Sander,Linda & Kids >> Brisbane>> QLD

Bedankt voor jullie reactie's. Ik ga vanavond laat mijn schoonvader effe bellen zodat ik die man zijn gegevens kan krijgen en contact met hem kan zoeken. Zodat hopelijk volgende week de papieren voor de skill assessment weg kunnen, ik moet alleen nog op 1 diploma wachten van mijn oude school, ik heb nu 2 van de 3 diploma's in het engels thuis liggen. De brief van mijn werkgever ligt als het goed is Maandag klaar.



Groetjes en hou jullie op de hoogte!  :up:

Sander
 
Hoi Sander,

Alvast gefeliciteerd  :up: :up: :up:.

Moet wel een geruststellend idee zijn, dat je al werk hebt als je aankomt.
Veel succes verder met jullie aanvraag.

Groetjes,
Brit
 
:? En??? hoe verloopt het verder allemaal??? Spannende tijden, maar als je echt wilt emigreren moet je maar zo denken: als je uiteindelijk maar geen schulden hoeft te maken komt het allemaal wel goed!  :eat: En het is maar een ander land hoor, werken eten en slapen doe je overal hetzelfde..... :cool:
 
Dat is wel waar, maar het solliciteren staat me nu al tegen als ik er aan denk!  :| :roll:
 
He Annemiek!


Nee, helaas nog niet. Ik moet eerst nog de gegevens van mijn schoonvader  :gramps: krijgen, maar die is niet zo snel . Dus ga hem nog maar en keertje bellen  :fight: . Vanmorgen hebben we de eerste kijkers voor ons huis gehad, ik weet niet of het wat gaat worden maar we zien het wel.


Groetjes Sander  :drive:
 
Hoi Sander,

Ik las een stukje terug het hele verhaal over die verkoop van het huis en zo.
Was voor mij allemaal heel herkenbaar(alhoewel ons huis nog niet te koop staat)
Wij hebben ook altijd alles op safe gespeeld en ik denk ook dat als wij hier alles afgehandeld hebben er necht geen vermogen overblijft om in Oz van te leven.
Dat heeft dan wel tot gevolg dat je daar zo snel mogelijk werk moet vinden om brood op de plank te krijgen.
In jou geval zou ik zo'n geboden kans met twee handen aannemen!
De zekerheid dat je in ieder geval aan de slag kan lijkt me heel geruststellend, vooral met kinderen. Voor ons is dat eigenlijk het grootste struikelblok!

Nou succes met alles afhandelen en ik ben benieuwd of het doorgaat met de baan
 
effe een laatste update!

Het huis staat nu anderhalve week te koop, en zijn nu in onderhandeling met een stel. Gaat erg moeizaam, maar morgen uiterlijk 12 uur weet ik of we het huis verkocht hebben. Als we het verkopen is het op zich niet verkeerd, 8000 euro onder de vraagprijs en oplevering de eerste week van september. Ik had eigenlijk 2000 euro meer willen vangen maar gezien de tijdsbestek waarin we het huis moeten opleveren (vanaf 1 september heb ik geen baan meer) denk ik dat je soms heel voorzichtig moet zijn met het onderste uit de kan te halen, want dan kan je de ...................  . Dus nu maar afwachten wat ze met ons eind voorstel doen.



Groetjes Sander  :up:
 
Hallo Sander,
Ik heb met veel interesse jouw verhaal gelezen.
Wat kan het ineens allemaal raar en snel gaan zeg...
Wij zitten nog in de begin fase waardoor het soms een eindeloose opgave lijkt maar jouw verhaal is toch wel hoop gevend.

Succes verder ik hoop dat de verkoop van je huis doorgaat !

Groetjes Annemiek
 
Het huis is verkocht en dat al na nog geen 3 weken  :-D .Weer een zorg minder. Zal morgen wel wat meer schrijven want ik heb nu niet veel tijd meer NACHTDIENST  :angry1:


Groetjes Sander  :up:
 
Eindelijk het huis verkocht! Nu gaan we het dus heel druk krijgen met het verkopen van de inboedel, opzeggen abonnementen enz. Vooral het verkopen van de inboedel zie ik wel wat tegenop, werkelijk alles moet weg! A.s. zondag de eerste rommelmarkt...  :naughty2:
 
Dat is snel gegaan zeg, gefeliciteerd!
Niet alles al verkopen zondag, jullie zijn nog niet weg :-D
Wat doen jullie als je het huis moet opleveren, vertrek je dan naar Oz of hebben jullie nog een tussenoplossing hier?
Optie: In de verhuiscontainer? :lol:

Gr Wilbert
 
Hoi Wilbert

We gaan er vanuit dat het visum nog niet rond is rond 13 spetember(opleverings datum) dus staan we op straat. Gelukkig heeft een kameraad van mij een groot huis waar hij alleen in woont dus daar kunnen we evt in en Lin zal zeker de eerste weken bij haar moeder intrekken met de kinderen,zeker gezien haar relatie met haar moeder en weetende dat ze haar moeder voorlopig niet meer zal zien als we weg zijn. Als het visum rond is zal ik waarschijnelijk eerst naar Australie gaan om voor bereidingen te treffen en te zorgen dat ik werk heb(daarom hoop ik dat dat baanaanbod ook over een maand of 7 nog geldig is). Spannend en onzeker tegelijk maar wel leuk.


Groetjes Sander  :up:
 
Maakt straks het afscheid van lins moeder natuurlijk niet gemakkelijker.
Dus jij gaat eerst alleen voorop naar Oz en Lin en de kinderen komen na als je daar alles geregeld hebt?
 
Ja ,precies, het lijkt me niet leuk om hun te moeten missen voor een maand of twee. Tenminste ik denk dat ik die periode nodig heb om een baan te vinden( mocht mijn baanaanbod dan niet meer geldig zijn) maar er zit weinig op voor ons. Zeker nu het toch allemaal anders gelopen is dan was gepland. Als we hier financieel alles hebben afgerond hebben we misschien nog maar 3 a'4000 euro over, dus is het denk ik verstandig im daar iig een maand gewerkt te hebben zodat je met dat verdiende salaris je huur kan betalen.Denk ik zo ongeveer,om en nabij,plus minus, Ik denk dat ik maar niet meer te veel ga plannen want het loopt toch elke keer weer anders  :-(

Groetjes Sander  :up:
 
Zo precies is het allemaal toch niet te plannen, ook al zou Margo dat wel graag willen :wink:
Wij hebben het ook zo overwogen, maar toch niet van plan. Bij ons zou dat betekenen dat Margo voorop zou gaan en die kan echt niet zo lang zonder de kids.
Wij hebben weliswaar het huis nog niet verkocht, maar zijn ook wel afhankelijk van wat daar als winst uitkomt(hopelijk genoeg om een aantaL maanden in Oz te kunnen overbruggen). De rest van wat we nu aan spaargeld hebben zal wel opgaan aan visum, tickets en verhuizing!

Gr Wilbert
 
Begrijp ik het goed dat jullie je huis en al dus al verkocht hebben terwijl  het visum nog niet eens rond is?

Michel
 
Back
Top