social work

Ah ik dacht dat die opleiding in Nederland ook 3 jaar was. Nu, dan zou het voor jou allemaal geen probleem mogen vormen he :)

Het is in ieder geval al een geruststelling dat jij het zo zal aanpakken. Ben wel nog benieuwd naar reacties van anderen, of alles idd zo veranderd is dit jaar...
Ik denk dat het vooral belangrijk is om op voorhand goed af te spreken met de school, of zij dit allemaal zo willen ondertekenen. Heb jij hierover al contact gehad met je school, Gwen?
Ik ga zeker de AASW nog eens contacteren, wou hen sowieso nog eens vragen hoe zij het inschatten nu hun policy versoepeld is, en nu kan ik ook al wat meer details geven over de duur van mijn stages en de totale duur van mijn opleidingen. Toen ik hen in september mailde, kreeg ik ook snel een goed antwoord, dus dat wist ik al :) Wil nu vooral ook weten hoe dat moet met die statement, waarschijnlijk zal het vooral gaan over mijn stage in mijn vorige opleiding...

Eigenlijk kunnen wij een bureau ook niet betalen hoor... Wij moeten hard sparen voor de visumaanvraag en om toch genoeg geld te kunnen meenemen, en een paar 1000 euro extra kost wil toch wel zeggen later vertrekken... Maar niks staat vast natuurlijk, en voor hetzelfde geld duurt het wel veel langer dan gehoopt eer we het visum kunnen krijgen. Dat heb ik hier ook al genoeg mogen lezen, spijtig genoeg. De bewijzen aanleveren zie ik best wel zitten hoor. Wil nu toch iets meer zekerheid kunnen krijgen over hoe groot mijn kansen zijn, want als blijkt dat het totaal niet zeker is, moeten we het inschakelen van een bureau toch overwegen, als dat dan ook echt onze kansen kan vergroten...

En vriendelijk dat je aanbiedt om jouw document al eens door te sturen, voor mij hoeft het niet persé, maar ben vooral benieuwd naar hoe uitgebreid je het wil aantonen.
 
Ik ben altijd heel uitgebreid in wat ik doe :D. Het bestand wat ik toendertijd van FOL heb gehad is aanzienlijk kleiner dan mijn bestand en FOLs vriendins verkorte opleiding is daarmee gewoon goedgekeurd. Maar ik vind het moeilijk om goed te beschrijven in een kortere vorm.
Ik heb al contact gehad met school ja. Wilde mijn document eigenlijk laten ondertekenen door hoofd examencommissie die ook op mijn diploma getekend heeft maar zij is met pensioen. Dus mijn oude mentor gemaild en die heeft even overlegd en mag nu namens de directie ondertekenen.
Heb ooit wat gelezen over het internationale desk van Avans, dat die zo moeilijk deden, dus dacht speel het liever persoonlijk via mensen die ik ken.
 
Net zoals Gwen heb ik het destijds ook persoonlijk aan mensen gericht en ook bij mij heeft een vroegere mentor namens school getekend. Werkt soms gewoon net even beter. Scholen hebben geen tijd in het vele werk, maar zelfs nadat ik al een aantal jaren van school was destijds heb ik wel iemand bereid gevonden om het bestand uit te printen en te tekenen. Hetzelfde geldt overigens voor bepaalde Engelstalige referenties. Sommige heb ik zelf geschreven, anderen vertaald vanuit het Nederlands en laten ondertekenen. Mensen werken vaak sneller mee als het ze makkelijker wordt gemaakt.
 
Hey! Er is al veel geantwoord op je vragen. Ikzelf heb SPH gedaan; helaas net de opleiding die niet zomaar geaccrediteerd wordt als Social Work. Mijn studiegids heb ik dan ook zeer uitgebreid beschreven, met erin verweven wat AASW graag wil zien. Het was voor mij ook nog altijd een flinke gok, ondanks mn 5 jaar werkervaring binnen psychiatrie en vele randzaken die ik heb gedaan zoals systemisch werker en sova-trainer. Heb naast et vrijelijk manipuleren van de studiegids ook mijn teamleiders de refenretiebrieven laten aanscherpen op Social Work.
Ik heb ook uit de aanvraag-lijst begrepen dat, ondanks relevantie van opleiding, je een x-aantal jaar (was t 3 of 5..) werkervaring moet hebben, en niet enkel ter compensatie van een andere opleiding. Het klopt idd dat voor WA geen werkervaring nodig is, echter m.i. dus wel voor de AASW. Wellicht dat je de referentiebrieven zodanig kan toespitsen dat het aangeeft dat je werkzaamheden ook overeenstemmen met een Social Work werkveld?

Mijn aanvraag is net begin Maart aangekomen bij de AASW, en hoop dan eind Mei wat te horen anders alsnog voor de State Nominated Welfare Work. Onze voorkeur ligt bij WA, maar via Nominated heb je ook mogelijkheid om 2-3 jaar elders in Australie te mogen werken/wonen.
Mocht je voorbeelden willen van studiegids, referentiebrieven etc, mail ik ze je graag!
 
Ik spring er ook even in, sorry heb heel snel even door de eerdere posts gescanned, dus excuus als ik misschien niet heel gericht reageer.

Wat Gwen zegt klopt, de AASW staat open voor vragen, zijn heel vriendelijk en reageren snel, dus zeker vragen stellen.

Ik heb op mijn school aardig wat mensen gevraagd mij te helpen, uiteindelijk heb ik bij de manager van het bedrijfsbureau flink moeten pushen om mijn zelf vertaalde studiegids te laten ondertekenen.
En werkervaring doet er bij de AASW niet toe, maar het kan wel helpen om te compenseren voor bijvoorbeeld een verkorte opleiding. Mijn opleiding (SPH) heb ik in 3 jaar gedaan, waarvan 1 jaar deeltijd. Mijn assessment is goedgekeurd.
 
@graagweg Het klopt volgens mij niet wat jij zegt over dat de AASW werkervaring eist voor een positieve uitslag. Dit is ooit wel zo geweest, maar nu niet meer.
 
Ik heb ook uit de aanvraag-lijst begrepen dat, ondanks relevantie van opleiding, je een x-aantal jaar (was t 3 of 5..) werkervaring moet hebben, en niet enkel ter compensatie van een andere opleiding. Het klopt idd dat voor WA geen werkervaring nodig is, echter m.i. dus wel voor de AASW. Wellicht dat je de referentiebrieven zodanig kan toespitsen dat het aangeeft dat je werkzaamheden ook overeenstemmen met een Social Work werkveld?

Mijn aanvraag is net begin Maart aangekomen bij de AASW, en hoop dan eind Mei wat te horen anders alsnog voor de State Nominated Welfare Work. Onze voorkeur ligt bij WA, maar via Nominated heb je ook mogelijkheid om 2-3 jaar elders in Australie te mogen werken/wonen.
Mocht je voorbeelden willen van studiegids, referentiebrieven etc, mail ik ze je graag!

Hey graagweg (je naam ben ik even kwijt sorry) :)
Ik heb je lastavaza zeker gelezen toen ik hier op zoek ging naar alle recnte social work-gevallen, maar hou ze allemaal nog niet uit elkaar... Goed om te weten dus dat jij het ook nog in het nieuwe systeem hebt ingediend! Wat je zegt over de werkervaring is voor jou het geval, doordat je opleiding niet helemaal voldoet (maar SPH zegt toch sociaal werker op je diploma toch he? ben nog steeds niet goed thuis in die Nederlandse benamingen) maar voor mij dus niet... Ik ga een bachelor sociaal werk hebben, en AASW heeft mij bevestigd dat deze goed is, met mijn andere bachelor in aanvulling omdat SW dus verkorte route is. Heb gewoon nog geen 100% zekerheid omdat de verkorte route maar 1,5 jaar is en ook de stage te kort, heb nu pas opnieuw vragen gesteld nadat het daar veranderd is. Maar de twee opleidingen in aanvulling zouden m.i. moeten voldoen. Ik heb echt super geluk dat hun policy zo versoepeld is, want in het vorige systeem zou ik wellicht ook nog aanvullende werkervaring nodig gehad hebben.
Maar idd, zal ik ook heel goed moeten kijken om de juiste nadrukken te leggen in de studiegidsen en hier en daar een positiever woordje te gebruiken enzo :)

Maar spannend voor jou dus, ik wacht ook met ongeduld op jouw uitslag!

Toch nog één vraag, waar halen jij en Gwen dat nu dat WA geen ervaring vraagt? Ik las toch echt wel dat ze 3 jaar vragen??? Heb je ergens een document of website waar dat staat ofzo?
Ik haalde de info hier: http://www.migration.wa.gov.au/skilledmigration/Pages/Occupationsindemand.aspx en onder het doc Criteria for state nomination lees ik op p.2 dit:
meet the minimum work experience requirement of:
◦ at least one year of Australian work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years; or
◦ at least three years of overseas work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years
:confused:
Nu wil ik zelf niet naar WA, maar het zou toch goed zijn om hier zekerheid over te hebben, niet alleen voor mij...
 
Vannacht eindelijk antwoord gehad, maar het is nog niet helemaal verhelderend.
Dit is alvast bemoedigend:
Yes we can assess the combination of your Bachelors Degree in Psychology and your Social Work Degree.

With regarding to the credit you were given for your field work, will the university verify this? We would need confirmation from the University that the usual requirement is 32 weeks of field work but that they gave you credit due to your previous field work in Psychology.
Ik vroeg expliciet of het geen probleem was dat ik nu maar 455 uur stage zal lopen (ze spreken van minimum 500 uur) maar al ruim 800 uur deed in psychologie, en ook dat de dagopleiding dus een langere stage vereist. Morgen ga ik praten met iemand van school om mijn stage te plannen, ik ga alvast vragen of het zou kunnen dat mijn stage met 2 weken wordt verlengd. Just to be sure...

Dan vroeg ik ook nog naar die studiegids, maar hier hebben ze mijn vraag niet goed begrepen vrees ik.
With regard to the course information form, this information should really come from the University? Would they have the capacity to complete this in English? If not then yes we can accept your translation of their response but you would have to provide us both the original version and your translated version.
In de uitleg op het formulier staat dat de school deze moet invullen, maar hierbij gebruik mag maken van de studiegids. "You may attach a stamped copy" staat er bij... Dus dit nog eens opnieuw vragen, maar ik leid hier wel uit af dat ze over het algemeen niet zo moeilijk doen??

Dan had ik nog gevraagd wat ik moet doen met die section 6, die getekend moet zijn door een 'referree', maar nadien zag ik dat ik het fout gelezen had en deze niet zal moeten invullen, dit is enkel voor werkervaring, en voor een extra opleiding moet enkel een extra IQA form ingevuld worden dacht ik??
Krijg ik dit als antwoord:
With regard to the referee who should sign your statement. This should be a person who knows you and knows your abilities and is in a position to verify that the claims which you make are true and a valid reflection of your skills and knowledge?
Dus hier ook nog eens opnieuw vragen :rolleyes:

Wanneer ik morgen met de opleidingscoördinator ga praten over mijn stage, ga ik dit wel al eens voorleggen, zou handig zijn om te weten dat hij hier in de toekomst mee wil helpen.
Toch wel spannend allemaal, maar zie het wel goed komen!!
 
:)
Toch nog één vraag, waar halen jij en Gwen dat nu dat WA geen ervaring vraagt? Ik las toch echt wel dat ze 3 jaar vragen??? Heb je ergens een document of website waar dat staat ofzo?
Ik haalde de info hier: http://www.migration.wa.gov.au/skilledmigration/Pages/Occupationsindemand.aspx en onder het doc Criteria for state nomination lees ik op p.2 dit:
meet the minimum work experience requirement of:
◦ at least one year of Australian work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years; or
◦ at least three years of overseas work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years
:confused:
Nu wil ik zelf niet naar WA, maar het zou toch goed zijn om hier zekerheid over te hebben, niet alleen voor mij...
@FOL kun jij hier nog wat opheldering over geven? Jullie wilden in eerste instantie ook voor WA sponsorship gaan toch?
 
Toch nog één vraag, waar halen jij en Gwen dat nu dat WA geen ervaring vraagt? Ik las toch echt wel dat ze 3 jaar vragen??? Heb je ergens een document of website waar dat staat ofzo?
Ik haalde de info hier: http://www.migration.wa.gov.au/skilledmigration/Pages/Occupationsindemand.aspx en onder het doc Criteria for state nomination lees ik op p.2 dit:
meet the minimum work experience requirement of:
◦ at least one year of Australian work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years; or
◦ at least three years of overseas work experience in the nominated (or closely related3) occupation over the last ten years
:confused:
Nu wil ik zelf niet naar WA, maar het zou toch goed zijn om hier zekerheid over te hebben, niet alleen voor mij...

Volgens mij heb je inderdaad gelijk!! Ik heb WA net nog even een mail gestuurd hierover, want ik dacht ECHT dat je geen werkervaring nodig had.. Maar heb het zelf ook nogmaals allemaal door zitten lezen, en nu lijkt het wel zo te zijn ja.. Voor mij zou het dan inhouden dat ik sowieso die 8'en moet halen om genoeg punten te halen, en dat ik dan dus ook echt voor een Skilled Independent moet gaan en geen State Sponsorship aan kan vragen.
Als ik reactie van ze krijg op mijn mail zal ik die nog wel even posten.
 
o_O Hmph, ben ik toch wat in de war dus.. Of gewoon nog oude info van paar jaar terug. Ze blijven zichzelf werk geven door steeds alles te veranderen :p
 
Ja misschien is het idd recent veranderd? Zou toch raar zijn als jullie elders recente info hadden verkregen die dit nu tegenspreekt he?

Gwen, ik zit dus in hetzelfde schuitje... Ook al heb jij wel ervaring en ik niet, maakt niet uit voor de punten die 2 jaar. Maar misschien zou het wel de DIBP over de streep kunnen trekken, ze bekijken toch echt geval per geval en genoeg punten wil nog niet per sé zeggen dat je een visum krijgt toch he? Ik geloof toch dat je bij je visumaanvraag (EOI indienen is dat dan geloof ik?) ook weer je hele situatie moet gaan uitleggen en jij zal hier dan toch je werkervaring moeten aantonen, ook al is deze niet voldoende voor punten?
Daar ga ik toch altijd nerveus voor blijven, hoewel gezegd wordt dat de skills assessment de belangrijkste stap in het proces is, het kan toch nog altijd dat ze mijn visum weigeren omdat ze me "niet goed genoeg" vinden zonder werkervaring??

Er zouden misschien nog andere mogelijkheden zijn om ergens zonder ervaring een state nomination te krijgen, maar in de staten waar ik tussen wil kiezen alvast niet, en in jouw geval (WA staat echt vast voor jou toch?) dus ook niet... 189 visum of niks dus...
 
Loop op de feiten vooruit... maar kan iemand me vertellen of je uitslag van AASW via mail krijgt of telefonisch (als je dus zelf doet en niet via migratiebureau)
Scheelt of ik tegen die tijd mn telefoon snachts aan moeten laten en dus gewekt wordt van elke melding ;)
 
Loop op de feiten vooruit... maar kan iemand me vertellen of je uitslag van AASW via mail krijgt of telefonisch (als je dus zelf doet en niet via migratiebureau)
Scheelt of ik tegen die tijd mn telefoon snachts aan moeten laten en dus gewekt wordt van elke melding ;)
Goeie vraag! Ik zou denken per mail of per post...
Weetje wat, mail het ze ff :p
 
Per email :) en dan geloof ik ook nog een brief. Ik heb nooit iets door mijn uni laten ondertekenen, gewoon zelf vakken plus inhoud vertaalt en dat was voldoende. Dat is nu bijna een jaar geleden. Good luck!
 
Ik spring er ook even in, sorry heb heel snel even door de eerdere posts gescanned, dus excuus als ik misschien niet heel gericht reageer.

Wat Gwen zegt klopt, de AASW staat open voor vragen, zijn heel vriendelijk en reageren snel, dus zeker vragen stellen.

Ik heb op mijn school aardig wat mensen gevraagd mij te helpen, uiteindelijk heb ik bij de manager van het bedrijfsbureau flink moeten pushen om mijn zelf vertaalde studiegids te laten ondertekenen.
En werkervaring doet er bij de AASW niet toe, maar het kan wel helpen om te compenseren voor bijvoorbeeld een verkorte opleiding. Mijn opleiding (SPH) heb ik in 3 jaar gedaan, waarvan 1 jaar deeltijd. Mijn assessment is goedgekeurd.

beste sjar,
ik ben net klaar met mijn sph voltijd. ik zit nu in australia, melbourne. ik ben nu bezig met AASW. ik wist niet dat ze zo moeilijk zouden doen met social worker en sph!! ik weet niet of je de nodige papieren nog hebt, maar ik zou het wel fijn vinden als je een paar( vertaalde studiegids, referentiebrieven etc,). ik zou je echt dankbaar zijn. mijn mail is wahidollah@hotmail.com
 
Hey! Er is al veel geantwoord op je vragen. Ikzelf heb SPH gedaan; helaas net de opleiding die niet zomaar geaccrediteerd wordt als Social Work. Mijn studiegids heb ik dan ook zeer uitgebreid beschreven, met erin verweven wat AASW graag wil zien. Het was voor mij ook nog altijd een flinke gok, ondanks mn 5 jaar werkervaring binnen psychiatrie en vele randzaken die ik heb gedaan zoals systemisch werker en sova-trainer. Heb naast et vrijelijk manipuleren van de studiegids ook mijn teamleiders de refenretiebrieven laten aanscherpen op Social Work.
Ik heb ook uit de aanvraag-lijst begrepen dat, ondanks relevantie van opleiding, je een x-aantal jaar (was t 3 of 5..) werkervaring moet hebben, en niet enkel ter compensatie van een andere opleiding. Het klopt idd dat voor WA geen werkervaring nodig is, echter m.i. dus wel voor de AASW. Wellicht dat je de referentiebrieven zodanig kan toespitsen dat het aangeeft dat je werkzaamheden ook overeenstemmen met een Social Work werkveld?

Mijn aanvraag is net begin Maart aangekomen bij de AASW, en hoop dan eind Mei wat te horen anders alsnog voor de State Nominated Welfare Work. Onze voorkeur ligt bij WA, maar via Nominated heb je ook mogelijkheid om 2-3 jaar elders in Australie te mogen werken/wonen.
Mocht je voorbeelden willen van studiegids, referentiebrieven etc, mail ik ze je graag!

beste graagweg,

ik ben net klaar met mijn sph voltijd. ik zit nu in australia, melbourne. ik ben nu bezig met AASW. ik wist niet dat ze zo moeilijk zouden doen met social worker en sph!! ik weet niet of je de nodige papieren nog hebt, maar ik zou het wel fijn vinden als je een paar( vertaalde studiegids, referentiebrieven etc,) naar me mailt. ik zou je echt dankbaar zijn. mijn mail is wahidollah@hotmail.com
 
Back
Top