Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

niets bijzonders, maar ik dacht dat je ook een hapje ging eten met je baas. Als dat ook maar een beetje lekker was (bedoelde ik). Groetjes
 
[quote author=MicNic link=topic=1039.msg11909#msg11909 date=1112073279]
Begrijp ik het goed dat jullie je huis en al dus al verkocht hebben terwijl het visum nog niet eens rond is?

Michel
[/quote] yep!
 
Eindelijk na weken te hebben moeten wachten op dat ene diploma, kreeg ik net per email te horen dat het diploma vandaag (in het engels) wordt opgestuurd.Kunnen we eindelijk de assesment volgende week de deur uit doen. Wij doen maar de versnelde procedure, want we hebben al tijd zat verloren.

Groetjes Sander  :up:
 
Hoi Sander,

Wat bedoel je met versnelde procedure? En hoe snel is dat?
Jullie gingen toch voor een skill independent visum.

Gr Wilbert
 
Hoi wilbert

Moet je effe naar dit pdf bestandje gaan en op pagina 7 kijken, hier staat dat je voor standard of priority kunt kiezen, de één is 300 en de ander 500 dollar.

http://www.workplace.gov.au/WP/Content/Files/WP/WR/TradesRecognition/TRA%20PASA%20Application%20Pack.pdf

Groetjes Sander  :up:
 
Bedankt Sander,

Hen het gelezen! Is mij nou duidelijk, ik dahct dat er een versnelde procedure was voor de visumaanvraag! Maar het gaat om de skill assessment bij de TRA, waar wij niet mee van doen hebben. Daarom wist ik er ook niets van, is dus voor ons ook niet van toepassing.

Gr Wilbert
 
Eindelijk,ik heb mijn laatste diploma binnen.Vanmiddag effe naar de notaris en dan kan het hele handeltje eindelijk de deur uit voor de Skill Assesment.( 6 weken vertraging ). Zal deze week ook een afspraak maken voor de Ielts.

Groetjes Sander
 
Ben ik weer! Weer vertraging!
Bij de TRA accepteren ze geen creditcard's dus ga je naar de ABN met de vraag voor een paar check's ben je eerst 3 dagen bezig om uit te leggen waar het voor is en wat de bedoeling is voordat ze het snappen!Hebben we 2 weken moeten wachten op het formulier wat je in moet invullen en weer terug moet sturen naar de bank en dan kan het weer 2 weken duren voordat je de check in huis heb en EINDELIJK de skill assesment de deur uit kan.Jezus het wordt op zijn vroegst in het meest gunstige geval pas november(eind november)Terwijl we van september uit gegaan waren.

Groetjes Sander :up:
 
Hoi Sander,

Wordt je nou niet doodmoe van al die vertragingen?
Zullen we maar lekker een dagje gaan vissen?

suc6 met het wachten

Grt
Rob
 
Hoi Rob

We hebben een Deal!!
Een dagje vissen werkt altijd erg relaxed,Ik heb veel op het wad gevist(vertrokken dan uit Den Oever met de boot) En wil dat zeker weer een keer gaan doen,of het nou in Nederland is of Australie ha,ha.

Groetjes Sander :up:
 
pffff... ja zeg... Wat een gedoe met die vertraging allemaal... En fijn zeg, behulpzaam ABN personeel... NOT :)
Laten we hopen dat jullie niet nog meer vertraging op gaan lopen...
 
Vandaag de formulieren voor de Ielts en de skill assesment ingevuld en opgestuurd!! Als je het formulier van de skill assesment (tra)moet invullen weet je bij sommige vragen gewoon echt niet wat ze bedoelen,hoe goed je engels ook is..Wij hebben een paar keer met Australie gebeld en Brit van het forum 2x wat moeten vragen om alles ingevuld te krijgen,maar goed het is gelukt en de aanvraag is de deur uit en 72 euro  lichter voor het aangetekend versturen. Dit is het adres voor het aangetekend versturen van je skill assesment naar de tra .

Trades Recognition Australia
64 Northbourne Avenue
Canberra  ACT  2601
 
Toppie Sander....het is dus nu eindelijk gelukt....

Zo vaak kom je er achter dat de volgende slogan toch nog steeds van kracht is:

Soms zit het mee, vaak zit het tegen....
 
Australische instanties houden wel heeeeeeel erg van hun papierwerk. Het liefst geven ze twee lijstjes van documenten mee die je moet opsturen die elkaar maar gedeeltelijk overlappen. Je moet dan op twee lijstjes kijken of je alles wel hebt opgestuurd wat je willen hebben.
 
Ik heb donderdag mijn skil assesment met de dhl verstuurd en via een nummer kun je je verzending volgen,maar gisteren was het in Brussel en vandaag was het weer in Amsterdam.Zou dit dan foute boel zijn of word alles van de benelux in Brussel verzameld om vervolgens vanaf schiphol te versturen.Maak me wel zorgen. :cry:
 
Als het vandaag als ter plekke zou zijn geweest heb je ook niets om te volgen.
Ze houden het waarschijnlijk gewoon spannend!!
 
Ik heb bijna hetzelfde een keer gehad (met DHL of FedEx). Maakte me toen ook zorgen maar alles is op zijn pootjes terecht gekomen. Waarschijnlijk niets om je zorgen over te maken.
 
Weer een zorg minder!! Arrived at DHL facility in Sydney - Australia as of: May 02, 2005 00:41
 
Back
Top