social work

Sph valt in principe, volgens de australische maatstaven, inderdaad eerder onder welfare work, dan onder social work. Echter kun je in Nederland met SPH wel weer gewoon werken binnen de beroepen die in Australie onder Social Work vallen. Ik heb zelf vooral werkervaring in psychiatrie en ambulante hulpverlening en kreeg een paar jaar geleden een afwijzing via de AASW. Ze hebben nu wel de regels versoepeld, dus wellicht scheelt dat.
 
Sph valt in principe, volgens de australische maatstaven, inderdaad eerder onder welfare work, dan onder social work. Echter kun je in Nederland met SPH wel weer gewoon werken binnen de beroepen die in Australie onder Social Work vallen. Ik heb zelf vooral werkervaring in psychiatrie en ambulante hulpverlening en kreeg een paar jaar geleden een afwijzing via de AASW. Ze hebben nu wel de regels versoepeld, dus wellicht scheelt dat.
En dan ook nog dit:
Social Work is in Australia vooral Maatschappelijk Werk.
SPH wordt in NL ook wel met een containerbenaming aangeduid, nl.,Social Worker. Dat staat tegenwoordig ook op de certificaten als ik het juist vernomen heb (not in my days... :rolleyes:)
Maar SPH is niet hetzelfde als maatschappelijk werk. Hoe wil je het hebben? Dus in visumland doe je er alles aan om e.e.a. gematcht te krijgen. Wat zijn we toch veelzijdig en creatief! :D
 
Inderdaad apart, aangezien ik vaak samenwerk met mensen met een opleiding binnen het maatschapoelijk werk en we hier dus dezelfde beroepen kunnen uitvoeren. In principe, heel strilt genomen, zou mijn ambulante werk, waarin in individueel met mensen werk, toch eerder onder maatschappelijk werk vallen. Toch lukte het me niet deze opleiding (een aantal jaar geleden) gecertificeerd te krijgen door de AASW. Ook voor psychiatrie vragen ze in australie, als ze al een pedagogische opleiding vragen, vaak een aasw certificering. Ik heb (als welfare worker, dus aiwcw gecertificeerd) in Nederland 5 jaar in de psychiatrie gewerkt. Dat betekend dat alleen de opleiding soms binnen welfare work vakt, maar mijn werkervaring weer meer binnen social work. *confused* :eek: ;)
 
Ik heb (als welfare worker, dus aiwcw gecertificeerd) in Nederland 5 jaar in de psychiatrie gewerkt. Dat betekend dat alleen de opleiding soms binnen welfare work vakt, maar mijn werkervaring weer meer binnen social work. *confused* :eek: ;)
Inderdaad, wat een gedoe zeg! Hoop wat meer geluk te hebben met mn AASW kwalificatie en 5jaar ervaring in de psychiatrie want anders wordt het wel heel anders.
Catkin, ff wat anders. Ben gewoon wat aan het neuzen naar SocialWork Jobs, en zie verschillende niveaus aangewezen. Loopt dit gelijk aan bijv in NL niveau 4&5?
 
beste sjar,
ik ben net klaar met mijn sph voltijd. ik zit nu in australia, melbourne. ik ben nu bezig met AASW. ik wist niet dat ze zo moeilijk zouden doen met social worker en sph!! ik weet niet of je de nodige papieren nog hebt, maar ik zou het wel fijn vinden als je een paar( vertaalde studiegids, referentiebrieven etc,). ik zou je echt dankbaar zijn. mijn mail is wahidollah@hotmail.com

Hi! Helaas heb ik op dit moment al mijn papieren van de visumaanvraag en skills assessment in NL en ben zelf ook in Australie. Dus kan je geen papieren toesturen. Wat zegt de AASW precies dan? Heb je ze om opheldering gevraagd? Wat bedoel je precies met " ze doen moeilijk?" Ik kan mij niet herinneren dat ze heel moeilijk deden, ze wilde wel alle informative hebben (of bedoel je juist dat als moeilijk :)

Mocht je meer vragen hebben, mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen, ik kan altijd in mijn geheugen graven om te kijken of er nog goede tips naar boven komen! Succes!
 
Hi! Helaas heb ik op dit moment al mijn papieren van de visumaanvraag en skills assessment in NL en ben zelf ook in Australie. Dus kan je geen papieren toesturen. Wat zegt de AASW precies dan? Heb je ze om opheldering gevraagd? Wat bedoel je precies met " ze doen moeilijk?" Ik kan mij niet herinneren dat ze heel moeilijk deden, ze wilde wel alle informative hebben (of bedoel je juist dat als moeilijk :)

Mocht je meer vragen hebben, mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen, ik kan altijd in mijn geheugen graven om te kijken of er nog goede tips naar boven komen! Succes!
Thanx!! Vertaling van studiegids! Terwijl ik een social work diploma heb! Ik ben nu bezig!hopelijk komt het goed!! Wat voor werk doe je in australia?waar woon je eigenlijk!
 
Hoi allemaal,

Ik wil ook beginnen aan mijn applicatie bij de AASW om te kijken of ik "eligible' ben voor membership.
Zouden jullie mij kunnen adviseren hoe jullie criteria 3, het formulier dat in principe moet worden ingevuld door de hogeschool, hebben gedaan?
Hebben jullie het zelf ingevuld en laten ondertekenen?
 
Heb de mijne vorig jaar juli ingediend, en kan me niet herinneren dat hogeschool een formulier moest invullen; wellicht vernieuwde procedure en nu wel nodig. Heb wel een studiegids in Engels moeten overhandigen, ondertekend door hogeschool.
 
Inderdaad, wat een gedoe zeg! Hoop wat meer geluk te hebben met mn AASW kwalificatie en 5jaar ervaring in de psychiatrie want anders wordt het wel heel anders.
Catkin, ff wat anders. Ben gewoon wat aan het neuzen naar SocialWork Jobs, en zie verschillende niveaus aangewezen. Loopt dit gelijk aan bijv in NL niveau 4&5?

Als ik rondkijk naar banen, vergelijk ik het inhoudelijk met wat ik nu doe en qua salaris. Op die manier vergelijk ik het niveau enigzins.
 
Back
Top