Scriptie over Emigeren naar Australie wie wil me helpen?

Omgaan met de cultuur
Andere taal
...

Ik zou eens door de verschillende topics op dit forum speuren; kom je vanzelf onderwerpen tegen die de mensen aanspreken/mee zitten

Succes!
 
Hallo,

Ik zit een beteje vast met mijn scriptie

dit zijn mijn vragen en subvragen:
Hoofdsvraag: Waarom gaan Nederlanders naar Australië emigreren
Sub vraag: Wat zijn de voordelen van leven in Australie
Sub vraag: Wat zijn de nadelen van leven in Australie
Sub vraag:Was het gemakkelijk om je aan te passen
Sub vraag: Welke soorten visa zijn er?

we moeten 11 sub vragen hebben maar ik kom niet verder eigelijk is er zoveel over te vertellen maar wat is het belangrijkste en interessante

verder zou ik nog graag van de mensen die al in Australie wonen willen wten hoe ze zich aanpaste en of dat makkelijk is.
 
Het belangrijkste bij het aanpassen in Australie is om niet alles met Nederland te vergelijken. Als je dat goed kan, dan is aanpassen heel erg gemakkelijk.
 
Voor welke soorten visa er zijn kun je denk ik het beste kijken op:
www.immi.gov.au

Voor de antwoorden op de vragen wat betreft het aanpassen aan Australie als je er eenmaal woont kun je het beste de mensen aanschrijven die er al wonen. Op dit forum zijn er genoeg te vinden die al lange tijd of sinds kort in Australie wonen.
Ik woon er nog niet, dus kan je daar oom niet mee helpen.
Succes!
 
Hi Milou,

Begrijp dat je 1 hoofdvraag en 11 subvragen nodig hebt, waarom bouw je het niet als volgt op:

Hoofdvraag-Waarom gaan Nederlanders naar Australie emigreren?
subvraag1- Waarom besloten te emigregen?
subvraag2- Hoe lang duurt het emigratieproces?
subvraag3- Welke soorten visa zijn er?
subvraag4- Hoe is de huisvesting in vergelijking met Nederland?
subvraag5- Hoe is de arbeidsmarkt in vergelijking met Nederland?
subvraag6- Hoe zijn de sociale voorzieningen in vergelijking met Nederland?
subvraag7- Wat zijn de cultuurverschillen met Nederland?
subvraag8- Wat zijn de klimaatverschillen met Nederland?
subvraag9- Voelt de emigrant zich geintegreerd?
subvraag 10- Wat doet de emigrant nog met Nederlandse achtergrond?
subvraag 11- Wat is de algemene indruk van de emigrant over zijn/haar emigratie?

Zo maar een aantal dingen die mij opkomen, hopelijk heb je er wat aan.

Groet Tom.

P.S. Als je nog iemand zoekt om vragen te beantwoorden, kom maar op woon nu ruim een jaar in Australie.
 
Volgens mij kan iemand die een beetje moeite doet zelf heel gemakkelijk vragen en subvragen verzinnen - zeker als dit een gedeelte van je opleiding is en je een schat aan informatie in een forum als dit tot je beschikking hebt.

Aardig van Tommy! Maar Milou mag zelf ook wel een beetje moeite doen.
 
ja heel aardig van je tommy.  Suske ik kan inderdaad ook zelf wat verzinnen maar hoef niet alleen deze scriptie te maken. Het is alleen een vak de rest komt er nog bij ik kom om in het huiswerk werkstukken en presentatie.

Ja Tommy bedankt dat je de vragen wilt beantwoorden.
ik zoek trouwens ook mensen die terug naar Nederland zijn gekomen(gemigreerd en dan weer terug gekomen) ik heb er pas 1 weten jullie toevallig een site?

Bedankt
 
 
ja heel aardig van je tommy.  Suske ik kan inderdaad ook zelf wat verzinnen maar hoef niet alleen deze scriptie te maken. Het is alleen een vak de rest komt er nog bij ik kom om in het huiswerk werkstukken en presentatie.

Ja Tommy bedankt dat je de vragen wilt beantwoorden.
ik zoek trouwens ook mensen die terug naar Nederland zijn gekomen(gemigreerd en dan weer terug gekomen) ik heb er pas 1 weten jullie toevallig een site?

Bedankt
 
 
Heej Milou,

Je moet volgens mij toch een aantal mailtjes met antwoorden op vragen gekregen hebben, daar vallen toch e-mail adressen van mensen die hier wonen te vinden zijn? (ik ben daar een van)
Stuur me maar gerichte vragen als een PMmetje, en ik wil wel antwoorden.
De vragen zul je zelf moeten bedenken.

Groet,
Inacar
 
Hey Hallo,

Ik ben nu druk bezig met mijn scriptie maar t wil niet echt volte. Het is er moeilijk en ingewikkeld en meot aan zo veel eisen voldoen en het moet al bijna af zijn 2 februari.
Graag zou ik dan nog wat willen weten over jullie. zodat ik mijn scriptie kan uitbreiden.

de vragen
1) Voor welke visum heb je gekozen en waarom
2) wat hebben jullie allemaal moeten regelen voor naar Australie te gaan
3) wat vind je van de politiek in Australie is die beter dan in Nederland en heeft dat ook mee gewogen in de beslissen om te emigren naar Australie
4)Wilde je weg uit Nederland en waarom?
5) wat vind de familie hiervan(ouders zussen en broers) dat je gaat emigreren?
6) willen jullie de nederlandse taal onderhouden
7) als jullie kinderen hebben of in de toekomst krijgen willen jullie hun dan ook Nederlands gaan leren en waarom?
8)Wat is een tip voor mensen die willen emigreren?
9) hoelang duurde het emigratie proces
10)Hebben jullie last van de vele cultuurverschillen? zo ja welke dan?
11)Hadden jullie veel last van de klimaatverschillen?
12) wat is je indruk van het emigreren?

alvast bedankt

graag zo spoedig mogelijk beantwoorden

groetjes Milou 

graag beantwoorden via mijn Pm
 
Hey Milou,

in tegenstelling tot Linda heb ik je vragen wel serieus beantwoord en naar je terug ge-PM-d.

succes!
 
Linda,

Ik vind het knap van je dat je kunt beoordelen dat Milou er niet veel tijd en moeite heeft ingestoken... Mij komt het over dat ze struggled om vorm te geven aan de scriptie. Het kan ook zijn dat ze niet zoveel begeleiding heeft...
Ik ben er mee eens dat er op dit forum zat informatie te vinden is en wij hoeven haar probleem ook niet op te lossen maar ik heb net als Joep ook even de tijd genomen om de vragen te beantwoorden.

Ik vind het gewoon knap dat iemand met dyslexie zover komt; dan moet je wel over doorzettingsvermogen beschikken lijkt me zo.

No offence Linda!  :wink:
 
Even een heel andere vraag:

Op welk niveau (MBO, HBO of Universitair) is deze studie Toerisme?

Groeten Sander
 
Back
Top