Scriptie over Emigeren naar Australie wie wil me helpen?

Hallo,

ik kom nu een paar problemen tegen. ik wil graag een hoofdstuk wijden aan de huizenmarkt in australie en de banenmarkt in Asutralie. Ik kan hier echter nix over vinden. hebben jullie een idee waar ik moet zoeken.
en ik wil graag een hoofdstuk wijden aan het migratiebureau in het algemeen wat hun allemaal voor je doen. ook hier kan ik specifiek niets vinden.
 
[quote author=Milou link=topic=5616.msg79815#msg79815 date=1169665815]
Hallo,

ik kom nu een paar problemen tegen. ik wil graag een hoofdstuk wijden aan de huizenmarkt in australie en de banenmarkt in Asutralie. Ik kan hier echter nix over vinden. hebben jullie een idee waar ik moet zoeken.
en ik wil graag een hoofdstuk wijden aan het migratiebureau in het algemeen wat hun allemaal voor je doen. ook hier kan ik specifiek niets vinden.


[/quote]
Wat betreft de migratiebureaus: er zit uiteraard verschil in, maar waar ze je mee helpen is:

-De verschillende visum opties voorschotelen, die op jou van toepassing zijn.
-Helpen de visumpapieren juist in te vullen
-Helpen een CDR (Competence Demonstration Report) te schrijven om je vakkennis te demonstreren
-Helpen een nominatie van een gebiedsdeel te krijgen (als je dat nodig hebt voor een STNI visum)
-De communicatie tussen Dima en jou verzorgen
-Bewaken van wijzigingen in emigratieregels bij Dima
-Allerlei vragen beantwoorden
-Zorgen dat je in 1 keer alles goed doet (wat bij mij dus ook zo was)
-Goede raad en een hart onder de riem

Bart
 
Milou, ga eens neuzen in wat Australische kranten, zoals de Sydney Morning Herald. ( http://www.smh.com.au/ )  Daar vindt je een hoop info over hoe dingen in Australie gaan en bij de classifieds (kleine advertenties) vindt je info over huizen en banen.

Heel veel Australiers streven er naar om hun eigen huis te bezitten. Daar hebben ze ook veel voor over. De hypotheek rente in Australie is niet aftrekbaar, zoals in Nederland en bovendien behoorlijk wat hoger (rond de 7.5% momenteel). Er zijn nauwelijks "woningbouw verenigingen" of iets dergelijks. Alleen de coucil (Gemeente) heeft wel eens een eigen woning bestand, maar dat is alleen voor de mensen die nergens anders terecht kunnen. De meeste huurhuizen zijn van particulieren die alvast sparen voor hun pensioen en die hun tweede - of derde -  huis verhuren; dan wel de rente en afschrijving kunnen aftrekken (negative gearing) en zo sparen voor hun oude dag. Huizen zijn trouwens - vooral in de grote steden - de laatste jaren heel erg in prijs gestegen. Net als in NL in de tweede helft van de "negentiger" jaren.

Australie heeft nog steeds een groeiende economie (2 - 4% per jaar over de laatste jaren) en daardoor een relatief lage werkloosheid. Maar het aantal tijdelijke jobs (casuals) is vrij hoog. Australiers zijn erg flexibel en stappen veel makkelijker over naar een andere soort job dan Nederlanders. Er is een grote behoefte aan goed opgeleide mensen die een "vak" beheersen, zoals loodgieters, electriciens, monteurs, metaalbewerkers en "engineers" in het algemeen. De arbeids omstandigheden in Australie zijn in het algemeen nog wat "ouderwetser" dan in Nederland: een grotere tegenstelling tussen "baas" en "personeel" terwijl ook hier en daar de vakbonden nog wel wat meer macht hebben. Het is in Australie zeker geen "polder model".  Verder is - mede door recente wetswijzigingen - de arbeids bescherming wat minder. Je wordt sneller ontslagen zonder recht op verhaal en de werkloosheids voorzieningen zijn ook fors minder dan in Nederland.

Ik zag dat het tegen het eind loopt van de termijn voor je scriptie....... Mischien heb je aan het bovenstaande iets (na even het critische commentaar van de andere forum leden af te wachten). Sommigen mensen zouden wel eens kunnen zeggen dat ik het helemaal verkeerd zie  :evil:
 
Hartstikke badankt iedereen.

ik heb gister heel lang aan mijn scriptie gwerkt en het is af( hoofstukken) ik met alleen nog de antwoorden van iedereen bij elkaar stoppen en de anadere dingen inleiding conlusie enz.

Ik heb er wel heel veel tijd ingestoken. maar we hebbben ook nog gewoon andere vakken waar je werstukken presentaties toetsen huiswerk van krijgt. dus ik kan niet elke dag aan mijn scriptie werken.
 
hartstikke bedankt henk die informatie stop ik tussen mijn scriptie. Aan kranten lezen hda ik zelf ook wel gedacht. maar ik ben een ramp in engels dus dat is niet makkelijk lezen. Zijn er heeeeeeeel misschien in Ausrtalie ook Nederlandse kranten.

mijn scriptie heb ik zo onderverdeelt.
1  Australie algemeen
    bevolking
    Godsdienst
    Taal
    Economie
    Politiek
    Geschiedenis
    Klimaat
2  Emigreren door de jaren heen
    De 19de eeuw
    Twintigste eeuw
    Emigreren na de tweede wereldoorlog
    Emigreren van nu
        emigreren is niet gemakkelijk
        Vlucht niet uit frustatie
        Emigreren is geen vakantie
        Betrek de kinderen in alles
3  Visum
    Verschillende visa op basis van vaardigheden:
        Skilled designated area
        State territory independent class
        Skilles independent regional
        Employer Nomination
    Visum op basis van familiebanden:
    Zakenvisa:
        Eigen bedrijf hebben of beginnen:
        Investeren in een bedrijf:
        Senior executive klasse:
4  Financiële en juridische aspecten
5  Werkgelegenheid en huisvestingen
    Werkgelegenheid
    Top 5 beroepen Australië
    Verplicht werkaanbod
    Persoonlijk advies
    Huisvesting
6  Wat doet een migratie bureau voor je?
    geld of  gemoedsrust
    Wanneer zelf doen?
    Slechte ervaringen
7    Remigreren
    Als je het niet redt
    Return shock
8  Enquête


Ik kan de scriptie ontzettend uitgebreid maken op alles hele diep op in gaan maar dat si allemaal niet de bedoeling
wat vinden jullie hier van?
 
[quote author=Milou link=topic=5616.msg79858#msg79858 date=1169726435]
Bart, jij hebt het over een Dima wat is dat als ik vragen mag?
[/quote]

DIMA is "Department of Immigration and Multicultural Affairs", zeg maar zoals hier de Immigratie en Naturalisatiedienst.


Maarre Milou, zou je als tegendienst mij een kopietje van je scriptie willen sturen? Volgens mij heb je mijn e-mail adres al. Als ik je inhoudsopgave zie kan ik er vast nog wat van opsteken.

Bart
 
ja dat doe ik als hij helemaal klaar is zet ik hem wel op internet of stuur ik dat naar je toe.

hartstikke bedankt
 
hey

ik ben nu bezig aan het samenvoegen van alle vragen die ik jullie heb gestelt.

Bart ik heb voor jou nog wat vragen
je hebt het over een Competencce Demonstration Report schrijven wat is dat?
toen ik vroeg welk visum je hebt/aangevraagd antwoorden je de 136 wat mag dat betekenen?

Groetjes Milou
 
Een competence demonstration report is (vrij vertaald) een rapport waarin je jouw vakmatige competentie demonstreert. Het is namelijk zo dat de meeste nederlandse diploma's niet geaccepteerd worden, omdat Oz een ander schoolsysteem heeft.
Aan de hand van 3 rapporten (die over 3 verschillende projecten moeten gaan), alsmede een uittreksel daarvan, en een lijst met zaken die je opvoert om aan te tonen dat je je kennis op peil probeert te houden, bepaalt de Ingenieursvereniging in Australie hoe hoog (of laag) mijn niveau wordt ingeschaald.

Een 136 is een gewoon skilled visum (het zogenaamde "skilled independent"). Eerst had ik een 137 (STNI, wat inhoudt dat je een regiobeperking hebt voor de eerste 2 jaar), maar omdat mijn beroep plotseling op de MODL (oftewel de shortlist) kwam, had ik genoeg punten voor een 136.

Als je nu echt acute vragen hebt, moet je me maar ff om mijn telefoonnummer vragen per PM.

Succes, Bart
 
Hallo,

nog een vraagje jolanda heeft t over een TRA aanvraag wat is dat?

en meerdere hebben het over een IELTS test wat voor test is dat?

Alvast bedankt

Groetjes Milou
 
TRA is een van de skill assessments (beroepserkenning) die je kan doen
IELTS is de Engelse taaltest (bij ons het inburgeringsexamen :wink:)
 
hartstikke bedankt.

ik ga naar school flink werken en dan heb ik vrijdag een hele mooie scriptie met dank aan jullie allemaal!!
 
Hey allemaal

Ik heb mijn scriptie nu eindleijk af. Ik heb de meeste mijn scriptie gestuurd. van sommige kon ik geen email adres zien dus die heb ik een pmtje gestuurd. Als je mijn scriptie niet hebt ontvangen maar toch geintereseerd er in bnet kun je me een pmtje sturen met je email dan mail ik je het alsnog.

Als nog bedankt.

Groetjes Milou
 
Klopt ik zag t bedankt
ik heb nu iedereen een bijlage er bij gestuurd, als je nnog niets ehbt ontvangen en toch geintresserd bent moet je even je email pmmen :grin:
 
Hi Milou,

Gefeliciteerd!!

Bedankt dat je ons hebt laten weten hoe je gevaren bent met je scriptie!

Groetjes,
Lela
 
Back
Top