen. Ik houd dan nog maar vast aan het feit dat ik, als ik appartementen hier te koop zie staan, ze gemiddeld 25 tot 30 duizende euro boven de prijs verkocht worden als waar ik hem destijds voor gekocht heb...en deze appartementen zijn dan vaak ook nog niet eens helemaal gerestaureerd, wat mij appartement wel is)....

Tis ff een rotsituatie en hoop voor jullie dat er snel weer uit kunnen komen en vol goede moed door kunnen gaan, want dat telt wel natuurlijk.....succes.....
 
Hoi Sander,

Dat klinkt niet om vrolijk van te worden.
Hoop dan ook dat alles toch nog goed zal komen ondanks deze financiële tegenvaller.
Succes.

Gr. Brit
 
:? en een andere makelaar??, bij de verkoop van mijn vorige huis heb ik een aantal makelaars langs laten komen, de makelaars wilden hem alleen in de verkoop nemen voor 15-30% minder dan ik wilde hebben, dus uiteindelijk zelf maar verkocht!
het loont dus wel zeker om er nog een paar aan te vragen, scheelde bij mij zo €40.000,-, dus... :up:
 
Ik heb een job offer!!

Mijn schoonvader heeft met iemand gesproken zonder dat hij wist dat die man eigenaar was van een drukkerij, en vertelde dat wij ook naar Australie zouden komen en dat ik drukker van beroep ben. Hij antwoorde meteen dat als wij in Australie zijn ik meteen voor hem mag gaan werken.  :) Wat denken jullie zou ik hem moeten benaderen zodat ik dit in mijn visum aanvraag kan vermelden, want ik heb immers nu al genoeg punten, 125 en we hebben er 110 nodig.


Groetjes Sander  :up:
 
Tuurlijk moet je dat doen...

Zowieso al om die man te laten weten dat je geinteresseerd bent in die baan!!

En v.w.b. de emigratie.... volgens mij kan dat de procedure alleen maar versnellen (denk ik hoor, maar weet ik niet zeker)....Het werkt tenminste niet in je nadeel....

Goed man!!!!!
 
Gefeliciteerd! :)

Ik zou het zeker vermelden, misschien dat je aanvraag daardoor inderdaad sneller behandeld wordt.
 
Wat geweldig!! Gefeliciteerd zeg! Dat moet je zeker doen! Al was het alleen al om het feit dat je dan in ieder geval 1 zekerheid hebt als je daar aankomt. Zeker als jullie je huis niet voor de verkoopprijs kunnen verkopen. Mocht het dan toch niets zijn, kun je van daaruit wel iets anders gaan zoeken, maar dan heb je in ieder geval een baan!
En wie weet versnelt het de procedure inderdaad wel

:congrats:

:dance:
 
Back
Top